Máte třetí dítě? Přidáme vám na auto. Babišův plán očima expertů

Premiér Andrej Babiš by rád v Česku zvýšil porodnost. Navrhuje proto, aby rodiny se třemi a více dětmi dostaly od státu příspěvek na nákup nového automobilu. Dobrý nápad, nebo nesystémový populismus, který jen zatíží státní kasu a nepřinese efekt?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 8. 2019 18:54, Jiri

1.Přerozdělování peněz, že jedněm sebereme, abychom to jiným dali je špatné, vhodnější je snížení daňového zatížení a odvodů.
2.Celá střední Evropa je totálně přelidněná, takže jakákoli podpora zvyšování porodnosti je špatná,přírodní zdroje jsou omezené a plocha půdy se stále zmenšuje,kdo tohle nevidí,nedohlídne si ani na špičku nosu.
3.Moje babička byla z jedenácti dětí,otec z pěti,žádné přídavky ani rodičovské a další příspěvky nebyly,rodinu většinou živil muž,žena byla doma,starala se o domácnost a děti,školky ani jesle nebyly.

Reagovat

 

+12
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 8. 2019 8:56, Roman Schieszel

Souhlasím s panem Babisem.Mame tři děti a je to tak.Byla by to velká pomoc a dobrý nápad.Mam ale že všeho pocit,že by politici měli více přemýšlet a i kdyz přijde dobrý návrh od nenavideneho člověka,měli by to podpořit a zapomenout na ego.Doplati na to právě ty rodiny

Reagovat

 

-29
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

9. 8. 2019 7:56 | HonzaV

Lidé by měli víc dětí tehdy, pokud by museli převzít větší díl odpovědnosti za svůj život a pokud by jim k tomu stát zároveň vytvořil podmínky znatelně menším přerozdělováním a zdaňováním.
Zdroj: https://www.penize.cz/rodicovstvi/408910-ocima-expertu-mate-treti-dite-pridame-vam-na-auto#element_71_8643
Do kamene tesat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 10:25 | cech

proboha,lidí je jak s....k,vždyť to Země neunese.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 10:28

Bohužel nemáte pravdu. K vyšší porodnosti u nás nedospějete menším zdaněním. Viz jiné vyspělé státy, kde je menší procento daní, není tam vyšší porodnost. Navíc menší zdanění jde ruku v ruce s menší podporou podmínek pro dítě. Dnes má matka a dítě u nás vše brutálně dotované státem, takže při menších daních by musela extra platit doktora, školku, školu, mhd atd. V tomhle začarovaném kruhu to není. Dnes je u nás hlavním problémem, že spousta mladých nedosáhne na vlastní bydlení, v rozumné cenové hladině. A to se kumuluje tím, že je i málo dostupných stav.pozemků, roste tak jejich cena a mnoho lidí z paneláku tak ve zralém věku nepřejde do domečku a zůstane v paneláku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 10:28 | Šťoural

Asi si naběhnu na kudlu, ale mám za to, že za málo dětí v rodinách mohou také zpovykané feministky a mnohdy již přehnaná emancipace. Ženám se tvrdí, že jim patří svět a mají si užívat naplno a hned, děti představují - kromě radosti - psychickou i fyzickou zátěž, stres, člověka vyřadí z poživačné zahálky... Symbolický byl povyk kolem té milé a životně pravidvé "socialistické" básničky o tom, proč máme ženy - aby byly maminkami. Proti níž se vzedmula mi zcela nepochopitelná vlna odporu a nevole moderních intelektuálek apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 13:22 | HonzaV

