Diskuze: Daniel Hůle: Pět nebankovních společností nabízí férovou půjčku, jiné pořád stejný podfuk

Petra Dlouhá | rubrika: Rozhovor | 17. 5. 2014 | 21 komentářů
„Pět nebankovních společností nabízí férové půjčky, které obstojí v konkurenci bank. Tisíce jiných zkouší pořád stejný podfuk. Jejich cílem je udělat si z dlužníka vazala, dojnou krávu, která nedej bože, aby splácela,“ říká Daniel Hůle z organizace Člověk v tísni. Kde má smysl si půjčit? Komu se vyhnout obloukem? I o tom jsme si povídali v první části našeho rozhovoru.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 5. 2014 12:22

Citace - Lojza / 17.05.2014 11:23

Nevim ale proc pan kritizuje rozhodci dolozky, to ma veritel cekat 3 roky nez bude pravomocny rozsudek.


Problém je v tom, že v řádně uzavřené rozhodčí doložce se mají obě strany shodnout na rozhodci, kterému věří a jehož rozhodnutí budou akceptovat. Pokud dostanu rozhodce předepsaného v tzv. rozhodčí doložce a nesmím ani ceknout, že se mi nelíbí, nejedná se o rozhodčí doložku.

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 5. 2014 23:39

Přesně. Home Credit je přece největší sponzor Člověka v tísni.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

27. 10. 2015 10:39 | cisar

co sa tika cofidis uz bi ju mali zrusit nie je solidna ja som preplatil pozicku o celi rok a nedaj boze abi mi vratili preplatok cakam uz 3 mesiac ked som meskal s platenim nauctovali mi uroki nenormalne a ked som to vironal tak na uroki ja narok nemam je to banda ktora viciciava dajte si pokoj od firmi cofidis radsej nastivte kvatro alebo hom kredit
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2015 20:36 | Martin

Jak je mozne ze firmy jako napriklad provident ( jedna z nejvetsich ) ktere jsou jedny z nejdrazsich v tehle republice jsou vsude vychvalovany. Znam X dalsich obdobnych firem, kde preplatite o pulku min a take pusobi v ramci platnych zakonu a ke spotrebitelum se chovaji o mnoho lepe nez tyto velke firmy ktere nejsou ani ceske. Zabijme ceske mensi poctive firmy a nechme vydelat tyto smejdy kteri lobuji za sebe a ne za spotrebitele, i kdyz se tak tvari. Znam take spoustu zamestnancu z techto firem na manazerskych pozicich. Zazil nejaky neplatic navstevu tohoto cloveka u sebe doma? No jiste mi da za pravdu ze rvanim na cele okoli to pokazde jen zacina... Veskere snahy o novelu spotr.uveru je zaplacena a jedini kdo na tom vydelaji jsou ti nejvetsi smejdi kteri maji nejvetsi kapital. Tak do toho poslanci..
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2014 10:30 | DanaKr

Nejsem fanynkou bankovních půjček, ale bohužel mě život staví do různých situací, ze kterých jsem nenašla jinou cestu ven. U Providentu, HC ani jiných v článku zmíněných poskytovatelů jsem si nepůjčovala, ale mám dobré zkušenosti s firmou CreditPortal. Už mám u nich druhou půjčku a ještě se mi nestalo, že by na mě po telefonu někdo naléhal, někdo mi zvonil na dveře a hrozil. Na infolinkách mají moc slušné slečny, které vám se vším poradí a vysvětlí. Naposledy, když to byla fakt akutka, tak jsem využila jejich hotovostní půjčky. Peníze měla do pár minut a vyzvedla si je na beznínce, kterou mám za rohem. Půjčky nejsou určitě bezpečné pro lidi, kteří si tím zadělávají na další a další dluhy. Ale já své závazky vždycky splatím a je to pro mě někdy před výplatou prostě vysvobození.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2014 22:50 | Lojza

