Delší ošetřovné? Jděte radši do práce, vzkazuje Schillerová

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 25. 9. 2020 | 208 komentářů
Rodiče, kteří se starají o dítě kvůli zavřené škole nebo jinému koronavirovému omezení, nedostanou po devíti dnech od státu ani korunu. Navzdory rekordnímu rozšíření nemoci Covid-19 totiž vládní hnutí ANO odmítá zavést podobná pravidla pro ošetřovné jako na jaře.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 9. 2020 13:47, deprese

Běžte do práce, děti nechte doma bez dozoru po 9 dnech a vydělané peníze pošlete na imigranty. :D

+390
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 9. 2020 17:08, Jaja

Když toho některé maminky nebudou zneužívattak ať stát dá vždy jsou 2 rodiče my jsme se také domluvily a dopoledne jsem byla doma já potom manžel nebo naopak. Někteří zůstaly doma a byly venku i s babičkou a dědoutak to osetrovne stací smysl a ať jsi jdou vydělat.

-248
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 208 komentářů)

26. 9. 2020 9:29

I když je to nepříjemné, tak bohužel nechat třeba dalšího půl roku doma někoho za 60 - 80 % mzdy, aniž by hnul brvou, prostě není možné. Zaměstnavatel si těžko může dovolit takové výpadky. A když to zruinuje zaměstnavatele, kam se potom ti rodiče vrátí pracovat? Bude to likvidační pro obě strany.
Školy musí zůstat otevřené, i kdyby mělo dojít k omezení jejich provozu. I kdyby to znamenalo dezinfekční rám před budovou a před každou třídou. I kdyby děti chodily jen do školy a domů a nikam jinam. I kdyby neměly půl roku vidět své prarodiče. Pořád je to lepší varianta, než způsobit kolaps úplně všem.
Lidstvo pořád nepochopilo, že umírání se nevyhne. Může jen ovlivnit, kdo bude tím, kdo zemře. Necháme-li vir proběhnout, bude to několik měsíců krušné, ale na konci bude 95 % mrtvých z kategorie staří/nemocní (a to zahrnuje i mladé, kteří jsou na první pohled zdraví a bez potíží, ale po pitvě se ukáže, že trpěli něčím, co do té doby jen zůstávalo neodhaleno). Vývoj bude prostě následovat přírodní výběr. Anebo tomu budeme bránit a kromě slabých jedinců zemře také neúnosně velké množství těch evolučně silných, kteří by za standardní situace přežili, ale ekonomické a společenské důsledky záchrany ohrožených skupin je udolají.
Takže to dost možná dopadne tak, že abychom někomu zachránili těžce postižené dítě s dožitím max. několik dalších let nebo pětasedmdesátiletého dědečka s rakovinou, tak někomu jinému spáchá maminka nebo tatínek sebevraždu, protože se dostanou kvůli všem těm opatřením na záchranu slabých do tak neřešitelné finanční situace, že v tom zoufalství žádné jiné východisko neuvidí.
Teď se to masově ještě neděje. Hlavně protože v první vlně se lidé stále drželi naděje, že až se opatření zruší, bude zase dobře a všechno to doženeme. Takže zaťali zuby. Teď jsme zjistili, že dobře být už vůbec nemusí, anebo k němu vede možná až několikaroční strastiplná cesta. Velké procento z nás se z toho už nedostane.
Doufám, že až mladí začnou páchat sebevraždy a budou končit na ulicích jako věčně ožralí bezdomovci a ve vězeních za nejrůznější projevy násilí, tak budou ti postižení, smrtelně nemocní a staří schopni tenhle stát nějak udržet v chodu. Dost o tom ale pochybuji...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 9:22 | Jaja100

Podle vlády mají všichni chcípnout hlady.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 9:16 | Pavla

Rodiče dva jsou, ale třeba u nás manžel jezdí na pravidelné desetidenní turnusy(deset dní pryč - čtyři dny doma).Takže celá péče o domácnost, děti je jen a jen na mě. Manžel už rodiče nemá a já je mám na druhé straně republiky a jsou stále pracující. Takže Vás poprosím o radu, jak to konkrétně zorganizovat v naší rodině, (a myslím že nejsme jediná rodina s podobnými problémy) když zůstanou doma děti a já nemohu do práce.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 9:06 | ANDĚLA

