Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 8. 2007 23:16, ratata

Máte pravdu, která půjde jen stěží obhájit... Mě osobně u bot za 2100 Kč při reklamaci po dvou měsících prodavač prozradil, že jsem je používal k jinému účelu než k jakému jsou určeny. Vysvětlit v takové situaci, že v botech jsem chodil a že jsem tedy zřejmě mylně očekával, že boty jsou k chození určeny nic nevyřešilo. (Chápu, že prodavač mohl mít na mysli, že jsem v nich hrál např. fotbal, každopádně mému tvrzení o obyčejném chození nechtěl věřit.) Boty tedy neproběhly nejjednodušší cestou vrácení peněz nebo výměny zboží a "šly" na reklamaci do centrály do Prahy. Po necelém měsíci mi přišlo vyjádření, že reklamace je zamítnuta, ze stejného důvodu, který uvedl prodavač.... Ještě přidaly, že vycházely z dlouholeté znalosti a zkušenosti. OK. Obrátil jsem se na ČOI, SnOS a další. Na Justice.cz jsem vynašel, že firma funguje necelý rok, tedy "dlouholeté zkušenosti" mne vytočily. Nedalo se nic dělat a boty dostal do rukou posudkář. Vypracoval posudek a vyšlo najevo, že boty jsou absolutní zmetek (mimochodem, jednalo se o prasklou podrážku). Prodejce vše zaplatil, včetně posudku a lístků na tramvaj, které jsem projezdil pořád sem a tam po Brně abych si vždy poslechl stejnou pohádku - "že jsem boty využíval k něčemu jinému, než na co jsou určeny". Musím podotknout, že jsem měl štěstí, že kamarád v dané prodejně pracoval a prozradil mi, že boty na měsíc neodešly do Pražské centrály na posouzení, ale pod stůl v prodejně, kde stejně jako zbytek reklamací čekaly jakousi "reálnou dobu" aby to vypadalo, že se tím skutečně někdo zabýval.

Po takových zkušenostech krmte někoho slušností k prodávajícímu a podobnými radami i když ve skutečnosti máte pravdu a všichni jsme lidi. Jen trochu jiní lidi...

Zobrazit celé vlákno

+104
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 49 komentářů)

18. 8. 2007 22:23

Už nadpis je zavádějící, zákon není na žádné straně a jen upravuje smluvní vztah mezi prodejcem a kupujícím. Vyznění článku dost neomaleně předpokládá na straně prodávajícího úmysl protiprávně uškodit zákazníka. Na obranu obchodníků je třeba vzít v úvahu, že na několik oprávněně reklamujících je dost vysoké procento tzv. vyčůránků, kteří si prodejny pletou s půjčovnou. Zákazník vychovaný ve stylu Občanského džuda a článků výše uvedených je přesvědčen že má vždy pravdu. Potom je zklamán a rozčarován, když se nedomůže ihned řešení které mu vyhovuje. Pravdu má ve sporu soud ke kterému se může obrátit každý zákazník. Zatím je situace taková, že po odmítnutí reklamace i když je ze strany prodejce splněno vše co požaduje zákon, se zákazník cítí podveden a křivdu si odnáší i když se neodhodlá k soudnímu řešení. U autorky postrádám upozornění, že když dojde k soudu, je na straně žalující při prohře nést náklady soudního procesu a že prodejce může požadovat také úhradu právního zastoupení. Musím také upozornit, že prodejci jsou ve znalosti zákonů naší ČOI tak vychovaní, že ve velké většině se nesnižují při oprávněné reklamaci nevyhovět zákazníkovi. Někdy vyřeší reklamaci ve prospěch zákazníka i když není oprávněná, protože to považuje za službu. Jen si to nesmí zákazník mylně vykládat jako přiznání viny. Přeji všem výhodné nákupy u slušných prodejců. Při reklamaci vystupujte vždy slušně, prodávající nebo majitelé prodejen jsou také lidi. Moc nevěřte razantním chronickým vracečům zboží, protože o to co neoprávněně vydřou musí zákonitě prodejce zahrnout do marže a stejně to zaplatíte všichni. Hezký večer. Nefin
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 8. 2007 15:43

Dobrý den, koupil jsem si společenský oblek v Sunset Suits a cca po půl roce nošení se mi odbarvil. Nedal se nosit. Dvakrát jsem ho reklamoval, ale dozvěděl jsem se, že jsem ho neužíval k účelu jemu určenému a že jsem si to způsobil sám. Přes tvrzení, že jsem ho běžně nosil do zaměstnání jako ostatní své obleky, byla moje reklamace zamítnutá. Doporučuji, nikdy si tam nic nekupujte. David Fábry dfabry@csob.cz
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 8. 2007 13:45 | Jolana

V pohodě: zavolej na číslo uvedené v článku, nechej si od prodejce potvrdit protokol s důvodem proč ti neuznal reklamaci a upozorni ho, že to dáš k soudu. uvidíš, že změkne. Ať ti to vyjde.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2007 13:42 | emila

zdravím, máte pravdu. jedině tvrdě zmáčknout. Však on se bude prodejce pěkně kroutit, než vymyslí nějaký důvod, proč vaši reklamaci odmítnul. Když jste moc slušní, každej s vámi vyběhne.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2007 12:52

Presne jak je napsano v clanku. Nechte si od prodavace vystavit protokol o reklamaci s duvodem odmitnuti a dalsimi nalezitostmi (datumy, podpisy...) a chute kontaktujte sdruzeni spotrebitelu (zavolejte na uvedene cislo) nebo pravnika. Zda se, ze ani nebudete potrebovat znalecky posudek:)Hodne stesti
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2007 12:17 | Michal

Máš pravdu, když se chce, vždycky se najde něco, aby se obchodník vyhnul reklamaci. Mě odmítli reklamaci lyžařské bundy, že prý jsem ji koupil ve slevě, tak jsem musel počítat s tím, že nějakou vadu asi má. Přitom podle občanského zákoníku můžu reklamovat i zlevněné zboží.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2007 9:04 | jezevec

V civilizovanch zemích nejenže nemusíte mít "původní obal", ale nepotřebujete ani doklad o koupi. V Anglii jsem reklamoval hifi věž - prodavač pípnul scannerem na výrobní číslo, ověřil si že věc prodal, a datum prodeje a věž vyměnil a zákazníka nevotravoval kravinama. Vdycky záleží primárně na tom, jestli vám obchodník chce vyhovět nebo nechce.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 8. 2007 8:41 | Jirka z Plzně

Mě se v záruční domě rozbila myčka na nádobí. Hádal jsem se s prodavačem, protože řek, že bez původního obalu nic vracet nemůžu. V malém bytě si asi těžko někdo bude schovávat veliké krabice. Píšete, že stačí účtenka nebo záruční list, oboje mám. Tak na koho se teda mám obrátit, když mě z krámu odbyli?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 8. 2007 8:35 | Hanka

Asi jsem měla štěstí, protože s reklamací bot jsem neměla v prodejně Debenhans žádné problémy. Po měsíci nošení se rozbilo šití a prodavačka bez jakékoli výmluvy mi okamžitě vrátila peníze. Stačilo předložit potvrzení, nemusela jsem ani vyplňovat žádný protokol, jen jsem podepsala vrácení peněz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Soukup

mediální magnát, Médea

Karel Schwarzenberg

politik

Jaromír Soukup
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services