Německé pojišťovny chtějí limity na provize za prodej životního pojištění

Německé pojišťovny chtějí zavést strop u provizí produktů životního pojištění. Obávají se, že jinak je stát zakáže úplně. Mělo by to zajímat i nás.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 4. 2014 9:42, Pavel

Víte kolik lidí v okolí mi za ta léta řeklo, že chtějí rychle zbohatnout a proto se dali na sjednávání IŽP ? Mraky a jsou čím dál mladší. Zajděte si na jakýkoliv motivační nebo náborový seminář MLM poradenských firem, uvidíte tam promítat drahá auta, luxusní vily, soukromé vrtulníky, krásné ženy a neomezené pasivní příjmy x set tisíc měsíčně. Co je k tomu zapotřebí ? Sjednávat na co nejvyšší měsíční úložky běžně placené IŽP a znáborovat pod sebe do pyramidové MLM struktury co nejvíce podobně smýšlejících a konajících lidí, nejlépe těch, co moc nepřemýšlejí, tedy náctiletých.
Nebuďte naivní, MLM firmy tuto činnost nevykonávají z nějaké charity, ale proto, že chtějí vydělávat, chtějí generovat zisk, o nějakého klienta potažmo jeho blaho jim vůbec nejde. Zeptejte se deseti různých lidí na finanční poradce, devět z nich vám potvrdí, že s nimi mají historicky špatnou zkušenost, mnohým lidem tito finanční poradci ukradli prostřednictvím IŽP statisícové finanční prostředky. Takže svoji pověst zlodějů, šmejdů a podvodníků mají zcela právem. A ČNB ? Naprosto bezzubá, nějaká pokuta pojišťovně ve výši 5 mega je jak 5 korun...
Problém je v pojišťovnách, které berou jakoukoliv produkci a od kohokoliv. Tady je zakopaný pes. Až dostane pojišťovna od ČNB pokutu 5 mio několikrát za rok za každou jednotlivou zprasenou smlouvu, tak pak se možná něco změní. Pojišťováci a MLM firmy se nikdy nedomluví, už jste někdy viděli, aby se v jednom rybníce všichni kapři domluvili, že si vypustí rybník ? Ha ha, na to zapomeňte.

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

21. 4. 2014 9:42 | Pavel

Víte kolik lidí v okolí mi za ta léta řeklo, že chtějí rychle zbohatnout a proto se dali na sjednávání IŽP ? Mraky a jsou čím dál mladší. Zajděte si na jakýkoliv motivační nebo náborový seminář MLM poradenských firem, uvidíte tam promítat drahá auta, luxusní vily, soukromé vrtulníky, krásné ženy a neomezené pasivní příjmy x set tisíc měsíčně. Co je k tomu zapotřebí ? Sjednávat na co nejvyšší měsíční úložky běžně placené IŽP a znáborovat pod sebe do pyramidové MLM struktury co nejvíce podobně smýšlejících a konajících lidí, nejlépe těch, co moc nepřemýšlejí, tedy náctiletých. Nebuďte naivní, MLM firmy tuto činnost nevykonávají z nějaké charity, ale proto, že chtějí vydělávat, chtějí generovat zisk, o nějakého klienta potažmo jeho blaho jim vůbec nejde. Zeptejte se deseti různých lidí na finanční poradce, devět z nich vám potvrdí, že s nimi mají historicky špatnou zkušenost, mnohým lidem tito finanční poradci ukradli prostřednictvím IŽP statisícové finanční prostředky. Takže svoji pověst zlodějů, šmejdů a podvodníků mají zcela právem. A ČNB ? Naprosto bezzubá, nějaká pokuta pojišťovně ve výši 5 mega je jak 5 korun... Problém je v pojišťovnách, které berou jakoukoliv produkci a od kohokoliv. Tady je zakopaný pes. Až dostane pojišťovna od ČNB pokutu 5 mio několikrát za rok za každou jednotlivou zprasenou smlouvu, tak pak se možná něco změní. Pojišťováci a MLM firmy se nikdy nedomluví, už jste někdy viděli, aby se v jednom rybníce všichni kapři domluvili, že si vypustí rybník ? Ha ha, na to zapomeňte.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2014 5:01 | mirek

A co takhle zastropovat provize / marže u prodeje plynu, elektřiny, v restauracích...? Mě se taky subjektivně může zdát moc, že běžný hospodský má marži z porce 100%.... Nenavážím se do hospodských, jen se na tom snažím ukázat absurditu věci. Podle mě je řešení dané věci absolutně nesmyslné... V případě regulace marží u ŽP, zregulujme tedy marže i u všech ostatních výrobků, služeb a komodit...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2014 23:04 | Mirek