To je opravdu chytrý příspěvek.A co když je to samozivitelka a nemá už navicani rodiče kteří by mohli pohlídat.Ono se vám to hezký říká když to máte jak udělat.Ale hodně lidí je prostě v hajzlu.Schilerka ať jde do pr...e ta má peněz jak sraček a ví prd jak jsou na tom normální lidé.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 8:48 | Normální pracující člověk a 2 malé deti školou pov

Paní Schillerová je opravdu píča která vůbec neví jaké to je ně starat se o dvě děti které nemůžou do školy a k tomu chodit do práce, nejde jen o to že děti zůstávají doma od rána do odpoledních hodin sami, ale spíš o to že nám rodičům pak začíná druhá směna doma v podobě hraní si na učitele kteří mají pohodu a my za ně děláme jejich práci, zajímalo by mě jak by se k tomu postavila být v naší kůži, brát pár tisíc měsíčně, strachovat se o děti jestli jsou doma v pořádku a pak se s nima do pozdních večerních hodin ještě učit. Na jaře to bylo šílené a to jsme si mohli dovolit aby jeden z nás zůstal s dětma doma, teď si to neumím vůbec představit.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 8:41 | Lucie

Tak to nemyslite vazne... V kolika jste zuszavala doma? Mam doma sedmilete dite a to jsem tedy nezustavala doma ani ja a to jsem o deset let starsi... Predpokladam, ze vlastni deti jeste nemate, ci mate hodne male, tudiz nastalou situaci resit nemusite... A ono je trosku rozdil, pokud je dite par dni samo doma, srovnavat to treba se situaci na jare, kdy deti byly doma 2,5 mesice absolutne nelze... Co se tyce socialniho kontaktu, je to to same... Tyden nemoci a cca tri mesice plus prazdniny nesrovnatelne... Deti se cele roky snazime dostat od mobilu a najednou to pro ne bude jedina zabava a jeste nami podporovana? Kontakty zakazem, sporty zakazem,skolu zakazem... Proboha ????????
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 8:40 | Vladislava doskočilova

Ráda půjdu do práce ať paní schilerova uvaří mému dítěti oběd když škola nefunguje a vysvětlí látku co nepochopí z výuky na dálku. A ještě ať zajistí pro děti elektroobojky aby se nemohli vzdalit z domu a věnovali se učení. Pak půjdu do práce??????
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 8:34 | Vladislava Doskočilova

Nechápu proč vůbec zavírat školy. Politici nemají malé děti tak jim je to jedno. A aby matka po práci vysvětlovala školakovi učení. Kde to jako jsme? Jsme matky a ne učitelky. To už by Teda děti nemuseli chodit do škol vůbec a můžou je zavřít na pořád když se jim osvědčí tento systém.co to jako je zavírat školy a ostatní vše otevřené? Zavřené školy budeme chodit do práce a deťi si můžou koupit chlast a potulovat se po venku zatímco my jsme v práci.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 8:20 | Primalavera

Souhlasim s Vami. Ale jen se zeptam, kolik vam bylo? 4 roky asi tezko.....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 8:16 | Primalavera

Na to jste meli myslet na jare, kdy jste plosnym zavrenim skol a skole na 2,5 mesice ohrozili praci tisicum rodicu, kteri museli a detmi zustat doma a po nekolika mesicich uz s nimi nikdo v praci nepocital. Navic jste prosustrovali, kde co. Podpora byla prilis stedra, nenechali jste zadnou rezervu a poslali tim spoustu podniku do krize. Ted, kdy muze nastat daleko horsi druha vlna a lidi jsou egoisticti a malokdo dodrzuje zakladni hygienu, na to doplati nejen ekonomika rodin, ale hlavne zdravi nas vsech.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 7:56 | Lenka

