Tachometry: Jak zatočit se stáčením

Nové auto je drahá věc. Pro toho, kdo šetří a dívá se po jetém autě v bazaru, bývá důležité, kolik ukazuje počitadlo najetých kilometrů. Je to s podivem, vždyť všeobecně se ví, že kvůli nejrůznějším „kutilům“ se tachometrům absolutně nedá věřit. Se stáčením tachometrů dosud nikdo nic nedokázal udělat. Podaří se to ministru Mládkovi?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 6. 2014 16:22, jezevec

řešení je jednoduché. při každé změně vlastníka se dělá evidenční prohlídka, každé dva roky a při dovozu se dělá technická. takže se zadá povinnost evidovat při těchto kontrolách také stav tachometru, a dá se povinně do veřejné databáze na internet (aka justice a obchodní rejstřík).
to se nedá ošidit, je to skoro zadarmo, a infrastruktura už je vybudovaná. a hlavně - bylo na první pohled a navždy vidět, kdo tachometr pozměnil. ale to by se muselo chtít, a ono se nechce.

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 6. 2014 11:55, vitas

To mate z toho ze vedome kupujete ojetiny z cele evropy a delate tu vrakoviste. Nemec si v cechach auto nekoupi. Kdo chce dobry stav tak si to zjisti, a proveri. Zavola do dealerstvi a oni mu reknou prubeh serv hystorie. Koupim mebo jdu pryc. Najivita a ceska blbost nezna mezi.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)

30. 6. 2014 18:35 | Dominik

já toto řeším přes cebii. nikdy jsem nelitoval těch 500 stovek za prověření protože nebudu dotovat podvodníky, kteří se na tomto byznyse přiživují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 18:40 | RNDr.

Já myslel, že je tam turbo :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 14:14 | Pepa

A to byste se divil. Spousta bazarniku, kdyz se jim zde povede vykoupit slusne auto, ho jedou prodat do Nemecka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 14:03

Máte pravdu. Kdo moc kouká na kiláky na počítadle, je trouba. Jak je to napsáno v tom obrázku nahoře.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 11:55 | vitas

To mate z toho ze vedome kupujete ojetiny z cele evropy a delate tu vrakoviste. Nemec si v cechach auto nekoupi. Kdo chce dobry stav tak si to zjisti, a proveri. Zavola do dealerstvi a oni mu reknou prubeh serv hystorie. Koupim mebo jdu pryc. Najivita a ceska blbost nezna mezi.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2014 11:05 | ST

Toto je dobrý nápad. Něco podobného funguje na Slovensku, kde jsou veřejně (na internetu) dostupné informace z STK. Jenže spousta km se "ztrácí" při dovozu aut ze zahraničí. Proto by bylo ideální zavést celoevropskou databázi, která by dané údaje shromažďovala a umožňovala se k nim bez problémů dostat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 11:02 | ST

Tak nějak. Číslo na tachometru nemusí vůbec, ale vůbec odpovídat stavu vozu. Mohu mít dva vozy jeden se 100 000 a druhý s 300 000 km, který může být v mnohem lepším stavu než ten první, protože se o něj bylo řádně pečováno. Při nákupu by se lidé než o rok výroby a stav tachometru měli zajímat o celkový stav vozu, o jeho servisní historii. Protože pokud někdo zanedbá servis, tak se mu to může pořádně vymstít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2014 10:59 | ST

Stáčení podle mě nejde jakkoliv legislativně zabránit. Ani v Německu, kde stáčení je trestný čin není problém narazit na stočené auto. Podle mě nejjednodušším řešením by bylo zavedení celoevropské databáze, která by shromažďovala jak údaje od národních STK, tak i od autorizovaných servisů. Ideální by bylo, kdyby byla k dispozici aplikace na mobilní telefon, kde by po zadání VINu by se objevila informace o konkrétním vozidle. Podobně jako dnes podle SPZ (RZ) je možné dohledat zdali a kde je vozidlo pojištěné. Chápu, že z něčeho takového by Cebia neměla radost, ale spousta lidem by to usnadnilo nákup ojetého vozu. Jinak podle mě ten, kdo věří bazarníkům si se nemůže divit, že byl oškubán stejně jako ten kdo si k nákupu nepřizve spolehlivého automechanika.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2014 10:43 | Lubomír Čáslava

