Reforma prohlubuje nejistoty

Jan Pekař | rubrika: Daně | 24. 8. 2007 | 106 komentářů
O svých budoucích příjmech a daních toho občané teď vědí méně, než před úterním úspěšném hlasování „o vládním batohu“ ve Sněmovně. Ještě předtím mohli spekulovat, o kolik si změnou daňového základu a sazeb přilepší. Teď mají „jakousi“ jistotu jen na příští rok.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 8. 2007 12:59, Kaspri

Chcete opravdu vedet co chteli delnici ve Skodovce? Ano prave to chteli (zvyseni platu jako v celem koncernu) a sam prezident republiky Václav rekl, ze to ze firma je uspesna a ma na to aby platy zvedla, neznamena ze muze navysit platy, protoze jini v jinych odvetvich by jim mohli zavidet....a bylo by to spatne pro ekonomiku. A take jim vedeni naznacilo, ze muze prevezt cely vyrobni proces dal na vychod!
Co to je za kecy! Chceme tim rict, ze stejne vykonný podnik jako zahranicní nesmi dat svym zemestnancum vic, jen proto ze by to ovlivnilo ekonomiku? Tak k cemu je ekonomika?

Myslim, ze ceny se zvysi na ceny v EU (nektere uz takoe jsou), platy ne, ikdyby firmy meli výkon jako ty evropske, protoze sam pan prezident to nechce!:-)))))))))))) )

Kaspri

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 9. 2007 10:13, KASPRI

Zdravím MAYHO!
Mohu se zeptat, kolik Vám je let? Zdá se mi, že jste prožil celý život v té kleci ČSSR! Mě je 31 a nedovolím si komentovat vše z minulosti, protože jsem v té době byl malý hlapec. Ano, moji prarodiče také přišli o peníze po válce, ale chápali, že, jak píše kolega, by došlo k totální destabilizaci, díky předválečným penězům. A moji prarodiče bojovali, tedy děda, na DUKLE a kde bojovali tvý prarodiče za tvojí svobodu? A když můj děda řekne, že bylo líp, věřím mu, protože on proléval krev za to, abych mohl žít a nikdy, nikdy nebudu věřit někomu, jehož rodiče byli "u Komunistů" a jejich děti teď rozkrádají naší zem, za kterou padlo mnoho kamarádů naší rodiny!

Nikdy nebylo nic úplně ideální a nikdy nebude, ale dívat se, jak si ti nahoře z našeho, z naší země berou co chtejí a nám říkají, že si musíme vše zaplatit a vše včetně naší země prodávají, ne to nejde takhle necht!

Proto už poněkolikáté říkám, choďte k volbám, vy co se jim situace nelíbí, neignorujte to, nebuďte pasivní. Jen síla lidí může něco změnit.

Kaspri

Zobrazit celé vlákno

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 106 komentářů)

24. 8. 2007 19:16 | MoB

Já rozhodně souhlasím. Nehledě na to, že po 40 letech plánovaného fujtajbl hospodářství zaměřeného na množství oceli a uhlí na hlavu by tady nikdo pořádně ani neuměl pohybovat se v konkurenčním prostředí... bez ohledu na peníze...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 17:50 | Roman

Máte pravdu, že je u nás finanční trh deformovaný. Snad se časem vyvine. Ale jakým lepším způsobem podpořit ty, kteří se o sebe starají sami? Ty, kteří neustále nechtějí, aby za ně všechno zajistil stát, ale jsou samostatní a starají se o sebe, myslí na stáří, na nemoc i na smrt?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 17:35 | Fredy

Příjde na to, jaké děti :-) Osobně si myslím, že investice do dětí bude (je) to nejlepší, co může být. Ale je to na delší rozbor. V budoucnu se budeme muset vrátit k rodinné pospolitosti a odpovědnosti rodičů, za své děti a potažmo dětí za dožití svých rodičů. U muslimských rodin je to samozřejmost, u našich předků to bylo stejné. Nic jiného nás nečeká. Státní penze nebude ani na přežití, naspořené peníze (životky, penzija) nepokryjí ani inflaci a většinu shrábnou finanční žraloci. Tak co jiného zbývá?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 17:29 | Fredy

Jenže kdyby to bylo tak, jak píšete. Většinu těch odpočtů, slev a podpor shrábnou finanční žraloci formou vyšších, skrytých poplatků, úroků a pod.....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 17:18 | Roman

Já si myslím, že by vláda měla podporova ty, co se o sebe zodpovědně starají a myslí na budoucnost - proto bych ponechal odpočty jak úvěrů ze stavebního spoření, tak i hypotéky, penzijního připojištění a životka. To přece svým způsobem chrání stát - pokud se člověku něco stane, bude mít potřebné prostředky. Pokud by je neměl, stát by mu je musel dávat na sociálních dávkách. Proč nepodpořit toho, kdo se o sebe zodpovědně stará sám a nenatahuje pořád ruku - státe dej mi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 15:29 | Fredy

