Páťáci a deváťáci, doplňte: budu ______ jak kostelní myš

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 30. 12. 2011 | 12 komentářů
Plošné testování naučí žáky dvěma nesmyslům: že je lepší být ve všem průměrný než v něčem výjimečný a že se neúspěch neodpouští. Oboje se může podepsat na jejich životech a kariérách.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 12. 2011 23:47, anezkaceska

Za prvé - když chtěj plošně testovat a srovnávat školy, měli zachovat osnovy. Není možné na jednu stranu pobízet školy k individualitě a na druhou plošně srovnávat.

Za druhé - já se budu žákům ráda individuálně věnovat, ale nemůže jich bejt ve třídě třicet. Když jich bude ve třídě 15, dá se s nimi intenzivněji pracovat, ale to by se musel změnit systém zasílání peněz školám. A to by stát přišlo draho.

Za třetí - školné nic nevyřeší - akorát se bude šířit mylná domněnka, že si studenti kupujou titul, a co vím od kolegyně ze soukromé školy, tato domněnka je hojně rozšířená.

Za čtvrté - chyba je přirozenou součástí učení, není možné kvůli jednomu podělanému testu zkazit děcku život. Dělat rozhodující test už po páté třídě je hovadina.Když už by měl být nějaký takový test, tak by to měl být test mezi střední a vysokou školou.

Summa summarum - jediná změna, která by byla funkční, by bylo opravdu zvednou peníze na žáka dvojnásobně a snížit maximální možný počet studentů na 15 - 20. Pro stát to bude možná drahé, ale kantorům to umožní intenzivněji s jednotlivými žáky pracovat.

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

2. 1. 2012 22:41

Zavírání škol? Myslíte třeba základní?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2012 20:24

Víte, je divná jedna věc: jednotné testy nikdy nebyly. Přesto dost pravděpodobně byla úroveň znalostí lepší. A i kdyby nebyla! Proč by se po zavedení testů měla zlepšit? Jednotné maturity nikdy nebyly. A z gymnázií odcházeli lidé, co uměli počítat a četli nejen česky, ale i latinsky. (Nemluvě o tom, že byla učiliště, ze kterých odcházeli lidé, kteří uměli soustružit.)
A k čemu jednotné přijímačky? Proč by Univerzita Karlova měla mít stejné přijímačky jako nějaká s odpuštěním Plzeň? Která z těch škol tím něco získá? Jednotné testy jsou výmluvou technokratů, kteří nevědí, co mají od školství chtít. Mezinárodní srovnání a tabulky jsou zlo, protože cílem vzdělání přestává být vzdělání, ale úspěchy v žebříčcích a pěkné pozice v tabulkách. Tohle všechno je podvod.
A pravdu měl ten pán, který tu v diskusi upozornil, že dokud jsou pedagogické fakulty hnízdiště husí, je jakákoli další snaha o reformy marná a odsouzená k neúspěchu. Učitelé chybějí. Na všech stupních. A kdyby byli učitelé, během pár let byste poznali, že dalších reforem není potřeba, stačilo by těm učitelům jít z cesty.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2012 16:05 | KarelT

Kromě zavedení stejných testů nebo třeba přijímaček si nedovedu představit, jak jinak zajistit alespoň nějakou úroveň základních znalostí studentů. Ať si kdo chce a jak vyniká, ale určité základy mít musí. Navíc ty základy se naučí každý pako, výmluvy jsou jenom pro ty co nechtějí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 12. 2011 18:00 | Tomas

K věci: pro mě za mě, ať se testuje, ale jak už bylo řečeno, zavírat pak děcku po zpackaném testu cestu ke vzdělání je blbost. A navíc v současné podobě je to tak trochu změna pravidel během hry. Nejdřív ať se začne jinak učit a pak testovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 12. 2011 17:58 | Tomas

To možná je opravdu jen pocit. Dřív byli holt potřeba lidi především do fabrik a JZD a ti moc myslet nemuseli. Zato přikyvovat, držet hubu a krok. Díky větší autoritě se do nich ve škole sice natlouklo víc vědomostí, ale jestli vzdělání má být také dosažení (či rozvoj) inteligence, tak mi řekněte, máte-li snad po volbách nebo když se podíváte, kdo se zadlužuje či kupuje předražený krámy na předváděčkách, že to tenkrát s tím rozvojem myšlení bylo nějak slavný?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 12. 2011 8:29

1. tož to oni už zase zavádějí standardy
2. čím to, že dřív jich bylo i čtyřicet a mám pocit, že odcházely ze školy vzdělanější?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 12. 2011 23:47 | anezkaceska