souhlas autorem, regulace by asi nepomohla ohledne vyse RPSN.Je zajimave, ze lidem nevadi kupovat si jeansy,ktere ve statech stoji 20usd,tady 2500kc.tricko,ktere stoji ve vyprodejich za 10Usd,tady stoji bezne 2000kc.Znam x lidi co dovazi zboziz Ciny ktere kupuji za jednotky kc a prodavaji za stovky kc -kus a to je v poradku.A penize vzbuzuji takove diskuze.Nikomu neprijde divne dat za mobil 20 000kc kdyz vyrobni cena je do 100kc.Kamarad prodava v jednom nejvetsim svetovem obchode autodoplnky,dodava je automobobilkam.zamek na citroena stoji u nej 12kc u autorizovaneho prodejce 2500kc .a tak bych mohl pokracovat donekonecna.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2014 22:36 | lojza

Citace - Jarka z Brna. Těch 5 nebankovních společností patř / 23.05.2014 19:07

. Těch 5 nebankovních společností patří také mezi lichváře. Zeptejte se dlužníků. Dělat jim reklamu je hnus. Půjčky u nich si berou lidé, až když neprojdou bankou, takže je jasné, že mají problémy. A způsoby jakými pak vymáhají své závazky a spolupracují s právnickou mafií a exekutory, to je horrorový příběh. Jenže mnoho politiků a vymahačských firem je propojeno přímo s těmito společnostmi. Nejdražší poplatky za vymáhání si účtují právě právníci a vyžírkové pracující pro tyto firmy. Dokonce i banky jako třeba GE Money bank , ČS., ty již začali používat metody lichvářů. Měla by jim být zakázáno činnost. Ale to by mnoho politiků přišlo o zlaté trafiky , dividendy a jiné požitky.

nepujcujte si a mate klid.Vemte si ze i banky maji kolem 7-8% neplaticu u spotr.uveru.To vam jaksi unika.Nekdy ty penize musi vzit.Kdyby byla lepsi platbeni moralka a vyssi vymahatelnost pohledavek,banky by mohly snizit urokove sazby na spotrebitelske uveru.Ale jestli jste pravnik a a budete uctovat dluznikum,jako pravnik 1000Kc za spor,dejte vedet domluvime se na spolupraci.Veritele vam utrhaji ruce a vy budete milionarka-)a moralne vse jiste bude v nejlepsim poradku
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 5. 2014 19:07 | Jarka z Brna. Těch 5 nebankovních společností patř

. Těch 5 nebankovních společností patří také mezi lichváře. Zeptejte se dlužníků. Dělat jim reklamu je hnus. Půjčky u nich si berou lidé, až když neprojdou bankou, takže je jasné, že mají problémy. A způsoby jakými pak vymáhají své závazky a spolupracují s právnickou mafií a exekutory, to je horrorový příběh. Jenže mnoho politiků a vymahačských firem je propojeno přímo s těmito společnostmi. Nejdražší poplatky za vymáhání si účtují právě právníci a vyžírkové pracující pro tyto firmy. Dokonce i banky jako třeba GE Money bank , ČS., ty již začali používat metody lichvářů. Měla by jim být zakázáno činnost. Ale to by mnoho politiků přišlo o zlaté trafiky , dividendy a jiné požitky.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2014 17:05 | Lojza

V tomto se hodne mylite samozrejme.Stejně nakonec takové rozhodčí řízení končilo žalobou u soudu, který většinou uznal, že nadiktovaný rozhodce není to pravé ořechové a rozhodoval soud. Takže se celý spor o rozhodčí řízení jen prodloužil, kdyby to šlo k soudu rovnou, bylo by to rychlejší.To je pouze vase uvaha,nikoliv praxe.ja mluvim z praxe.Soudni spor je neumerne dlouhy,soudite se roky.A me napr. zadny soud rozhodci dolozku pravomocne neshodil,kdzy jsem ji pouzival.rozpujcoval jsem desitky milionu korun pro vasi informaci.Rozhodci dolozka samozrejme zakazana neni ve spotrebitelkych sporech -uverech.jen musi byt rozhodci dolozka na zvlast papiru, tedy nesmi byt dolozka soucasti smlouvy o uveru.Vlk se nazral a koza zustala cela.Ale takovy lidi,jako vy vykrikuji rozhodci dolozky zruste.zadny rozumny veritel se nechce soudit jakoukoliv cestou.Chce aby klient platil k cemu se zavazal.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2014 10:43 | Gabriel Pleska