OK:
1) Jste zodpovědný člověk, těch 10 splátek by mělo vydržet i pro dobu než byste si našel jiné zaměstnání. Prodávat dům v časové tísni se nikdy nevyplatí. 2) I soukromá firma může zbankrotovat 3) Jak? Tím, že jim hodně sebere a pak jim trošku vrátí? Nebylo by lepší a levnější jim rovnou více nechat v peněženkách? 4) Ano, ale ti, pro které to bylo socdemákama avizované, na to buď nedosáhli, nebo to nevěděli, či je to zpracování stálo více než jim FÚ vrátil. Pomohlo bohatým lidem. Raději spíše to, co píši v bodě 3. 5) Souhlasím
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 15:21 | Fredy

Každý to může počítat s jiným základem a všichni budeme dobře :-)
Proč počítáte s částkou 17.500 Kč? Ta nic neříká. Tedy ještě jednou.
HM = 20.000 Kč SHM - (HM + 35%) = 27.000 Kč Daň 15% (z SHM) = 4.050 Kč Sleva na dani = 2.070 Kč Skutečná daň (4.050 - 2.070) = 1.980 Kč SP a ZP zaměstnance (12,5% z HM) = 2.500 Kč Čistá mzda (20.000 - 1.980 - 2.500) = 15.520 Kč
A nyní procentické hrátky:
1) Kolik % tvoří rozdíl mezi HM a ČM? (4.480 z 20.000) = 22,4% 2) O kolik % zaplatí firma více, než dostane zaměstnanec? (11.480 z 27.000) = 42,5% 3) Kolik % je daň z HM? (4.050 z 20.000) = 20,25% 4) Kolik % z HM je daň po odpočtu? (1.980 z 20.000) = 9,9% 5) Kolik % je skutečná daň vůči ČM? (1.980 z 15.520) = 12,75% 6) Váš výpočet je podíl daní před odpočtem (4.050) k HM snížené o odvody SP a ZP za zaměstnance (17.500) = 23,143%
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 15:21

Přistupuji na Vaši diskuzi : 1. V případě, že bych se dostal do finannčí tísně , dlouhodobější ( odpovědný člověk disponuje na účtu s okamžitou hotovostí ve výši 10 splátek hypotéky ) bylo by potřeba prodat dům, splatit zůstatek hypotéky, pořídit novou nemovitost a začít znovu 2. Rozhodně nenaříkám, státní úředník nejsem a dělám v soukromé firmě 3. Stát se má postarat o potřebné, a podporovat rodiny s dětmi 4. Společné zdanění manželů bylo jedním z mála prorodinných opatření minulých vlád 5. Jednorázové dávky typu porodné, pastelkovné atd. jsou úplně k ničenu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 15:21 | Michal Kára

V tom mate pravdu, i kdyz nevim, jesli se deti daji zapocitavat mezi "komodity" ;-) Ale nemyslim, ze by se to "reformou" nejak vyznamne zhorsilo (byt nejsem jejim priznivcem a povazuji za chybu ODS, ze do toho sla).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 15:17 | Michal Kára

To bude legrace, az na 10 duchodcu co budou chtit zit z pronajmu budou jen tri najemnici - protoze vetsinu populace budou tvorit duchodci s byty, ktere jim budou vite k cemu... ;-) Samozrejme trochu zlehcuji, ale je potreba si uvedomit, ze nemovitosti a najmy rozhodne nemusi jit jen nahoru, zvlast v podminkach zmensujici se a starnouci populace.
S tim zbytkem se da souhlasit s podotekem, ze se to posila na ruzne ucty :-D Ale jinak mate pravdu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 15:05 | Nox

Hezke Darino, a to ze stat bude opet úpokracovat v tvorbe gigantickyc dluhu ti nevadi? To neni kafrani, ale skutecna otazka. Jinak predpokladam ze mas aspon nadprumerny plat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:52 | Fredy

Nechci vám brát iluze o spravedlivějším přechodu z komunistického, centrálně řízeného hospodářství na tržní. Dnes je v této věcí více generálů po bitvě, než má naše skutečná armáda.....
Jeden takový podnik, jak píšete, znám. Koupil jej zahraniční vlastník a dnes jdou dividendy akcionářům z jiného státu. A přesto si myslím, že je to v tomto případě dobře. Ten podnik byl totiž strojírenský a některé (řekl bych více jak polovina) stroje dělaly ještě pro Hitlera. Nový vlastní vše, po zralé úvaze, vyházel (rozprodal) a celou fabriku zmodernizoval. Včetně super sociálního zabezpečení, stravování a pod. Investice 2 miliardy Kč. Dnes firma jede, je součástí mezinárodního koncernu a proto i odbyt je zajištěn. Lidé jsou spokojeni.
Nedávno jsem mluvil s bývalým ředitele s. ......, který usiloval o to, aby fabriku dostal. Na rozdíl od svých jiných spolu straníků byl moc slušný a pomalý. Nestačil tunel dotáhnout do konce..... Dnes uznává, že by na tento současný stav nikdy neměl. Ostatně ani nikdo šikovnější. Ten potřebný kapitál tu prostě nebyl. A riziko zahraničních akcionářů bylo veliké.
Omlouvám se za obšírnější reakci, s kterou stejně asi souhlasit nebudete :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:49 | DPH

