Jan Švejnar: Reforma penzí by měla být razantnější

František Mašek | rubrika: Rozhovor | 14. 4. 2011 | 22 komentářů
Pád vlády by byl velký problém, doufám ale, že penzijní reforma odložena nebude. Její hlavní myšlenky a propočty se totiž dělaly již za ministra Sobotky, který je nyní šéfem sociální demokracie. Na její podobě by se měly dohodnout všechny hlavní politické strany. Proto není důležité, kdo je v opozici a kdo vládne, říká v rozhovoru pro Peníze.cz ekonom Jan Švejnar.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 4. 2011 17:00, normál

Myslím si,že by úplně stačilo zastavit ty zlodějny pod patronátem státu,rozhazovat za pič....,přestat cpát peníze pochybným nadacím,fet'ákům,černým apod. a žádná reforma penzí by nebyla potřeba.Vždyt' takové příjmy stát neměl nikdy předtím! A kde jsou ty peníze???

+10
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 4. 2011 8:55, Nečas

Je potřeba odsud odejít Vietnamce a tím získat desítky tisíc pracovních míst pro naše lidi.

-77
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

27. 5. 2011 17:22 | bon

tedy nechat na správu fondu dohlížet americké kontrolní instituce, které "mají největší zkušenosti" je dost riskantní tvrzení, ověřené totálním krachem jejich bankovního sektoru. Doma to neuhlídaly a natož pak jinde. Pane Švejnare, to Vám tady přece nemůže nikdo věřit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 4. 2011 13:46

naprosto s Vámi souhlasím, tento člověk nemá vůbec pojem o životě v ČR
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2011 11:56 | benzin

Moc nechapu to vedeni fondu cizi Americkou bankou. Proc zrovna Americkou? Ja vim ze vlastne snad vsechny takovehle fondy jsou vlastneny zahranicim, ale to zamereni na Ameriku mi tady prijde docela divne. To znamena ze Nemci, Britove atd. jsou v tom horsi?

Jaka je vyhoda toho ze ty fondy jdou v USA a muze nam je vytunelove nejen ceska, ale i americka vlada?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2011 17:00 | normál

Myslím si,že by úplně stačilo zastavit ty zlodějny pod patronátem státu,rozhazovat za pič....,přestat cpát peníze pochybným nadacím,fet'ákům,černým apod. a žádná reforma penzí by nebyla potřeba.Vždyt' takové příjmy stát neměl nikdy předtím! A kde jsou ty peníze???
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2011 2:41 | janicek

Jsem rozhodně proti jakýmkoliv penzijním fondům, protože mají perspektivu jen pro své správce. Ať si každý spoří a investuje sám, jak chce a kdo si nenaspoří a nebude mít rezervy, ať chcípne.Je vidět, že pan Švejnar u nás z chce znovu dělat pověstný kabátovský Klondajk. Zdaňte majetek ,,ve kterém si lidé tvoří rezervy na stáří a dejte peníze do do fondů. Opravdu vykutálený ekonom, pravý americký! Navíc nás čeká období světové finanční nestability,nevsadil bych z dlouhodobého hlediska na fondy ani pětník /ani ten co už neplatí/
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 22:26 | Brkleš

Pane Švejnare, celkem uznávám vaše názory, a jsou pro mě přijatelnější než před lety. Akorát nemohu pochopit, když určitě znáte poměry ˇv ČSSD, že si myslíte, že vaše rozumné nízory by po nových volbách akceptovala a nebo uvedla v život ČSSD. Proč? Ano, základy prnzijní reformy byly zpracovány Bezděkovou komisí za vlády ČSSD, a byly debaty všech normálních stran o jejím přijetí. Ale najednou p. Paroubek se postavil proti, protože zjistil, že by mu to před volbami ublížilo, a smetení se stolu odůvodnil tím, že proti tomu je jejich tichý spojenec, KSČM. A šlo to na 4 roky do kytiček. Pochybuji, že p. Sobotka měl vůbec snahu Paroubkovi vysvětlovat opak, vždyť on financím vůbec nerozumí. A druhý váš omyl: Jak může ČSSD podpořit nebo dokonce navrhnout zvýšení majetkových daní, když práve jejich snížení byl jeden z jejich hlavních předvolebních sloganů? Navíc pan motovidlo Sobotka není schopen vaši racionalitu pochopit, protože "my v ČSSD" máme prostě jiný názor.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 21:46 | chk

co si predstavujete pod pojmem obycejnyho cloveka? vetsinou clovek co vlastni nemovitost chudej neni. vase predstava o chudobe je znacne pokrivena. u nas zije, na rozdil od vasi predstavy, jen velmi malo lidi zijicich na pokraji chudoby. a mame celkem velke procento lidi, kteri jsou vlastniky nemovitosti. neverte vsemu co ti vasi socani rikaji. oni si jen kupuji jednoduche volice, nebo ty, kteri jsou lini nebo neschopni se o sebe sami postarat.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2011 17:36

Fond obchodovatelný na burze to sice v českém překladu samozřejmě je, ale moc to o produktu nevypovídá. Říká se mu také indexová akcie či indexový fond. Může sice kopírovat kdeco, ale obvykle odráží nějaký index. No ale pro pořádek jsem to škrtl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2011 17:35 | ppetr1

KAZDY STRUJCEM SVEHO STESTI JE. faktem je,ze Svejnar je zcela mimo misu a jde mu jen o kreslo presidenta s podporou CSSD :-(
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2011 17:18 | ppetr1

