Očima expertů: Jak vyčistit politiku a zabránit rozkrádání státu?

Jak dostat českou politiku z bahna, ve kterém se nachází? A jakým způsobem zabránit politikům v rozkrádání veřejných financí? Zeptali jsme se ekonoma Tomáše Prouzy, politologa Jiřího Pehe, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2012 15:12, Krakonoš

Vláda musí hledat způsoby, jak obnovit hospodářský růst a jak v tomto státě zase začít vytvářet hodnoty, to je priorita. V tuto chvíli Nečas s Kalouskem jen přemýšlí, koho by na čem obrali, ale tím státní kasu nikdy nenaplní.

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 3. 2012 15:07

A navíc, ve všech systémech tvoří základ člověk. A ten logicky v drtivé většině až na pár idealistů vždy dával, dává a bude dávat přednost osobnímu prospěchu před prospěchem celku. Pokud někdo osobně funguje upřímně a na rovinu jinak, tak mu to přeji, ale takových lidí je minimum.

Takže je pěkné nadávat na systém, jak funguje, když podstatou toho nadávání je z velké části ukřivděnost, že někdo tam nahožře "může", protože rozhoduje o prostředcích nás všech, zatímco já malý dole "nemůžu", protože nerozhoduji o ničem, takže mi nikdo nic nenabídne. A řešením je podle velké části populace zřízení dalších úřadů, nové zákony, noví úředníci, kontroloři atd. atd, takže celý systém se jen posílí ...

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

21. 4. 2016 12:33 | bei

Jsme stále na dně. Lidé žiji od výplaty k výplatě a to poctivě makají. Každý je dnes zadlužený, protože si z těch směšných výplat nic nepořídí a je rád, že má na nájem a na jídlo!!! Žádná stoupající ekonomika, jen hloupé kecy. Vidím v Praze i mimo, že jsou lidé naštvaní a jen jim šrotuje hlava, jak to ukočírují. Přitom český národ umí pracovat a vymýšlet, ale naše politické vedení s námi jen zametá. Teď všude vidíme jen migraci uprchlíků a tím nám vymývají mozek ať jsme rádi, že žijeme a už nepřemýšlíme jak, také jedna z taktik na chvíli. Platíme za služby atd. jako v Německu, na to byli politici chytří, ale, že máme dvakrát nižší mzdy, o tom se raději nebaví, to se vůbec nezmiňuji pro jistotu. Jejich minimální mzda je 38 000,- u nás 9 900,- !!!! A to jezdí Češi nakupovat do Německa za nižší ceny elektroniku, oblečení atd. - kde to jsme, to je hnus!!!! Nakonec i ten zatvrzelý bude říkat zlatí komunisti, byla práce - zajištění existence. Staří lidé říkají, že i za Hitlera bylo líp, že ta práce byla a jezdilo se do rajchu pracovat a dnes? Lidé kteří chtějí pracovat nemají kde, tlučou bídu, nemají na základní potřeby ve 21 století!!! Důchodci, kteří celý život dřeli-pokud je sám nemá na základní potřebu - zaplatit si bydlení máme vám politici zatleskat? Jen nevím, jak dlouho to chtějí na českém národu zkoušet a bojím se v co to vyůstí !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 4. 2016 12:09 | box21

aa
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 4. 2012 23:29 | klásek

když je před volbama, tak je to samé tlachání a ubezpečování vše pro občana a stát. Po volbách je to už jenom pro občana, ale pouze jednoho, onoho samého. Pokud je politik lidumil, tak nechá líznout svého kamaráda, který za to co dostane a hned odevzdá může přivonět. Pokud se tam vzhůru dostane už není cesta dolů, jenom pád a ten snad ani není. Vše je jen o penězích. Ale přejme jim to, kdo by to dělal, takhle se dřel. Málokdo má takovej žaludek a tak volnou páteř.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2012 14:50 | GVKB

http://www.gvkb.cz/ Tam kde není příležitost tam není ani problém se lží a krádeží, proč mravenci nelžou a nekradou? Je to proto že zde není moc ani bohatství, je třeba moc a bohatství brát jako vraždu dítěte a tak postupovat proti těm co bohatství a moc mají nebo je chtějí zde brutálně získat. Já jsem Bůh
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 4. 2012 13:37 | Alois Hochnedl

Na počátku sametové revoluce jistý pán řekl "musíme na chvilku zhasnout aby na to právníci neviděli" nebude rychlejší jít do ulic a říci " zhasneme a vezme si všechn o zpět bez právníků " aby věděli , že krást se nevyplatí a ještě jim vztí občanství a mohou jít za Koženým. A všichni se rázem umírní i lékaři přestanou ti nový a mladí natahovat ruce na tři i více platů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2012 1:41 | Petr Zimovjan

