Drahé mýty: Já se důchodu nedožiju

Když přijde řeč na to, jak si zajistit peníze na stáří, klienti i kamarádi často mávnou rukou: „Ale co, já se důchodu stejně nedožiju.“ Pevně věřím, že se jich většina mýlí. Jenže tohle mávnutí rukou a spolehnutí na osud (a státní penzi) může znamenat, že až se toho stáří dožijou, nebude vůbec veselé.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2013 12:03, Radek

Že mám jít do důchodu v 65? V naší rodině se nejvíce dožil strýc co emigroval do austrálie a to rovných 65! jinak všichni zaklapli penál do 60let věku, tak proč zrovna já bych měl být vyjímkou? Jinak v tomhle blbým státě mě to ani nijak nebolí a když chcípnu už zejtra budu mít konečně klid! A dávat si stranou na důchod? A z čeho? Jsem nezaměstnanej,je mi 52 a veškerý úspory jsou již v prdeli, tak z čeho si mám asi tak spořit? A pro nějaký tuneláře? Děkuji nechci

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 10. 2012 10:12, Tomas

Pravda to sice je, ale penzijko není řešením (jen jednou z jeho možných součástí, ale tou ne příliš důležitou...

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

30. 9. 2013 12:03 | Radek

Že mám jít do důchodu v 65? V naší rodině se nejvíce dožil strýc co emigroval do austrálie a to rovných 65! jinak všichni zaklapli penál do 60let věku, tak proč zrovna já bych měl být vyjímkou? Jinak v tomhle blbým státě mě to ani nijak nebolí a když chcípnu už zejtra budu mít konečně klid! A dávat si stranou na důchod? A z čeho? Jsem nezaměstnanej,je mi 52 a veškerý úspory jsou již v prdeli, tak z čeho si mám asi tak spořit? A pro nějaký tuneláře? Děkuji nechci
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 8:47 | Vít Suchý

pane Láníku,
doporučuji vám v těch PR proklamacích poněkud přibrzdit. Pokud nazýváte interně v Partners většinu vašich klientů "ty typicky české konzervy", tak by se mohlo stát že si toho někdo z vašich klientů všimne, dotkne se jej to osobně a začne přemýšlet o tom, zda právě toto chování , je ono "poradenství jinak".
A ještě jedno upřesnění - přirovnání poradenství ke sféře autoopravárenství poněkud pokulhává, protože opravit brzdy na autě de facto zvládne učeň.
Ale co když budete potřebovat opravit motor ? nebo problém v autoelektrice ? nebo klempířskou opravu ? Půjdete za "univerzálním a nezávislým" automechanikem, nebo za specialistou motorářem, autoelektrikářem nebo klempířem ??? :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2012 7:39 | Vít Suchý

Máte pravdu jen částečně, karlssone.
V Evropě i u nás jsou například běžné i pojistky na dožití, čili klient si "kupuje" jen výhradně nějakou konkrétní jistotu výplaty ( na tomto principu je m.j. postavena i výplata důchodů z II. a III. pilíře české důchodové reformy ).
Průšvih je ale to, pokud se k tomuto dožití připojí i krytí jiných rizik a klientovi to nikdo transparentně nevysvětlí, aby si vzal tužku a spočítal si, co mu pojiš´tovna vůči jeho vkladu vyplatí při dožití a kolik stojí pojištění přimíchaných rizik.
Pak je plně na místě to, co Honzík kritizuje.
Třeba se i do Čech jednou vrátí doba, kdy se i pojistky budou jmenovat podle toho, co kryjí a jejich princip se nebude skrývat za bláboly typu " univerzální", moderní",flexibilní" apod...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2012 9:03 | Jirka

Pravda, s tímto přístupem Vám přeji a všem takto slepím hodně zdaru do života. Upřímně nevím jestli u takového výroku nechcete nebo se nedaří přemýšlet, ale to je Vaše věc. Jen se nejvíc obávám toho, aby se nestalo, že až půjdete do důchodu, tak já nebo moje děti budou muset platit solidární daně těm kvantům bezdomovcům a lidem v nouzi. Ostatně ať je za 50 let jakákoliv doba, jistě může být třeba 3 světová, bankrot, tunel jako Blanka,... ale taky nemusí a pak se stane co? Za nezodpovědnost v produktivním věku zaplatí naše děti?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2012 16:23 | karlsson