Citace - Simona / 25.09.2020 20:10

Přesně tak, naprosto s Vámi souhlasím. Když jsem byla já malá, což není až tak dávno (nyní je mi 30 let, tak si to spočítejte), tak táta pracoval v Německu, takže přes týden nebyl skoro vůbec doma a mami pracovala v bance. Když jsem byla nemocná, tak neexistovalo, že by někdo se mnou byl doma. Mami mi připravila vždycky čaj, připravila jídlo, ukázala mi vždycky jak se zapíná sporák a to upozorňuji, že jsme měli plynový sporák, žádná mikrovlnka, jako je tomu dnes, a šla do práce. Občas mě šla zkontrolovat, když byla obědová pauza, když zrovna nemohla, tak poslala babičku, jenže ta ještě taky chodila do práce, takže nemohla vždy. Žádné telefony jako dnes nebyly. Když jsem byla větší, tak jsme měli aspoň pevnou linku, tak mi třeba z práce zavolala domů, jestli je vše v pořádku. A taky jsem to zvládla a byla jsem prakticky celý den do 16-17h sama. Proč by tedy nemohly dnešní děti? Já si myslím, že by je měli rodiče více vést k zodpovědnosti. Za mě byl prakticky nulová možnost sociálního kontaktu, když jsem byla nemocná, jen s rodiči. Dneska ta děcka mají daleko lepší možnosti: mohou si volat mobilem, sociální sítě, mohou spolu online hrát hry, mohou si volat přes messenger,skype či watsapp i s videem. Takže jakýpak snížený sociální kontakt? Ano, osobní kontakt je nyní snížený, ale to je všude a rozhodně to neohrozí zdravý vývoj dítěte, jak tu někdo píšete.
Tak to gratuluji. Vaši rodiče milovali peníze víc než vás. Kombinace práce v Němucku + banka tomu nasvědčuje. Všichni se však zlatému teleti neklaní, no.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 7:53 | Jana

Proč si nikdo neuvědomí, že každá škola nebude vzdělávat on-line a ty děti se samy učit nebudou. Tak s nimi někdo musí být doma a hrát si na učitelku, za půlku vlastního platu. A karantenta je 10 dní, to ten 10 budu doma zadarmo? Je to k smíchu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 7:48 | M

Drahá, takhle to bohužel nefunguje, s partnerem se mužů vystřídat během těch devíti dni (já 5 a on 4), takže je to pořad placených devět.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 7:17

Tak těch 9 dní je dohromady. A s prarodiči se nemají stýkat protože jsou riziková skupina.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 7:14 | Dagmar

Ne každý má ale tu možnost se s manželem vystřídat, můj muž je řidič s povolání má autodopravu a sám je řidič, tudíž bylo nemožné zůstat s dětmi doma, můj názor je ten že já od 18 poctivě makám teď je mi 38, odvádíme danně taky se mě nikdo nikdy neptal jestli dám své poctivě vydělané peníze tomu nebo tomu, pak nechápu ty spekulace maminkám v krizi covid nepomoci my si zavření škol a podobně nevymysleli, pokud by j tomu došlo je hloupost podpora 9 dnů a co dál pak máme být doma zadarmo.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2020 7:07 | jenicek54

všichni se budou válet doma a poslanci a další výžirkové nebudou mít na platy
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 7:07 | Pravda

Tato vláda opět využila důvěry a naivity občanů, bez kterých by vládou nebyla.Pochopme konečně že jim na obyčejných lidech nezáleží a proto jsou schopni národ rozdělovat a rozeštvávat proti sobě, aby zakryla nepravosti a špatnosti které páchají na svých občanech.A pokud někdo někomu do teď záviděl např. delší ošetřovné, příspěvky atd , dnes už není a nebude komu co závidět. Jsme na tom mimo lumpů všichni stejně. Tuto vládu jsme si vybraly necháme se jí kroutit už jen tím že ji tolerujeme jí dáváme prostor k lumpárnám. Pravda
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 6:29 | Zena

Jdete už někam,paní Schillerova. Vy jste nikdy neměla malé děti??? Snizte si platy a bude na osetrovne pro rodiče, které se o své děti starají. Bezhlavě cpete peníze více opalenym občanům , kteří z nás poctivě pracujících mají srandu!!!!
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 6:28 | René

Dobrý den Určitě by byl problém dítě či děti do 10 let nechat samotné doma,na druhou stranu znám z okolí případy a ne zrovna ojedinělé,kdy maminky využívají systém a moc se jim nechce do práce,vdyt přece ona má dítě..a když uz teda jsou v práci tak by měli kolegyně zabrat aby se moc neunavila,co na tom že si promiňte ten výraz udělala dítě skoro ve čtyřiceti či, některé už mají 3-4 každé z jiným,ale má přece děti a vy v okolí se teď po.... sám mám jednu v rodině,která se řídí zásadou já mám děti a stát si nemůže dovolit mě nechat ve štychu. A jak už v diskuzi tady někdo podotknul ,jsou dva rodiče...i když chápu,že né každý tatínek se vyvede.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2020 5:34 | Michal

Přes 40 let jsem nedělal,tak opravdu nechápu,proč bych měl jít pracovat teď ?? Od toho je socialka a daňoví poplatníci,aby mě živili !!
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services