Revoluce ve výplatách sociálních dávek se blíží!

Podpora v nezaměstnanosti a prakticky všechny dávky až na důchody a nemocenské. Od konce června se postupně všechny tyto peníze začnou příjemcům posílat přes Českou spořitelnu. K výběrům budou sloužit sKarty neboli karty sociálních systémů.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 5. 2012 3:37, czernekova

Kdo na tomto systému vydělá? Pouze spořitelna, ti nejchudší, kterých se to týká budou z dávek přispívat na zisky spořitelny. Pane ministře, větší tunel jste nemohl vymyslet!

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 5. 2012 11:43, skocdopole

Matěj Ti sy Matěj

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 44 komentářů)

17. 10. 2012 8:23 | Gabriel Pleska

S tím, co jsem říkal a na co jsem reagoval, to ale Jitko nesouvisí. A obávám se, že úřady budou mít pravdu, když vám – až se budete bránit – řeknou, že je to nezajímá, že mají čas na výplatu do konce měsíce. Jinak dodávám, že pokud právě mě máte za obhájce sKaret, jste opravdu vedle jak ta jedle.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2012 1:09 | Jitka

Píšete nesmysly, na účet přicházely peníze do 10. v měsíci a nyní je 17.tého a do dnešního dne nemám na účtu ani korunu. Z plastové skartičky se dítě nenají. ani já ne a různé poplatky již měly být uhrazeny a kde nic není ani čert nebere. Nebýt rodičů, tak jako samoživitelka mohu tak akorát i s dítětem skočit z Nuseláku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2012 22:27 | gabriel pleska

Zařídíte si přesměrování na svůj starý účet. Za to nebudete muset nic platit. Ve výsledku nula od nuly pojde, jen s sebou na úřady budete muset nosit kromě občanky ještě kus plastu navíc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2012 7:32 | Petra

Dobrý den.No vůbec z těch s-karet nadšená nejsem.Může mi prosím někdo napsat jak to teda bude? Mám svůj účet u České pošty, na který mi chodí příjem a ze kterého platím různé poplatky a teďko budu mít druhej účet u České spořetelny,na kterej mi budou chodit přídavky a na bydlení. Poplatky mi teda půjdou z obouch účtů a já budu jen platit za poplatky jak pitomá.To jsou zase vejmysli těch,co se nahoře nudí a strkaj peníze zase kam nemaj.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2012 1:47 | Ať žije lidská vychcanoct

Asi tak celé blbost na druhou chudáci lidi a nějakej skorumpovanej lupič typu min. financí a spol. dostal do kapsičky nejméně 10 mega od spořky lidi opravdu nikoho nezajímají ani to že nebude možné vybrat například zůstatek 199 korun ,protože to skrátka nikoho nezajímá vláda vzkazuje běžte si něco vybrat z popelnice a běda jak vás chytneme odebereme vám část dávky jako smetištní daň ,jo je to ksindl a bude hůř pokud si to národ nechá líbit ,můžete se na to spolehnout ,že hůře opravdu bude ,někteří poslanci to s náma myslí dobře a vzkazují hurá na barikády.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2012 17:09 | zdenek gabor

je mozne aby exsekutor mel pravo zasahnou pro lidi kteri sou hmontne nouzi a obrzi karty a by mel pravo zasahnout ne jejich davky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2012 10:18 | Gabriel Pleska

Vláďo, díky za tuhle korespondenci. Vidíte, tenhle praktický aspekt nás vůbec nenapadl, naprostá většina dávek prostě není dělitelná dvěma sty. V okamžiku, kdy člověk počítá každou padesátikorunu, může být dost nemilé, že se k ní člověk nemůže dostat a musí vymýšlet manévry.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2012 8:59 | Vláďa

Jsou v tom ale i přídavky na dítě, porodné. I na ty se to bohužel bude vztahovat
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2012 8:53 | Vláďa