Nějak mi přijde divné srovnávat pojištění dcery se spořením. Pojištění slouží k zajištění pro případ nenadálých situací a ne ke spoření. Takže "náklady" byly skutečně náklady na pojištění a nějaká jejich část šla na spoření. Je potom logické, že z pojistky nemůžu dostat zpátky peníze, které jsem do pojištění dal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2012 12:34 | Jan Láník

Jediná jistota je spoléhat pouze na sebe. Ne na stát ,ale pouze na sebe.Pokud nejsem odborník tak se poradím.Brzdy na autě si také nevyměním sám. Každopádně je důležité se na důchod připravit,pokud nechceme dopadnout jako dnešní důchodci, a jakou formu zvolíme záleží na nás a naší povaze. Pokud jsme typické české "konzervy" doporučuji penzijko. Ale pokud jsem alespoň trochu progresivní a nebojím se můžu přece svoje portfolio rozložit mezi penzijko , podílové fondy a třeba i dluhopisy.Nebo pokud mi to finance dovolí klidně investovat do nemovitostí či komodit ,ale základem je diverzifikace!!! A ano, můžu přednášet dlouhosáhlé katastrofické scénáře o pádu celosvětového řádu, ale v případě že se nic nestane, EU vše ustojí a Čína ani jiná velmoc nebude mít snahy ovládnout svět :-) , budu stjně jen za blbce. A kdyby se přece jen něco podobného stalo a měna padala, tak je jedno jestly mám peníze v bance nebo doma pod polštářem, nebudou mít žádnou cenu. Tak proč se stresovat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2012 12:37 | spad

Podle mě až budu v důchodu, budu sám, nebo budeme max dva a ne čtyři jako nyní. Takže tolik peněz rozhodně neutratím. Taky nebudu muset bydlet v 4+1, ale bude nám stačit menší. Taky si myslím, že není penzijní připojištění spasením. Podle mě je důležitá naše důslednost a sebeovládání. Já si spořím každý měsíc bokem. Mám svoje portfolio, do kterého dávám peníze a šetřím si tak. Penzijní spoření je dobré pro ty, které po několika letech začnou pálit peníze a utratí je. Penzijko jim to prostě nedovolí. Nebo pro ty, kteří nechají peníze na běžném účtě nebo doma v kredenci. Pro ty je penzijko taky lepší. Ale jinak jeho přínos pro šťastné stáří bych moc nepřeceňoval.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2012 16:04

pochybuju, ze vubec tusi co to decil je. pri jeji mzde...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 16:01 | TVK

Ano, asi si žiju. Při mediánu okolo 22tKč je 18-20tKč velmi četná čistá mzda, naprosto nic výjimečného. Pokud znáte většinu lidí, kteří si vydělají 10tKč brutto (!!!), tak se pohybujete mezi lidmi z nejspodnějších pater této statistiky, protože 1. decil má hodnotu 11.506 za rok 2011.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 15:19 | ZK

To investičko mě při čtení článku také napadlo. Proč by ostatně "poradci" doporučovali něco jiného, když z toho mají tak skvělé provize, že? Spoření na důchod je jistě hezká věc, ale kdo je v tomto vytunelovaném státě schopen zaručit, že ty peníze po 20 nebo 30 letech budou vůbec na účtě!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 12:24 | benzin

A spousta nakladu uplne zmizi. Si vemte ze takovy clovek klidne pet tisic mesicne da za obedy, dopravu do prace, obleceni do prace atd. Navic si spoustu veci radeji koupi novou nez by ztracel (v tudo bu drahy) cas opravami, coz se v duchodu zmeni. Navic se na duchod zajituji jiz nekolik let pred odchodem, koupi nove auto, aby v duchodu nemuseli dalsi kupovat, provedou opravy na dome, vymeni nabytek atd. Takze v duchodu tyhle naklady proste nemaji.
Tvrzeni ze duchodci maji v jadru podobne naklady jako pracujici je naprosty nesmysl. Naprosto nejvetsi vydaje maji mlade rodiny a pritom mnoho z nich ani nedosahuje v cistych prijmech vyse duchodu.
A tenhle clanek se je snazi strastis tim, ze kdyz budou mit duchod (ktery je vetsi nez jejich plat), budou se mit hur nez ted. SMESNE.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 11:40