Nechci se hádat, ale jako odpověď bych mohl opět citovat p. Kohouta (tutéž větu). Není kde bydlet - mj. i díky tomu, že majitelé pozemků nemohou nakládat s vlastním majetkem jak chtějí a měnit pole na stavební pozemky. Jasně, není to tak jednoduché, ale princip zůstává. Dítě spíše přivedu na svět do doby stabilní než nejisté - a ruku na srdce, čím více můj život závisí na tom, jak se vyspí hrstka poslanců, tím méně stabilní časy.
A k brutálnímu dotování státem - ty peníe asi nenarostly na stromech, žeáno. Prostě by si lidé přesypali priority. Já například radši utratím 30 000 za menší operaci, pokud ji budu potřebovat, než za dovolenou u moře. Zodpovědní rodiče by asi taky radši zaplatili dítěti lékařskou prohlídku než výlet do multikina nebo Človíčkova. Dneska nemáte na výběr, stát ví lépe co potřebujete a donutí vás k tomu i násilím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 08. 2019 10:28)

9. 8. 2019 13:47 | L.

A muži si snad nechtějí užívat naplno? Samozřejmě, že chtějí. Ten problém má spoustu aspektů (znárodnění sociálních funkcí rodiny, přechod na závislou práci konanou mimo domov a zbohatnutí populace / změna životního stylu patří mezi ty hlavní), rozhodně se to nedá hodit na "feministky". Proto je, bohužel, reálně prakticky neřešitelný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Šťoural 09. 08. 2019 10:28)

9. 8. 2019 15:31 | Ivana

Máme auto, kam 3 sedačky v klidu dáme, přesto jsme se rozhodli že 2 děti nám stačí i tak budu 6 let mimo pracovní proces (myslím že nejmenším dětem prospívá spíš domácí prostředí než jesle a chůvy) a já mám to štěstí že díky podpoře rodiny si během rodičovské zvyšuji kvalifikaci. Pokud by mě mělo něco přesvědčit k tomu mít třetí dítě,tak to rozhodně nejsou jednorázové pobídky jako příspěvek na auto, ale lépe dostupné možnosti zvyšování kvalifikace (jen za přípravu na zkoušky z angličtiny z rodinného rozpočtu uteklo přes 15 tisíc, za IT kurzy dám tak trojnásobek když seženu něco silně dotovaného), aby částečné úvazky nebyly pouze hezkým gestem na papíře (vidím to u mé sestry, že i jedno školkové dítě a práce se 40 minutovým dojížděním že společného dne udělají: snídani v poklusu, úprk do školky a na vlak, vyzvednutí ze školky a nákup, večeře, vyčistit zuby a nacpat dítě do postele, prostor pro společnou hru nebo jinak kvalitně strávený čas není), a aby se zrušily nejrůznější příspěvky a přídavky na dítě, nebo aby byly mnohem přísnější posuzované, a místo toho se postupovalo spíš daňovými úlevami.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 17:34 | deprese

Kdo chce, tak dítě má. Vždyť nejchudší lidé mají nejvíc dětí. Porodnost by se měla snižovat a žít skromnější život, ne porodnost stále zvyšovat. Zdroje jsou omezené.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 17:37 | deprese

Jen abyste měla vůbec za 10 let ty děti čím nakrmit. Máte pozemek, pěstujete něco? Auto je k ničemu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivana 09. 08. 2019 15:31)

9. 8. 2019 17:39 | deprese

Ještě před pár lety platily pojišťovny ženám antikoncepci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 18:21 | Roxy

Proč se všichni naši "kovaní"bojí jak čert kříže nazvat věci pravými jmény? Kdo má u nás nejvíce dětí,nemusím odpovídat,stačí se podívat v ulicích,dávky jsou dobré,že?? Takže pro koho bude příspěvek na auto? Odpovězte si sami.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2019 18:54 | Jiri

1.Přerozdělování peněz, že jedněm sebereme, abychom to jiným dali je špatné, vhodnější je snížení daňového zatížení a odvodů. 2.Celá střední Evropa je totálně přelidněná, takže jakákoli podpora zvyšování porodnosti je špatná,přírodní zdroje jsou omezené a plocha půdy se stále zmenšuje,kdo tohle nevidí,nedohlídne si ani na špičku nosu. 3.Moje babička byla z jedenácti dětí,otec z pěti,žádné přídavky ani rodičovské a další příspěvky nebyly,rodinu většinou živil muž,žena byla doma,starala se o domácnost a děti,školky ani jesle nebyly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

