Zlato je zase v kurzu a míří k historickému rekordu

Ceny zlata vzrostly na sedmadvacetileté maximum. Skoro se opakuje situace z doby, kdy zlato dosáhlo rekordu: politická nestabilita ve světě se potkala s ekonomickou nejistotou ohledně budoucího vývoje amerického hospodářství.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 10. 2007 10:34, AgS

Kto ma USD oplati se investovat do zlata. Do 3 let zhodnoti min o 50%. Globalni inflace narusta. Mark my words!
FTS
g-vision .sk

+88
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 10. 2007 13:59, Jarin

A to jsme dopadli jeste dobre. Takovy Gordon Brown, kdyz byl jeste ministrem financi, prodal v letech 1999 az 2002 vice nez polovinu zasob zlata UK za prumernou cenu $265 za unci! A to presto, ze ho od toho vsichni odrazovali. Navic to prodaval po 25 tunach, cimz si sam vyrazne snizoval cenu a jeste vytvarel turbulence na trhu zlata... Nejen, ze za to nebyl nijak potrestan, ale dokonce je z nej dnes 'prime minister'.

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

2. 5. 2011 22:54 | Michal Malkovský

Keynes není laureátem Nobelovy ceny!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2008 13:47 | pepik

No investovat do sperku neni rozumne. Lepsi je nakoupit investicni zlato. Tam se neplati tolik za jeho zpracovani a jeho prodejni ceny nejsou prilis vyssi nez ceny na burze. Navic u investicniho zlata (zlate mince, zlate cihly) se neplati DPH. Lze nakoupit treba tady: http://zlato.webnode.cz/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2007 16:58

prosim vas aki mate nazor na sperky ? myslite ze je to vhodna investicia ? dakujem .
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 12:15 | Aurum to je ono

Zlato má jednu fantastickou vlastnost a to- nejlepší uchovatel hodnot, jaký existuje. Za Rakousko -uherska se od r. 1892 platilo zlatou desetikorunou = 3gramy zlata. Kdo ji měl r. 1892 , mohl si za ni tehdá koupit jedny boty , kdo ji má dneska , může to udělat také - za 3 g zlata dostane třeba ve zlatnictví cca. 1000 Kč a může si jít" hned vedle" koupit jedny boty. Tedy 3 gramy zlata měly hodnotu jedněch bot v 19 století, ve 20 století i ve století 21. Přitom v Evropě běžely války , pochodovali fašisti, vraždili komunisti, byly měny, hyperinflace, znárodňování, ... atd. atd. - ani nemovitosti a pozemky by vám nebyly nic platné - mohli vám je zkolektivizovat komunisti nebo zabrat fašisti. Kdo měl v kufru mezi lety 1892 a 2007 cihlu zlata, ten měl stále nezničitelný majetek. Na zlatě se nevydělá jak na akciích,ale taky neprodělá - jako r.1929. Mám zlato rád.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 10. 2007 11:04 | Eric

Jejda! Whoops!! Damned! Ajta! Nastojte!
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 10:34 | AgS

Kto ma USD oplati se investovat do zlata. Do 3 let zhodnoti min o 50%. Globalni inflace narusta. Mark my words! FTS g-vision .sk
+88
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2007 22:42 | Roman

Tohle byl mimořádně podnětný příspěvek ;-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 3:08 | HonzaH

O čem to tady pořád pindáte? Za pár měsíců už dolar možná nebude nikoho zajímat. Srovnávejte zlato s ostatními komoditami. Barel ropy byl před 60 lety za 3 gramy zlata, před 40 lety taky, před dvaceti byl trochu levnější, protože bylo zlato velmi drahé, a dnes je zase za 3 gramy. Pokud máte někdo dost informací, zkuste srovnat zlato s jinými komoditami, jestli jeho cena roste nebo ne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2007 17:32 | Pavel Hanzl, finanční poradce (Fincentrum, a.s.)

...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2007 19:51 | jezevec

kdo asi kua to zlato od bundesbanky koupil??? a kdo to tady vykládá jak skupuje investiční zlaté mince???? hle lišku podšitou - a to si ještě stěžuje že byly za cenu komodity!!!
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 15:00 | Eric

Mám ruku na srdci. Zlato kupuji v menších množstvích, ale pravidelně. Kupuji investiční mince, protože se mi líbí. Nejsem tedy "pravý" investor, ale rád spojuji užitečné s příjemným, protože na sbírku těchto mincí je i moc pěkný pohled. Jen otázka: kdo tedy, k sakru, to zlato od ČNB koupil? A proč, když to nebylo v kurzu?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 14:57 | Eric

Ano, toho by měli Britové rovnou zastřelit.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 14:43 | Bouček Antonín

Nevím, jak ČNB s danými prostředky naložila, protože v jejich dealingu nepracuji. Co já vím, je správa devizových rezerv ČNB velmi profesionální a mezi odborníky respektovaná. Není to ani italská Bank of Italy (která investovala do hedge fondu Long Term Capital Management) ani malajsijská Bank Negara, která na kurzových spekulacích prodělala kalhoty. Tuším, že ČNB prodala zlaté rezervy, protože to tehdy byla móda a centrální banky se zlata zbavovaly. A nebyly samy. Pamatuji se, jak jsem v roce 1994 na VŠE studoval Burzy a kapitálové trhy a profesor Musílek o zlatě říkal, že se do něj investovat nevyplatí, protože jeho vlastnictví stojí peníze a už jenom těžební náklady jsou vyšší než jeho tržní cena. V příručkách o investování 90. let se všeobecně zlato zatracovalo a doporučovaly se celoživotní investice do akcií. Ruku na srdce: vy jste v roce 1998 anebo někdy později zlato koupil? Pokud ano, co s ním děláte?
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 13:59 | Jarin