Bohužel se opět začíná odprostředka a z toho vznikne zase leda tak paskvil. Bude to fungovat jako u falešných bankovek, kdy se z každého, kdo takovou falešnou bankovkou platí, může stát zločinec, který se privinil tím, že není specialistou na rozpoznávání ochranných prvků u všech těch papírků. U aut tedy potrestají prodejce, který se provinil tím, že nemá speciální přístroj nebo věšteckou kouli, které by mu umožnili zjistit, že je tacháč stočený. Přitom by to celé šlo. Musel by ale někdo používat mozek. Auto má na počátku životního cyklu garanci výrobce potažmo autorizovaného prodejce na "nulový stav" tachometru. Stačilo by zákonem zajistit opatření na uhlídání následných převodů vozů v rámci jejich životního cyklu. Každý vůz musí mít po dvou letech TK. Zde se jednoduše porovná počet km od minulého STK a ten nesmí být nižší než minule. To může fungovat i v rámci EU. Počet najetých km může být s novými technologiemi monitorován i online po celou dobu životního cyklu vozu. Vymyslet se dá spousta věcí. Takový vůz může mít značku Garance najetých km a přístup do ověřovací db by měl být rozhodně zdarma. Zbydou pak vozy, které budou mimo systém kontroly životního cyklu a zde jde kupující do rizika a možným stočením km musí počítat. Zde pak není co a koho trestat vyjma případů, kdy se vědomé stočení prokáže přímo pachateli.To je pak prokázaný podvod a není třeba už nic vymýšlet. Chce to koncepci. Ne záplaty ..
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2014 10:42 | Lubomír Čáslava

Bohužel se opět začíná odprostředka a z toho vznikne zase leda tak paskvil. Bude to fungovat jako u falešných bankovek, kdy se z každého, kdo takovou falešnou bankovkou platí, může stát zločinec, který se privinil tím, že není specialistou na rozpoznávání ochranných prvků u všech těch papírků. U aut tedy potrestají prodejce, který se provinil tím, že nemá speciální přístroj nebo věšteckou kouli, které by mu umožnili zjistit, že je tacháč stočený. Přitom by to celé šlo. Musel by ale někdo používat mozek. Auto má na počátku životního cyklu garanci výrobce potažmo autorizovaného prodejce na "nulový stav" tachometru. Stačilo by zákonem zajistit opatření na uhlídání následných převodů vozů v rámci jejich životního cyklu. Každý vůz musí mít po dvou letech TK. Zde se jednoduše porovná počet km od minulého STK a ten nesmí být nižší než minule. To může fungovat i v rámci EU. Počet najetých km může být s novými technologiemi monitorován i online po celou dobu životního cyklu vozu. Vymyslet se dá spousta věcí. Takový vůz může mít značku Garance najetých km a přístup do ověřovací db by měl být rozhodně zdarma. Zbydou pak vozy, které budou mimo systém kontroly životního cyklu a zde jde kupující do rizika a možným stočením km musí počítat. Zde pak není co a koho trestat vyjma případů, kdy se vědomé stočení prokáže přímo pachateli.To je pak prokázaný podvod a není třeba už nic vymýšlet. Chce to koncepci. Ne záplaty ..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2014 18:17 | Rada

