Důchody mají být spravedlivější. Poslanci chtějí velké změny

Jiří Hovorka | rubrika: Co se děje | 19. 7. 2021 | 301 komentářů
Vládní návrh na mimořádné zvýšení důchodů míří ke schválení. Poslanci k němu však chtějí přidat další změny. Hlasovat tak budou třeba o bonusu za vychované děti, o mírnějších podmínkách pro získání starobních a vdovských důchodů nebo o kompenzacích pro ty, kterým ublížili komunisté.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 7. 2021 8:10, DRSG

pojem "spravedlivý důchod" nebo "spravedlivější důchod" mě vždy rozesměje.

+275
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 7. 2021 8:22, david

- je mi 30, mé babičce 84 let, je v důchodu krásných skoro 30 let, za komunismu dělala ve skladu, v pondělí prodiskutovávali víkend, od úterý do čtvrtka se něco malinko dělalo a v pátek se řešil nastávající víkend, už mám po krk živit tyto důchodce ze svého platu třeba 30 - 40 let ! s námi zvysoka vyjebou, a všechno, co nyní odevzdáváme, je pro současné důchodce, ne pro nás

-682
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 301 komentářů)

21. 7. 2021 11:04 | kukve

Ano, protože více odváděli, mají větší důchod od počátku. Ale když už nyní nepracují, bylo by poctivější, kdyby dostávali stejnou částku jako ti ostatní a i přesto by měli větší důchod. Tím by se také hodně ušetřilo na důchodech. Je to zkrátka diskriminace těch, co dřeli ale měli menší důchody.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2021 11:00 | kukve

To se Vaše babička tedy měla dobře, jako jedna z mála. Já jsem většinu let pracovala v textilní továrně a tam na nějaké povídání nebyl čas. Museli jsme určeno, kolik kusů musíme udělat a to museli být splněno. Můj manžel pracoval v montážní dílně, kde vyráběli obrovské válcové nádrže a cisterny a také měli nějaké limity. To už dnes nikdo takovou dřinu nezažije. Na všechno existují různé jeřáby a automaty. Takže bych Vám radila, abyste se uklidnil, pane Davide.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2021 10:37

Citace - Sulima / 21.07.2021 10:27

Jak je možné že při dnešní inflaci přidává té důchod procentuálně.musi se přidat každému stejně jako se inflace týká každého stejně.ti co mají vyšší důchody budou mít pořád vyšší důch.aby nebrečeli
A víte proč mají někteří ten vyšší důchod? Protože více odváděli.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2021 10:27 | Sulima

Jak je možné že při dnešní inflaci přidává té důchod procentuálně.musi se přidat každému stejně jako se inflace týká každého stejně.ti co mají vyšší důchody budou mít pořád vyšší důch.aby nebrečeli
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2021 9:41 | yap

Citace - Vorivah / 20.07.2021 21:20

20.07.2021 10:51, milena
Tak si představte, že ti bezdětní platí nejen vyšší daně než ten s dětmi. Prakticky nikdy nečerpají nejrůznější dávky na všechno možné nejen úlevy na daních, příspěvky na bydlení, hmotnou nouzi apod. V zaměstnání obzvláště ženy jsou všemožně zvýhodňovány, řada z nich jde každou chvíli na OČR a ostatní musí udělat její práci. Pokud vím v době pandemie byly často doma oba rodiče s dětmi přesto, že to nebylo nutné.
Už jsem to psal níže. Vezmu-li, že manželka má příjem 38tis čistého a máme za sebou dvě děti, tzn. reálně je 6 let na mateřský, kde je rodičák v průměru desítka (byl méně, teď je více), pak tratí 28tis měsíčně. Což za 6 let dělá 2 mega jen v platu. To, že ty děti je třeba také živit, nechat vystudovat a další, to jsou opět značné finance, které člověk odvede do systému a systém z nich čerpá (min. danově) a poté systém čerpá z ekonomické činnosti těch dětí. Takže si své daňové úlevy pro páry s dětma můžete strčit do zadele, protože bezdětný pár (pakliže jsou v situaci kdy děti mít můžou) je vlastně vyžírkou státu. Zní to možná blbě, ale je to tak. Důchodci, které měli děti by měli být výrazně lépe odměněni, než usoplenou pětistovkou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2021 9:09 | matematika

Porovnávat průměrný výdělek 36 180 BEZ DANĚ (29 089 po odečtení daně) a z něj počítat čistý důchod jako 50% z NEDANĚNÉHO VÝDELKU = 18 090 chce hodně představivosti.
Ono totiž 50% ze zdaněného výdělku je totiž oněch 14 545, což je méně než průměrný STAROBNÍ důchod v ČR. Tak nevím kde je chyba.
Druhá možnost je zavést zdanění důchodů jako je to jinde ve světě.
MMT odvody z toho průměrného výdělku ale nepokryjí náklady na průměrný důchod a platí to ti nadprůměrní, kterým se důchod "krátí". Ale to není valorizace a tady nespravedlnost nevadí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2021 22:28 | Petr