A to jsme dopadli jeste dobre. Takovy Gordon Brown, kdyz byl jeste ministrem financi, prodal v letech 1999 az 2002 vice nez polovinu zasob zlata UK za prumernou cenu $265 za unci! A to presto, ze ho od toho vsichni odrazovali. Navic to prodaval po 25 tunach, cimz si sam vyrazne snizoval cenu a jeste vytvarel turbulence na trhu zlata... Nejen, ze za to nebyl nijak potrestan, ale dokonce je z nej dnes 'prime minister'.
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 13:32 | Eric

Dobrý den, pane Boučku. Profesionální, jako vždy a děkuji. Zlato stále však roste. Naložila ČNB se získanými prostředky tak jak zamýšlela vydělala na tom nejméně to, co jste zde kalkuloval? Bylo opravdu nutno zbavit se zlatých zásob? Proč tedy jiné banky rády toto zlato nakoupily? Měly snad lepší informace? Nebo prozíravější management? To nám to zlato tak překáželo? Prodaly se však i zlaté mince s poměrně vysokou numismatickou hodnotou a to za pouhou cenu zlata.Tyto otázky mě pálí jako cejch, který bych rád miláčkům v ČNB vypálil na řitě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 13:02 | Bouček Antonín

Aby se dealerů ČNB někdo zastal: Dle Bloombergu byla průměrná cena zlata v roce 1998: 294 dolarů za unci, 1999: 279 dolarů za unci, 2000: 279 dolarů za unci, 2001: 271 dolarů za unci, 2002: 310 dolarů za unci, 2003: 369 dolarů za unci atd. Pak už stálo zlato více. Jinými slovy, měřeno pětiletým časovým horizontem se mi prodej za 323 dolarů (pravděpodobně přesně v onom Vámi zmíněném vzestupu zlata u příležitosti ruského defaultu) nezdá jako špatný obchod. Měřeno od počátku roku 1998 do konce září 2007 vyneslo zlato v Kč průměrně ročně 3,79% (bez započtení nákladů na úschovu atd.). Pokud byste ukládal prostředky na mezibankovním korunovém trhu za tříměsíční sazbu PRIBID, získal byste v průměru 4,64%. Ještě víc by vám to vyneslo, pokud byste koupil korunové státní dluhopisy (pětileté státní dluhopisy se v té době emitovaly s výnosy okolo 15%). Pořád se mi prodej zlata za 323 dolarů v roce 1998 nezdá jako špatný obchod.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 12:25 | Eric

Inu, bratře Jezevče, zkoušíte mě. Rozhodně není pravdou, že cena zlata v časovém pojetí kopíruje (reverzně) cenu dolaru. Půl roku po prodeji zlatých rezerv byl dolar na velmi, velmi podobné směnné hladině a cena zlata kdesi ve stratosféře. Cenu 40 kč měl dolar i v roce 2001. Tak jaképak cavyky s nimi. Exemplárně potrestat a v bankovnictví by si už nadosmrti neškrtli. I když - malá popravička pro pobavení obyvatelstva by jistě přinesla politické body straně, která by si to dala do volebního programu. Přímý přenos na všech TV programech nutný. Tak, tak. Jak zimní spánek, chystáte se?
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 10:30 | jezevec

Pokud se přepočítací cena počítá v dolarech na troyskou unci - nehraje roli také směnná hodnota dolaru? V roce 1990 lízal dolar hranici čtyřiceti kačen a dneska je míň než dvacet. Jak chcete projebat hodnotu něčeho, když poměřovací hodnota je taky pohyblivá (navíc nezávislá jen na absolutní hodnotě, ale taky na politice, spekulacích, apod)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 9:45

Naprosto s Váma souhlasím.Jeden z největších problémů v této zemi je,že zde nikdo a za nic nenese odpovědnost. Dříve či později však za všecko příjde "účet".Argentina není zas až tak daleko. A jako obvykle to zas obsere Josef Novák. eskymak
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 9:37 | Eric

Ano, vzpomínám si, že naše slavná ČNB prodala zlaté zásoby s tupým odůvodněním, že přeleje peníze do výnosnějších aktiv. Tak se prodaly zlaté cihly, svatováclavské dukáty a Bůhví co všechno. Zlato do půl roku začalo strmě růst, jak jinak. ČNB prostě někomu naletěla nebo prokázala tak ničemný amatérismus, že by měla být okamžitě zrušena a odpovědní manažeři neprodleně zbičováni a s ostudou vyhnáni. Škody dosud nikdo nevyčíslil a mlčení o tomto zločinu je zákonem. Pak hledáme peníze, kde se dá, zatímco megamiliardy ČNB doslova projebala. Útlocitnějším se omlouvám.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Jan Mládek

politik

Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Jan Mládek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services