Bezpečná jízda = cesta k levnějšímu povinnému ručení

PR článek | rubrika: Když se řekne | 8. 8. 2014 | 7 komentářů
PR TEXT. Ceny povinného ručení neustále stoupají. Největší změna proběhla zejména v roce 2013. I tak se na něm dá ušetřit. Jak? Tím, že budete jezdit bez nehod.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 8. 2014 7:42, Pavel

Malý dotaz. Můžete mi někdo objasnit, jak je to s povinným ručením řidičů, kteří mají historii naplněnou velkým počtem nehod? Mého kamaráda sestřelil nějaký mladý podnikatel a tvrdil, že už má tolik nehod (v průměru 5 za rok), že je na maximu, co může platit. Takže je mu další bouračka úplně jedno. Kolik je tohle maximum? Musí pojišťovna takovéhle lidi pojistit?

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 8. 2014 3:27, Honza

Troufl bych si nesouhlasit. Jezdili jsme Feldou s nejslabším motorem a přešli kvůli větší rodině na 7 místnou Dacii Logan MCV benzín 1.6, což už je pěkně velká kráva (žádné "downsizované prdítko se superturbem") a povinné ručení dokonce trochu kleslo, stačilo přejít od Generalli ke Kooperativě. A já (bez historie) bych to měl více než 2x dražší než manželka, která má historii 7 let bez zaviněných nehod s tou Feldou. Jinak Trabant je průšvih z hlediska bezpečnosti posádky Trabanta, ale to je pro povinné ručení jedno. Tady jde o škodu způsobenou ostatním a tady bych viděl Trabanta jako docela fajn auto :-) Jezdí pomalu, rozsype se spíš Trabant a ne to druhé auto... Jinak to, že auta se silným motorem mají povinné ručení drahé mi přijde ok, jsou to stroje primárně konstruované na porušování předpisů a riskantní jízdní styl.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 7 komentářů)

18. 12. 2014 15:08 | zero

Tipoval bych, že byl na maximálním limitu pojistky, kterou uzavřel. Asi si koupil nejlevnější variantu za nejmíň peněz a vzhledem k počtu nehod rychle dosáhl horního limitu. Tím pádem by měly jít opravy cizího auta z jeho kapsy a ne pojistky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2014 15:05 | zero

Blbost. Stačí se podívat do nabídky pojišťoven. Zvýhodnění jsou právě řidiči novějších vozů (lidi co uzavírají další připojištění třeba havarijko...) a samozřejmě ti co jezdí bez nehod. Tam se ušetří opravdu hodně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2014 12:12

To už by mělo přijít povinné rušení takového řidiče.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2014 7:42 | Pavel

Malý dotaz. Můžete mi někdo objasnit, jak je to s povinným ručením řidičů, kteří mají historii naplněnou velkým počtem nehod? Mého kamaráda sestřelil nějaký mladý podnikatel a tvrdil, že už má tolik nehod (v průměru 5 za rok), že je na maximu, co může platit. Takže je mu další bouračka úplně jedno. Kolik je tohle maximum? Musí pojišťovna takovéhle lidi pojistit?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 8. 2014 8:41 | Roger