Dobrý den, je zajímavé číst všechny ty postřehy lidí, kterým současná morálně zdevastovaná situace v naší zkoušené zemi není lhostejná. Souhlasím se všemi těmi podnětnými návrhy jak napravit situaci. Souhlasím, že morální úpadek vládců začal v komunismu, už jenom tím, že krmili národ chlebem a sami měli neomezené možnosti vzdělání na západě. To se jim nakonec velmi hodilo. Nebyli to ti vesměs poctiví a v zásadě morálně čistí troubové, ale protřelí, chladní kalkulátoři toho, jak z nové politiky udělat byznys. Abychom dobře poznali, kam jsme se to vlastně po 23 letech "postkomunistického liberalismu" dobrali, musíme začít od "Sametové“ revoluce a jít po stopách odkazu hesel typu "Kdo, když né my, kdy, když ne teď". Každý tuto novou situaci (neplést se svobodou!) samozřejmě chápal po svém. Je to logické a zákonité. Příroda vytvořila vertikální i horizontální potravinový řetězec, do kterého patří samozřejmě i člověk. Po vertikále člověk "vybojoval" dominanci nad všemi živočišnými druhy této planety. Díky tomuto boji, člověk dostal šanci stát se cestou evoluce tvorem obdařeným "rozumem" a inteligencí. Zákony potravinového řetězce fungují ale i na horizontále. To je v rámci svého živočišného druhu. Vlci mají jasně dané zákony a pravidla ve své smečce, opice taktéž, a každý vlčí a opičí jedinec se snaží co „nejlépe“ uplatnit se ve své "společnosti". Na základě zkušeností, způsobu chování, předávání "znalostí" mladším jedincům, genových defektů se v průběhu mnoha tisíc generací vyvinuli geneticky podmíněné, jedinečné individuality v celém nám známém spektru charakterů. I u zmiňovaných zvířat se plně projevují odlišné charakterové vlastnosti jedinců, jako jsou klidný vlk či opičák, .... obětavý, milující, týmový, ale i agresivní, impulsivní, nepřátelský, vypočítavý, možná i chamtiví. U lidí je tomu stejně tak. Máme mezi sebou obětavé lidi a agresivní sobecké jedince. Obětaví usilují o dobro a lásku pro druhé, agresivní o dobro a lásku pro sebe. Je to jednoduchá psychologie: "pravda a láska vítězí" nad "zlem a nenávistí" jak pravil další postulát listopadové revoluce ´89. Skutečně, formální láska a pravda zvítězila nad formálním státem doktrinizovaným zlem a nenávistí. Již 23 let není u nás nikdo ze strany státní mocí zavřen do kriminálu za své přesvědčení. Stát již nikomu nenařizuje co člověk smí a co ne. Začínají 90 léta a společnost je nabádána ke "svobodě", "individualizmu", "dere se za ochranu osobnosti" a vrhá do ringu kořist - státní vlastnictví. V tomto ringu se ocitají již jen vyznavači dobra a lásky, vyznavači dobra a lásky pro druhé a vyznavači dobra a lásky pro sebe. Jinými slovy lze říci hodní obětavci a egoističtí, agresivní predátoři. To je fakt. Takto nás stvořila příroda a její evoluce. Jde jen o to si tento fakt dobře uvědomit. Z tohoto faktu totiž vyplynula celá naše smutná a nešťastná dnešní situace. Už v 90. roce jsem si říkal, že český národ je velmi inteligentní a vynalézavý. Nedej bože, aby se to nezvrhlo. Neměl jsem potuchy, kam by to mohlo dojít. Říkal jsem si později, kde že je ten silný demokratický právní rámec, který slibovala první polistopadová vláda? Později, ta Klasova, to rozhodně již nikdy ani náznakem nezopakovala. Velmi jsem panu Klausovi fandil. Doopravdy. Až tak mi nevadil ani jeho excentrismus a narcismus, do chvíle, kdy nám v ringu objevně sdělil, že zná jen "jedny peníze" a vyzval, "aby se v ringu zhaslo". V tu chvíli začalo být jasné, která skupina v ringu vezme otěže do svých rukou. Ve své podstatě ti "hodní poctiví a zásadoví kluci", morální štít naší společnosti, neměli žádnou šanci. Nevěděli, ani o co jde! Beru za příklad sebe. Pan Klaus jinak řečeno nepřímo, ale cíleně, prohlásil český ring - Klondajkem. Tímto nastavil (již někdy z kraje 90. let) parametry budoucího ekonomicko - politicko - společenského vývoje v České republice. Ani v těch nejfantastmagoričtějších snech jsem netušil, kolik měla v té době jedna česká píseň v sobě pravdy, pojednávajíc o zlatokopech z Ameriky, kteří objevili v České republice Klondajk a přijeli republiku rozkrást. Začalo to tunelováním bank, rozprodeji českých firem komukoliv, legislativa byla záměrně k tomuto směrování (do morálních pekel) ušita na míru ve prospěch nikým nekontrolovaných zájmů lobbistů, politiků, právníků a byznysmenů. Cíleně nastavená ekonomicko - právně - společenská situace se stala živnou půdou pro plíživý a nenápadný rozvoj mafiánských struktur. Vyvrcholení byla opoziční smlouva mezi CSSD a ODS, kde politici uvnitř, někde u sebe v zákulisí, ztratili poslední zdání své programové partajní orientace ve prospěch "svých" cílových občanů a zabředli do krájení medvěda, tajných úmluv a mafiánského prorůstání. Ti horující za dobro a lásku pro sebe konečně dosáhli svého cíle, bezuzdné arogance, primitivního ukájení se v hromadění veřejných hmotných statků na svá konta stále rafinovanějšími triky přes anonymní společnosti sídlící v daňových rájích. Vrcholem všeho bylo vládní zrušení protikorupčního útvaru ČR jejím vlastním ministrem!!! Původně zamýšlená svoboda a demokracie (alespoň většinovým obyvatelstvem Česka - většinovým účastníkem ringu) tak zdegenerovala do "svobody mafiánů" a "mafiánské demokracie". Dnešní status České republiky (beze srandy) lze nazvat "Česká mafiánsko-demokratická republika". Klaus měl na mysli, že prosáknutí odposlechů na veřejnost, neřkuli odposlouchávání samotné, ohrožuje demokracii. Pan profesor se zase naoko zmýlil, nebo účelově chtěl zmýlit! Demokracie tady žádná není! Demokracie je vláda lidu. Tady je vláda ekonomického zločinu a mafie. Prostředí, které sám zplodil již v 90. letech. Tak bych pana Klause doplnil, že prosáknutí telefonátů lobbysticko-úřednické mafie znamená hrozbu mafiánské "demokracii", mafiánské "svobodě". Pro demokracii a svobodu samotnou to znamená naději při pomyšlení, že se tonoucí stébla chytá. Dnešní výroky pana Klause mě již skoro dorazili úplně. Nástup „mediokracie....“ Co to proboha (pardon) zase je za volovinu. Media tady v tomto případě odkrývají nešvary, prohnilost a morální úpadek naší společnosti a mají naopak očistný charakter. Co nám to tady zase pan prezident České republiky chce nabulíkovat. A komu je to adresované? Pan Klaus ať sdělí veřejnosti, co dělal ta léta se všemi těmi zápisy o odposleších (kromě seriálu knih, ve kterých o sobě píše a odvolává na jíné), kterých je údajně tolik? Co s nimi dělala vláda? Proč to, co nyní prasklo, tito celou dobu tutlali a s bezpečnostními informacemi nijak nenakládali ve prospěch samotné demokracie v našem českém ringu? … Petr Zimovjan
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2012 22:36 | Eduard Vacek

