Šest předvolebních ekonomických blábolů

Jan Traxler | rubrika: Komentář | 17. 10. 2017 | 36 komentářů
Sleva na pojistném pro zaměstnance? Bezúročné půjčky na bydlení? Progresivní daň z příjmů? Podívejte se na vybrané nápady politiků, nad kterými ekonom zalomí rukama.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2017 18:09, josef

A Vam nase zdanovani neprijde az moc velke? Zjistilo se, ze vcetne odvodu platime o neco malo vice nez se plati v socialistickem Svedsku.
A Vam jako dostatcne solidarni neprijde, kdyz clovek se mzdou 100 tisic hrubeho zaplati na danich 18000 a clovek se mzdou ve vysi 20 tisic (tedy petina) zaplati na danich 1950, tedy cca jednu devitinu???

Zobrazit celé vlákno

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2017 17:28, Vojtěch Karas

Progresivní zdanění z přijmu fyzických osob je zavedeno ve všech vyspělých zemích EU. V Dánsku je např. až 50% pro ty nejbohatší. To znamená, že to není žádný blábol, ale solidarita bohatých s chudými!

-33
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

17. 10. 2017 16:05 | Josef Sysel

Článek je velký blábol pouze pro socany, inženýry lidských duší, netáhla a příjemce dávek. Ti se bojí, že by dostali míň, případně, že by se nemohli podílet na rozdílení peněz, které vydělají ostatní. Jinak je to jen veliká pravda.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2017 11:50 | deprese

celý článek je jeden velký blábol
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 10:18 | josef

To, ze je progrese na zapade normalni, jeste neznamena, ze je spravna. Progrese byla zavedena v historii kvuli financovani valek. Jenze politikum se to tak zalibilo, ze uz zustala. Proc ma lekar, ktery ma jeden a pul uvazku platit dvakrat vetsi dan, nez nekdo, kdo ma uvazek jen jeden?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2017 10:00 | TVK

Pokud je někdo nemajetný, tak asi vlastnické bydlení není to pravé pro něj. Protože pokud si někdo nedokáže sehnat zdroje na 25% hodnoty svého vlastního bydlení, tak asi těžko předpokládat, že bance bude bez problémů po započítání úroků splácet sumu 4x větší.
Když třeba zmiňujete stavební spoření, tak jen přes něj a při jeho optimálním efektivním využití si dvojice může za dobu něco nad 6 let naspořit přes 300tKč jen tím, že bude měsíčně odkládat 1.700 Kč/os.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2017 10:00 | Tomáš

Bohužel 20% reálně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2017 9:53 | Ramesse II.

Doplnil bych Blábol č. 7: Tento článek :) Jasně, stavební spoření je přežitek, ale zrušením by se dost rozkolísal bankovní sektor, protože SS je jeho dlouhodobou a jistou součástí. Asi jen půjčku pro novomanžele lze teď považovat za zbytečnost, ale blíží se velká inflace a úroky budou za chvíli úplně jinde a pak se bezúročné půjčky hodit budou. A zbytek je velmi potřebný.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 9:52 | Josef Mareš

Spíš mi pane Traxlere některá vaše tvrzení připadají jako bláboly. Progresivní zdanění příjmů je v západních zemích naprosto normální, rovná daň je recept z Východu. Jak mluvíte o možných spekulacích na hranici sazeb, tak mi připadá, že ani nevíte, jak se daň počítá. Srovnávat sazby DPFO s DPH je naprosto mimo mísu. Pokud byste snížil sazbu sociálního pojištění, kde máte záruku, že podnikatel promítne své nižší náklady na odvod do vyšší mzdy zaměstnance?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 9:28

Alespoň je vidět, jak máme blbý politiky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 9:24 | Angelus

A proč ho vlastně nezrušit Pokud je pro někoho 1% moc, tak ať si zdravotní a důchodové neplatí a vzdá se péče. Pokud je svéprávný a spočítá si rizika tak je to jeho problém a následky si ponese sám. Každý má tu hranici jinde, to máte pravdu. Jen z nějakého pomýleného důvodu předpokládáte, že máte právo určovat tu hranici jiným lidem. Kdyby se každý přestal starat o jiné, hned by byl na světě ráj.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2017 9:20 | Miki