Honzo, samozřejmě, když přejdete jinam, tak jsou podmínky trochu jinak. Zrovna s Kooperativou mám 'skvělé' zkušenosti. Obecně je to tak, jak píšu, nicméně tady do detailů zacházet nechci. Šlo mi o princip. Mělo by to být na řidiče, a ne vázané na auto (kvůli této debilitě musím vyjíždět bonusy už potřetí, třebaže jezdím 20 let bez nehod, ale kvůli neschopným řidičům, co bourají, jsem do tohoto systému už nacpal minimálně hodnotu svého druhého auta) - a když už by to bylo nějak vázané na auto, tak ne nesmyslně podle motoru, ale podle toho, jak velká pravděpodobnost v něm je, že se posádka poraní, zmrzačí apod. (a bude tedy potřeba čerpat vyšší pojistné). V praxi je toto vše nastavené většinou přesně naopak, než co by říkal zdravý rozum.
Pokud jde o Trabant, tak jsem to myslel tak, že když to Vás někdo narazí a Vy jste v něm, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že následná léčba bude násobně dražší, než kdybyste seděl v novém sedmičkovém BMW :-). Tedy kdo má horší auto, je jako potenciální obět nehody zdrojem mnohem vyšších plateb od pojišťoven.
Vaše poslední věta je jen a pouze předsudek. Je to podobné, jako že by mladí měli platit více - nesmysl. Měly by být mnohem větší rozdíly mezi tím, co bourají, a co jezdí bez nehod. Kdo jezdí 20 let a povinné nečerpal, ať klidně platí symbolickou dvoustovku, nebo pětistovku. A kdo boural pětkrát, ať klidně platí 50 nebo 100 tisíc, a pak se mu to zase snižuje. To by bylo účinnější než pokuty, a spravedlivější než systém - který jako obvykle u nás - zvýhodňuje méně schopné, méně dobré, méně zodpovědné, riskující na úkor těch, co jezdí opatrně, předvídavě, spolehlivě, a hlavně žádné nehody nezpůsobují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2014 3:27 | Honza

Troufl bych si nesouhlasit. Jezdili jsme Feldou s nejslabším motorem a přešli kvůli větší rodině na 7 místnou Dacii Logan MCV benzín 1.6, což už je pěkně velká kráva (žádné "downsizované prdítko se superturbem") a povinné ručení dokonce trochu kleslo, stačilo přejít od Generalli ke Kooperativě. A já (bez historie) bych to měl více než 2x dražší než manželka, která má historii 7 let bez zaviněných nehod s tou Feldou. Jinak Trabant je průšvih z hlediska bezpečnosti posádky Trabanta, ale to je pro povinné ručení jedno. Tady jde o škodu způsobenou ostatním a tady bych viděl Trabanta jako docela fajn auto :-) Jezdí pomalu, rozsype se spíš Trabant a ne to druhé auto... Jinak to, že auta se silným motorem mají povinné ručení drahé mi přijde ok, jsou to stroje primárně konstruované na porušování předpisů a riskantní jízdní styl.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2014 0:06 | Roger

To je zase pěkná blbost. Mnohem více se dá ušetřit třeba na tom, že si koupíme nějaké downsizované prdítko 998 ccm se superturbem od Fordu nebo Volkswagenu.
Dokud se skutečně nebude pojistka vázat na řidiče, bez ohledu na to, kolika a jakými auty jezdí, případně se nebude zohledňovat to, zda někdo investuje do dražšího auta s větši pasivní bezpečností, a budeme zvýhodňovat chlapíky v Trabantech 600 cc, apod., kde sebemenší náraz znamená téměř jistě trvalé následky a s tím související vysoké platby pojišťovny, zatímco u pořádného moderního auta vybaveného nejmodernější technologií není sleva žádná, pak jsou všechny tyto PR kecy naprosto k ničemu - snad vyjma oblbování nepřemýšlejících :-(.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 173 369 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Články na Heroine.cz

Uzel zahradníkem 2: „Polovina ohlášených případů obtěžování je vymyšlená.“

Uzel zahradníkem 2: „Polovina ohlášených případů obtěžování je vymyšlená.“

Každý může občas něco plácnout. V mluveném projevu se nám to může stát snadno, v psaném...více

Když superženy nestíhají. Zvládnout všechno není normální

Když superženy nestíhají. Zvládnout všechno není normální

V novém čísle časopisu Heroine se věnujeme vyhoření, přetížení a přepracování - stavům,...více

Ordinace končí. Proč každá potřebujeme svého televizního gynekologa

Ordinace končí. Proč každá potřebujeme svého televizního gynekologa

Končí jeden z legendárních „nekonečných“ seriálů, kterému zřejmě neunikl žádný Čech, který...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Miloš Čermák

žurnalista

Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miloš Čermák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.