10. 8. 2019 9:50 | cech

Koukám jako blázen,kolik se tu prozatím sešlo rozumných názorů, jindy jsem za podobné názory napadán a mínusován.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

10. 8. 2019 10:22 | karel

Plně bych souhlasil, ale s podmínkou, že oba rodiče většinu dosavadního života pracovali. Těm, co jsou na podpoře a jediná "práce", která je baví je dělat děti, bych nedal nic!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

10. 8. 2019 11:38 | Gabriel Pleska

Hmmm. Pro rodiny s třemi dětmi?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roxy 09. 08. 2019 18:21)

11. 8. 2019 8:56 | Roman Schieszel

Souhlasím s panem Babisem.Mame tři děti a je to tak.Byla by to velká pomoc a dobrý nápad.Mam ale že všeho pocit,že by politici měli více přemýšlet a i kdyz přijde dobrý návrh od nenavideneho člověka,měli by to podpořit a zapomenout na ego.Doplati na to právě ty rodiny
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-29
Líbí
Nelíbí

12. 8. 2019 11:49 | Karel

Tak toto už je ekonomická a sociální zhůvěřilost. S největší pravděpodobností by našla adresáty u nepřizpůsobivé komunity, což by mělo za následek mnohem vyšší ekonomické ztráty v oblasti sociální podpory a podpory bydlení pro tyto skupiny obyvatel. Neustálé snahy o extenzivní rozvoj ekonomiky a v tomto případě i porodnosti jsou cestou do pekel. Důvodem je u nás neexistující reforma důchodového systému, takže stát chce zajistit financování důchodů rostoucím počtem aktivně pracujících (což ale není ekvivalent narozených, existujících, ale nepracujících)a to je vlastně trestný systém letadla. Takže tento nápad slovenského estébáka je vlastně naváděním k trestnému činu. Asi tady byl nasazen, aby nás pomalu likvidoval, přičemž si ještě dokáže docela mohutně přihrabovat do svého hnízda. A tím není myšleno jenom to Čapí....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

12. 8. 2019 14:36 | Dana

Za našich maminek a babiček taky neměli mladí svoje samostatné bydlení (a děti se rodily jak na běžícím páse), v tom to taky nebude... Spíš všude všichni slyšíme, jak je lidí moc, jak planeta umírá, jak si každý má užívat dokud to jde, jak s dítětem je všechno těžké, jak je dítě drahé apod - chtělo by to nejdřív změnit celospolečenské klima, aby lidi děti zase CHTĚLI a pak samozřejmě nezapomenout řešit, jak jim to usnadnit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 08. 2019 10:28)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  10 767 868 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Bylo nebylo v Hollywoodu aneb jak mluvit o novém Tarantinovi…

Bylo nebylo v Hollywoodu aneb jak mluvit o novém Tarantinovi…

...a vypadat chytře ve sportbaru i hipsterkavárně v sedmi otázkách a odpovědích.

Jeho dokonalé tělo. Dočkáme se i mužského hnutí tělesné pozitivity?

Jeho dokonalé tělo. Dočkáme se i mužského hnutí tělesné pozitivity?

Člověk stojí před zrcadlem a užírá se, že je moc tlustý, hubený, neforemný, má málo svalů...více

Socioložka Kateřina Nedbálková. „Žena a zločin nejde dohromady.“

Socioložka Kateřina Nedbálková. „Žena a zločin nejde dohromady.“

Kateřina Nedbálková umí psát vědecké texty, které uhranou i neakademiky. V ženských věznicích...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Prouza

ekonom

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
64,00 %

z 25 duelů
×
Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 25 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.