Za prvé - když chtěj plošně testovat a srovnávat školy, měli zachovat osnovy. Není možné na jednu stranu pobízet školy k individualitě a na druhou plošně srovnávat.
Za druhé - já se budu žákům ráda individuálně věnovat, ale nemůže jich bejt ve třídě třicet. Když jich bude ve třídě 15, dá se s nimi intenzivněji pracovat, ale to by se musel změnit systém zasílání peněz školám. A to by stát přišlo draho.
Za třetí - školné nic nevyřeší - akorát se bude šířit mylná domněnka, že si studenti kupujou titul, a co vím od kolegyně ze soukromé školy, tato domněnka je hojně rozšířená.
Za čtvrté - chyba je přirozenou součástí učení, není možné kvůli jednomu podělanému testu zkazit děcku život. Dělat rozhodující test už po páté třídě je hovadina.Když už by měl být nějaký takový test, tak by to měl být test mezi střední a vysokou školou.
Summa summarum - jediná změna, která by byla funkční, by bylo opravdu zvednou peníze na žáka dvojnásobně a snížit maximální možný počet studentů na 15 - 20. Pro stát to bude možná drahé, ale kantorům to umožní intenzivněji s jednotlivými žáky pracovat.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2011 18:24 | Josef

Po osmnáctileté praxi ve školství jsem nabyl názoru, že k nápravě stačí pouze dvě věci. Tou první je ukončení činnosti čtvrtiny až třetiny škol. Tu druhou vidím v placení školného u nepovinného vzdělávání. Ta první zajistí kvalitu absolventů škol, ta druhá zase povede k většímu zájmu rodičů o dění ve škole.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2011 18:11 |

Určitý způsob porovnávání vědomostí je mezi školami nutný,ať již se jedná o testy,písemky nebo otázky k zodpovězení.Jinak se bude stávat to že na vyšší škole budou jedničkáři propadat zatímco trojkaři budou v čele a studenti se jen budou učit stále rafinovaněji podvádět.V žádném případě by jeden pokažený test neměl ovlivnit hodnocení žáka ani za jedno pololetí.Není každý stejný a každému vyhovuje jiný způsob prověřování.Stavět vše pouze na testech nebo jediném způsobu prověrěk je holý nesmysl ubližující celé generaci.Je lépe mít polovzdělané (výraz pana Havla)odborníky,než nevzdělané podvodníky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2011 10:47 | důchodce

Kdo chce řešit problém vzdělávání "na dětech", je úplně mimo. Je nutné totálně reformovat celý systém vzdělávání pedagogů, a to jako jednotný systém vysokoškolského vzdělávání a následného celoživotního vzdělávání. Takový systém musí být schopen "naučit" učitele učit a vychovávat děti. Musí být tak silně determinovaný, že do něj jen stěží proniknou neumětelové, flinkové a amorální jedinci. Aby to takhle mohlo fungovat, musí řídící systém, tj. ministerstvo školství a orgány zřizovatelů škol právě takto striktně určen: zejména sem nesmí proniknout neumětelové, flinkové a amorální jedinci. Ti, aby to vypadalo, že patří tam, kde jsou, vymýšlí kraviny, které mají zakrýt jejich neschopnost a nedostatek morálky. Stačí se jen podívat na stávající ministerstvo školství a aféry s různými odměnami, psaní diplomových prací "za někoho" a vytváření statisícových "chovných chlívků" pro různá Bátorata. A až budeme mít učitele, kterých si veřejnost, rodiče i děti budou vážit pro jejich znalosti, dovednosti, spravedlnost a lidský přístup, nemusíme mít a nebudeme mít blbosti vymýšlející malé Bobeše a jejich přicmrdovače, ale učenlivé, vzdělané a vychované "konkurenceschopné" děti a mládež. Pac a pusu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2011 10:10 | Ten nazor by byl zajimavy, kdyby neslo o fantasy!

Problem ceskeho skolstvi je v tom, ze touha vyjadrena v clanku - individualni pristup k vyuce - NEEXISTUJE. Proto cely clanek postrada smysl.
Dnesni ceske skoly a skolstvi neumi pracovat tak, aby studenty pripravily na realny prakticky zivot a druha vec kterou neumi je, ze neumi v studentech kultivovat jejich prednosti a talenty!
Takze moznost maji pouze majetni rodice, kteri sve deti davaji do specialnich KVALITNICH DRAHYCH soukromych nebo zahranicnych skol.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2011 8:47 | Pepa

Zajimavy nazor.
Nicmene mam 2 deti na zakladni skole a musim rict, ze uroven a "nasazeni" ucitelu je zcela tristni. Tato skola testovani potrebuje jako sul. Neni to mesto, takze skola jenom jedna a zmenit ji znamena dojizdeni. A ve vedlejsi vesnici to take neni zadna vyhra...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 306 413 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Čím voněla žena starého letopočtu

Čím voněla žena starého letopočtu

Zalíbit se našemu čichu se snaží vše od balzámů na rty přes vlhčené ubrousky až po kuličky...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Stomatologie

Vít Samek Na vlastní otvor: Stomatologie

Zuby – pohroma huby. A podle mě i evoluční záhada. Kazí se, bolí, a dásně, to ať se na...více

„Bez kvót to nepůjde.“ Ženy v politických stranách

„Bez kvót to nepůjde.“ Ženy v politických stranách

O tom, proč je důležité zvýšit zastoupení žen ve veřejném životě, v politice, v mocenských...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Singer

guvernér ČNB

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
37,50 %

z 8 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.