Platy rostou, ale důvěra v budoucnost se vytrácí

Jan Pekař | rubrika: Sloupek | 29. 11. 2007 | 33 komentářů
Hrubé mzdy v Česku vzrostly. Růst by měly i nadále. Přesto se Češi bojí budoucnosti. Podobně jsou na tom i obyvatelé západní Evropy či USA.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 11. 2007 21:40, toni

Víceméně souhlasím, pisatelku neznám, ale obecně mám s prodavačkami špatné zkušenosti. Kolikrát nejsou schopny odpovídat na otázky ohledně zboží, doporučují nevhodné zboží nebo dokonce šunt, nerozeznají třeba druh masa atd. Bohužel sleduji úpadek vzdělání v praktických oborech díky katastrofálnímu stavu ve školství. Tohle všechno zaměstnavatelé vidí a podle toho se k profesi chovají. Pisatelce doporučuji změnit obor ovšem pokud na to skutečně má.

Zobrazit celé vlákno

+47
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 11. 2007 12:57, comment

Samozřejmě jsem to nemyslel jako univerzální návod "všechny prodavačky ať jsou odteď manažerkami", jak se snažíte naznačit, ale pouze jako radu pro tento jeden konkrétní případ. Pokud paní není spokojená s platem, tak ať si hledá lépe placené místo. Pokud na lépe placené místo nemá kvalifikaci, ať se něco naučí. Ale pokud nic neumí, nic se nechce naučit a nechce nic dělat, jenom chce víc peněz, tak pak má vážný problém a mohu pouze doporučit zamyslet se nad sebou. Pokud se někomu nechce přemýšlet a radši volí komunisty, tak se může dočkat jedině toho, že se i bez přemýšlení dozví, že tudy cesta nevede, pouze o něco později.

Zobrazit celé vlákno

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

12. 6. 2014 9:50 | truumf

Dobrý den, musím reagovat na Váš příspěvek. Označujete prodavačky negativně a nevzdělané. Co tak špatné zkušenosti se zákazníkem? Vyzkoušel jste si někdy stát na nohou 12 hodin a usmívat se na nepříjemné zákazníky a nereagovat na jejích nepříjemné dotazy? Přála bych Vám vyměnit si alespoň na jeden den jejich roli a potom bychom si řekli, jak je práce prodavačky podřadná.Pravděpodobně patříte mezi ty nepříjemné zákazníky soudě už jenom z banální kritiky. Přejí hodně štěstí při nákupech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2008 20:52 | Mozek

Je vidět pane romane , že jste zatím ještě nic nezažil. Já jsem vyzčený autoprodavač. Nemohl jsem sehnat práci, tak jsem vzal co šlo i nešlo . Hodně pod úroveň. Mám odděláno 12. let. hned od 17. po 3.letém vyučení.Chtěl jsem s tím něco dělat . Proto jsem si napřed udělal řidičské průkazy.AM,A,B,C,T,D plus drážní na trolejbus a zatím jeden rok ekonomické nástavby.7. let jsem tam vozil celé město. Sám jsem si musel přepínat vyhybky. Znát trať celého města a zastávky, technologii vozu, vyhlásky jsem musel znát tři. Naměřili mi vysokoškolské IQ . Do dnes v každé firmě se pyšní mými zlepšovacími návrhy. Co se týče úspor apod. Konečně jsem měl plat mých snů, ale na druhou stranu jsem neměl žádný život. Má žena mi začala zahýbat zrovna s takovým ekonomem .Nechci se Vás dotknout., ale je to tak . Můj plat byl 22500Kč. čistého za 160 hodin měsíčně v Čechách. Když mi utekla , že ten ekonom měl o 10.000 měsíčně víc , než já , tak jsem se zhroutil a nespamatoval jsem se do dneška. Aby to nebylo všechno tak , mě ještě připravila o střechu nad hlavou a majetek. Nedalo to dlouho čekat a já přišel i řidičské průkazy na 18. měsíců. Ještě mi zbývá osm. Tak si říkám jestli se mám vůbec s 3.letým vyučením snažit, když přijde nějaký ekonom . Vždycky, když jsem dělal nástavbu nebo jakoukoliv jinou obchodní akademii a šéf na to přišel, tak mě sprostě vyhodil a udělal ze mě blbce, ale myslel si to jenom on. Ostatní věděli. , ale asi Vás sklamu . Nikdy jsem nefetoval, nepil alkohol a nekouřil cigarety, už vůbec mě žádný ekonom nedonutil karbanit. Dnes po mojí veškeré praxi bydlím v lednu pod stanem, protože mi zaměstnavatel nedá ani na ubytovnu. Takže k čemu se snažit. Leda bych si udělal firmu sám na sebe.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2007 9:36