Jen jestli to nebyla ta... ironie.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2014 9:42 | Vojta

Home Credit nedal Člověku v tísni nikdy ani korunu. Doložte své tvrzení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2014 16:46 | Jan Brada

Míchá se tady nakolik věcí najednou - pokud se auto kupuje na firmu, jsou přece jiné podmínky než u soukromé osoby, to dá rozum. Já si u HC vzal úvěr na auto jako soukromník, vyřízení i předčasné splacení mě nestály ani korunu, a že jsem si musel vybojovat slušnou cenu v autobazaru na auto samotné, to snad nikoho nepřekvapí. A brečet tady nad nevýhodnými podmínkami? Pokud se vám nelíbí, snadná pomoc - nepodepisujte je. Nejvíc se ale vždycky ozývají ti, co si neprojdou smlouvu, a když nemůžou splácet, viní úvěrovou společnost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2014 7:45 | Pavel

No tak zaprvé si zopakujme, proč byly rozhodčí doložky a rozhodčí soudy vůbec do našich zákonů zavedeny. Bylo to proto, aby se urychlily obchodní spory mezi rovnocennými partnery. Tedy pro účely typu špatně postavená fabrika, ne pozdě vrácená pětistovka. Bohužel byl zákon (jak je u nás zvykem) natolik pitomě formulovaný, že to umožnilo hromadně zneužívání společnostmi poskytujícími úvěry. A pokud takový rozhodce je přímo placený společností, jejíž spory rozhoduje (což byla zcela běžná praxe), jak asi bude rozhodovat? Stejně nakonec takové rozhodčí řízení končilo žalobou u soudu, který většinou uznal, že nadiktovaný rozhodce není to pravé ořechové a rozhodoval soud. Takže se celý spor o rozhodčí řízení jen prodloužil, kdyby to šlo k soudu rovnou, bylo by to rychlejší.
A u spotřebitelských úvěrů už je rozhodčí doložka zakázaná několik let, takže to vaše "ať klidně zakáží" je zcela mimo mísu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2014 20:18 | Lojza

Jako ze mi prijde do kancelare 1000 lidi mesicne a kazdemu klientovi budu rikat.Podivejte se tady je seznam rozhodcu,tak si nakeho vyberte, jakeho chcete? az nakou takovu financi istituci najdete,dejte mi vedet, dostanete nobelovku. Problem je, ze klienti neplati sve zavazky a potom breci vsude kde se da,vymlouvaji se na vse mozne.At zakazi klidne rozhodci dolozky a zavedou trestnost dluzit u notorickych dluzniku.mas 5 pujcek nesplacis,vemes si 6 pujcku,dostanes 10 let natvrdo, to by spise pomohlo.Problem tedy neni primarne v rozhodcich dolozkach, mozna drive kdy se vyskytovaly ojedinele problemy,ktere byly medializovane.Rozhodci dolozky mely i prakticky vsechny pojistovny.Proto preferuji notarsky zapis a je klid.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2014 12:22

Citace - Lojza / 17.05.2014 11:23

Nevim ale proc pan kritizuje rozhodci dolozky, to ma veritel cekat 3 roky nez bude pravomocny rozsudek.

