Ertrag und Sicherheit: Výnos a solidní nejistota podruhé

Aleš Tůma | rubrika: Když se řekne | 2. 12. 2013 | 657 komentářů
Před více než dvěma lety jsme psali o praktikách finančních poradců firmy Ertrag & Sicherheit. Změnilo se od té doby něco? Ano, změnilo. Přitvrdili.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 8. 2016 20:37, Martin V.

Dobrý den,

Nedá mi to a musím reagovat na další nesmyslné lži, které tady šíří obhájce ES ze Slovenska.

Já jsem investoval do ICM v 6/2012, tedy před více jak čtyřmi roky! Po dvou letech jsem tento unikátní produkt raději opustil a to se ztrátou 20%.
Stačí se podívat do této diskuze, jaká se proti tomu strhla vlna nevole od oveček ES, kteří tvrdili, že jsem měl dodržet minimálně pětiletý horizont. Za poslední dva roky jsou všichni klienti ve ztrátách 40%-60%. To znamená, že bych po čtyřech letech měl na svém portfoliu celkovou ztrátu 52%-68%.
A jak by se zachoval můj poradce z ES? Pozval by mě do hotelu Hilton Praha (jako zval své klienty v ICM pan Vlastimil Novák) a nechal by mě podepsat přechod do nové banky Frick s tím, že je to to nejlepší řešení??? Tohle je poradenství za které klienti celkem na poplatcích zaplatili statisíce (handlingy, vstupní poplatky, průběžné poplatky v ICM ….)??!!

Sakra vždyť sama společnost ES nevydrží s jedním obchodním partnerem více jak 5let!!! Nechápu ty klienty, kteří pořád věří, že se to změní k lepšímu a že nyní už konečně bude mít ten jejich kamarád z ES pravdu a ten nový produkt konečně bude vydělávat.

Můžete mi vysvětlit, jak je možné, že po tak dlouhé době najednou zjistíte, že to ICM vlastně nedělá dobře a že ho úplně utnete a všechny klienty převedete zase někam jinam?

Samozřejmě za další poplatky, které mimochodem ani na první schůzce raději nezmiňujete. Mluvil jsem z účastníkem toho jednání v hotelu Hilton Praha a podle vyprávění jsou to stejné praktiky jako mají šmejdi na důchodcích. Vysvětlete mi prosím, jak si majitelé společnosti ES vybírají produktové partnery (Shedlin, EVVE nebo ICM)? To je jediným kritériem výše provize, kterou ta společnost ES nabídne?

A jak je možné, že si žádný ten ředitel s desítkami let zkušeností nezjistí, že to taky může být průser?

Pokud to shrnu, tak bych čistě matematicky nemohl být nyní v plusu ani kdybych produkt ICM měl 6let a tak dlouho ho ES na českém trhu ani nezprostředkovávala! Takže podle mého stavu portfolia má společnost ES za posledních pár let 3 velké problémy – Shedlin insolvence a žádné zázraky s výplatou se nekonají (30% v Číně snad neberete jako úspěch), EVVE v insolvenci a v ICM ztráty klientů přes 50%.

Evolution fondy jsou doporučené na minimálně pět let?

No tak to je při pohledu na výše zmíněné radost pro klienty, protože jim je spravuje ICM a s ním už ES nechce na určité bázi vůbec spolupracovat! Takže pokud to bude jako s jejich ICM koši, tak za pět let tu ten fond taky nemusí vůbec být v tom horším případě a nebo v tom lepším tu bude, ale bude ve ztrátě a všechny ovečky z ES budou svým klientům vysvětlovat, že teď je lepší přejít do jiných fondů (samozřejmě už potřetí se vstupním poplatkem)! Mám pravdu?
Při pohledu na poslední produktové omyly ES to vypadá pro klienty na klidné spaní a zářnou budoucnost.

Úplně jsi mě dostal tím, že jsi schopný napsat: „hádam si nemyslíš, že všetci klienti a ľudia sú blbý a nechajú sa manipulovať a z najlepších Franklinov pojdu do Evolution fondov, pretože im "to ich poradca" vnúti? To skúšaj na niekoho iného“ – tím jako chceš říct, že ten pokus od poradce ES je v pohodě a klient, který se nechá zmanipulovat je blbý?
Tak tohle je ten pohled poradce ES? Zkusím ho přesunout z nejlepších Franklinů za poplatek do Evolution fondu a pokud bude tak blbej, že do toho půjde, tak je to jeho chyba!

Úžasný popis etického kodexu společnosti! Palec hore kámo

Ještě mě napadá jedna perlička, které ale snad ani nevěřím!

