Nejlepší bezplatná reklama na Slovensko končí. Fico ruší rovnou daň!

Luboš Palata | rubrika: Co se děje | 31. 5. 2012 | 21 komentářů
Levicový premiér Robert Fico ruší na Slovensku rovnou daň, symbol liberálních reforem. Tamější ekonomiku to může přijít draho.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 5. 2012 14:14, Pierre

Proto také mají své rozpočty v kladných číslech. :-)

Zobrazit celé vlákno

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 5. 2012 11:07, Igor

Všechny vyspělé státy EU mají progresivní daň z přijmu. Proto i já souhlasím s panem Ficem, aby zavedl tuto daň. ČR ji nemá a to je velká chyba, ve státním rozpočtu proto také chybí peníze.

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

25. 7. 2012 20:16 | socan68

Fico je typický levicový populista, který jako všichni populisti klade svůj osobní zájem a zájem své strany nad zájmy státu (u nás např. Paroubek). Slováci, ačkoliv nadávali na tvrdé Dzurindovy reformy, by měli z vděčnosti líbat Dzurindovi jeho zadní část těla, protože nebýt těchto reforem, potáceli by se na chvostě EU mezi Řeckem a Španělskem. Bohužel právě populisti využívají té méně vzdělanější části obyvatelstva (i u nás samozřejmě)a díky svým lžím a ohlupováním lidí vyhrávají často volby. Stalo se tak na Slovensku, za dva roky se tak stane u nás. Snad se oba dva státy brzy takovýchto lidí zbaví.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2012 17:25 | Rada

To je nepodložené strašení. Ti lidé jsou potřební, firma je nemůže propustit jen proto, že budou muset platit takové odvody, jaké by měli (švarc je jednoznačně nelegální).
A jak už jsem psal - pokud někdo poctivě zaměstnává a druhý zaměstnává přes živnostenský list, jde o neférový konkurenční boj, který může v mnoha případech vést ke krachu firem, které jsou POCTIVÉ (neboť poctivé firmy mají vyšší náklady na pracovní sílu a musí tím pádem produkovat dražší výrobky a služby, což samozřejmě vede k nižší poptávce po jejích výrobcích a službách).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2012 17:19 | Rada

O živnostníky v tomto případ nejde - 90% z nich odvádělo i před zavedením paušálů nejnižší možné odvody. I v případě snížení paušálů bude mít naprostá většina z nich odvody minimální (stačí když zatají část příjmů nebo přejdou na daňově uznatelné výdaje).
Snížení paušálů se dotkne téměř výhradně těch, kteří pracují pomocí švarc systému (což sice nelegální, prakticky ale nepostižitelné).
Není pravda, že OSVČ nedostává nemocenskou. Pokud si platí nemocenské pojištění, nemocenskou dostane. OSVČ má naopak tu výhodu, že si nemocenské pojištění platit může, ale nemusí. Zaměstnanec musí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2012 12:36 | Pavel

Podle těch klikačů je nesolidární to, že tomu druhému pak zbude více. Podle nich má první platit 19 a ten druhý 119, protože žaludky mají přece stejné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2012 11:44 | V.Mlich

kdežto kdyby místo švarcsystému začali pobírat podporu v nezaměstnansti, protože tak vysokou minimální mzdu si nejsou schopni vydělat, vydělal by na tom stát mnohem víc :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2012 11:37 | V.Mlich

Vysvětlete mi někdo z těch, kdo klikáte, že rovná daň není solidární, co je na tom nesolidární? Když ten, co vydělá stovku, zaplatí daň 19 a ten, co vydělá 2 stovky zaplatí 38.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2012 0:39 | FMach