1) vas priklad rozhodne neni v cislech prumer spolecnosti, ale hlubokej podprumer 2) presto neverim, ze bere reditel dvacku cista ruka. co to je za firmu? nejedna se o majitele, kterej si pise na pasku 20 cistyho a ostatni si vybira z firmy jinym zpusobem? a jak vite kolik bere vas reditel?:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 11:09 | Lada

"Místo nějakých průměrných 18-20tKč netto měsíčně na osobu najednou mají 10?" Vy si teda žijete... 20.000 Kč čistého měsíčně má u nás jenom ředitel firmy. Drtivá většina lidí, které znám, je ráda, pokud si vydělá těch 10.000 Kč, ale v hrubém, tj. čistá mzda je z toho ještě mnohem nižší. A z čeho mají tito lidé asi tak šetřit?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2012 10:45 | Tomas

Co jiného (krom ještě méně vhodného investička a jiných fondů) může asi poradce (je jedno jestli Partners nebo od někoho jiného) nabídnout?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 10:42

A jste nám chtěl tímto říci? Propad 2.000 jste měl nastaven už na začátku (125 Kč x 216 měsíců) a spořil jste jí určité procento svého příjmu – v roce 1991 bylo 125 Kč zhruba 2,5% brutto příjmu. Je logické, že když jste nedávno spořilřádově jen 0,5% příjmu, tak celková částka a její kupní síla bude odpovídající.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 10:29 | Honzík

"Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají!" To říkavali už naši předkové. Grafy jsou krásné, čísla přesvědčující. ALE !! Kde je zahrnuta inflace, bankroty států, penzijních fondů, bank, peněžní reformy, atd. Prostě realita dnešních i minulých dnů? Důchod je hodně vzdálená záležitost, alespoň pro mladší a starší už mají většinou celkem jasno. A na "pravdu a upřímnost" našich politiků už snad v tomto státě nikdo nevěří. Něco z praxe? Dcera se mi narodila v r.1991. Jako odpovědný rodič jsem jí sjednal pojištění za 125,-/měs. do 18 let se spořením na cílových 20 tis. (tehdy zhruba šestinásobek průměrného platu). V r.2009 dostala vč. prémie za dožití a nečerpání v průběhu pojištění necelých 25tis., tj. asi 1,25násobek prům.platu. Náklady za celou dobu 27tis. Takže výsledek v čistých financích mínus něco přes 2tis., v reálné kupní síle propad o zhruba 500%. A na stejném principu mají fungovat 2. a další pilíře penzijních reforem.... Co dodat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2012 10:16 | Lubol

Přesvědčuje vás tady někdo o penzijku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 10:12 | Tomas

Pravda to sice je, ale penzijko není řešením (jen jednou z jeho možných součástí, ale tou ne příliš důležitou...
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2012 9:54 | TVK

A s čím máte problém? Je sice pěkné si něco nalhávat, ale realita je taková, že odchodem do důchodu prostě lidem bez úspor násobně klesne životní úroveň. Místo nějakých průměrných 18-20tKč netto měsíčně na osobu najednou mají 10, ale spousta nákladů zůstane na naprosto stejné úrovni jako když pracovali - jídlo, bydlení, energie. A najednou ve dvoučlenné domácnosti tvoří klidně přes 50% průběžného příjmu (důchodu), u jednotlivce klidně 70%.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2012 8:10 | Clary

Článek jsem si sice přečíst chtěl, ale ozvučená reklama mě velmi rychle přinutila jít jinam. To je základní fail proti UX
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 584 154 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2022

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Co zdražilo úplně nejvíc? Tohle jsou skokani roku

Auta. Benzin. Citrony. Droždí. Elektrika. Fšecko. Zdražuje se. Ostře. Meziroční inflace...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Doporučujeme

Na Česko se valí sociální bouře. Smete i vládu?

Na Česko se valí sociální bouře. Smete i vládu?

Vláda konečně naznačila, jak chce zvládnout energetickou krizi. Podoba a výsledek jejího...více

Se zbraní v ruce proti nacistům. Dokument ukazuje příběhy židovských žen, které se postavily...

Se zbraní v ruce proti nacistům. Dokument ukazuje příběhy židovských žen, které se postavily na odpor

„Musela jsem se chovat ne jako žena, ale jako voják,“ zaznívá v dokumentu s názvem Four...více

Vykopněte do světa knihu Football Club a pojďte s námi na fotbal

Máme za sebou prvních pět let na hřišti a chceme to oslavit knihou. Potřebujeme s tím...více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
13,21 %

z 53 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
64,06 %

z 64 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.