Jestli bude ES používat platformu MOVENTUM, tak pak si musí někteří ředitelé asi pořádně propláchnout ústa, protože si moc dobře pamatuji, jak mi pan Vlastimil Novák ještě před dvěma roky říkal, že platforma Moventum je před krachem, že platforma mě sežere na poplatcích a že u nich mám přeci předplacený investování na přímo!!!
Snažil se mi vysvětlit, jak platforma okrádá klienty a jak oni jsou proti těmto praktikám a že by on sám nikdy nemohl nabízet jinou než podle něho přímou cestu!!!

Co bude dnes říkat klientům? To jsou všechny ty ovce v ES tak slepý, že nevidí, jak s nimi tihle zloději nad nimi „ojebávají“????

Přeci nemůžu během několika let tolikrát popřít to, co prezentuji a ještě dělat, že se vůbec nic neděje!!!!

Jak píše slovenská ovečka: Lidi nebuďte prosím blbí a nenechte sebou manipulovat.

Nás klientů ES už přišlo o peníze bohužel dost!!!!!!!

S pozdravem

Icm Martin V.
Icm.martinv@gmail.com

+154
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 3. 2017 1:00, ...

:)
http://sdeleni.idnes.cz/phoenix-investor-kvalitni-a-profesionalni-investicni-poradenstvi-s-lidskym-pristupem-gt7-/zpr_sdeleni.aspx?c=A170228_092056_zpr_sdeleni_rest

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 657 komentářů)

3. 12. 2013 7:10 | chk

Není to přesné. Mngmnt fee se počítá z celé částky, takže správně to je 2 % ze 109. Po odečtení fee mám 6,82 % výnos, nikoli 7 %. Problémem je zalohovost fíčka, nelze spočítat úplně přesně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2013 0:39 | Mirek

Zjednodušeně: Investiční fond dosáhne nějakého výkonu ( např. 9% p.a.)a od něho se pak odečte správcovský poplatek, tzv. management fee (např. 2%). Konečný výnos pro investora je tedy 7% p.a. A takto je to u všech společností - EaS, Conseq, Atlantik, ČP Invest atd. Všimněte si pojmů výkon - výnos. Výnos je Váš zisk. Dodatečný management může být u nějakých přednastavených typových portfolií, jako např. Horizont nebo Active Invest, jak tu už uvedl autor článku. Výši management fee zjistíte z VOP nebo by Vám to měl sdělit poradce (pokud není z EaS:-))). Dále pak platíte vstupní poplatek podle charakteru fondu a ten můžete platit buď průběžně z každé platby nebo si ho můžete předplatit buď v prvních platbách nebo jednorázově navýšenou první platbou. Pak máte na tento poplatek slevu. Navíc Vám může zprostředkovatel tento poplatek odpustit, možná jenom částečně. To nevím jistě. De facto je to jeho odměna. EaS mají ještě navíc svůj vlastní poplatek a to 14-násobek roční investované částky, zastropované 55.000,-Kč.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 23:27 | autor článku

Oficiálně registrovaných osob s oprávněním poskytovat investiční služby je těch 250. Zbytek můžou být tipaři, kteří donesou klienta, ale reálně smlouvu podepisuje někdo z vázaných zástupců. Celkový počet obou typů poradců jsem na webu E&S hledal, ale nenašel.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 23:20 | autor článku

Nikoliv pokud se bavíme o běžné rámcové smlouvě na nákup fondů (viz článek), tam žádné dodatečné management fee není. Takový poplatek se účtuje jen za portfolia, se kterými správce něco aktivně dělá (např. produkt Horizont Invest). Vstupní poplatek lze hradit samozřejmě průběžně.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 22:58 | michal

Díky za reakci na můj příspěvek. Potřebuji v tom mít jasno a zatím se mi nechce studovat všechny smlouvy. dostal jsem na investování nabídku, tak nechci po hlavě do něčeho zkočit. Mě to bylo prezentováno takto:
EaS: Zaplatíte poplatek v hodnotě 14x investované měsíční částky. Dále pak budete platit 5.25% z každé měsíční částky. Fondové společnosti(Franklin atd) si sami stahují ročně správcovský poplatek, který je ale již promítnut v ročním výnosu, takže vlatně nic.
Conseq: Zaplatíte vstupní poplatky najednou všechny dopředu odvozené od cílové doby investování. Pak je již neplatíte. Správcovský poplatek si bere nějaký fondová společnost, ale ten je stejně jako u EaS počítán ve výnosu, takže jako by nebyl. Conseq si ale stahuje ještě vlastní správcovský poplatek v malé hodnotě cca pod jedno procento.
Je to takto správně?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 22:18 | Harry