Třeba z realit, které daníme proti zbytku světa velmi málo. - pane Svejnar vam se zda normalni kdyz si clovek postavi dum,postara se sam o sebe,koupi si pozemek za tyto veci zaplati nekrestensky penize a ma jeste z tech nekolikrat zdanenych penez platit jeste obrovsky dane za to ze to vlastni !!!! to si rikate ekonom !!! me to rozhodne normalni nepripada.prace na vystavbe domu je nekolikrat zdanena a jeste mi stat zdani to, ze to vlastne vlstnim !!! uvazuje se o 10 nasobku soucasnych cen.zatim platim 1 500kc rocne - nepripada mi normalni abych platil 15 000kc !!!!!!!!!!! nemusel jsem se o nic starat a byt v podruci statu,at se stara o me !! postavil jsem si pasivni dum abych platil co nejmene za bydleni v budoucnu a vy je chcete zdanit???nemam slov. celej ten slavnej americkej a evropskej socialismus pujde stejne do KYTEK,jen to nechcete rict na plno.az si kychne Cina - tak se z toho cely svet pose.. a je to jen otazkou casu.sam to moc dobre vite a chovate se stejne jako politici - jen mlzit a nic nepriznavat. vy se radeji drzite hesla - ono to jednou BOUCHNE,ALE TO UZ TADY MY NEBUDEM :-(((
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 16:10 | Pavel Sokolovsko

já si spořit nebudu nic, protože mám malý příjem, a ni ve zlém já nebudu podporovat vychechtané manažery penzijních fondů, k danění nemovitostí řeknu tolik, že budou trestat obyčejný lidi co mají náhodou baráček zvýšením daní z nemovitostí, takže pan ŠVEJNAR je mimo mísu, nebo mimo republiku, sice fandím ČSSD, ale ne ve všem s nimi souhlasím, prostě je mi moc líto, ale zase bohatí budou bohatší a chudí ještě více chudší......
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 15:06 | anejet

Možná by se měl pan Švejnar nejdřív zajímat o to, kolik v této zemi lidé dostávají za práci,pak by se nedivil,proč si nechtějí spořit.Dokud velká část pracujících bere mzdu menší,než např. důchodci, nemůže čekat že si začnou odkládat peníze na stáří, prostě není z čeho. Vždyť si vemte třeba minimální mzdu, má snad pan Švejnar pocit, že se dá spořit ze mzdy 7000 korun čistého?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 14:28 | jezevec

když někdo chce radit o makoekonomice, vhodný začátek by byl dostudovat si nejdříve učivo základní školy o shodě podmětu s přísudkem a Y/I
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2011 14:25 | hoogan

...americká správa fondů českých důchodců, to je fakt síla...Asi by se měl pan profesor do té své Emeriky vrátit a pokusit se zachraňovat někoho jiného než české důchodce...ale asi se klepe nadějí, že by mohl kandidovat na presidenta, potěš pánbůh...
Moje babička mi kdysi říkala, jaké trefné heslo se používalo před válkou : ..." Kudy chodil, tudy krad, sociální demokrat..." A něco prtavdy na tom asi být může...Největší tragedie by byla, kdyby se do reformy obuli "socani" a pod velením pana profesora Švejnara...no...hnus, velebnosti...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2011 13:58 | Michal Kára

Tu závorku o ETF (exchange traded fund, fond, který kopíruje vybrané indexy) - to doplnila redakce, doufám. Protože je to nesmysl ETF je označení fondu obchodovatelného na burze, co ten fond kopíruje je jedno.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 13:34

jedina reforma je nutna a to aby statni rozpocet,coz jsou tzv "verejne penize" neboli penize nas vsech,prestal fungovat jako bankomat pro par lidi kteri maji nizkou ci zadnou socialni ci spolecenskou uroven mysleni! ale proc se divit kdyz od 90 let se do vlady dostaly dusevni kriminalnici! jedina reforma je zamezit tak masivnimu tzv "prerozdelovani"spolecnych penez! korupce kvete tam kde se da lehko prijit k penezum. vezmeme znova "selsky rozum" do hrsti a staci udelat par kroku VYSTOUPIT Z EU,ZNOVU ODDELIT OD STATNIHO ROZPOCTU DUCHODOVY FOND,A ZACIT SI RIDIT REPUBLIKU SAMY!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 9:09 | josef

a kolik "nasich" lidi je ochotno drit jako Vietnamci, do noci, vikend nevikend, svatek nesvatek? A oni uz i "nase" lidi zamestnavaji.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2011 8:55 | Nečas

Je potřeba odsud odejít Vietnamce a tím získat desítky tisíc pracovních míst pro naše lidi.
-77
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 8:28 | Julim

Pan Švejnar popírá sám sebe a tedy liberalizmus a zodpovědnost člověka sama za sebe. Nejlepší důchodová reforma je žádná reforma. Parametrické změny probíhají tak jako tak a vláda měla dostatek času aby vytvořila rezervní fond z přebytků na důchodovém účtu pro populační vlny a tedy i tu, která přichází. Pokud tomu tak není je třeba zvýšit pojištění, a to nejlépe na straně zaměstnavatelů, kde se až dosud nejvíce snižovaly odvody. Současné zrušení druhé redukční hranice by mělo být spojeno se zrušením tzv. stropů a to proto, že důchody se tak zvýší přiměřeně i těmto osobám. Tak jak jsou reformy navrhovány totiž neřeší důchodovou situaci cca poloviny obyvatel, kterým by klesly důchody z průběžného systému a nízké fondové spoření úbytek zdaleka nenahradilo. A jestliže už dnes má část důchodců důchody pod hranici chudoby, tak se tam brzy může ocitnout již třetina těch co do důchodu budou ocházet po roce 2013.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 8:06 | Pavel

Pan Švejnar má pravdu - první Bezděkovu komisi zřídila právě vláda ČSSD a tehdejší propočty se používají dodnes.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Jaroslav Klíma

podnikatel, Tuscan

Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Klíma
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services