Reforma prohlubuje nejistoty

Jan Pekař | rubrika: Daně | 24. 8. 2007 | 106 komentářů
O svých budoucích příjmech a daních toho občané teď vědí méně, než před úterním úspěšném hlasování „o vládním batohu“ ve Sněmovně. Ještě předtím mohli spekulovat, o kolik si změnou daňového základu a sazeb přilepší. Teď mají „jakousi“ jistotu jen na příští rok.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 8. 2007 12:59, Kaspri

Chcete opravdu vedet co chteli delnici ve Skodovce? Ano prave to chteli (zvyseni platu jako v celem koncernu) a sam prezident republiky Václav rekl, ze to ze firma je uspesna a ma na to aby platy zvedla, neznamena ze muze navysit platy, protoze jini v jinych odvetvich by jim mohli zavidet....a bylo by to spatne pro ekonomiku. A take jim vedeni naznacilo, ze muze prevezt cely vyrobni proces dal na vychod!
Co to je za kecy! Chceme tim rict, ze stejne vykonný podnik jako zahranicní nesmi dat svym zemestnancum vic, jen proto ze by to ovlivnilo ekonomiku? Tak k cemu je ekonomika?

Myslim, ze ceny se zvysi na ceny v EU (nektere uz takoe jsou), platy ne, ikdyby firmy meli výkon jako ty evropske, protoze sam pan prezident to nechce!:-)))))))))))) )

Kaspri

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 9. 2007 10:13, KASPRI

Zdravím MAYHO!
Mohu se zeptat, kolik Vám je let? Zdá se mi, že jste prožil celý život v té kleci ČSSR! Mě je 31 a nedovolím si komentovat vše z minulosti, protože jsem v té době byl malý hlapec. Ano, moji prarodiče také přišli o peníze po válce, ale chápali, že, jak píše kolega, by došlo k totální destabilizaci, díky předválečným penězům. A moji prarodiče bojovali, tedy děda, na DUKLE a kde bojovali tvý prarodiče za tvojí svobodu? A když můj děda řekne, že bylo líp, věřím mu, protože on proléval krev za to, abych mohl žít a nikdy, nikdy nebudu věřit někomu, jehož rodiče byli "u Komunistů" a jejich děti teď rozkrádají naší zem, za kterou padlo mnoho kamarádů naší rodiny!

Nikdy nebylo nic úplně ideální a nikdy nebude, ale dívat se, jak si ti nahoře z našeho, z naší země berou co chtejí a nám říkají, že si musíme vše zaplatit a vše včetně naší země prodávají, ne to nejde takhle necht!

Proto už poněkolikáté říkám, choďte k volbám, vy co se jim situace nelíbí, neignorujte to, nebuďte pasivní. Jen síla lidí může něco změnit.

Kaspri

Zobrazit celé vlákno

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 106 komentářů)

24. 8. 2007 14:03 | Michal Kára

Ja bych byl pro uplne zruseni tech odectu. Nevim proc by mela vlada podporovat nemovitostni bublinu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:02 | MoB

Uvádění superhrubé mzdy je výborná věc - ve skutečnosti to totiž není a nemůže být tak, že by odváděl zaměstnavatel část pojistných za zaměstnance "ze svého", ale vždycky to může platit jenom a jedině z toho, co jeho zaměstnanci vydělají!
Tento komunistický nesmysl (kapitalistovy peníze vs. dělníkovy peníze) konečně zmizí v propadlišti dějin.
A řekl bych, že to povede i ke zlepšení vztahu mezi zaměstnavateli a zaměstnanci - nebude totiž mezi nimi těch skrytých 35%, které zaměstnavatel musel platit a zaměstnanec nevěděl, neviděl, nechápal.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 14:02 | Michal Kára

2.5 lete dite curajici do plinek a spotrebovavajici sunar? ;-)
A ze litate s kazdym ditetem 1x tydne k lekari vam taky neverim; navic pokud vim, tak do 3 let to bude bezplatne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 13:59 | MoB

ano, ano... všechny uváděné příklady totiž byly jenom o daních. Jenomže pohorší si např. asi všichni, kdo mají hypotéku nebo úvěr ze stavebního spoření a odečítají si úroky - teď se budou odečítat ze superhrubé mzdy a tím pádem jejich vliv citelně poklesne.
Aby bylo rozuměno - reforma je nutná, ale to co předvádí vláda, to není reforma, ale šoupání čísly. Skutečně reformních kroků je v tom zoufale málo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 13:52 | MoB