Sakra, já něčemu nerozumím. Minulé úterý behalo po Clarionu 1700 poradců E und S, ale pan Tůma píše jen o 250 vázaných zastupcich. To jich za týden ztratili tolik? Nebo jich naopak tolik nabrali? Nebo tam každý registrovaný poradce měl 6 rodinných příslušníků a spokojenych klientů? Proboha, ať mi to ČNB vysvětlí ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2013 19:36 | Markéta

Správně, za všechno se dneska platí, ale je potřeba být k lidem upřímní, ne, jim tlačit do hlavy "přímé investování s jedním vstupném poplatkem"! to jsou pěkně hnusné sviňárny!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 19:11 | aleš

Ano, např. u Consequ je to tak, jak píšete. Zaplatíte vstupní poplatek z celkově investované částky, podle rizikovosti investice a zda platíte poplatek předem nebo z každé investované částky na počátku (např. z prvních 14 vkladů) - cca 3,5%. Dalším poplatkem je roční poplatek, který se započítává přímo do kurzu podílového fondu - cca 0,5 - 2% dle toho zda se jedná o akcie, dluhopisy... Odpadá tedy první poplatek, který je od ES jako bonus :-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 15:41

V zásadě ano. V tomhle případě byl poradce zmiňovaný v článku hovado. U ostatních společností to nebude jinak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 14:47 | michal

Koukal jsem na TANK. Udělal jsem si modelový příklad na 2000,-/mes na 20 let a u Consequ vychází TANK kolem 25%. Kdyz to spočtu u EaS tak to vychází podobně (EaS o procento hůře). Pokud je správcovský poplatek fondové společnosti (nikoliv investiční společnosti) započítán již ve výnosu, což je běžné, tak to u EaS vychází o mnoho lépe.
Zbytečně se tu do krve haní všechny strany. Stejně ve výsledku nejvíce záleží jak si vedou ty či ony fondy, jak je diverzifikováno portfolio, a hlavně na jak kvalitního a slušného poradce narazíte. To platí asi všude.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 13:45 | Michal Doubek

Přesně tak jak říkáte. U Consequ může být ještě jejich správcovský poplatek, když si sjednáte AI nebo HI. Ale fond FT si kupujete od každého distributora jeden a ten samý.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 13:04

Ertrag, Partners, OVB, Fincentrum, Finod... Je to furt to stejné, ve všech případech se jedná o multilevelový prodej.
Ten poplatek je u Ertragu určen k vydržování mlm struktury. To je pochopitelné, když neprodávají další produkty, kterými by nahonili příjem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2013 12:14 | Petr

ES je nehoráznost. Kromě zmíněného prvního dílu zde na penězích jsem se "pobavil" i u tohoto článku: http://martindocekal.blog.idnes.cz/c/301367/Ertrag-Sicherheit-pravidelne-investice-jako-zadne-jine.html
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2013 11:52 | Tomáš

Zkuste si porovnat nákladovost u TANK :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 11:35 | michal

Dobře, pojďme tedy objektivně porovnávat. Toto téma mě zajímá.
U ES: Se platí na počátku poplatek 14x vstupní částka, max 55.000. To je čistě jen pro ES za zprostředkování, administraci, poradenství a do struktury na ohodnocení lidí. Dále se platí, a to je u všech fondů, vstupní poplatek z každé vložené částky cca 5.25% a Správcovský poplatek, který je zhruba 2% ročně z toho, kolik máte již nainvestováno. Nic dalšího již investor neplatí.
Jak je to tedy jinde, třeba u Partners a podobně, kteří to nabízí například přes Conseq či jiné zprostředkovatele? Tam přijdu, podepíšu smlouvu a pak již jen platím vstupní poplatek a roční správcovský poplatek, kde tyto poplatky si strhává sama fondová společnost. Opravdu neplatím nic víc, kromě tedy těch směšných 15Kč za výpis?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2013 9:30 | Majitel pohřební společnosti

Jistě starouši a prášky máte zadarmo, elektriku si vyrábíte sám, internet kradete .....
Něco lepšího, zajímavějšího byste tam neměl?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 8:19 | eďa

Jak může do takových pitomostí ještě dnes někdo strkat peníze, snad jedině pokud je chce darovat.
Předně platí neházet peníze sviním, pak je používat jen tehdy, když jde o holý život, jen tehdy a zatřetí používat je toliko ke směně zboží či služby, tedy bez poplatků a daní.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 33/33

33

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivana Šachová

podnikatelka, Silex

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Ivana  Šachová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services