Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie

Vojtěch Dobeš | rubrika: Komentář | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 8. 2020 9:02, Petr

Ať si kdo chce co chce říká, tak si musi všichni uvědomit že Škodovka není Česká a že všichni včetně Pošíka budou dělat to co jim Němci nařídí a dovolí!!! A jestli to bude levnější a dostupnější auto tak to bude jen dobře!!!!

+167
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 8. 2020 13:02, Bambus

jak ze nedokaze? eurobyrokrati to uz maju premyslene, chcu dat povinnu gps navigaciu a system citania dopravnych znaciek a ze proste ti obmedzia rychlost na 50 ked system vyhodnoti, ze si v meste...to si nerobim srandu

Zobrazit celé vlákno

-19
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 110 komentářů)

18. 8. 2020 16:38

Tak si holt koupíš stočenou ojetinu když na to nemáš buňky.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 16:36

Dost dobře nechápete pojem výrobek s vysokou přidanou hodnotou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 16:07 | youda

Souhlasím. Taky si myslím že Škoda se moc vzdálila svému určení. I když by byla jako Dacia nebylo by to pro ní špatné, Dacia trhá rekordy. Kouzlo Dacie je v použití starší a tudíž prověřené techniky, levné výroby v Rumunsku a Africe a hlavně vychytralé politice. Dacia napíše u auta cenu od jenže za to máte jen 4 kola a volant, což nestačí takže když chcete aspoň klima ejhle nejde připlatit musíte o dva levely výbavy výš takže aniž vám to dojde koupíte dácii za cenu italů, korejců nebo frantíků (který mají tu výbavu už v entry modelech) ani nemrknete :-D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 15:47 | Ales

Fandím Škodě a pár jejich aut jsem už měl. Teď mám Peugeota 2008 a jsem spokojen. Pohodlí, vnitřní prostor a nedrncá. Za rozumné peníze. Nedám za auto víc než 400 000. Jsou i jiné priority. Bydlení, dovolená... Chci jen přepravu z místa A do místa B.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 15:28 | Mirda 69

Přesně. Pokud by vzali posledního odcházejícího rapidu, ještě z něj zároveň udělali kombi tak mají konkurenci jak pro Korejce tak pro Frantíky i Rumuny. A nemuseli by zdlouhavě řešit platformu či jiné náležitosti výrobní linky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 15:17 | Rada

Mě teda levná Škodovka nijak nepohoršuje. Klidně bych si jí i koupil, pokud by nabídla zajímavý poměr cena/výkon.
Pokud chtějí v M. B. vyrábět "české bavoráky" (pěkné slovní spojení:), tak si budou muset založit vlastní automobilku. Nyní je Škoda součástí koncernu, se všemi výhodami i nevýhodami.
Nesouhlasím jen s tou myšlenkou, že je víc pracovat pro VW než pro Rols Royce. Myslím, že je obtížnější dostat se na post šéfdesignéra třeba v tom Rolsu, než v Dacii:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 14:58 | Robert

Hrušky a jablka to snad ne. Levnější užitkové či rodinné auto proč ne. A že to nemá park. Asistenta je úplně jedno.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 14:52 | Robert

S cenou 400000 mohou uspět tak u firem ohledně daní u normálního pracujícího určitě ne a těch je většina.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 14:51 | Tomáš Fuk

Musím plně souhlasit. Jsou lidé, kteří auto potřebují jako dopravní prostředek a ne jako kompenzaci za malého pindíka.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 14:38 | Marek Štěpánek

Tak ty máš dost. Už to neber
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 14:03 | Petr

Po přečtení článku se nabízí otázka: "Bylo by opravdu tak složité vyrábět "lidová" i luxusní auta zároveň?" Při množství typů, které se ve škodovce montují by přeci nemuselo dát práci připravit linku, která by vyráběla vozí laciné. Tento kompromis by se mohl zkusit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 13:41 | Zdeněk

Dacia má skvělý poměr cena/výkon, navíc je nejlevnější na trhu, nejdostupnější nový vůz v každé kategorii, kterou vyrábí. S ohledem na nízkou cenu a slušnou spolehlivost to není špatné auto.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 13:26 | Zdeněk

Na BMW lidé plivou, protože na ně nemají? Zákazník si koupí auto, jaké chce/potřebuje a na jaké má. Ne každý touží po "prostornosti" interiéru BMW nebo po "jízdních vlastnostech" přerostlé škodovky na koncernovém podvozku:)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 13:24 | Milan

Autor článku je úplně mimo, Diess je šéf koncernu ne Škody Auto. Nový šéf Škody je Thomas Shäfer. Dneska si každý píše co chce.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 13:17 | Bambus

byval som automobilovy analfabet a zacal som studovat trh ked som kupoval prve auto a tiez som sa cudoval aky je vlastne rozdiel medzi skodovkou, seatom a volkswagenom najma v kategorii aut polo/golf/leon/ibiza...rodinny kombik bola a stale je najlepsia volba co sa tyka pomeru cena/uzitok pre rodinu s detmi a oktavka nam vychadzala s nejakou normalnou vybavou (tempomat, senzory, kamera, autoklima) na nejakych 19 tisic € - co povazujem za totalny ulet ked i30 kombi rozhodne nie je horsie auto (celosvetovo je hyundai spolahlivejsi ako skoda) a vychadza o 25-30% lacnejsie pri porovnatelnej vybave
fabia combi v onicom vybave vs logan mcv stepway/lodgy stepway? presne ako autor clanku pise, uz fiat tipo vychadza vyhodnejsie (v nizsich vybavach, vo vyssich je to tiez ulet)
dalsi problem vidim aj v dizajne, tieto koncernove znacky su podla mna prilis podobne, lepsou cestou ide napriklad PSA kde citroen je lacnejsi a vystrednejsj, opel ma nemecky smrnc a peugeot je skor agresivnejsi a "luxusnejsi"
nemci idu proste svojimi cennikmi na firmy a verejne obstaravania, kde s nezmyselnymi priplatkami vedia vyhrat verejnu sutaz ale dodaju nakoniec horsie auto ako keby verejny obstaravatel pozadoval nejaku komplexnu vybavu na styl azijskych znaciek, ostatne aj preto nepoznam nikoho, kto by si ako sukromna osoba kupil novu skodu, vsetko je bud firemne alebo jazdenky s 250 tis+ km
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 13:11 | Zdeněk

Jednodušší výrobek= rychlejší a levnější výroba, prostor pro vyšší marže a tím vyšší produktivita práce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 13:02 | Bambus

jak ze nedokaze? eurobyrokrati to uz maju premyslene, chcu dat povinnu gps navigaciu a system citania dopravnych znaciek a ze proste ti obmedzia rychlost na 50 ked system vyhodnoti, ze si v meste...to si nerobim srandu
-19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2020 12:43

E3rdrd
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 12:40 | Michal

Po dlouhé době dobře napsaný článek, který má hlavu a patu. Přesto se nemohu ubránit několika poznámkám. Pokud konkurence jako Kia Hyundai nebo Ford již dosáhly stejné kvality aut, asistenčních systémů, motorů a designu, pak snížením "cingrlátek" pro snížení ceny škodovky znamená již horší auto než již zmiňovaná levnější konkurence. Nebude to znamenat, že bude odliv zákazníků škodovky k Opelu, Renaultu, Peugeotu, Kie a Hyundai?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2020 12:18 | Martin Hájek

Němci zbohatli proto tak, že si kupovali vlastní produkty. Což s drahou Škodovkou, bavím-li se o autu, prostě nejde.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Procházka

ekonom

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services