Kdo je to ten informovaný klient? Jmenujte jednoho.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 21:49

český trh je v životním pojištění pod průměrem EU
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 21:47 | wowa

Hele cml...to je jako centrální mozek lidstva, že jo ?
blbost. životní pojištění nejsou rohlíky. Po internetu se nikde neprodává.Součástí je i posouzení zdravotního stavu,kalkulace různých variant apod. Víte, co stojí sw ?
Tzv. "poučený klient" je jen onanie, nic víc.
Hypotéku si snad taky kupujete na netu ? Proč ne ? A víte, kolik je za ní provize ? A kolik je zprostředkovatelů ?
A nebylo by jednodušší si kupovat třeba auta přímo v automobilkách ? To je věc, kdy opravdu nepotřebujete "zprostředkovatele" . Víte jaká je tam provize pro obchodníka ?
Tudy zaměřte svou pozornost a nepleťte se do oboru, kterému nerozumíte a podléháte jen kokotinám, co plkají obrýlení mladíčci...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 21:04 | cml11

Právě přehnaná výše provizí je důvodem přehnaně vysokého počtu "poradců", kteří se na ni snaží dosáhnout. A dobře organizované MLM struktury jen přikládají pod kotel, protože i jim z každého klientova podpisu cinkne nemálo do kasičky.
Nicméně existuje i jiná cesta. A to zavedení povinnosti poskytovatelů produktů nabízet všechny produkty pasivně (např. po internetu) v bezprovizní variantě přímo koncovým klientům. Informovaný klient, který se dokáže obejít bez zprostředkovatele, by dostal možnost sjednat produkt bez znevýhodnění způsobeného provizemi, resp. by provizi mohl inkasovat sám. Tím by ze strany klientů postupně vznikl přirozený tlak na snížení provizí zprostředkovatelů. Protože čím vyšší provize, tím spíše by klient uzavřel smlouvu přímo a ne přs zprostředkovatele. Přitom dnešní stav je přesně opačný. Klientům jsou uzavírány především smlouvy s co nejvyššími provizemi. Ideálně například právě vámi zmíněné IŽP.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2014 19:55 | likvid

Ty seš teda hurikán, pěkně ses do toho vopřel, jen co je pravda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2014 19:16

Plácáš nesmysly.
Problémem není výše provizí, ale skutečnost, že v tomto oboru působí příliš mnoho lidí. Důvodem je multilevelové uspořádání většiny firem a neschopnost zájemců o tuto práci, aby porozuměli sami sobě a necpali se, kam nemají. 9 lidí z 10, kteří vstoupí do prodeje finančních produktů, skončí do roka, do dvou let. Jenže během své závratné kariéry stihnou nasjednávat pár smluv, čímž o obchod připravují letité agenty.
U pojištění je ten zádrhel, že ho ve skutečnosti chce a potřebuje málo lidí a že pojištění už všichni mají. Když přijde agent k lidem, kteří o pojištění nestojí, tak se prostě nemůže sebrat a odejít, musí jim bouchnout ižp. Aby se uživil.
Trh je značně nasycený, fakticky se jen přepojišťuje. Nikdo z agentů neví, kdy mu klient zruší smlouvu, protože má pocit, že těch 500 Kč měsíčně je lepší vrazit do cigaret.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2014 11:17 | Milda

Ceska pojistovna mne take pekne oskubala na žp.takze od čp.uz nic!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2014 8:04 | cml11

Zastropování provizí určitě ano. Zabrání se tak nesmyslné spirále růstu provizí zprostředkovatelů, která produkt ve výsledku zásadně znehodnocuje. Co by stálo také za diskusi je zákaz vazby rizikového pojištění na jakýkoli jiný produkt. Tedy zcela zrušit kombinace typu investičního životního pojištění a ponechat pouze oddělené samostatné produkty. Pojištění a investice jsou dvě zásadně odlišné věci a poradci, kteří je poskytují, by měli disponovat zásadně odlišnými znalostmi a samozřejmě i odpovědností.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 137 466 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Články na Heroine.cz

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Díky narození dcery jsem si feministickou otázku začal uvědomovat mnohem palčivěji než...více

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Jak se tisíce let stará pravidla slučují s postmoderní dobou a Instagramem? V čem moderním...více

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Vyzkoušeli jsme účinky nové řady kosmetického přístroje UFO, které poskytuje hned tři...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dvořák

ředitel České televize

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
31,76 %

z 170 duelů
×
Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
45,93 %

z 135 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.