Jednoduché řešení, staň se OSVČ a pak uvidíš co to stojí. Pokud postavíme OSVČ na úroveň zaměstnance, musíme jí taky dát stejné podmínky a to placenou dovolenou, nemocenskou práci přesčas ( většinou OSVČ dělá o dost více hodin, dělá si účetní práce, dopravu, garážmistra,, uklízečku atd) a dál nebudu vše vyjmenovávat. Já si myslím, že je to takhle v pořádku. Když zaměstnanec marodí dostane nemocenskou, OSVČ nedostane nic a tak si nemůže dovolit marodit, nebo si musí najmout po dobu nemoci pracovní sílu na místo sebe a tím má vícenáklady, máli OSVČ třeba obchod, musí zavřít a nic nevydělává, ale nájem, zdravotní, sociální a daň musí odvést bez rozdílu zda vydělává či ne. Zaměstnanec toto nemusí, nemocenskou nemá zdaněnou, ani nemusí z ní odvádět zdravotní a sociální pojištění a může klidně marodit i dlouhodobě a pořád něco dostane, ale OSVČ nedostane nic, jen musím odvody platit dále. Proto vám radím, staňte se OSVČ a pak si popovídáme. Vím o čem mluvím, byl jsem OSVČ a taky zaměstnanec, nyní jsem v důchodu a díky za to.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 23:28 | Rada

Co se podle vás stane až bude dejme tomu jen 25% lidí v zaměstnaneckém poměru? Podle mě je na švarc systém najímáno stále více a více lidí a také stále více lidem je umožněno přejít ze zaměstnaneckého poměru na OSVČ. Nemyslíte, že jednou se do toho zkrátka bude muset říznout? (i kdyby nebyly všechny důsledky jen pozitivní)
Také by se dalo říznout do výdajů státu, to ale nevypadá moc reálně. Korupce snad už trochu slábne, to ale asi nebude stačit a proti jakémukoliv šetření budou čím dál častější demonstrace, stávky a následně voliči každou úsporu zohlední až půjdou volit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 23:23 | Rada

Firmy potřebují pracovníky, kteří pro ně aktuálně pracují na živnostenský list. Pokud o část lidí přijdou, neuspokojí poptávku a klesne jim obrat. Je možné, že díky tomu, že část lidí přešla na OSVČ, snížili náklady a snížili ceny výrobků a služeb. Nyní MOŽNÁ budou muset zdražit. Pokud na tom budou všechny firmy stejně, nevidím důvod, proč by měla mít změna výrazně negativní následky.
Je otázkou, kolik firem snížilo ceny výrobků a služeb, kolik firem zvýšilo svůj zisk a kolik firem pouze umožnilo zaměstnancům vydělat si více peněz tím, že přejdou na živnostenský list.
Pokud některé firmy poctivě zaměstnávají a jiné převedly zaměstnance na OSVČ, pak jsou některé firmy v konkurenční nevýhodě.
Legální outsourcing by podle mě vyšel levněji jen pokud by prostředník najal zaměstnance jako OSVČ. Jinak většinou vyjde toto řešení dráž, protože outsourcující firma chce také vydělat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 22:49 | jezevec

jenže pokud by bylo násilím zrušeno 30.000 švarcpracovních míst - bylo by iluzorní domnívat se, že tím vznikne 30.000 pracovních míst s hrubou mzdou 30.000 korun. ve skutečnosti nejméně polovina švarcpracovních míst takto zanikne, protože se zaměstnavateli více vyplatí legální outsourcing. pokud někdo dostane nabídku na pracovní místo tam za něj dostane mzdu v intervalu 10-12 tisíc, a zbytek sežerepovinné pojistné a daně a administrace a dovolená apod sociální výdobytky, neb prostě cena zaměstnancovy práce pro zaměstnavatele je konstantgní, zaměstnanec si jen může vybrat způsob zdanění. nenulová množina lidí pak přijde o práci úplně a stane se příjemci státní podpory a všelijakých dávek, protože se jim to za tak málo už nevyplatí. takže na švarce to lze - zpátky už je to poněkud těžší.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 22:44 | Rada

Stačilo by snížit výdajové paušály. 90% živnostníků odvádí tak jako tak minimální odvody (tento údaj jsem si nevymyslel, někde jsem ho četl), takže obava pana Nečase z poškození živnostníků, je téměř úplně zbytečná. Lidem pracujícím na švarc systém se příjmy zatajují podstatně hůř než skutečným živnostníkům, ti by tedy skutečně platili vyšší odvody. I při polovičních paušálech by prací na živnostenský list platili nižší odvody než zaměstnanci, státu by to ale i tak přineslo několik miliard, pravděpodobně i desítek miliard.