V minulosti jsem měla stavební spoření a díky za ně. Jinak bych si asi byt nekoupila. Stavební spoření je dobrá věc, ale je třeba upravit zákon. Je nutné, aby byla naspořená částka prokazatelně čerpána na účel na který je určena . V opačném případě odejmout všechny příplatky státu a vyplatit pouze naspořenou částku. Pokud jde o Blábol č.4 . Hypotéka ? Kde mají lidé vzít nějakou nemovitost jako zástavu, případně 10 procent zástavní hodnoty nemovitost? Kdo má majetné rodiče - zřejmě na ni dosáhne, ale jinak ? Kdo je nemajetný, tak si může ...ehm. V minulosti v dobách socialismu existovaly novomanželské půjčky a domnívám se, že to nebyla špatná věc. Samozřejmě by se to týkalo jen určité skupiny obyvatel , ale možná by si lidé rozmysleli žít na ,, psí knížku,, a čerpat od státu jiné výhody . Bože - v této republice je třeba opravdu chytré hlavy , které by si uměly spočítat dvě a dvě. V tomto státě existuje spousta lidí, kteří vysávají státní rozpočet jen proto, že zákony jsou nedokonalé . Stát by měl pomáhat lidem, kteří si to zaslouží a ne pijavicím.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 9:16 | Robert Novak

Proč jste tak při zemi? Kompletně zrušíme povinné zdravotní a důchodové pojištění, vždyť to také nemotivuje být zdraví a pracovat až do smrti. Vaše argumentace, že musime snížit daně, protože vyšší sazby motivuji ke krácení daní a podvodům? Kde je ta hranice? Pro někoho je i 1% moc. Je to pouze o morálním statusu každého z nás. A pro Česko je to více než smutné. Tady platí nové desatero např. Nezabijes, pokud to pro tebe bude ekonomicky nevýhodné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 9:07 | Hunter

"Proč má stát (tedy my všichni ze svých daní) uměle podporovat jeden konkrétní druh spoření?"
Ve skutečnosti stát (tedy my všichni ze svýchg daní) podporujeme mnohem víc druhů spoření: - investiční životní pojištění - důchodové připojištění - zajištění vlastnictvím nemovitostí na hypotéku
... které jsou přímo či nepřímo ze zákona zvýhodněné - a jistě i další.
A k tomu švarcsystému - tam vlastně správně nejde o to, jeslti ho omezit nebo neomezit, ale jak narovnat vztah mezi zaměstnaneckým poměrem. Jde o to, že je-li někomu nebídnuta práce na švarc, v 99,999% ji zaměstnanec vezme. Benefity (snížený daňový odvod) u nich jednoznačně převáží všechny nevýhody (dovolenou, stravenky, nemocenskou ... a kdoví co ještě). Nevyplatí se to snad jen těsně před mateřskou a těsně před důchodem. No a problém je, že tento člověk pak čerpá státní služby stejně jako předtím, ale přispívá do společné kasičky mnohem míň, než kolega dělající úplně to stejné, jen v jiném právním rámci ... a to je jaksi nefér.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 7:16 | absolut

No jo, je spousta zajímavých věcí kde sehnat prachy, když mluvíme o stavebním spoření, tak jednu i o hypotékách. Lidé kteří mají hypotéku, tak mají i daňové zvýhodnění, na které se trochu pozapomíná....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 5:36 | Václav57

Naprostý souhlas pane Traxlere. Jen tím stavebním spořením bych motivoval střadatele např. do 30-ti let věku a s podmínkou použít na bydlení (pořízení, rekonstrukce, zařízení....). Pro lidi by šlo udělat více podporou důchodového spoření, slevou na dani podle počtu dětí, zdarma doprava pro důchodce, školní mládež, zdarma obědy na základních školách (když můžeme tento luxus poskytovat vězňům, nepřizpůsobivým), bohatství země (lithium, ropa) pro státní podnik a zisky do důchodového fondu (viz Norsko) atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 3:52

Sleva na poplatníka žádná adsurdita není. Naopak, úplně chybějící daňová progrese je extrém stejně jako základní příjem. Sleva na poplatníka je mezi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2017 1:52 | Jakub

Bezurocne pujcky ne, spise 100% LTV...to by bodlo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services