Problém je v tom, že v řádně uzavřené rozhodčí doložce se mají obě strany shodnout na rozhodci, kterému věří a jehož rozhodnutí budou akceptovat. Pokud dostanu rozhodce předepsaného v tzv. rozhodčí doložce a nesmím ani ceknout, že se mi nelíbí, nejedná se o rozhodčí doložku.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2014 16:10 | Lojza

A jeste tady.uz vite proc Provident je hodny na dluzniky-) a vyhrava vsemozne ankety Cloveka v tisni.Az budu chtit udelat takovy pdeudo clanek -nky,zalozim si Clovek v potizich, bude za me mluvit takovy jouda co v zivote nic nedokazal.
http://www.novinky.cz/domaci/333877-snaha-omezit-lichvu-zakonem-narazila-u-bank.html
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2014 16:00 | Lojza

vyplacel jsem stovky pujcek.Ale co vim presne, ze Provident a hlavne Home Credit,byly jedny z nejdrazsich pujcek.Pujcek vs vracena castka.naprosti tomu Cofidis nebo Cetelem jsou z meho pohledu v pohode.Jinak Clovek v tisni ta "organizace" co lobbuje za Provident v parlamantu,asi tak bych to videl.
https://cs-cz.facebook.com/tomio.cz/posts/786680208009463?stream_ref=10
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2014 23:39

Přesně. Home Credit je přece největší sponzor Člověka v tísni.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2014 23:02 | VOL

Hm, vždy jsem si myslila, že k skupině férových půjček patří také Smart a Door Financial. Jinak mám stejné podezření, co i MZ v první větě jeho příspěvku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2014 21:46

V autobazarech kradou všichni, tam si na ně taky nikdo (donedávna) nedošlápnul. Tady je řeč o běžných spotřebitelských úvěrech, ne o autopůjčkách, které jsou kategorií sui generis. Jinak Lojzovy zkušenosti musí být fascinující, kolik půjčke už tak asi mohl mít na hřbetě?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2014 13:25

"K takovému úroku jim ještě musíte dát auto do zástavy, nebo přesněji řečeno, auto je do doby splacení jejich."
Tak to předpokládám není úvěr, ale leasing - což je něco jiného, než co je v té tabulce Člověka v tísni sledováno. Ovšem vyřizování úvěrů v autobazaru je velmi specifická záležitost. V tomto případě vás "okrade" autobazar (který dostane _hodně_ za zprostředkování úvěru), nikoliv úvěrová spolenost.
Viz: http://ekonomika.idnes.cz/uverova-kauza-s-chybne-pocitanou-rpsn-na-ojeta-auta-fxt-/ekonomika.aspx?c=A140418_2057558_ekonomika_spi
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2014 12:18 | MZ

Tento článek je snad placenou reklamou, ne? Přikláním se k názoru Lojzy, sám mám s HomeCreditem jen ty nejstrašnější zkušenosti. Potřeboval jsem nutně auto a neměl jsem celou hotovost, v bazaru mi ochotně vyřídili půjčku od HomeCreditu, úrok 31%, RPSN 36%. Nejsem žádný evidovaný dlužník, naopak se považuju za slušného pracujícího, byť živnostníka. K takovému úroku jim ještě musíte dát auto do zástavy, nebo přesněji řečeno, auto je do doby splacení jejich. Pokud chcete předčasně splatit, je to možné, ale v podmínkách mají, že mi jako živnostníkovi mohou naúčtovat 15% z pravidelné měsíční splátky vynásobené počtem měsíců zbývajících nezaplacených splátek, zjednodušeně řečeno, i když splatíte dříve, doplatíte ještě 15% toho, co byste jim zaplatili při pravidelném splácení a toto považuji za lichvu jako vyšitou, o tom úroku a RPSN ani nemluvě. Nevěřím, že soudný člověk by si od nich příště půjčil za takových podmínek znovu. Já rozhodně ne. Tím samozřejmě nechci říct, že jsou na trhu společnosti, které by půjčovaly za lepších podmínek, možná nejsou, protože jsou to lichváři všichni, ale zákon o lichvě a nastavení max. hranice toho, co lze z půjčky vytěžit by takovému jejich chování měl zabránit.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Bezděk

ekonom

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 18 duelů
×
Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 18 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services