Škola finanční gramotnosti: pojištění majetku

Roman Baroš | rubrika: Když se řekne | 9. 8. 2011 | 3 komentáře
Víte, jaký je rozdíl mezi domácností a nemovitostí? Nebo povodní a záplavou? Možná si myslíte, že v tom rozdíl není, ale v případě škody vám to pojišťovna vysvětlí tak, že to nadosmrti nezapomenete. Je tedy lépe rozdíly znát než pak plakat nad výdělkem. Tedy – nad prodělkem.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 3 komentářů)

12. 8. 2011 15:50 | Gabriel Pleska

A co takhle z pozice pojišťováka tlačit na své šéfy, aby se snažili pojistné podmínky co nejvíc zjednodušit. Nebylo by to terno, prodávat „první pojištění, kterému rozumíte“?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2011 15:13 | jihra

Je pravdou, že vyznat se v pojistných podmínkách pojišťoven je pro normálního smrtelníka problém. Z pohledu "pojišťováka" je zase problém vysvětlit při sjednávání pojistky klientovi podrobně všechna ustanovení pojistkých podmínek bod po bodu - to by trvalo půl dne, na to by ani klient neměl čas (i když na jednoho takového klienta jsem jednou narazil). Kvylitní pojišťovák by ale měl klientovi říci, že klient má 2 měsíce na to, aby si pojistné podmínky pořádně prostudoval, zaškrtnul si, čemu nerozumí a co chce vysvětlit, a pojišťovák by mu měl na všechny otázky vyčerpávajícím způsobem odpovědět a vše mu vysvětlit. Pokud se klientovi pojistné podmínky nelíbí, může smlouvy v těchto prvních dvou měsících vypovědět s 8-midenní výpovědní dobou. A teď se vás zetám: 1/ Kdo z vás pojišťováků to o těch dvou měsících klientovi při sjednávání pojistky řekne? No moc vás asi nebude. Já jsem "pojišťovák" a klientům to říkám, ale sebekriticky se přiznám, že sem tam na to také zapomenu. 2/ Kdo z vás klientů si po sjednání pojistky v těchto prvních dvou měsících pojistné podmínky prostuduje? Z praxe mohu říci, že jsou to tak maximálně 1-2 klienti ze sta. No a když se pak něco podělá a pojišťovna třeba odmítne škodu zaplatit z titulu výluk v pojistných podmínkách, tak se pak klient strašně diví a tvrdí, že "o tom nevěděl".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2011 22:28 | Slávka

Myslím si,že tyto složitosti v pojmech mají jeden základní účel - aby pojišťovna mohla vyplácet plnění co nejnižší.Proto nám při sepisování smlouvy nikdo podrobné vysvětlení neposkytne. A jsme opět u základního problému:běžný smrtelník se musí orientovat ve všech zákonech,kličkách,utajovaných informacích,protože všechny instituce,úřady,soukromé a dokonce i státní jsou nastaveny na šizení nebo klamání.A to vše beztrestně.Neexistuje nic,co by laika před "odborníky" ochránilo.Snad jen být politikem nebo minoritou. Proto tento článek považuji za velice přínosný,ale zároveň děsivý,co je na nás běžné smrtelníky ještě jinde nachystáno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Stropnický

umělec a politik

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services