Pokud je jedna sazba daně z příjmu, ztrácí společné zdanění smysl. Vyšlo by totiž matematicky stejně, neboť by oba partneři danili ve stejné sazbě. Zkrátka není zapotřebí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 13:39 | jarek

dá se napsat že souhlas,jak jsem napsal bez bolesti reforem není, zdražit pivo , cigára, s poplatky ve špitále souhlasím, ale hlavně podporovat mladé rodiny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 13:30 | jarek

Reforma je potřeba a asi musí bolet, škoda že se neutahovaly opasky za nadvlády soudruhů z ODS jak to jejich vůdce sliboval. Mohlo to být za náma.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 13:01

a ještě mínus za společné zdanění manželů, děkujeme ti modrý ptáku, díky, ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 12:55 | jirka_praha

po nové roce se zdraží : - potraviny pliny, sunar, knihy, ... a to o 4% dáme-li měsíčně jako 4-clena rodina za tyto komodity 12 tisic pak navíc utratíme příští rok o 480Kč, pokud utratíme víc pak bude úměrně vyšší - ja osobně beru kolme 28 000 Kč, čistého cca 22 000 Kč (žena na mateřské + děti 6 a 2 roky), za příští rok tedy příjdeme i o přídavky na děti neboť se ty budou vyplácet ne do 4násobku živ. minima alo do 2,4násobku živ. minima - příjdeme tedy i přídavky na děti a tedy o cca 600Kč - manželka už na mateřské nebude pobírat 7600 jako nyní ale jen 3600 neboť synovy bude cca 2,5 roku a na mateřské si myslím zaslouží být každá žena 4 roky ( kromě těch emancipovynách žen nebo žen z parlamentu, které tak milují tu práci (ve skutečnosti miluji ty penize za to)), takže mínu 4000 kč - lékař - kdo má děti ví kolkrát s nimi chodí k doktorovi, na pohotovost, ...takže cca měsíčně dalšcích cca 500 kč (limit 5000kc za rok a pakuž to bude zadarmo mají poslanci pěkne spočítaný) - nejvíc mě dorazil daňový odpočet pro důchodce 24000 a pro děti 10000? já myslel že se zde v ČR mají rodit děti a ne podporovat zamestnanost důchodců ???!!! - dalo sy by se asi ještě dlouho psát ale nemá to význam, jen nechápu to proč všicni říkají, že na tom všichni vydělají ??? !!! já osobně si na nic neztěžuji jsem v pohodě máme zdravé děti, rodiče své blízké ...
ale nemůžu se dívat na ty lži - jinak se tomu říct nedá - mladé rodiny na té reformě nic nevidělají, za to jim banky vesele půjčují na předražené byty, které jsou nazývány našími bývalými činitely s posměchem králíkárny
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 10:35 | Věra Tůmová

Děkujeme za pozorné čtení článku a upozornění. Údaje jsou již nyní uvedené správně. Příjemný letní den přeje redakce Penize.cz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 12:31

Vážený pracující důchodče ( nesjpíše dlaždič, že ano ... )
Žádnou firmu nevlastním , jsme zaměstnán, platím daně, nikdy jsem nebydlel v bytě s regulovaným nájemným o střechu nad hlavou jsem se musel postarat sám a jinak než s hypotékou to nešlo! Mylně jsem se domníval, že na www.penize.cz přispívají pouze slušní a vzdělaní lidé, Vy jste však vyjímka ......
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 12:14 | Realista

Z dosavadních znalostí o reformě je jasné, že reforma postihne všechny zvýšením nižší sazby DPH o 80% a zdražením zdravotních služeb. Zejména však postihne rodiny s malými dětmi s příjmem kolem průměrné mzdy, kde pokud pracuje jen jeden z rodičů a matka je doma s dětmi tito prodělají na dani přes 2000 Kč měsíčně. Myslím, že deforma povede k obcházení povinnosti platit daně ve službách, kde si každý spočítá, aby odvedl jen nutné minimum pro důchodové pojištění a zbytek bude zajišťovat platbami mimo účetnictví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 12:05 | x

A já myslel, že se od 20000 odečte 12,5% zplaceného sociálního a zdravotního pojištění a pak se počítá daň. Tak že 4O50 z 17500 je 23,143 tak že správně je 23,143 %.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 12:00 | pracující důchodce