Pojem anetická psychopatie je podle etopedického slovníku duševní deviace, projevující se necitem, chladem, neschopností prožívat emoce vůči druhým lidem, jinými slovy, jde o částečné nebo úplné vymizení empatie. To co v současné době prožívá cs společnost se zdá být důsledkem této sociální deviace, která pronikla až do nejvyšších pater politiky. Otázkou, kterou je nutné si položit, by se měli vážně zabývat etopedové, odborníci na tento druh morálního nedostatku, která však bezprostředně souvisí s nemocí psychickou (jde o mezioborovou disciplinu), která za jistých okolností může zásadně škodit širšímu společenství. Tato otázka se týká vládnoucí elity, evidentně postižené touto deviací. Otázka zní: Je prokázaný výskyt této deviace dostatečně diskvalifikující pro zastávání nejvyšší funkce (např. vládní, poslanecké, senátorské, atd.)? Pokud by tomu tak bylo, byl by zde zákonný (lékařský) důvod odvolat některé nejvyšší vládní či zákonodárné činitele, či vysoké funkcionáře v municipalitách, kteří rozhodují o zásadních záležitostech celé společnosti. Problém je především vážný a aktuální z toho důvodu, že žádná politická strana, která navrhuje své kandidáty do nejvyšších funkcí neprovádí povinné lékařské vyšetření svých kandidátů. Do nejvyšších funkcí se tedy mohou neoprávněně kvalifikovat lidé s morálními či lékařskými deficity, ale dokonce i potenciální pacienti lékařských klinik, kteří trpí vážnými poruchami v oblasti asociálních poruch. Podezření na tyto poruchy je evidentní zejména v případě současné vlády a vládních politických stran, které uplatňují tzv. úsporné reformy bez ohledu na jejich společenský dopad v nejchudších vrstvách společnosti. Považuji za potřebné, aby byla zahájena odborná diskuse na toto téma. V minulosti se ukázalo, že v případě psychicky nemocných jednotlivců, kteří se dostali do nejvyšších rozhodovacích pozic došlo k nesmírným škodám na lidských životech, lidskému zdraví a majetku celých národů. Odborným lékařským a etopedickým vyšetřením bylo možné vyloučit , že také v současné vládě a zákonodárných sborech se nachází větší počet takto postižených osob, které spolurozhodují o osudech velké části společnost. Eduard Vacek
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2012 20:01 | ruzmus