Také mi přijde, že je kolem stáčení zbytečně velký povyk. Dacie se 100 tis. km bude v průměru nepochybně v horším stavu, než Toyota, Mazda, BMW apod., které mají na tachometru to samé a ve skutečnosti mají najeto mnohem více.
Navíc záleží na stylu používání vozidla a na kvalitě servisování (samozřejmě i některé značkové servisy stojí za....). Jsou lidé, kteří dokážou zničit turbo za několik desítek tisíc kilometrů a jiným vydrží mnohem déle. Obdobné je to u jiných součástek.
Např. referentské vozidlo může být po několika tisících kilometrech v dost žalostném stavu a kdo hledí jen na číslíčko na počítadle kilometrů, ten může být dost nepříjemně překvapen.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2014 18:10 | Rada

A kdo najezdí hodně, tomu se stejně vyplatí před každou technickou tachometr stočit (stočení před prodejem se dělá už dnes, tam by nebyla žádná změna). První STK je po čtyřech letech, auto staré necelé čtyři roky tedy stačí stočit jednou (stejně jako dnes).
Nevěřím, že stáčí jen bazary. Určitě je spoustu aut stočených majiteli a na to nikdo nepřijde, protože ti si hlídají, aby byl tachometr stočený předtím, než na STK zapíšou stav do databáze. Je samozřejmě nutné vyhnout se značkovému servisu a nebo jezdit ke známému, který tam zapíše požadovaný počet km.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2014 16:22 | jezevec

řešení je jednoduché. při každé změně vlastníka se dělá evidenční prohlídka, každé dva roky a při dovozu se dělá technická. takže se zadá povinnost evidovat při těchto kontrolách také stav tachometru, a dá se povinně do veřejné databáze na internet (aka justice a obchodní rejstřík). to se nedá ošidit, je to skoro zadarmo, a infrastruktura už je vybudovaná. a hlavně - bylo na první pohled a navždy vidět, kdo tachometr pozměnil. ale to by se muselo chtít, a ono se nechce.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2014 12:44 | Radek Š.

Dnes se nabízejí auta dovezená z D za cenu, za kterou se obdobné auto v Německu nedá koupit a to v tom má prodejce náklady spojené s dovozem a svůj zisk. Dokud bude poptávka po autech za nereálné ceny, tak budou podvody s tachometry a nepomůže žádná změna zákonů, viz Německo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2014 11:40 | V.Mlich

Já bych nařídil, že při prodeji do bazaru by se měly tachometry povinně nulovat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2014 9:45 | czhunter

Teoreticky by stačilo, aby každý kupující trval na tom, aby v kupní smlouvě nebyla položka "stav tacometru" (protože tam opravdu můžete vyplnuit cokoliv, co si na těch kolečkách netočíte), ale "minimální počet ujetých kilometrů" či podobná, gramaticky-právně správně popsaná položka. Pokud by se později při jakékoliv kontrole zjistilo, že někdy dříve už byl počet najetých km větší, jde o "rozpor s kupní smlouvou" s jasně danými pravidly.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2014 7:08 | Lemming

Chybí mi tam podle mě nejrozumnější možnost: "Šířit mezi lidmi osvětu, že důležitější než nějaké čísílko je reálný stav vozidla". Samozřejmě, vědět kolik má auto opravdu najeto je dobré kvůli výměně některých komponent, ale celkově mi to přijde nejlepší řešení. Bohužel, vyžaduje to, aby lidi mysleli a to bolí, takže mnohem radši tleskají tomu, kdo jejich problém "vyřeší", hlavně, že nebudou muset myslet.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 584 154 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Kam zaparkovat peníze, aby moc neztrácely, ale byly po ruce? Čtyři možnosti

Jak se dostat na vyšší výnos než na běžném účtu, ale zároveň nepodstupovat příliš velké...více

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Tvůrci série Pozadí událostí nevidí, v čem je problém. A to je právě ten problém

Uvedení detektivní minisérie v režii Jana Hřebejka vyvolalo u části kritiky značné pobouření....více

Nejdřív kvalita, pak marketing. Takhle se „prodává“ ženská Bundesliga

Jak zviditelnit ženský fotbal? V Německu na to jdou i přes bundesligový magazín Elfen....více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Petr Fejk

manažer

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Fejk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.