Hovno ti byla třeba hypotéka, počkej, až se ti položí firma, exote, pak ti budou dávky dobré :-7
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 11:22

Naprostý souhlas ! Mám příjem 53 000 měsíčně, doma manželku s 1 dítětem , na krku Hypotéku 2,1 mil. Kč Na tzv. reformě prodělá má rodina 5500 Kč ročně !!!! Jak to ? - Zruší společné zdanění, úroky z HYPO odečtu ze superhrubého základu Nepočítám další dopady - DPH u potrvain , polatky u lékaře atd.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 11:15 | oddTom

A co rodiny, resp. matky s malými dětmi, které živí manžel? Těm reforma údajně podporující rodiny nijak zvlášť nepomůže. Takže pěkně šup po půl roce MD do práce?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 11:07 | mage

Dovolím si tvrdit, že ten kdo se "šeredně mýlí" jste Vy. Skutečnost, že se na pásce bude uvádět hrubá mzda včetně části dosud hrazené zaměstnavatelem je jedním z nejdůležitějších bodů celého reformního záměru současné vlády. Máte pravdu, že jde o fintu, ale ta nemá nic společného se sazbou daně z příjmu. Cílem je připravit si půdu pro připarvovanou důchodovou reformu. Stále existuje mnoho lidí, kteří si neuvědomují, že část pojistného hrazená zaměstnavatelem je součástí jejich vlastní mzdy. V okažiku kdy každý měsíc uvidí černé na bílém kolik musí zaplatit bude mnohem větší prostor pro diskusi i ochota změnit stávající systém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 10:59

Naprosto bych s vámi souhlasil, kdyby se jednalo o skutečnou reformu. Tento baťůžek je jen socbolševické hospodaření převrácené na ruby, ale se stejnými dopady a výsledky. Do skutečné reformy to má hodně daleko......
Tím nedávám vinu ODS, ale je to asi maximum možného v koalici, kde spolu vládnou naprosto protichůdné politické směry. Osobně si myslím, že měli raději reformu odložit o rok a trochu více na ni pracovat.
A co říkáte tomu, že by se měla 5x zvýšit daň z nemovitostí? Tohle je anti-liberální skok, hodný spíše bolševické vlády.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2007 10:36 | Eric

Vzhledem k tomu, že o této reformě vím prd, tak se k ní nevyjadřuji. Jedinou jistotu mám v tom, že nikdy žádná reforma neznamenala zlepšení života prostých daňových poplatníků, protože to jsou právě ti, kteří drží stát nad vodou svými daněmi. A aby se měl stát lépe, tak potřebuje více peněz. Jestli si někdo myslí, že je získá nějakým šetřením, tak je idealista. Prostě jen odere své nedobrovolné sponzory jinak, skrytěji a pod bohulibými záminkami. A naši politici jsou mimořádná banda prolhaných šmejdů, tak proč bych jim, pro Boha, měl cokoliv věřit? Zvláště kolem peněz? Myslím, že satan už pro ně má pro všechny někde v pekle koutek s přísnějším režimem, protože kdo lže, ten krade a do pekla se hrabe. Naši politici naplňují skutkovou podstatu nutnou pro cestu do pekel. Škoda jen, že s sebou vezmou velkou část národa. Inu, hajzlové.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 10:00

Dobrý den,
vím, že můj názor asi popudí většinu v této zemi, ale mně reforma vyhovuje. Myslím, si že je už dost dlouho v této zemi sociální stát. Odpovědnost za život máme každý jednotlivě za sebe a to ať v rámci prevence zdraví nebo vzdělání. Do svého vzdělání jsem investoval dost, nejen čas, ale i finanční prostředky a chci, aby se mi má investice vrtáila. Daň ze mzdy ovlivní stát a to, že ji sníží je v pořádku. Spotřební daň také ovlivní stát, ale své chování zde ovlivním sama a to je pro mne to podstatné. S nárustém spotřební daně u potravin, alkoholu a cigaret souhlasím bez výhrad, aspoň se k potravinám začneme chovat jinak než doposud a co se týče alkoholu a cigaret je to podobné. Ostatní navýšení prostě akceptuji a rozhodnu se jak se zachovám. Ano, nevíme jak bude pokračovat reforam v roce 2009, nícméně reforma má něco reformovat a tedy napravit. Je načase.
Hezký den
Darina
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Miroslav Ševčík

ekonom

Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services