Dokud neuvidím, že "naši politici" musí uhradit vše, o co národ okradli, je jedno zda to bylo ke svému obohacení či své neschopnosti a tyto peníze se nevrátí k hrazení národního zadlužení, neuvěřím v dobrý úmysl našich představitelů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2012 8:38 | Jan

Tak ještě jednou, snad jasněji. Reagoval jsem jenom na volání po systémové změně jako univerzálním řešení problémů a pozor - v reálném čase -. Takový vývoj je samozřejmě možný, ostatně část z ná má ještě osobní zkušenost, ale pouze tehdy, máte-li po ruce teorii, kterou šikovně podstrčíte rozhodující část společnosti (vojsko, masy) s jejíž pomocí tak provedete změnu. Až další vývoj prověří její životaschopnost, často za cenu velkých obětí a většinou slepých uliček.
Vámi uváděná evoluce pracuje daleko pomaleji, systémové změny samozřejmě také přináší (a bez teorie), ale v takovém časovém období, že v ní žijící jedinec je jako převratné ani náhodou nevnímá, což se obávám není pro řešení současného stavu v ČR ideální vyhlídka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2012 0:53 | Josef Bucman

Nasi politici se vysmivaji lidem do tvare.Kradou a jeste si sami urcuji kdy a za jakych podminek ( jestli vubec ) odstoupi.Pak se uklidi do dozorci rady velke elektrarny a kradou dal.Jsem presvedcen,ze jedina cesta jak ukazat drzym,bezcharakternim a vsehoschopnym gaunerum a mafianum POLITIKUM,ze demokracie NEZNAMENA okradejte lid je priklad z historie.1419,1483,1618. Nasi politici kradou v miliardach,nici zivoty statisicu lidi.Zaslouzi si nejvyssi tresty !!!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2012 21:27 | zdehof

Milý Jeníku, píšete : „Vy někde vidíte něco systémově lepšího? Nebo snad je snad případný vzor Čína ? Problém je právě v tom, že nic systémově lepšího, a to ani v teorii, neexistuje“
Jenže přesně to samé si myslel otrok za vrcholné demokracie ve starém Řecku, jenže ta se týkala pouze svobodných mužů, jejichž oba rodiče se narodili v Attice. Ne otroků, ne žen, ne přistěhovalců.
To samé si myslel nevolník v RU až do vlády Josefa II, nebo v Tibetu až do příchodu Číny 1951.
A dalších případů jak bude něco pokračovat jinak než jsme si původně představovali jsou mraky ( namátkou život v Německu v roce 1940 ).
Ale změna objektivně přijde, buď k lepšímu, nebo horšímu.
A přijde ďábelská otázka co tedy dál a musím čestně odpovědět že nevím. Nejsem filozof, nemám dostatečné znalosti na vytvoření nové teorie, ale možná někdo chytřejší zkušenější, dříve nebo později něco navrhne.
Věřím v Darwinovu teorii evoluce, kterou někdy popostrčí revoluce, která nás dovede dál. Jestli to bude lepší, nebo horší se neví, protože ani historie se nevyvíjí po přímkách, ale křivkách i s obdobími couvání a naopak skoků.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 17:05 | eďa

Ať pracujou a klidně se i přetrhnou, hlavně když to bude ku prospěchu všech a tedy zadarmo. Rázem tam nikdo nezůstane. Nikdo nebude vymějšlet šmeliny a kraviny do kravína. Kde totiž nejsou peníze, nejsou ani zloději a pol. tlučhubové. Tak je to. Žívíme si každý sám na prsou a ještě i volíme svého parazita, rozuměj pol. zastupitele.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 16:59 | eďa

