Na co si dát pozor při nákupu pojištění domácnosti

Mít pojištěnou domácnost a při škodné události dostat málo nebo nic je snadné. Stačí nepřečíst si pojistné podmínky psané drobným písmem.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 8. 2007 7:49, Patrik

ale já neříkám, že neplatí, ale že "nemusí platit, když by nechtěli". Zatím to vypadá, že se jim daří. Většinu nákladů si stejně vymohou zpět od "poražené strany", předpokládám, že budou mít jak draho placené externí právníky (na komplikovanější případy) tak nějaké kmenové zaměstnance na "rutinu" (částečně třeba i čerstvé absolventy, kteří si potřebují udělat někde praxi a dělají tak za míň než v Praze řidič autobusu :-) ), takže nějaký dopis je moc nestojí, žaloba u nižších částek je za šest stovek, takže taky nula nula nic.

To jak plní v současné době je sice dobré, ale zdaleka ne tak důležité jako to, k čemu jsou zavázáni. Když budu mít smlouvu na dodávku nějaké služby, se kterou nebudu spokojen, prostě změním dodavatele. Bohužel u pojištění tohle neplatí. "Kvalitu" služby poznám až v momentě, kdy jí budu potřebovat využít a to už "přejít" jaksi nemůžu. Proto, dle mého názoru, by (jakákoliv) smlouva s pojišťovnou měla být naprosto "neprůstřelná" a jednoznačně na straně klienta. Pokud není, je jen na dobré vůli pojišťovny, jak se zachová. Ta jí může mít 5, 10, 20 i více let. Může ale nastat situace, kdy (z jakéhokoliv důvodu) bude potřeba omezit výdaje (špatné hospodářské výsledky, fůze nebo prodej firmy - a snaha papírově zvýšit cenu firmy) a pak může mít klient smůlu, že požaduje plnění zrovna v tom "nesprávném" období. Ochránit se proti riziku něčím co opět obsahuje riziko, nepovažuji zrovna za rozumné.

Pojišťovn y těží z toho, že naprostá většina klientů kvalitu jejich služeb nepozná, prostě celý život platí a k pojistnému plnění nedojde, tak jsou spokojení. U většiny nespokojených klientů lze číst stejný scénář - desítky let jsem pocitvě platil a teď když chci něco zaplatit mě pojišťovna (ať právem nebo neprávem) odmítla.

Naopak ty jsi velmi netypický klient. Za poměrně krátkou dobu (10 let) jsi jejich služby využil již mnohokrát. Těžko říct, kolik je to stálo (a kolik z toho dokázali vymoci z protistrany), ale při celkově zaplaceném pojistném 13 000 Kč je pro ně 3 500 Kč celkem dobrá investice jak si klienta zavázat na dalších 10 let.

Zobrazit celé vlákno

+84
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 8. 2007 16:13

A jeste jedna nevyhoda v podminkach: DAS vas vzdy odmitne zastupovat proti jinemu klientovi DAS. Tj. s jeji penetraci jeji vyhoda klesa - a az budou mit vsichni jeji pojisteni, tak jen budou vsichni platit a DAS nebude muset ani hnout prstem :-)

Zobrazit celé vlákno

-24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

1. 8. 2007 17:14 | haha

Skutečně Vám to zaslala přímo pojišťovna W.? O to bych si dovoll zapochybovat. Ať už to bylo jak chtělo, sazba je 1%, a těch 5.100 za dvoumiloonový dům to stát nikdy nemůže. Mám před sebou sazebník.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 14:13 | Věra Tůmová

Zdravím a připojuji část článku, ve které se zmiňuji právě o těchto limitech: .........P ojistná částka však sama o sobě neříká, kolik poškozený dostane od pojišťovny peněz. To určují pojistné limity obsažené v konkrétní pojistce. Ty se týkají především vybraných skupin věcí zvláštní hodnoty jako je elektronika, optické přístroje, nosiče informací, věci umělecké hodnoty, starožitnosti či sbírky. Základní varianta pojistky je kryje jen částečně nebo vůbec. Pokud má někdo doma hi-fi soupravu, DVD, domácí kino, satelit či MP3 přehrávače, do limitu základní pojistky se pravděpodobně nevejde. V takovém případě je lepší tyto věci připojistit zvlášť.........
Ji nak díky za komentář.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 14:10 | Věra Tůmová

