„Lidé se často diví.“ Rozhovor s expertem o nejčastějších chybách při pojišťování majetku

Kdo se nejlíp vyzná v pojištění? Ne ředitelé pojišťoven, dokonce ani lidé, kteří pojištění vymýšlejí. Nejvíc o něm vědí ti, kteří čelí stížnostem klientů a vysvětlují, co se jiným nepodařilo povědět dost jasně – lidé z klientského servisu pojišťovny. Vlastně... někdo to umí ještě líp: lidé z klientského servisu společnosti, která prodává pojištění různých pojišťoven. Seznamte se s Jiřím Pěnčíkem.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 6. 2013 10:55, jezevec

zásadní problém pojištění vidím v tom, že pojistná smlouva má dvacet stránek, a stovky výluk a podmínek. kdyby smlouva měla tři věty, lidi by neměli problém pojistit se dobře a zaplatit za to.

Zobrazit celé vlákno

+65
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

5. 7. 2019 22:56 | Nikol

Mám dotaz, nikdy jsem neměla pojištěnou domáctnost z důvodu, že jsem v pronajatém bytě a majitel nedělá revize ani dům není schopen splňovat podmínky na pojistné krytí. Roky jsem přemýšlela, zda pojistit svůj majetek, ale z důvodu, že nemám projektovou dokumentaci bytu a veškeré podklady, nevím zda pojištění majetku by mělo smysl i pokud bych nechala udělat revize alespoň na el. zařízení atd. Zda z důsledků el. nebo plynu, vody, živelných pohrom by dokazování a soudní spory měli smysl. Kde se opravdu stala chyba, z důvodu rozsáhlého zjišťování by mohli rozkopat celý dům a kdo by tyto náklady uhradil. Děkuji za odpověď. Nikol
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2018 11:55 | Božena

Dobrý den, kupuji vybavený byt. Je zasklená lodžie,vestavěná skříň a kuchyňská linka věc nemovitá? Děkuji za odpověď. B.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2017 18:20 | Lucie

Tohle nejsou poradci! Obloukem se jim vyhnout.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2015 15:32 | heparinka

Jsou to jen zloději se snahou se na vás napakovat. Zmetci
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2014 20:44 | L.Mališka

:D :D :D Rozumím
Tak ta bouda, ve které žiješ, je stejně nepojistitelná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2014 20:36 | L.Mališka

Myslím, že bych váš komentář dokázal přiřadit ke známému přísloví:,, Líná huba, hotové neštěstí." Pokud se nezeptáte na věci, které Vás zajímají, tak se je s největší pravděpodobností nedozvíte. A pokud jde o Váš majetek, tak je to jen a jen vaše s prominutím blbost. Chtěl bych vidět Vás jako pojišťovnu jak byste sepsal pojistné podmínky pro Vaše klienty. Napsal byste pojistné podmínky do tří vět a platil byste snad úplně všem, protože by po Vás každý chtěl pojistné plnění za neurčité okolnosti. Myslíte, že byste s tím obstál u soudu?? Trošku se zamyslete než něco vypustíte..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2014 16:32 | Tomáš Marný

já bych se chtěl zeptat pana experta, kam třeba řadit kuchyňkou linku, která není pevně spojená se stavbou, do stavby? Asi těžko, že? Pojišťovny mají limit stavebních součástí 5%, které? Je to různé, že? Není to jednotné, souhlasíte ne? A takových perel od experta je v článku povícero, díky, rady od takového experta raději snad ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2013 9:05 | Martin

Nejlepší pojištění je žádné pojištění. Platit roky pojištění a pak zjistit, že mi pojišťovna nic nezaplatí protože... a protože..., děkuji, nechci. Když vyhořím, tak je lepší mít ty desítky tisíc v kapse, než je mít na účtě pojišťovny a mít úplné ho*no.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2013 19:35 | Pavel Lacman

Moje osobní zkušenost s pojišťovnou Kooperativa a dá se říci i jejich heslo: "Když chci,tak si nějaký ten důvod proč nevyplatit pojistku vždy najdu..........já jsem pojišťovna - ty jsi nic"
více na : www.lacman.cz nebo http://pavellacman.blogspot.com/
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2013 18:23

Zřejmě ty hlasy svědčí o tom, že by lidé jednoduché a srozumitelné pojištění ocenili.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2013 15:54

Ale prdlajs. Kvalitní věc je vždy jednoduchá. A snadno pochopitelná. Jen pojišťovny to ještě nevědí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2013 15:15 | tla

fakt, že nejvíc plusu tu má naprosto nesmyslný příspěvek o dvacetistránkových pojistných podmínkách se stovkami výjimek, svědčí nejen o neznalosti jeho autora, ale i cosi o těch, kteří mu za ten nesmysl dali hlas.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2013 9:07 | Kkrokodealer

Podstatné je, co umí. A pár roků v call centru vás spolehlivě vycvičí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2013 7:22

Citace / 05.06.2013 22:04

Hlavní rozdíl pro klienta je v tom, že 100.000,-Kč (za kuchyňskou linku) Vás na pojistném u domácnosti vyjde cca na 100,-Kč, zatím co 100.000,-Kč u nemovitosti za kuchyňskou linku Vás vyjde na pojistném cca 50,-Kč.
To je zajímavý rozdíl. Čím je dán? (Pojišťuje se přeci stejná věc). Předpokládám, že rozdíl bude v tom, že pojištění nemovitosti nezahrnuje krádež - přece barák či věc s nim pevně spojenou, nemůže nikdo odnést. Jenže dnes odmontovat kuchyňskou linku znamená zavřít dva kohouty a odšroubovat tři hadice, práce na dvě minuty i pro hodně nešikovného zloděje. A pak už vám ji vesele odnese...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2013 7:22