Pro ilustraci diskuse s Českou spořitelnou:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití naší klientské schránky. V případě, který uvádíte, doporučuji nastavit trvalý příkaz k úhradě a celá částka pravidelně bude převedena na Vámi zvolený účet. Příjemce dávky si může převést prostředky na kartě na jakýkoli účet v ČR (zadání příkazu lze provést na kontaktním pracovišti úřadu práce nebo prostřednictvím bankomatu ČS).
S přáním pěkného dne Iveta Dokládalová Klientské centrum České spořitelny Infolinka: 800 207 207 e-mail: csas@csas.cz http://www.csas.cz
-----Original Message----- From: Vladislav Šrámek Sent: Wednesday, May 09, 2012 6:31 PM To: CEN 8340, NAPIŠTE NÁM Subject: Re: Česká spořitelna spustila webový portál k sociálním kartám www.skontakt.cz
Dobrý den, děkuji za potvrzení informace, kterou jsem bohužel předpokládal. Shrnutí: Česká spořitelna, a.s., tak bude nutit cca 900.000 lidí, kteří budou dostávat nepojistné dávky prostřednictvím sociální karty (díky nemožnosti výběru dávky jedním výběrem z bankomatu /který je zdarma/ - k dalším výběrům z bankomatu (tzn. minimálně poplatek Kč 6,-- a jeho násobky), - k bezhotovostním převodům dávky prostřednictvím bankomatu na svůj bankovní účet (poplatky za položku a clearing na bankovním účtě, kam bude dávka převedena), - k bezhotovostní platbě kartou u obchodníka za zboží (z čehož má banka pochopitelně určité procento z výše platby, předpoklad minimálně 2%) Výsledek: Zvýšení příjmů České spořitelny, a.s. z poplatků a provizí.
S pozdravem
Šrámek Vladislav v.r.
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: CEN 8340, NAPIŠTE NÁM > Předmět: FW: Česká spořitelna spustila webový portál k sociálním > kartám www.skontakt.cz > Datum: 09.5.2012 14:31:06 > ------------------------------ ---------- > Dobrý den, pane Šrámku,
> děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se na nás obrátil. > > Bankomaty České spořitelny obsahují bankovky v nominální hodnotě Kč > 200, Kč 1000 a Kč 2000. Částku 700 Kč tedy vybrat nelze, pouze 600 Kč. > > > Eva Žváčková > Klientské centrum České spořitelny > Infolinka: 800 207 207 > e-mail:csas@csas.cz > http://www.csas.cz
> -----Original Message----- > From: Vladislav Šrámek > Sent: Saturday, May 05, 2012 9:06 AM > To: Tiskové centrum ČS > Subject: Česká spořitelna spustila webový portál k sociálním kartám > www.skontakt.cz
> Dobrý den,
> mám dotaz k výše uvedeným sociálním kartám, na kterým jsem nenašel > nikde možnou odpově´d na Vašem portálu www.skontakt.cz. > Jak bude umožněno hotovostně vybrat z bankomatu České spořitelny, a.s. > dávku v částce např. Kč 700,--, (přídavek na dítě), nebo jiné částky, > která nebude dělitelná 200. > Pokud je totiž vybíráno z Vašich bankomatů, tak ty upozorňují, že > skladbu vybírané částky volte dělitelnou 200. > Upozorňuji, že se neptám na možnost bezhotovostního převodu dávky > prostřednictvím sociální karty v bankomatu na bankovní účet v ČR.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2012 8:08 | MV

PANEBOŽE ZA CO NÁS TRESTÁŠ, budu si šetřit abych za těch 35 let až budu mít nárok na důchod byla veselý rentiér.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2012 21:56 | Jasan

S dovolením, jak se na to koukat či nekoukat, to je na mém posouzení. Docela mne vadí i Vaše tykání, není mi ani moc příjemné tykat si s nějakým anonynem.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2012 13:09 | David B