Co požádat otce dítěte? Anebo o sirotčí důchod?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:47 | xyyxxyxy

Je to tak logické... Tam, kde nastupují reformy (perestrojky), to obvykle jde do kytek. Proto, pokud by řadový člověk od tohoto kroku čekal nějaké osobní zlepšení, byl by dost naivní. Prostě peníze na udržení inzerovaného blahobytu pro všechny docházejí. První vlády braly z prodeje firem, další nás zadlužovaly, nyní se zdá, že oba zdroje se již vyčerpaly. Tak se musí trošku pustit žilou střední třídě-komu asi jinému? Chudí a zásadně nepracující musí dostat svůj "chléb a hry" aby nedělali potíže a sobě naše elity přece neuberou, to si snad nikdo nemohl myslet.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 14:46 | Karolína

Všichni ti, kteří si stěžují na snížení své živ.úrovně spuštěním reformy, ať jdou do .... Ale nejdříve by mi mohli poradit, jak mám už teď slušně žít a uživit dítě (v pubertě) z min.mzdy. Jsem samoživitelka a po daň.slevách mám čistý příjem 7260 Kč, což je méně, než má ženská na mateřské.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 14:40 | Fredy

Vulgarita sem nepatří, to máte pravdu. Ale přečtěte si názor pracujícího důchodce ještě jednou a bez emocí. Poznáte, že má pravdu. Proč?
Píšete, že máte celkem slušný plat. Co by se stalo, kdyby se položil váš zaměstnavatel. I kdyby byl státní, tak se může stát, že někdo opravdu začne prosazovat skutečnou reformu a sníží počet státních úředníků na 50%. Pokud jste lékař, učitel, vědec ... tak i vy můžete přijít o práci. Pak zjistíte, že naříkání nad zvýšením nákladů vaší rodiny (0,86%) je nic proti tomu mít na dávkách s bídou 10 tisíc....
PS: Pokud jste měl příjem 53 tisíc a manželku na mateřské, tak jste na SZM musel vydělat (dostat zpět) spíše 40 až 50 tisíc.....
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:35 | XXL

Nebude.
Nejlepší bude nemít děti vůbec. Je to drahá komodita s velkým nárokem na zdroje, přičemž návratnost je tristní, když si sám ještě musíte našetřit na důchod, pardon, nacpat prachy státu formou povinného důchodového odvodu, aby Vám stát následně řekl, že postarat se o Vás mají Vaše děti. Za této situace nevidím jediný rozumný dovod proč nějaké děti vůbec mít.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:30 | Analytik

To by se tu taky nesměly v 90. letech pozavírat a rozkrást podniky, Ty které přežily, jsou dneska v rukách zahraničních vlastníků. Takže daně z nich sice plynou do státní pokladny, ale v jiném státě. To je dost miliard, které mohly být naše!!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:29 | Realista

Ono to tak úplně není, třeba v rodině, kde chlap třeba vydělává 25000 hrubého a žena na poloviční úvazek třeba 6000 (než příjdou 2 děti ze školy) dříve danili společně, dnes daní každý sám ale muž už nemůže odečíst daň za manželku. Tak že u společného zdanění by neplatili žádnou daň a tak bude platit kolem tisícovky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:22 | Fredy

Protože mnoho lidí si pořizuje nemovitosti z důvodu řešení penzijní reformy. Oni totiž slibům pojišťoven a penzijních fondů moc nevěří. I když poradci s vidinou velkých provizí dokáží slibovat modré (předtím růžové) z nebe.
Jinak s vámi souhlasím. Jsem pro zrušení všech odpočtů, přípočtů, slev a osvobození. S jedinou výjimkou a to jsou děti. Daň má být naprosto jednoduchá. Bezdětný 15%, s jedním dítětem 12% se dvěma 10%, se třema 8% a se čtyřma a více 7%.
Protože sociální a zdravotní je také daň, tak bych šel ještě dál a vše zařadil pod jedno číslo. Žádné něco z HM, něco z SHM, odvody děleny na zaměstnance a zaměstnavatele a vše se stejně posílá na stejný účet. Chce to v podstatě jeden druh, třeba super hrubou mzdu a od ní odpočítat "super" daň. Například: bezdětný 25%, s jedním dítětem 22% .......
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Čech

fotbalová legenda a investor

Kateřina Neumannová

podnikatelka

Petr Čech
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Kateřina Neumannová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services