Očima expertů: Zdanit církevní restituce?

Přijdou církve a náboženské společnosti o část odškodnění za majetek, který vzali komunisti? Premiér Andrej Babiš je pro. Co si o tom myslí osobnosti ze světa ekonomiky, politiky a kultury?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 1. 2018 10:36, L.

Jasně. A když někdy najdou ukradené auto a vrátí ho, tak ho okradený musí taky zdanit, protože je to vlastně dar od zloděje okradenému. Přesně jako u církevních restitucí.

Zobrazit celé vlákno

+40
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 1. 2018 9:28, Ramesse II.

Jelikož se jedná ve skutečnosti o dar občanů ČR církevním organizacím, tak musí být zdaněn jako jakýkoliv jiný příjem, celou diskuzi kolem toho považuji za absurdní.

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 14 komentářů)

23. 4. 2019 17:29 | CA

Ono totiž analogie se zlodějem je zavadějící. Převedený majetek pod stát nebyl nikdy vyčíslen a vše je založeno na odhadu. Pokud chcete používat analogii s autem ukradli Vám auto za 100 tis ale vy chcete po zloději 150 nebo 200 a nebo tolik kolik se dohodnuli lidé jenž to auto ani neviděli.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2019 19:17 | Marrowsh

Kdyz jako obcan dostanu dar, musim danit, kdyz mam nemovitost, taky danim. A odkud ty cirkve maji takove majetky? Ze sve cinnosti? Tak opet jsme u dani,pokud jako podnikatel prosperuju a navysuju majetek, zase danim...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2018 13:32 | Miroslav Bísek

Dar občanů církvím? Co to je za hloupost? Stát pouze vrací to, co kdysi církvím ukradl. Nejdná se o žádný dar. Je to stejná úvaha, jako kdyby zloděj vrátil někomu ukradenou věc a řekl by, že mu ji daroval.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2018 13:53 | Tomáš

Dar? Restituce znamená obdarování? To je velmi kreativní výklad....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2018 11:05 | MoB

Bohužel, u nás je dlouhodobě chápáno právo jako klacek na někoho, nikoliv jako soubor předpisů a pravidel pro život ve velmi složité společnosti, jakou dnešní stát je. Proto mnoha lidem přijde v pořádku, když se nedodrží smlouva (zde státu a církví) a "přerazí" se jiným nebo novelizovaným zákonem, protože zrovna má ve sněmovně navrch někdo, kdo chce udělat všechno naopak... a pak to tady má nějak vypadat: právo nemá žádnou kontinuitu, každá nová politická garnitura "všechno napravuje" a ve smyslu odezdikezdismu bourá bez rozmyslu všechno, co může, jenom kvůli vlastnímu prospěchu.
A to vůbec nekomentuju pohnutky, které jsou za touto konkrétní změnou: Babišova snaha vyměnit tento bezprecedentní návrh komoušů a neonácků za vlastní beztrestnost v kauze padesátimilionového podvodu a zneužití dotací, na které jeho firma neměla nárok.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2018 10:38 | MIlkman

Kde se tohle vzalo? Jakmile má někdo jiný názor než já, tak ho někdo platí, má na tom hmotný zájem, parazituje (!) na situaci a tak podobně. To je tak svinská mentalita! Že se nestydíte.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 22:01 | Nowak

Zajímavý pohled na situaci. předpokládám, že autor příspěvku parazituje na situaci. Porovnávat daně a desátky ... hmm ..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 13:23 | L.

Desátky jsou ekvivalent daně. Samozřejmě můžete tvrdit, že daně jsou také krádež, ale to se pak dostáváme někam úplně jinam. Stejně tak inkvizice na našem území fungovala poměrně málo a AFAIK majetek odsouzených stejně nepřipadal církvi. Drtivou většinu majetku získala historicky církev dary a dlouhodobým hospodařením. Za husitkých válek o dost majetku přišla, po Bílé hoře se jí něco vrátilo zpět, ale zdaleka ne všechno, spíš to schlamstla šlechta. No a po nějaké době přišel Josef II. a spoustu církevního majetku zabavil.

Co se týče aktuální situace, tak v padesátých letech přišel stát a bez ptaní zabavil zbytek církevního majetku s tím, že jeho správu a duchovní bude platit on. Tak je snad logické, že když teď chce pro změnu církve přestat platit, tak jim ten majetek vrátí. Jakékoli danění takového převodu je nesmysl.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 12:53 | Vasek

Ano, mate uplnou pravdu. Jenom na okraj taková drobná poznamka. A kdy vrátí cirkev - obzvlaste katolicka - to, co nakradla v prubehu staleti diky desatkum, inkvizici apod.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 10:46 | Ludvík

Hezká a dobrá analogie :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 10:46 | Ludvík

To nemůžete vědět, jestli to ví nebo neví. Osobně bych tipoval, že nechce podporovat ani ty fotbalisty.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 10:36 | L.

Jasně. A když někdy najdou ukradené auto a vrátí ho, tak ho okradený musí taky zdanit, protože je to vlastně dar od zloděje okradenému. Přesně jako u církevních restitucí.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2018 9:28 | Ramesse II.

Jelikož se jedná ve skutečnosti o dar občanů ČR církevním organizacím, tak musí být zdaněn jako jakýkoliv jiný příjem, celou diskuzi kolem toho považuji za absurdní.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 1. 2018 9:18 | L.

Legrační. "Ekonomka" Šichtářová evidentně netuší, že největšími neziskovkami co do objemu přidělených státních peněz jsou sportovní svazy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 090 995 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Alexandr Vondra

politik

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
14,06 %

z 64 duelů
×
Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
26,03 %

z 73 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.