Žijeme na psí knížku. Nevyplatí se ale svatba?

Petra Dlouhá | rubrika: Když se řekne | 11. 10. 2016 | 22 komentářů
Svoboda především. Nebo byste radši na lásku štempl? Než řeknete poslední slovo, pročtěte náš přehled. Proklepneme rozdíly mezi manželstvím a nesezdaným soužitím po finanční a majetkově-právní stránce.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 10. 2016 11:30, Šárka

Myslím si, že většina žen a hlavně když má děti chce žít ve svazku. Tím, že si ji vezmete dáte okolí najevo, že to s ní myslíte vážně a ten vztah už dostává nový rozměr. Je to určitý závazek v dobrém i zlém. Dětem to přináší určitý pocit bezpečí, když žijí v rodině, než ve volném vztahu. Moje zkušenost, ženy které žijí ve volných vztazích čekají až se ten jejich konečně rozhoupe a dospěje a požadá je o ruku. Každopádně nevylučuje to, že Vaše partnerka může být šťastná i bez svatby.

Zobrazit celé vlákno

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 10. 2016 16:53, Šárka

Život na psí knížku většinou preferují lidé bez odpovědnosti a kteří si nejsou jistí tím, že je partner ten pravý. V dnešní době málokdo žije s partnera z lásky, ale jen jestli se mu to vyplatí a je to pro něj vlastně obchodní vztah. Proto vznikají i tyto články. :) Příští článek může bude o tom, jak se nevyplatí mít děti, co všechno stojí kolik času a peněz a další nesmysly.:)

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

20. 6. 2019 14:29 | Harriet

Dobrý den, mé jméno je harriet prochází článek a dozvěděl se o muži jménem Velký dr alashira. Trpěl jsem problémy s rozchody s různými kluky. Musel jsem kontaktovat kouzlo kouzelníka .pro svého muže Ben, Ben byl onthe verge opuštění mě pro jinou ženu, ale já jsem zůstal pozitivní a věřím, že jsem ho mohl mít zpátky a učinit ho stay.and behold Velká Great Alashira mi pomohl.Steve a já jsem se brzy oženil.Velký Alashira je takový milý muž, on také mi pomohl zastavit můj problém se zástavou srdce. Díky němu a díky Bohu za dar, který mu byl dán. Pokud máte nějaký problém, kontaktujte ho na tomto e-mailu: dr.alashirao1@gmail.com nebo whatsap +2348034395438
Obraťte se na něj a podívejte se na skvělou práci e-mailu The Great alashira dr.alashirao1@gmail.com whatsap +2348034395438 (1) Pokud chcete své ex zpět. Pokud chcete být velmi úspěšní (3) Pokud hledáte práci (4) Chcete být povýšen ve vaší kanceláři. (5) Chcete, aby po vás běžely ženy / muži. (6) Pokud chcete dítě. (7) Chcete být bohatí. (8) chcete získat Manželská kouzla (9) Odstraňte nemoc z vašeho těla Kouzla (10) Obchodní kouzlo (11) Čísla výherních loterií (12) Přineste zpět ztracenou lásku a mnoho dalších …… .email dr.alashirao1@gmail.com whatsap +2348034395538
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2018 20:25 | Ana

Myslím, že zapomínáte na symbolickou rovinu manželství. Muž a žena sňatkem veřejně prohlašují, že patří k sobě, že chtějí tvořit jednu jednotku a přijímají za sebe navzájem zodpovědnost. Že spolu chtějí zůstat do konce života. To žádné peníze nevyvazi. Ale to už se dnes moc nenosí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2018 14:31 | IrenaK

Mám tu samou zkušenost jako Lila.Zijeme s partnerem 22 let ,máme krasny vztah plný lásky a úcty.Oba si toho moc vazime,ale nikdy jsme nepocitovali potřebu mít na to papír.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2017 15:57 | Lila