Nemusí, nemusí a ani nezastaví. Státu to vyhovuje. Současně s nastavením daňových příjmových pásem na tom profituje - na rozdíl od vyspělých nezlodějských společenstev.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2007 9:33

A potom železnice, stejně jako doly atd.
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2007 9:32

A to se ještě teď chystá rozkradení státních lesů - našich lesů.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2007 9:31

Není divu. Český zlatý poklad je rozkraden a /bez/cennými papíry si můžete za několik let tak akorát víte co.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2007 8:57 | comment

Nikdo mi neřekl, že komunisty skutečně volila, ale pisatel přede mnou jí to vnucoval jako jediné řešení její situace. Vysvětloval jsem mu, jak je to zcestná rada.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2007 18:13 | PatrikChrz

Tak to já se hlásím k těm, co ty platy vzrostly. Dělal jsem ve firmě, kde bylo 6 zaměstnanců. Přestože platy byly nad úrovní průměru, nebyl jsem s tím spokojen a hledal jsem si něco lepšího a našel jsem - polepšil jsem si o více než 50 % ! Během posledních dvou let takto odešli další dva zaměstnanci a oba si rovněž velmi polepšili.
Chce to prostě neházet flintu do žita a aktivně něco dělat. Nikdo za vámi nepřijde "vy jste tak úžasná, super, pojďte dělat k tám, dostanete x tisíc navíc".
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2007 15:11 | Klejky

Věim že lidé se přestanou obávat inflace a zdražování.Určitě ceny ještě porostou,ale někde se zastavit musí.Snad ale také pna druhou stranu by měli zvedat platy,aby lide nežili ve strachu že nezaplatí své poplatky za domácnost a uživili děti.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2007 21:40 | toni

Víceméně souhlasím, pisatelku neznám, ale obecně mám s prodavačkami špatné zkušenosti. Kolikrát nejsou schopny odpovídat na otázky ohledně zboží, doporučují nevhodné zboží nebo dokonce šunt, nerozeznají třeba druh masa atd. Bohužel sleduji úpadek vzdělání v praktických oborech díky katastrofálnímu stavu ve školství. Tohle všechno zaměstnavatelé vidí a podle toho se k profesi chovají. Pisatelce doporučuji změnit obor ovšem pokud na to skutečně má.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 20:32 | roman.k

Nikde jsem neřekl, že je takový člověk neschopný, to ani náhodou. Střední škola, uživatelsky PC a řidičák je dnes samozřejmostí prakticky u jakéhokoliv zaměstnání, vzhledem k elektronickým pokladám je to pochopitelné. Hmotná zodpovědnost taky, tu mám i já v docela velké hodnotě. O tom cizím jazyku můžeme spekulovat, u nás jsem ještě neviděl na inzerátech na prodavačky, že chtějí minimálně jeden cizí jazyk. Ale abych nemusel odpovídat na dva příspěvky, shrnu to tady najednou i s odpovědí pro J.M. Netrvdil jsem ani, že na prodavačky není kladen žádný nárok, ale ty nároky jsou povětšinou nižší, než na většinu ostatních zaměstnání. Každý pracovník, i prodavačka se musí zaškolit, ale opravdu si myslíte, že nároky na zaškolení a zodpovědnost např. na pokladní v hypermarketu jsou srovnatelné třeba se seřizovačem NC strojů? Účetní? Právníkem? Doktorem? Myslíte si, že prodavačka potřebuje mít takové znalosti, jako oni? Vybral jsem namátkou povolání, co mi přišla pod ruku. Práce prodavačky je časově náročná, často běží na směnný provoz a o víkendech a svátcích, to je pravda, ale pořád si myslím, že na toto povolání jsou nároky na znalosti a na náročnost zaškolení nižší, než u většiny ostatních zaměstnání. Platy prodavaček jsou hodnotově dlouhodobě na spodních příčkách a vždycky tam zůstanou - platy budou sice všeobecně růst a s nimi i platy prodavaček, ale poměrem k platům ostatním povoláním budou vždycky na spodních příčkách odměn. Znovu bych chtěl zopakovat, že proti povoláním prodavaček nic nemám, nemyslím si, že jsou neschopné nebo něco podobného, ale pochopitelně pokud je průměrná mzda třeba 22 000 Kč a tuto mzdu 2/3 lidí nedosáhnou, těžko může mít prodavačka stejný plat jako jiné, podstatně náročnější povolání. To bychom mohli nakonec brát všichni stejně bez ohledu na vzdělání, praxi, znalosti a zkušenosti a brzy bychom byli tam, kde jsme byli 40 let.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 19:46 | kotrska