Článek je o předvolebním tlachání. Nic víc od těch nedožerů nečekejme.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 21:41

Citace - david / 20.07.2021 21:14

neříkám, že všichni, ale prostě to tak opravdu je, důchodce si zaplatil důchod na 7 - 12 let, s tím nic neuděláme, a nyní platíme na současné důchodce, nikoliv pro sebe, ale uznávám, že toto opravdu nemá řešení
Už Vám to zde někdo psal. Zkuste si zjistit co odvedl státu důchodce po 40-45 letech práce. Píšete nesmysly.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2021 21:32

Citace - Vorivah / 20.07.2021 21:20

20.07.2021 10:51, milena
Zvyšovat všem důchodcům je nesmysl , ti co mají 18 tisíc + , nic už nedávat, mají vyšší důchod než jsou kolikrát platy! Zvláště s vdovským! Ti,co mají pod nynějších 15 tisíc, dorovnat na těch 15 tisíc, protože je tu neskutečně, ale neskutečně draho! pokud mají samozřejmě odpracovaná leta. A pak, teprve od roku 2023 zvyšovat opět normálně, ale ne těm, co mají velké důchody.Těm jen o malinko.Prostě obrácený postup než je dnes, dnes dostávají nejvíce, měli by dostávat nejméně. S bonusem pro děti zásadně nesouhlasím, neb důchod je za práci , a ne za rození dětí!
Paní Mileno: já bych zase snížil důchod o 20% všem párům, kteří nezplodili žádného potomka a o 10% těm kteří zplodili jen jednoho potomka. Určitě víte že, výchova dětí něco stojí a teď moje děti odvádějí finanční prostředky na můj důchod a na důchod mích děti budou co skoro odvádět daně mojí vnuci. Proto si ten, kdo nevychoval žádného potomka mohl ušetřit nemalý obnos. Jsem jen vyučen a nebál jsem se v životě žádné manuální práce. Nebyl jsem v KSČ i když jsem dostal nabídku tam vstoupit. Což jsem odmítl a řekl jsem i podle mne pádný důvod. Dnes mám za svou práci pěkný důchod a proč by měl peníze za mou odvedenou práci, které patří mne dostávat někdo jiný? Třeba zrovna vy. Bylo by to krajně nespravedlivé!!!
Tak si představte, že ti bezdětní platí nejen vyšší daně než ten s dětmi. Prakticky nikdy nečerpají nejrůznější dávky na všechno možné nejen úlevy na daních, příspěvky na bydlení, hmotnou nouzi apod. V zaměstnání obzvláště ženy jsou všemožně zvýhodňovány, řada z nich jde každou chvíli na OČR a ostatní musí udělat její práci. Pokud vím v době pandemie byly často doma oba rodiče s dětmi přesto, že to nebylo nutné.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2021 21:20 | Vorivah

20.07.2021 10:51, milena
Zvyšovat všem důchodcům je nesmysl , ti co mají 18 tisíc + , nic už nedávat, mají vyšší důchod než jsou kolikrát platy! Zvláště s vdovským! Ti,co mají pod nynějších 15 tisíc, dorovnat na těch 15 tisíc, protože je tu neskutečně, ale neskutečně draho! pokud mají samozřejmě odpracovaná leta. A pak, teprve od roku 2023 zvyšovat opět normálně, ale ne těm, co mají velké důchody.Těm jen o malinko.Prostě obrácený postup než je dnes, dnes dostávají nejvíce, měli by dostávat nejméně. S bonusem pro děti zásadně nesouhlasím, neb důchod je za práci , a ne za rození dětí!
Paní Mileno: já bych zase snížil důchod o 20% všem párům, kteří nezplodili žádného potomka a o 10% těm kteří zplodili jen jednoho potomka. Určitě víte že, výchova dětí něco stojí a teď moje děti odvádějí finanční prostředky na můj důchod a na důchod mích děti budou co skoro odvádět daně mojí vnuci. Proto si ten, kdo nevychoval žádného potomka mohl ušetřit nemalý obnos. Jsem jen vyučen a nebál jsem se v životě žádné manuální práce. Nebyl jsem v KSČ i když jsem dostal nabídku tam vstoupit. Což jsem odmítl a řekl jsem i podle mne pádný důvod. Dnes mám za svou práci pěkný důchod a proč by měl peníze za mou odvedenou práci, které patří mne dostávat někdo jiný? Třeba zrovna vy. Bylo by to krajně nespravedlivé!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 21:14 | david

neříkám, že všichni, ale prostě to tak opravdu je, důchodce si zaplatil důchod na 7 - 12 let, s tím nic neuděláme, a nyní platíme na současné důchodce, nikoliv pro sebe, ale uznávám, že toto opravdu nemá řešení
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2021 21:04 | Jana

ani trochu se nestydíte? Pro takové jako jste vy, je škoda slov. Lituji vaši babičku, že má takovou vnučku. Nevíte jaký život jsme měly, neměly jsme žádné vymoženosti a děti jsme vychovaly. m Mnohé z nás jsme se ještě postaraly o své staré rodiče, neumím si představit, že byste své babičce podala třeba jen vodu, kdyby to potřebovala.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 20:36 | Debžot

