Jak se jezdí řidičům elektromobilů v Česku

Jana Poncarová | rubrika: Co se děje | 26. 3. 2018 | 6 komentářů
Řidič, který vymění spalovací motor za lithiovo-iontovou baterii, musí víc hlídat dojezd a dobře vědět, kde na cestách akumulátor nabije. Síť dobíjecích stanic pomalu houstne, ve srovnání s čerpacími stanicemi je ale pořád řídká.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 3. 2018 22:53, Platypus Norwegicus

MM: Pokud se vam bezne stava, ze prijedete domu s prazdnou baterkou a potrebujete behem pul hodiny nabit, tak mate pravdu.

Vetsina lidi prijede domu vecer a auto stoji pred barakem az do rana, takze se v klidu nabije i z klasicke jednofazove 16A zasuvky.

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 4. 2018 5:33, Platypus Norwegicus

Pavel:

Auto o hmotnosti 1 tuna, ktere ujelo na baterku 200km potrebuje dobit 20-30kWh. Pokud spite 8 hodin a planujete se pred spanim doma stihnou i najist a osprchovat, tak i kdybyste jeli hned rano na dalsich 200km, potrebujete 2-3kW nabijeciho vykonu. To odpovida 8.7-13A, takze to auto dokazete nabit i s jisticem 1x16A a jeste vam muze pres noc bezet lednicka a pocitac (bojlerem, rychlovarkou, nebo elektrickym sporakem uz by byl problem, ale bojler jde blokovat a kdo ma sporak, nema typicky 1x16A).

U lehciho auta je potrebny proud jeste vyrazne nizsi, ale to se blbe shani, protoze dneska se delaji jenom tezke kravy.

Pokud chcete zaplatit sesti az desetinasobek ceny za kilometr (o drazsim servisu ani nemluvim) za to, ze misto 110 muzete jet 130, tak to klidne udelejte. Nebo si muzete koupit elektromobil s vykonnejsim motorem, lithiove baterky v autech snesou vybijeci proud 2-3C a pokud mate dojezd okolo 200km, tak je pri 130 km/h nevybijite ani 1C, takze tam je obrovska rezerva.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 6 komentářů)

24. 9. 2019 17:49 | Jan

Ještě tady je zajímavý článek ohledně elektromobilů https://www.dopravniznaceni.com/Jak-je-na-tom-Cesko-s-elektromobily-dnes-b5045.htm
Co si myslíte? Co bychom potřebovali aby to bylo lepší?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2018 5:33 | Platypus Norwegicus

Pavel:
Auto o hmotnosti 1 tuna, ktere ujelo na baterku 200km potrebuje dobit 20-30kWh. Pokud spite 8 hodin a planujete se pred spanim doma stihnou i najist a osprchovat, tak i kdybyste jeli hned rano na dalsich 200km, potrebujete 2-3kW nabijeciho vykonu. To odpovida 8.7-13A, takze to auto dokazete nabit i s jisticem 1x16A a jeste vam muze pres noc bezet lednicka a pocitac (bojlerem, rychlovarkou, nebo elektrickym sporakem uz by byl problem, ale bojler jde blokovat a kdo ma sporak, nema typicky 1x16A).
U lehciho auta je potrebny proud jeste vyrazne nizsi, ale to se blbe shani, protoze dneska se delaji jenom tezke kravy.
Pokud chcete zaplatit sesti az desetinasobek ceny za kilometr (o drazsim servisu ani nemluvim) za to, ze misto 110 muzete jet 130, tak to klidne udelejte. Nebo si muzete koupit elektromobil s vykonnejsim motorem, lithiove baterky v autech snesou vybijeci proud 2-3C a pokud mate dojezd okolo 200km, tak je pri 130 km/h nevybijite ani 1C, takze tam je obrovska rezerva.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2018 0:56 | pavel

Tak nabíjet můžete i doma, pokud ovšem nemáte dům s garáží, jde to dost blbě. Bydlím ve 13 patře činžáku se 170 byty, stometrová prodlužovačka mi určítě stačit nebude....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2018 10:51 | Pavel

Doma můžete nabíjet přes noc a vyšel by jste i s hlavním jističem 3x32A, což také není nejlevnější a hlavně nebude až nám tady zavedou to před čím Vitásková varovala. Já bych si ovšem nikdy nekoupil auto jehož maximálka na dálnici je 115 a dojezd kolem 100 km a hlavně nehodlám trávit u externích nabíječek min. 0,5 hod. Zejména pro české prostředí (v létě vedra, v zimě mrazy a vítr) je 6000 baterek do mobilů dost chabý pohon. Nikdo také neříká, co to dělá se životností, pokud se do baterek valí tolik ampér. Respektive se o tom decentně mlčí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2018 22:53 | Platypus Norwegicus

MM: Pokud se vam bezne stava, ze prijedete domu s prazdnou baterkou a potrebujete behem pul hodiny nabit, tak mate pravdu.
Vetsina lidi prijede domu vecer a auto stoji pred barakem az do rana, takze se v klidu nabije i z klasicke jednofazove 16A zasuvky.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2018 22:15 | MM

32 kW/3 fáze tzn. cca 11 kW na fázi, to je třífázový 44A jistič, a svítit večer mobilem. Jen samotný rozdíl v případě navýšení paušální platby ČEZu za tuto ekosrandu stojí víc, než výměna oleje s filtrem, dálniční známka i s pov.ručením. A mít doma dvě auta jako dnes, tak abych měl doma trafostanici a přípojku 22 kV.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 620 057 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Jak se dostat na vyšší výnos než na běžném účtu, ale zároveň nepodstupovat příliš velké...více

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Uvedení detektivní minisérie v režii Jana Hřebejka vyvolalo u části kritiky značné pobouření....více

Byli jsme na Bayernu. Praktický průvodce nejen pro Plzeňáky

Měli jsme štěstí a nedávno vyrazili do Mnichova na Bundesligu. Zápisky z cesty se mohou...více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Pavel Telička

politik a lobbista

Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů
×
Pavel Telička
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.