Není přece blbá, jde jim o prachy bokem - odklon miliard na svá zpřízněná konta. To ví už každý blbec od vidlí, proč pracuje obráceně a proti lidově.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 16:56 | pepa

To je krásný, leč utopie. Nejdřív, milý - mladý autore, musíš vyčistit ten chlív - vyklidit přístav, aby mohla přijít ona změna, o niž píšeš. Jak tedy chceš ten přístav vyklidit, zveřejněni to. Já se obávám, že prostřednictvím pol. stran jen upadáme 23 do peklíčka.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 15:50 | MoB

Vláda nikdy žádné hodnoty nevytvoří a ani to dělat nemá. Vláda má vládnout, tj. hlavně vynucovat dodržování pravidel (neboť je to vláda, exekutivní složka moci - druhé dvě jsou zákonodárná = parlament a soudní).
Takže vlastně hlavním úkolem vlády je co nejméně překážet těm, co jedou podle pravidel, a co nejvíce šlapat na paty těm ostatním. A já mám skoro pocit, že to dělá naopak :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 15:12 | Krakonoš

Vláda musí hledat způsoby, jak obnovit hospodářský růst a jak v tomto státě zase začít vytvářet hodnoty, to je priorita. V tuto chvíli Nečas s Kalouskem jen přemýšlí, koho by na čem obrali, ale tím státní kasu nikdy nenaplní.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2012 15:07

A navíc, ve všech systémech tvoří základ člověk. A ten logicky v drtivé většině až na pár idealistů vždy dával, dává a bude dávat přednost osobnímu prospěchu před prospěchem celku. Pokud někdo osobně funguje upřímně a na rovinu jinak, tak mu to přeji, ale takových lidí je minimum.
Takže je pěkné nadávat na systém, jak funguje, když podstatou toho nadávání je z velké části ukřivděnost, že někdo tam nahožře "může", protože rozhoduje o prostředcích nás všech, zatímco já malý dole "nemůžu", protože nerozhoduji o ničem, takže mi nikdo nic nenabídne. A řešením je podle velké části populace zřízení dalších úřadů, nové zákony, noví úředníci, kontroloři atd. atd, takže celý systém se jen posílí ...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 14:02 | Jan

Se systémovou změnou bych souhlasil, ale co si pod tím mám představit ? Vy někde vidíte něco systémově lepšího? Nebo snad je snad případný vzor Čína ? Problém je právě v tom, že nic systémově lepšího, a to ani v teorii, neexistuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2012 10:20

Vážení diskutujeme tady o tom co změnit jak to upravit kde ještě ušetřit. Zvlášť velké myslivny pronesou příběh jak jsme byli špatně před 20,30,nebo40 lety špatně vychováni, ale ono je to jinak. Ta věta tady ještě nepadla. Není potřeby změny systému? Vzpomínám ještě zkoušku na VŠ z marxáku v 80. letech a Leninovu větu o zahnívajícím kapitalismu. Až teď se mi to připodobňuje.
Ne rozhodně nechci návrat socíku, nakonec snad platí Hérakleitovo –„panta rhei“,( vše je v pohybu ) a „Nevstoupíš dvakrát do téže řeky.“
Někdy mně dnešní situace připomíná, jako bychom se chtěli zúčastnit formule 1 s embéčkem. Namontujeme široká kola, zkrátíme pružiny, přidáme obrovský spoiler a vyrazíme na trať a jsme poslední pokud vůbec dojedeme do cíle. Jindy se praštíme přes kapsu a namontujeme tryskový motor ze stíhačky. Do první zatáčky dobrý, pak se rozsekáme na hadry. Potřetí vezmeme balík peněz a jdeme přesvědčovat komisaře, abychom dostali 40 kol fóršus.
Jak říká staré české přísloví z ho..a bič neupleteš a když upleteš, tak nezapráskáš. A tak je to s celou naší dnešní skutečností, co s naší, s celou evropskou, ne-li celosvětovou ekonomikou.
Obávám se, že nic než systémová změna nepomůže.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2012 10:08 | leno

Defenestrace by nebyla od věci:-) Možná budou mít politici strach, až si to s nima lidi vyříděj ručně. A řekl bych, že už k tomu není zas tak daleko. Když dostal před lety za uši Dolejš, proč by nemohli vyžírkové z pražské ODSky taky nakoupit do úlu
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Miloš Zeman

prezident

Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Miloš Zeman
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services