Zrušte důchody, děkuji
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 19:35 | František

Považujeme se , když se to hodí, za Evropskou zemi vyspělou a ekonomicky na vysoké úrovni. Někde jsem čel. že jsme na 87 % EU a taky jsem četl, že důchody jsou na 35% EU, takže rozdíl je kde ? V Rakousku jsou důchody ve výši 65% až 85% z platu v Německu je to kolem 65% z platu a u nás je to 43% z platu v současnosti a za Kalouska to bylo jen 38% z platu a naše platy jsou na úrovni EU 27 až 32% platů západu. Takže naše důchody jsou ve skutečnosti v porovnání ze západem tak někde na 15% . To znamená , že máme co dohánět a taky to dokazuje, že jsme jen dílná západu s kvalifikovanou pracovní silou a levnou pracovní silou. Prostě od roku 1989 jsme se postupně stali jen montovnou s otroky za mizerný peníz. Politici nás rozkradli, rozprodali a tak náprava bude dlouhá a bolestná a bude to tvrdý boj se západem, ten jen tak levnou montovnu s odpadištěm jejich odpadu jen tak nepustí. Vidíme to jak se chovají k Polsku a Maďarsku, když chtějí jít cestou svobodné a suverénní země.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 19:34 | Jan

Takže podle Jurečky by s snížil důchod například horníkovi, který někdy dělal poslance! Poslanec tenkrát nebral plat, ale pouze náhradu ztracené mzdy za zasedání (cca 2x za rok). Poslanci byli lidé různých povolání, od akademiků až po dělnice ve fabrikách! Zde uvádím "komunistický" poslanecký plat:
§ 23 (1) Poslanec vykonává svou funkci bezplatně.
§ 23 (2) Poslanec nesmí být pro výkon své funkce zkrácen na právech a nárocích vyplývajících z jeho pracovního nebo obdobného poměru.
§ 23 (3) Organizace, v níž je poslanec v pracovním nebo obdobném poměru, je povinna poskytnout mu pracovní volno pro výkon jeho funkce ve Federálním shromáždění i ve volebním obvodu. Poslanci náleží za dobu pracovního volna náhrada ušlého výdělku, kterou mu vyplatí organizace. Požádá-li o to organizace, uhradí jí ušlý výdělek poslance Kancelář Federálního shromáždění.... Povaleči se stotisícovými příjmy chtějí snižovat důchod těm, co poslancovali zadarmo! Zřejmě za trest...
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 18:32 | Zdenál

Spravedlivý důchod je nesmysl. U nás mají největší důchody, ti, co nepřeložili za celý život sirku křížem. Maximálně někde na schůzích partaje zvedli ruku. A protože jsme měli bolševiků po KLDR nejvíce, jakékoliv návrhy pana Juračky lehce přehlasují. Maláčová také nevidí sebemenší důvod aby ti, co si prožili komunistické peklo, měli aspoň průměrně slušný důchod. Je to vlastně jejich chyba, že nevlezli komunistům do zádele. Na jakékoliv dotace také nemají nárok. A to máme v této zoufalé zemi představitelku boje za lidská práva v EU soudružku anonistku Jourovou.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 18:03 | Jiří

Toto je totální demagogie před volbama.Musela by se udělat totální reforma s jasnými pravidly a ne jenom kosmetické úpravy stávajícího chaosu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 17:37 | Pablb

Miro co tě opravňuje myslet si že si zasloužíš jen tak bez práce dostávat peníze ostatních? Nechápu tuhle drzost. Kdyz jsi pracoval tak dlouho tak jistě zvládneš pracovat i dál.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 17:35 | Pablb

Navrhuji zrušit důchody na dalších 20 let
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2021 17:28 | Mirek

Paní Mileno,nechápu váš názor na důchod 18000+ a dost. Páni poslanci si navýšují platy každý rok o tisíce a jaký budou mít důchody z jejich statisicových platů? Budou vysmátý jako jsou teď ve funkci.A nemocenskou mají za 100% ptám se proč. Za totality jsme museli dělat 100 a vice hodin přesčas (bylo to proti tehdejším zákonům, ale museli jsme držet hubu. Když se někdo ozval, tak zněj udělali protistátního živla a šel od válu a někdy za katr. Co jsem měl dělat uživit rodinu, nebo jít sedět?) Ano za přesčasy jsem dostal zaplaceno, ale taky ty daně. 45let jsen dělal poctivě, vychoval jsem čtyři děti. Tak si snad zasloužím na stará kolena žít slušně. Nebo mám chodit o žebrácke holy. Těch vašich 18000 a dost může být za dva tři roky almužna při dnešním raketovým zdražování.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Libich

ekonom

Markéta Šichtařová

ekonomka

Jan Libich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services