Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 5. 8. 2014 | 23 komentářů
„Haló? Tady Novák z Asociace pojišťoven. Musíme vám zkontrolovat smlouvu…“ „Dobrý den, Mráček z Centra pojišťoven. Víte, že máte nárok na slevu? Kdy se sejdeme?“ Nepoctiví pojišťováci se kryjí za neexistující instituce s úctyhodným názvem. Důvod? Chtějí navodit dojem, že jsou z „vaší pojišťovny“ nebo příbuzné organizace a přetáhnout ke konkurenci. Nemusí se to vyplatit. Dejte pozor, kdo volá.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 8. 2017 12:45, Silvie

Není to tak dávno, co jsem hledala brigádu a zalíbil se mi inzerát na stránkách Jobs.cz společnosti SMS finanční poradenství, kde se jednalo o telefonické kontaktování klientů společnosti a domlouvání schůzek finančním poradcům. V inzerátu se i doslova psalo, že se nejedná o žádný prodej či nabízení služeb po telefonu. OK, domluvila jsem si schůzku a šla na pohovor. Jelikož jsem chvíli předtím telefonovala pro jinou společnost, která nabízela finanční produkty, tak jsem měla nějakou představu o tom, jak není lehké získat klienty, takže jsem měla několik otázek jako např., jestli to jsou opravdu jejich klienty. Bylo mi řečeno, že a no. A to jich máte tolik, že potřebujete tolik telefonistů na domlouvání schůzek? To má tolik lidí zájem o vaše produkty. Na všechno mi bylo řečeno ANO. Vysvětli mi, o co jde, že mají call script i zpracované argumenty. OK, nemám problém, to bude pohoda. Domluvili jsme se na další den školení cca 5 hodin. Vysvětlil mi, jak to u nich chodí, že po zapracování se dá volat i z domu, protože používají mobilní telefony a když je venku pěkně a někomu to jde moc dobře, tak může jí telefonovat ven. Nabízeli 100 korun na hodinu plus bonusy za domluvenou schůzku. Ale proč ty bonusy za domluvenou schůzku, když jsou to lidi, kteří mají o jejich produkty zájem. Spousta otazníků, ale brala jsem to tak, jak mi bylo řečeno. V inzerátu také popisují práci v IS. No tak na 11 lidí 2 notebooky, vše se čmárá po papírech a v IS se pouze zapisují finančním poradcům domluvené schůzky. Finanční poradci si za tu služby navolávání klientů platí a zaplatí za každou domluvenou schůzku, byť z toho ve finále nic nemá, protože klienta neudolá. No ale teď dál k tomu, co se mi stalo. Prošli jsme call skript, párkrát jen tak face to face zkusili i spár nevinnými argumentami a šla jsem v rámci praktické části školení vola. Lidičky, po asi dvaceti telefonátech mi vše došlo. Stačilo slyšet reakci pár "klientů" a zkusit použít argumenty, které vypovídaly o všem. Zůstala jsem sedět jako opařená. To, že jsem slízla pár pěkných sprch, to bych i překousla, ale dost divné, že od jejich klientů, kteří mají zájem o jejich produkty. Dokonce ty lidi tu společnost ani neznali. Nebo ani neměli žádnou pojistku. Nebo telefon nefungoval, dotyčný zemřel, manželka pracovala v bance a spravovala rodině pojistky...atd. Prostě hnus. Mají zpracovaný argument na to, že ty lidi tu společnost neznají. Argument na to, když se někdo zeptá, kde vzali jeho telefonní číslo,...prostě na cokoliv, s čím se zřejmě v praxi setkali. Call skript je založený na tom, že operátor volá kvůli tomu, že se změnily podmínky pojištění (různých i penzijního připojištění) a že klient má nárok na levnější a výhodnější pojistku a že je nutné, aby ho navštívil jeho finanční poradce, který má na starosti jeho lokalitu a bude tam zrovna tehdy a tehdy navštěvovat i jiné klienty, aby jim o tomto pověděl a že schůzka je na cca 20 minut, popřípadě se můžou sejít někde v kavárně apod. Dost mě zarazilo telefonování kolegů, kteří tam používali, že je musí s tím obeznámit. Prakticky nátlak a tlačili je. Vedoucí či co to bylo, u mě chvíli seděl. Z druhé strany sprcha a výsměch. Ať jsem použila jakýkoliv argument, jen se mi vysmíval a pak už mě ani ke slovu a k dalšímu argumentu ani nepustil. Hovor jsem ukončila a vedoucímu popsala situaci. Odsekl mi, že jsem málo argumentovala a šel pryč. Až jsem tam seděla jak zkoprnělá, přišel za mnou, sedl si vedle mě, loket si opřel o koleno, pěstí podepřel bradu tak, že že mu ruka částečně překrývala ústa a už nebyl tak hovorný a mluvil na mě přes tu pěst, jako by nechtěl, aby to někdo z okolí slyšel, nevím. Moc dobře věděl, co dělají a lhal mi. Zeptal se mě, co se děje. Omluvila jsem se za svoji indispozici a že nevím, co se se nou děje, ale že mám zvláštní pocit a že mi tam něco nehraje, ale že to může být těmi sprchami těch klientů a popsala jsem mu dva případy, kdy prostě bylo jasné, že to není jejich klient. Řekla jsem mu, že nemůžu pokračovat, že nemám ráda obtěžující hovory a nehodlám je ani dělat a že mi přijde, že jde o obtěžující hovory. Řekl mi, že ne, ale že to záleží na mně, že mě nenutí to dělat a že ať si to klidně promyslím a pak ať mu napíšu na mail. I tak byl schopný mi tvrdit, že to prostě jsou jejich klienti a že to jen prostě špatně pochopili, protože jim třeba někdo volal už od T-Mobile. Řekla jsem mu na rovinu, co si o tom myslí, že mi to spíš přijde, že přetahují klienty a toto já dělat nemůžu. Odešla jsem domů a už jsem se jim neozvala. Nebyl žádný důvod. Na internetu stále vychází jejich inzeráty v různých formách apod., jen aby někoho udolali. Dost divné také bylo to, že při tom telefonování se mělo také zjistit, jestli dotyčný spadá do kategorie věk do 65 let, protože když byl nad, tak se hovor ukončil. Kdyby to byl jejich klient, tak by přeci věděli, kolik komu je a zbytečně by nevolali. Opravdu hodně záhad a to popisování papírů apod., no děs. Pozor na ně. Jestli chcete o tom více, klidně napíšu. Víte, bylo tam spousta mladých studentů, kteří tam jeli jeden hovor za druhým jako roboti. Ale byli tam i starší. Zřejmě na to měli žaludek. Já ne. Byť jsem peníze potřebovala, tak za tuto cenu opravdu nemůžu. Neumím lhát a podvádět a toto bylo proti mému přesvědčení. A chápu, že ti studenti jednak potřebovali peníze a za další že jsou ještě mladí a nezkušení životem a tím vlastně naivní a lehce se nechají oklamat lží pana vedoucího a to pravé, co se vlastně děje, nevisí, protože slepě věří panu vedoucímu. A v poslední době, co se týká telefonování, mám více zkušeností, ale to sem nepatří, to se týká zase něčeho jiného,ale je to také dost zajímavé. Jsou to mé zkušenosti, které mi otevřely o trochu víc oči a zvedl se mi z toho i žaludek. Prostě hnus, co jsou firmy schopné udělat, aby si vydělaly na něčí blbosti a naivitě. A takových podvodných firem je víc. A dost nechápu jednu věc, ze když se něco takového provalí a dost se o tom mluví, že to těm zakladatelům takových firem hladce prochází a fungují klidně dál. Ale kdyby obyčejný smrtelník někoho povedl, tak už z toho má problémy. Ale to, že tyto firmy mají podvod jako hlavní živnost, tak s tím se nic nedělá. Opravdu hnus, co se tady děje.