To jste padlý na hlavu nééé? Proč by pak vůbec pojišťovna existovala? Pojišťovny tu přece nejsou od toho, aby to pro vás bylo výhodné. Zasmál jsem se, jaké experty to tu máme - V současné době dělá supervizora call centra, analytika neživotního pojištění a školitele. Nic proti tomu se nazývati expertem, ale podle mých kritérií expert by měl mít za sebou větší historii a zkušenosti v oboru (jako zkušenosti neberu tituly před i za jménem - to svědčí spíše o tom, že je lepší studovat, než pracovat v praxi)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2013 22:04

K "dotazům" či "spekulacím" v rámci diskuze...
Kuchyňská linka - máte pravdu, že se Vám zmiňované může zdát diskutabilní, nicméně kuchyňská linka (alespoň se předpokládá) je pevně spojena s nemovitostí odpadem a vodovodní přípojkou. Tím se považuje za pevně spojenou část s nemovitostí. Přirovnání s "převrácením domu" je jen velmi zjednodušeným principem rozlišení nemovitosti a domácnosti. Hlavní rozdíl pro klienta je v tom, že 100.000,-Kč (za kuchyňskou linku) Vás na pojistném u domácnosti vyjde cca na 100,-Kč, zatím co 100.000,-Kč u nemovitosti za kuchyňskou linku Vás vyjde na pojistném cca 50,-Kč.
K podpojištění - Je možné (a nejspíše i jisté), že v centru Prahy bude tržní hodnota rodinného domu vyšší než náklady na jeho znovuvybudování. Zde by skutečně nedošlo k jeho podpojištění, ale naopak přepojištění. Což pro klienta neznamená nic horšího než to, že za pojištění zaplatí zbytečně víc (vyšší pojistná částka) než musí, protože pojišťovna Vám stejně vyplatí jen náklady na znovuvybudování... Takže je zde opět poškozen klient a to sice, že platí víc než musí. Pr pojišťováka je to samozřejmě motivace vyšší provize...
A k pojistným podmínkám - máte pravdu, že pro lajka jsou pojistné podmínky "španělskou" vesnicí. Člověk nezběhnutý v terminologii pojišťoven asi moc nepochodí, ale tomu by měl rozumět právě člověk jenž s klientem pojištění sjednává a vysvětlit toto klientovi "lidštinou"... Z toho důvodu nejsem příznivcem online sjednávačů a srovnávačů, kdy většina klientů není dle mého schopna rozeznat podstatné rozdíly mezi jednotlivými produkty...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2013 21:20 | jezevec

jsem zcela srozuměn s tím, aby všichni špekulanti a mudrlanti měli k dispozici třeba stostránkové smlouvy, a hráli loterii kde ušetřit pětikorunku, a riskovat že právě a tato výluka se mi nepřihodí, nebo že mi pojištovna nedeklaruje podpojištění. zároveň se ovšem domnívám, že by bylo fér, aby každá pojištovna měla povinně pojistku pro jezevce, která bude jednou větou říkat: pojistíme vám barák i domácnost na všechny druhy rizika bez blbejch keců a výluk, a to na reprodukční hodnotu, a za cenu pojistného které vám každoročně vyčíslí náš rizikář. bude sice dvakrát dražší, ale nerozlišuje mezi povodní záplavou a potopou, nerozlišuje mezi nemovitostí a domácností, nemůžete se podpojistit ani přepojistit, a vždycky máte jistotu že za plnění od pojištovny uvedete svoje postižené věci do zhruba původního stavu. jaký myslíte, že je v tom problém? snad jen ten, že pojištovny už dávno ztratily svůj původní smysl. dnes není jejich činností vzájemné zajištění plátců, ale zisk akcionářům. a to je opravdu, ale opravdu špatně.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2013 20:00 | MoB

Pojišťovny ale opravdu nemají zájem (a nedělají to) klientům umožnit uzavřít férově pojištění. Pojišťovny jsou chytré až když k něčemu dojde - tu náhle velmi rychle zjistí, co ve smlouvě není v pořádku.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2013 18:30 | lajos

...a když už jste v těch finančních výkazech tak kovaný - rozvaha a bilance je jedno a to samé...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2013 18:27 | lajos

mno, buď jsem komentáře nepochopil nebo jsem si práve přečetl myšlenku dne! :-)
to jako, že každých 5 let ucpete doma odtokový kanálek ponožkou a roztočíte kohoutky a pak si uděláte bilanci a zjistíte, že jste konečně na svém?
nebo to bylo myšleno tak, že si postavíte před dům budku, nastěhujete do ní bezpečnostní službu a ta vám bude objekt nepřetržitě střežit? výdaje za pojištění = 0.00 - hurá!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 640 108 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2021

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Doporučujeme

Příští vláda bude zase Babišova. Tomu nezabráníte

Příští vláda bude zase Babišova. Tomu nezabráníte

Sledujete s blížícími se volbami preference stran a koalic? Nedává to smysl. Stačí poslouchat...více

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Největší akci v dějinách očkování hrozí zhatit stejné problémy, kvůli kterým si zbytečně...více

Jak vypadá mužská masturbace. Fyzická potřeba, odreagování, únik z nudy i meditace

Jak vypadá mužská masturbace. Fyzická potřeba, odreagování, únik z nudy i meditace

„Sebepoznání. Odpírání. Prostě musím. Dává mi to sebevědomí. Je to vyčerpávající rituál....více

Dlouhý covid. Ignorujeme pacienty, kteří se nám nehodí do krámu

Dlouhý covid. Ignorujeme pacienty, kteří se nám nehodí do krámu

Covid-19 jste prodělali před několika týdny, měli byste být zdraví, ale nejste. Anebo...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Singer

bývalý guvernér ČNB

Petr Toman

advokát

Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.