Na místo prodavačky je většinou již požadováno středoškolské vzdělání a minimálně jeden cizí jazyk + umět alespoň uživatelsky na počítači, nějde i řidičák. Myslíte, že takový člověk je neschopný?
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 19:43 | kotrska

A Vám snad někdo řekl, že volila komunisty ? To, koho volím nebo nevolím nemá nic společného s tím, že je všeobecně práce špatně ohodnocená a to především zahraničními investory, pro které jsme stále levná pracovní síla. A od pádu komunismu se u moci vystřídaly různé strany a nějak jsem nepostřehl rozdíl v jejich vládnutí.
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 19:16 | motejlek

A díval jste se na ceny rekvalifikačních kurzů? Zaměstnání sice mám, ale ceny rekvalifikačních kurzů jsou poměrně dost vysoké. A že na prodavačky není kladen žádný nárok? Co takhle, že zodpovídají za dosti značné finanční obnosy a za poměrně dost zboží? To není žádný nárok? Navíc musí trávit v práci povětšinou veškeré svátky, protože si to trh žádá... A za co? Za pár mizerných šupů? To se vám to asi povídá, nejspíš máte o dost víc než paní prodavačka.
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 13:40 | Roman

Ještě bych uvedl příklad jednoho mého spolužáka ze základky, při cestě na střední jsme se rozdělili - já šel na ekonomický obor, on šel na obchodnický obor - víceméně prodavače. Já jsem byl po maturitě necelého půl roku doma, udělal si řidičák, pak jsem si našel na pár měsíců brigádu, abych získal aspoň nějakou praxi, poté jsem nastoupil do firmy, kde byly platové podmínky docela mizerné, ale chtěl jsem mít stálou práci a chtěl jsem získat praxi, až se budu hlásit někam, abych prokázal, že jsem někde pracoval, co jsem dělal a co jsem získal za zkušenosti. Po 4 letech jsem se přihlásil do výběrového řízení do zaměstnání, kde jsem dosud. Už 7 rokem. Jsem relativně spokojený, někdy mě ta práce baví, někdy mě štve, prostě práce jako každá jiná. Ten zmíněný spolužák po škole pracoval dosud snad jenom půl roku dohromady jako skladník, odtamtud odešel, protože se mu nelíbilo, že plat měl jenom o něco menší, než sociální dávky, a přitom musel chodit na noční. Řidičák si neudělal, žije tím, že bere dávky a chodí po sázkových kancelářích, kde se snaží rozmnožit peníze, pochopitelně prohrává. Do práce se mu nechce. Je to zabitý případ, protože i když by někdy nějakou práci třeba chtěl hledat, kdo je vezme? Bez řidičáku to dnes nejde skoro nikde. Jakou má praxi? Žádnou. Pokud bych byl zaměstnavatelem a on se ke mě hlásil, v hlavě by mě zvonil výstražný zvonek - proč ten člověk 10 let nikde nepracuje? Proč byl jenom tak krátce jenom někde? Je nespolehlivý? Jsou s ním problémy? Nemá nic, čím by pro mě mohl být užitečný? Nikdo jej nechce? No já raději taky ne - to je pochopitelná reakce každého potencionálního zaměstnavatele. Ten člověk je tím v životě naprosto nepoužitelný a visí rodičům jako kámen na krku. Já jsem se do této situace dostat nechtěl a proto jsem hned od začátku věděl, že pokud chci nějakou schopnout práci, musím zaměstnavateli mít co nabídnout - praxi, kdy se člověk něco naučí nejenom odborně, ale i jednat s lidmi. Proto jsem měl jeden čas práci, která mi nevyhovovala a i období, kdy jsem na tom finančně opravdu nebyl moc dobře. To už je dávno pryč. Člověk se ale musí snažit, nesmí jenom sedět doma (v hospodě, v herně, apod.) a stěžovat si na poměry, že chci víc. Štěstí k nikomu nepřijde samo. Člověk se o něj musí zasloužit a zabojovat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 13:31 | Roman