V žádném případě nesouhlasím. Jsem žena a musím říci, že jsem se do svatby nikdy nehrnula..Mám druhého partnera, oba jsme rozvedeni a jsme spolu 11 let. Máme se rádi a klape nám to.Na co papír? naše děti spolu vychází, s námi navzájem také, tak proč muset být sezdaní? Nemám pocit,že by si mně partner málo vážil a já jeho taky, když máme na věc stejný názor-nevzít se...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 4. 2017 16:28 | jarkanova

Zajímá mě poměr rozchodú u sezdaných a nesezdanych párů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2016 16:37 | Max

Manželství by mělo chránit zejména ženu a děti. problémem je, že sociální demokraté slibovali společné důchodové pojištění manželů, které mělo zajistit vyšší důchod pro ženy, které zůstaly doma s dětmi. Nestalo se tak a i proto sňatečnost nevzrostla a hodně žen pak v důchodu živoří.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2016 16:28 | V.Mlich

Hezký soupis právních důsledků, ze kterého vyplývá, že je jednodušší sňatek uzavřít, i když v případě rozchodu člověk riskuje jisté komplikace a 2 tisíce nákladů navíc. Jenže lidi většinou nežijí spolu kvůli rozchodu, dítě dospívá 20 let a pak je na "nový život" pozdě. Ale kromě právních důsledků jsou ještě i ekonomické a tento server se jmenuje PENIZE, tak by možná příště mohl vyjít článek, který finančně porovná měsíc spolužití nesezdaných a sezdaných řekněme s 2 dětma, kolik kdo odvede na daních a kolik dostane dávek. Když vydělávající muž má papírové trvalé bydlisko u maminky a žena je jako svobodná nezaměstnaná matka samoživitelka. Kolik vlastně ten papír z matriky dělá měsičně?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2016 14:07 | kokeš

To jsou zase jenom breky nějaký zhrzený ženský.....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 12:32 | Šárka

Na tohle se dá jedině napsat. Jaký šel, takovou potkal. :))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 12:13 | qwertz

Odpovezte jednoduse na otazku, co jste ziskal volbou nesezdaneho svazku v porovnani s manzelstvim? Jake to me podle vas vyhody v pripade fungujiciho vztahu? Nebo je vas "odpor" ciste emocionalni?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 11:30 | Šárka

Myslím si, že většina žen a hlavně když má děti chce žít ve svazku. Tím, že si ji vezmete dáte okolí najevo, že to s ní myslíte vážně a ten vztah už dostává nový rozměr. Je to určitý závazek v dobrém i zlém. Dětem to přináší určitý pocit bezpečí, když žijí v rodině, než ve volném vztahu. Moje zkušenost, ženy které žijí ve volných vztazích čekají až se ten jejich konečně rozhoupe a dospěje a požadá je o ruku. Každopádně nevylučuje to, že Vaše partnerka může být šťastná i bez svatby.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 11:12 | kodiak medvěd

Škoda, že se nevyjadřujete k faktům a jen neustále vršíte floskule. Ale pro jednou mi zkuste odpovědět věcně, prosím. Proč se domníváte, že „Manželství jako instituce zdegenerovalo do své vlastní karikatury a jeho uzavření dnes o odhodlání jít spolu vypovídá pí ár dý.“? V čem vidíte tu zdegenerovanost a karikovanost?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 10:51 | Dezider

Já jsem se oženil, s nejlepšími umysly. Po 5,5 letech se naše manželství rozpadlo, ne mojí vinou, a já na to šeredně doplatil. Finančně. Pak jsem přemýšlel a zjistil jsem, že pro chlapa bumážka s prstýnkem nic nepřinese, kromě omezení jeho svobody a přináší problémy. Takže od té doby žiju bez toho, celkem spokojeně i s přítelkyní pár let a vše funguje. Nikdo nikoho neomezuje a je snadné vše v případě nutnosti rozdělit. Je to každého volba, ale dle mého osobného poznání manželství nic nepřináší, takže není důvod lézt do chomoutu. Pouze ženy to chtějí, aby mohly ovládat a řidit muže, pro chlapa to nic nepřinese, ani ten pravidelný sex :-)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2016 10:09 | Lyšaj

