Výpočet čisté mzdy 2023
Interaktivní grafiky
Kolik bere ajťák, prodavač, bankéř? Nový přehled mezd
Velký mzdový průzkum společnosti Grafton Recruitment zmapoval finanční ohodnocení stovek...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Klára Samková
advokátka
Jan Keller
sociolog

0,00 %
z 1 duelů

100,00 %
z 2 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Bezpečná jízda = cesta k levnějšímu povinnému ručení
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
13. 8. 2014 7:42, Pavel
Malý dotaz. Můžete mi někdo objasnit, jak je to s povinným ručením řidičů, kteří mají historii naplněnou velkým počtem nehod? Mého kamaráda sestřelil nějaký mladý podnikatel a tvrdil, že už má tolik nehod (v průměru 5 za rok), že je na maximu, co může platit. Takže je mu další bouračka úplně jedno. Kolik je tohle maximum? Musí pojišťovna takovéhle lidi pojistit?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
12. 8. 2014 3:27, Honza
Troufl bych si nesouhlasit. Jezdili jsme Feldou s nejslabším motorem a přešli kvůli větší rodině na 7 místnou Dacii Logan MCV benzín 1.6, což už je pěkně velká kráva (žádné "downsizované prdítko se superturbem") a povinné ručení dokonce trochu kleslo, stačilo přejít od Generalli ke Kooperativě. A já (bez historie) bych to měl více než 2x dražší než manželka, která má historii 7 let bez zaviněných nehod s tou Feldou. Jinak Trabant je průšvih z hlediska bezpečnosti posádky Trabanta, ale to je pro povinné ručení jedno. Tady jde o škodu způsobenou ostatním a tady bych viděl Trabanta jako docela fajn auto :-) Jezdí pomalu, rozsype se spíš Trabant a ne to druhé auto... Jinak to, že auta se silným motorem mají povinné ručení drahé mi přijde ok, jsou to stroje primárně konstruované na porušování předpisů a riskantní jízdní styl.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 7 komentářů)
18. 12. 2014 15:08 | zero
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 12. 2014 15:05 | zero
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 8. 2014 12:12
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 8. 2014 7:42 | Pavel
12. 8. 2014 8:41 | Roger
Pokud jde o Trabant, tak jsem to myslel tak, že když to Vás někdo narazí a Vy jste v něm, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že následná léčba bude násobně dražší, než kdybyste seděl v novém sedmičkovém BMW :-). Tedy kdo má horší auto, je jako potenciální obět nehody zdrojem mnohem vyšších plateb od pojišťoven.
Vaše poslední věta je jen a pouze předsudek. Je to podobné, jako že by mladí měli platit více - nesmysl. Měly by být mnohem větší rozdíly mezi tím, co bourají, a co jezdí bez nehod. Kdo jezdí 20 let a povinné nečerpal, ať klidně platí symbolickou dvoustovku, nebo pětistovku. A kdo boural pětkrát, ať klidně platí 50 nebo 100 tisíc, a pak se mu to zase snižuje. To by bylo účinnější než pokuty, a spravedlivější než systém - který jako obvykle u nás - zvýhodňuje méně schopné, méně dobré, méně zodpovědné, riskující na úkor těch, co jezdí opatrně, předvídavě, spolehlivě, a hlavně žádné nehody nezpůsobují.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 8. 2014 3:27 | Honza
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 8. 2014 0:06 | Roger
Dokud se skutečně nebude pojistka vázat na řidiče, bez ohledu na to, kolika a jakými auty jezdí, případně se nebude zohledňovat to, zda někdo investuje do dražšího auta s větši pasivní bezpečností, a budeme zvýhodňovat chlapíky v Trabantech 600 cc, apod., kde sebemenší náraz znamená téměř jistě trvalé následky a s tím související vysoké platby pojišťovny, zatímco u pořádného moderního auta vybaveného nejmodernější technologií není sleva žádná, pak jsou všechny tyto PR kecy naprosto k ničemu - snad vyjma oblbování nepřemýšlejících :-(.