V každém případě je to bomba kšeft pro ČS, za který by měli být všechny poplatky zdarma. ČS taky moc nemusím, protože je poměrně drahá. Ikdyž v podstatě drahá je každá banka, která má poplatky. V západní evropě je normální neplatit za poplatky. Kdo chce platit velké poplatky v ČR, tak je podle mě hloupí a měl by se nad tím zamyslet.
Alespoň, že budou platby kartou zdarma. A když si pošlete většinu peněz na jiný účet, který je bez poplatků, tak jste na tom lépe. Tím, že se začne rozšiřovat bezhotovostní platby u lidí s příjmy pod 10 tis. Kč, tak vzniknou další úspory nákladů na udržení hotovosti v oběhu ve státním rozpočtu. Například ve Švédsku se od tohoto roku zakazuje vybírat velkou hotovost z bankomatu nebo tak nějak. Prostě, že tam jsou restrikce na platby v hotovosti, aby podpořili bezhotovostní platby. Pokud bychom se jim chtěli přiblížit, je nutnost, aby něco jako sKarty byly zavedeny především pro nižší příjmové skupiny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2012 22:31 | Rada

Nyní dostávám dávku na účet. Nevím, kolik za tuto transakci MPSV platí, asi moc ne. Skartu nechci (už kvůli tomu, že mám jednu debetní a jednu kreditní kartu a tudíž žádnou další kartu nepotřebuji). Po přečtení článku jsem zajásal, že si budu moct nechat peníze posílat poštou. Klidně bych za tu složenku platil. Jenže ouha, špatně jsem to pochopil. Tu debilní kartu budu muset mít stejně. Stejně budou mé údaje v databázi, stejně budou mé peníze zdarma u Spořitelny (dávky nechodí vždy stejně, trvalý příkaz tedy budu muset nastavit s určitým zpožděním). Spořitelnu nesnáším, většina jejích produktů je cílena na chudáky, kteří nemají informace a/nebo sílu a nechají se odírat (65 Kč za příkaz podaný na přepážce nebo za výběr na pokladně, to je opravdová zlodějina). U ČS jsem dávno všechny produkty zrušil a teď buď musím pořídit jejich produkt a nebo se musím vzdát sociální dávky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2012 20:45

je otazka, jestli vlastne usetri. ty penize sly prece do statniho podniku, tj. posty.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2012 20:43

koukas se na to spatne. me nezajima, ze treba sporitelna vydela. me jako danovyho poplatnika zajima, ze stat usetri. at si klidne sporitelna vydela tolik, kolik stat usetri:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2012 19:12 | Jasan

Je velmi naivní si myslet, že Česká spořitelna dělá prostřednictvím skarty charitu, nedělá. Je to byznys, který něco přinese ať v podobě informací nebo financí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2012 19:08 | Jasan

Nebýt úředníků, kteří ať se Vám to líbí nebo ne a jak někdy fungují ne zcela uspokojivě, tak plní určitou míru kontroly. Bez byrokracie by nebyla demokracie a to je fakt, na to je dobré právě nastudovat nějaké sociologické práce od lidí, které nazýváte příživníky. Nebýt úředníků, tak by nastala anarchie, z čeho by fungoval stát? Přece úředníci kontrolují výběr daní, zajišťují správu státu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2012 13:29

Říkat, že něčí život je škodlivý, to je na pětadvacet lískovkou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2012 12:58

ano, souhlasim. jeste bych pridal ty, kteri neplati zadne prime dane. tam je velka pravdepodobnost, ze take vice dostavaji nez odvedou.
ja to myslel tak, ze 10 % naroda dostane penize za nic. statni urednik alespon nekdy vykazuje nejakou cinnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2012 12:52 | Pavel

No, z cizího žije podstatně více, než 10% populace. Do toho byste musel započítat i drtivou většinu státních úředníků, učitelů nejrůznějších philosofických a sociologických oborů a dalších příživníků, jejich život je nejenom zbytečný (jako u příjemců dávek), ale dokonce vysoce škodlivý.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Sýkora

podnikatel, Dobrý anděl

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Petr Sýkora
ÚSPĚŠNOST
68,29 %

z 41 duelů
×
Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
64,86 %

z 37 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.