Aha. Dovolte mi domnívat se, že svou odpovědnost vcelku odhodlaně nesu a ponesu i bez potvrzení z matriky. Manželství jako instituce zdegenerovalo do své vlastní karikatury a jeho uzavření dnes o odhodlání jít spolu vypovídá pí ár dý. Ovšem já mám pocit, že jste mi dávno mohl porozumět, že ale nechcete. Máte jaksi podrážděný tón a cosimi říká, že chcete mít pokaždé poslední slovo. Tak si tedy poslužte, přijdu se zas podívat na ohňostroj vašeho vtipu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 9:44 | Zdenek

Je tam určitá vypočítavost, např. sociální výhody svobodné matky. Stát se ale může cokoliv a pak zjistí, že se přepočítali.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 9:13 | kodiak medvěd

Vy ne že nevěříte moci bumážky a prstýnku, vy hlavně nevěříte sám sobě. Nejprve napíšete, že jste spolu dvanáct let a že to s ní do penálu už nějak doklepete a pak napíšete, že do manželství nevstoupíte, protože je tu vysoká rozvodovost. Žvaníte o umělé blekotající samohrajce, ale ve skutečnosti jen strkáte hlavu do písku a nechcete nést žádnou odpovědnost.
Doufám, že je z tohoto modelu soužití stejně jako vy nadšena i vaše partnerka. Jistě je, viďte? Ono co jí taky jiného zbývá. A taky vaše děti, až začnou rozum brát, jistě ocení, že mají tak prozíravé rodiče, kteří se pro jistotu ani nevzali.
Přeji vám hodně životní spokojenosti. A jestli potřebujete udělat tu diagnozu, kterou zmiňujete,tak se s důvěrou obraťte na své zdravotnické zařízení. Jsou ale věci, které za vás nikdo jiný v životě neudělá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 8:55 | qwertz

Nic z toho mít nemusíte. Dneska se dá rozumně domluvit, a sňatek uzavřít čistě úředně. Otázka pak je, jestli chcete. Divil byste se, ale mnoho lidí se na to dívá stejně jako vy, přesto se žení a vdávají. Kromě povinností to totiž přináší řadu praktických výhod a o tom to celé je. Naopak být nesezdaný v případě rodiny žádnou výhodu nemá, jen potenciální problémy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 0:30 | Lyšaj

Tak děkuju buřtovi a kodiakovi za diagnózu. Věřit na čarodějnou moc bumážky a prstýnku ale v zemi s naší rozvodovostí prostě nemůžu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2016 0:22 | buřt

Takového člověka jako Vy bych teda nechtěla, žít s někým dvanáct let a nestojím mu ani za to abych věděla že je kdykoliv ochoten si mě vzít za manželku, udělat pro mě vše tomu se říká láska , obětovat za druhého i život (dát mu orgán bude-li to třeba v nemoci). V dobrém i zlém, to je láska a né mít otevřená vrátka. Když někoho skutečně miluji a znám ho dost dlouho tak si ho vezmu a legitimuji svůj vztah. Lidi já Vás nechápu každý myslíte jen na sebe, máte strach o prachy, exekuce, jen jak na tom druhým vydělat,kolikrát pomlouváte svůj protějšek před kolegy a rádoby kamarády. Počkejte až budete umírat nebo budete mít vážnou nemoc tak poznáte co je (bylo to té doby) v životě nejdůležitější. Mít u sebe nejbližší milující osobu která by pro vás udělala vše na světě .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2016 19:32 | kodiak medvěd

Třeba na to jen nemáte koule a vymlouváte se na údajnou komedii. Proč by tam proboha měla být blekotající oddávající, rozvrzaná samohrajka a umělá květina? To jste viděl asi v nějakém hodně veselém filmu. Svatbu má každý takovou, jakou si ji udělá. Ona to komedie není a právě proto jste do toho nešel.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Kočka

kolotočář a podnikatel

Jana Bobošíková

politička

Václav Kočka
ÚSPĚŠNOST
12,20 %

z 41 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
27,59 %

z 29 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.