Ty Drábkovo kontroly švarc systému jsou k ničemu, resp. jsou naopak škodlivé, protože budou stát spoustu peněz a výnosy budou nulové. Spousta firem už teď poskytuje semináře a poradenství, které firmám zajistí, že jim kontrola nic nedokáže.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 22:27 | benzin

Nemyslim ze dobre hodnotite situaci. Lidi jdou na svarc protoze dane pro zamestnance jsou neprimerene vysoke. Kdyz je budete chtit presvedcit, aby presli zpatky, tak to udelate jedine tak ze snizite dane zamestnancum, ale tim zase snizite prijem statu. Takze ten vypocet proste nesedi.
Btw. hodne zamestnancu je zamestnana u spolecnosti, ktere dostali danove pobidky. Dostavaji dotace na skoleni zamestnancu atd. No a velke spolecnosti jako Skodovka maji dane z prijmu uplne smesne nizke.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 22:05 | Rada

Pokud přejde dejme tomu 100 000 zaměstnanců se mzdou 30 tis./měs. na švarc systém (ve skutečnosti jich přešlo mnohem víc), přijde stát ročně přibližně o 16,5 miliardy (cca 165 000 * 100 000). Ne že by to státní rozpočet spasilo, ale každá miliarda dobrá.
http://www.penize.cz/dan-z-prijmu/229070-svarcsystem-pripravuje-stat-o-90-procent-prijmu-diky-pausalu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 5. 2012 21:44 | Rada

V ČR chybí v rozpočtu peníze z více důvodů. JEDNÍM z mnoha je ten, že stovky tisíc zaměstnanců přešly (dobrovolně nebo pod nátlakem) na švarc systém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 17:35 | Hugo

Zatímco Česká Banánová Republika s rovnou daní a jednou z nejvyšších DPH ho tam má překvapivě také, že...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 14:14 | Pierre

Proto také mají své rozpočty v kladných číslech. :-)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 11:07 | Igor

Všechny vyspělé státy EU mají progresivní daň z přijmu. Proto i já souhlasím s panem Ficem, aby zavedl tuto daň. ČR ji nemá a to je velká chyba, ve státním rozpočtu proto také chybí peníze.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 5. 2012 9:46 | MoB

Historická zkušenost říká, že se Slovensku lépe dařit nebude (jistě, nedá se vyloučit krátké úspěšné období, než se účastníci trhu změnám přizpůsobí). Takže nevěřím tomu, že tato strategie bude dlouhodobě fungovat. A protože dávám přednost dlouhodobějším řešením, tak je zřejmá i odpověď na druhou otázku: nebudu volit ČSSD.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 9:35 | Petr

A co když se bude Slovensku dařit lépe? Začnete volit ČSSD?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 9:28 | onli

Slovakum osobu pana Fica nezavidim, nicmene mne vice znepokojuje predstava eskapad, ktere roztoci v nasi kotline Bohous a jeho parta potom, co vystridaji ve Strakovce soucasnou "pravicovou" vladu pana Necese. To bude teprve socialismus s odpudivou "lidovou tvari". A jak je v clanku trefne poznamenano, sejdou se vsichni v lune socialismu, v samem srdci ESSR a za doprovodu Bethovenovych melodii budou v kruhu tancit se "vsema hodnejma lidickama" a radovat se, jak porazili konecne ten zlej "americkej kapytalyzmus"... Radost az na dren.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Joker: monstrum pro rok 2019

Joker: monstrum pro rok 2019

Jeden z nejslavnějších komiksových záporáků překročil hranice žánru. O to je děsivější:...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Markéta Šichtařová

ekonomka

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
73,58 %

z 53 duelů
×
Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
67,24 %

z 58 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.