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 4. 2015 17:32, Richard Mokroš

Je mi Vás líto :) A nebojím se aspoň podepsat :)

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

5. 8. 2014 14:18 | Peo

Ano, tahle firma mě taky oslovila a název té společnosti mě okamžitě donutil zbystřit pozornost. Paní na druhé straně mi neustále tvrdila,že mi musí zkontrolovat mé pojistky,že je z mé pojišťovny a že si je mám nachystat na určité datum - přijedou je zkontrolovat. Vyděsilo mě, že znají mou adresu, jméno, telefon, přitom mi nebyli schopni říct, kde kontakt na mě vzali. Protože tyhle praktiky mě vytáčí, paní jsem sjel na tři doby (ač za to asi nemůže, dělala co jí přikázali) a zadal jsem podnět na ÚOOÚ, ale to asi nebude mít žádný výsledek...A že toho je stále víc a víc, nechápu, že jim stále někdo může věřit, Partners a ostatní, je to stejná sebranka, na důvěryhodného poradce jsem opravdu ještě nenarazil a že mě jich už opravdu hodně otravovalo.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2014 11:57 | MH

Tak toto se mi přesně stalo cca 4 měsíce zpátky. Možná víc. Jsem na toto opatrná, ale skoro jsem si schůzku domluvila. Chlapík na druhé straně telefonu, že by mi mohli udělat slevu na pojistném a já nevím, co ještě.Zarazilo mě až to,že si mám na schůzku přinést svojí pojistku. No a to mě docvaklo, že to asi nebude z mé pojišťovny, když nemá mojí pojistku. Tak jsem mu zavolala zpátky a dost ostře jsem schůzku zrušila. Pěkní podvodníci. Dost mě to vytočilo,protože mi lhal.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2014 9:18

Mohu Vás ubezpečit, že máme obdobnou vizi jako společnost Partners, respektive Partners media s.r.o., která financuje a vydává portál peníze.cz a chceme zlepšit kvalitu poradenství v ČR. Nemáme zájem jakkoliv uvádět spotřebitele ČR v omyl, proto máme veškeré informace korektně uvedeny na webu, jsou součástí informování spotřebitelů při telefonickém hovoru i při osobním setkání. Vzhledem k tomu, že vydavatelem portálu peníze.cz je konkurenční společnost, budeme vděčni, když nebude Váš článek (pokud plánujete vydávat) účelně vytvořený. Ještě jednou Vám děkuji, že jste nás nejdříve kontaktovala, abychom Vám mohli poskytnout korektní informace.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 429 974 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2021

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Doporučujeme

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Kam se hrabe covid. Nejdražší projekt v historii lidstvo teprve čeká

Kam se hrabe covid. Nejdražší projekt v historii lidstvo teprve čeká

Kam se hrabe světová válka, pandemie covidu či černý mor. Nejdražší projekt v historii...více

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová...

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová v Hlasu Heroine

Novinářka a moderátorka České televize Linda Bartošová se rozhodla, že už nebude přecházet...více

Co jsi to za matku! Mother-shaming tu byl s námi odjakživa

Co jsi to za matku! Mother-shaming tu byl s námi odjakživa

Každá žena se musí určitým způsobem vyrovnat s rolí matky. Ať má děti své, nevlastní nebo...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Jan Hrušínský

herec a podnikatel

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
47,62 %

z 42 duelů
×
Jan Hrušínský
ÚSPĚŠNOST
31,48 %

z 54 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.