Abych byl upřímný, nejdřív jsem chtěl ragovat na příspěvek slečny nebo paní Alebi, ale nechtěl jsem být nějak zvlášť netaktní, ale když už jste to nakousnul, tak se taky přidám. Tím, že je průměrný plat v určité hodnotě je zřejmé, že někdo má mnohem víc, někdo má mnohem míň, je to přece jenom průměr. Někde se uvádí, že 2/3 lidí průměrného platu nedosáhnou. Je logické, že plat se odvíjí od schopností, znalostí, zkušeností, vzdělání a spousty jiných věcí. Nechtěl bych se Alebi, ale přece jenom, na prodavačku nějak velké nároky na vzdělání a znalosti nejsou, od toho se odvíjí plat. Těžko může někdo s minimálními nároky chtít mít plat jako vysokoškolsky vzdělaný člověk s deseti lety praxe. Přece jenom je to neporovnatelné. Já osobně mám taky plat nižší, než je republikový průměr, ale lehce nadprůměrný na náš okres a kraj. Nijak zvlášť si nestěžuju, ale v oboru, kde pracuju, přece jenom musím tomu platu podávat odpovídající výkony a mít potřebné znalosti, zkušenosti a částečně i talent, protože přece jenom všechno není o tom, že se to stačí "jenom" naučit. Pro Alebi není jiné cesty, pokud chce mít lepší plat, než je ten současný, než změnit obor a k tomu bude potřebovat buď rekvalifikaci nebo najít takovou práci, kde to zaměstnavateli nevadí a zaškolí ji sám. Jinak se z tohoto začarovaného kruhu nedostane.
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 12:57 | comment

Samozřejmě jsem to nemyslel jako univerzální návod "všechny prodavačky ať jsou odteď manažerkami", jak se snažíte naznačit, ale pouze jako radu pro tento jeden konkrétní případ. Pokud paní není spokojená s platem, tak ať si hledá lépe placené místo. Pokud na lépe placené místo nemá kvalifikaci, ať se něco naučí. Ale pokud nic neumí, nic se nechce naučit a nechce nic dělat, jenom chce víc peněz, tak pak má vážný problém a mohu pouze doporučit zamyslet se nad sebou. Pokud se někomu nechce přemýšlet a radši volí komunisty, tak se může dočkat jedině toho, že se i bez přemýšlení dozví, že tudy cesta nevede, pouze o něco později.
-29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 11:53 | Mayha

Já také, červen 1990, Bad Leonfelden ;o))) ... zcela jiný svět.
-16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 11:52 | Mayha

Víra v komunismus je forma náboženství. Nevysvětlíte, nevyvrátíte. Myslíte si, že když se začnete katolíků ptát, jak mohou patřit k církvi, v jejímž jménu křižáci vyplenili a vyvraždili (také křesťanskou) Konstantinopol, ubyde jich? Nikoliv. To nemá s rozumem nic společného. Komunisty také neodradíte poukazy na Gulag a Jáchymov. Všichni věřící vždy věří, že oni budou v té privilegované skupině, až dojde k Tomu - smrti, Poslednímu soudu, Revoluci. Křesťané věří v nebe a peklo a každý z nich si samozřejmě sebe představuje v nebi. Komunisté taky věří tomu, že právě oni budou těmi u lizu a nikoliv těmi, co skončí v lágru - ten bude přeci pro nevěřící psy. Fakt, že je u nás procentuálně (v porovnání s ostatními zeměmi) málo křesťanů je podle mého vyvážen tím, že nadprůměrně velká část lidí věří v komunismus. Historicky. Nikoliv jen v poslední době. Uvědomte si, že v ČSR se komunisté chopili moci nejlegálnější cestou z celého světa. Všude jinde si moc museli vystřílet.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2007 10:05

No to by mě docela zajímal konkrétní postup, jak si sehnat lepší práci. Pokud vím, tak v obchodech jsou platové podmínky téměř stejné, ať děláte v sámošce nebo v luxusním butiku. Akorát, že v luxusním butiku dostáváte navíc procenta z prodeje, ale když prodáte dvě kabelky za měsíc, tak Vám to moc nehodí. A jelikož pracovní síla z řad prodavačů a prodavaček je velká, tak by jste snad radil, aby se všichni přeorientovali na manažerské práce? Dvě třetiny lidí zdaleka nedosahuje průměrného platu, ať děláte již zmíněnou prodavačku, nebo někde v kanceláři. Slušné platy začínají až na manažerských postech a nebo si pěkné peníze může vydělat i šikovný, manuálně zručný dělník, ale ten to má zase těžké v konkurenci s levnou východní pracovní sílou, která k nám neustále proudí. Pak ale nevím, kam budete chodit nakupovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Leoš Novotný

podnikatel, Leo Express

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
53,33 %

z 30 duelů
×
Leoš Novotný
ÚSPĚŠNOST
53,13 %

z 32 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.