Nazdárek Patriku, to je tedy škoda, že nečteš až do konce... právě tam se o samostatných limitech mluví...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 12:49 | Patrik

V článku jsem nenašel podstatnou věc. Pojišťovny mohou mít samostatné limity pro jednotlivé "druhy majetku". Takže přestože si byt (resp. jeho zařízení, mluvíme o pojištění domácnosti) pojistím na půl milionu, můžu při pojistné události snadno zjistit, že např. skupina "elektronika, fototechnika" je limitována max. částkou 30 000 Kč, peníze 5000 Kč, zlato a šperky 20 000 Kč a že jsem si je měl připojistit. Asi největší "pastí" je skupina "stavební části a součásti". Typická situace - vytopí vás soused (který nebude pojištěn a (nebo) nebude ochotem škodu zaplatit/hlásit), praskne potrubí, atd. Veškeré malby, zdi a lepené podlahové krytiny totiž patří do této kategorie, která může být v pojistních podmínkách klidně omezena třeba jen na dva tisíce ! Další věcí jsou různé výluky. O "přímém úderu blesku" se už v diskusi píše. Dalším problémem může být třeba takové "vytopení deštěm". Pokud nežijeme ve vlastním domku, ale třeba ve velkém domě (lhostejno jestli v majetku družstva, státu, obce,...) a nemůžeme tak účinně ovlivnit technický stav domu, může nás nepříjemně překvapit, že nám zateče do bytu při přívalových deštích a pojišťovna nic nezaplatí (v pojistných podmínkách je totiž uvedeno, že dům musí být v řádném technickém stavu, stejně tak se neplní škody vzniklé chybnou konstrukcí domu). ...a takových věcí by se našlo :-)
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2007 11:28 | Věra Tůmová

Dobrý den, kalkulaci pojistného nám takto zaslala přímo pojišťovna Wüstenrot, stejně tak i ostatní čísla máme z tiskových oddělení jednotlivých pojišťoven. Příjemný letní den přeje VT
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2007 8:48 | haha

Vážená paní redaktorko, opravte laskavě, sazba za rodinný dům je Wustenrot pojišťovny 1 promile, k tomu sleva 15% /za roční platbu a propojištěnost/. Takže nejhůře stojí pojištění onoho domu 2.000 Kč. Opravdu kvalitně odvedené práce.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2007 16:43 | Patrik

To je právě rozdíl mezi "úderem blesku" a "přímým úderem blesku". Pokud uhodí blesk do vedení a naindukuje přepětí, které následně zničí přístroje, tak už nejde o přímý úder blesku. Na druhou stranu proti tomuto je možné se chrátit přepěťovou ochranou (i když ne úplně 100 % úspěšně). Pokud byla však úderem blesku poškozena střecha, měla by to pojišťovna uhradit - není problém najít místo, kde blesk uhodil.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2007 12:06 | Martin

Já mám naopak dobrou zkušenost - v jižních Čechách máme chalupu, kterou nám vytopila voda. Likvidátor České pojišťovny přijel přesně jak jsme se po telefonu domluvili a peníze jsem měl na účtě do týdne.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2007 9:36

Nemám dobré zkušenosti s pojištěním domácnosti u České pojišťovny, ačkoli jsem dlouhodobým klientem, 25 let platím pojištění v bytě, který jsem nyní přenechala dětem a souběžně již druhým rokem platím pojištění domácnosti v bytě mého přítele. Když nás vytopili sousedé, tak to bylo málo, to by "nestálo za to, to ani hlásit" a když nás před měsícem zasáhl blesk přímo do domu a poškodilo majetek ve dvou domácnostech, tak ta naše domácnost nebyla odškodněna, jelikož nebyly patrné následky po přímém úderu blesku tzn. že jsme "nevyhořeli a ani to nikoho nezabilo". To, že všichni v okolí viděli, jak blesk uhodil přímo do našeho domu, to ale tu paní, která sedí v Praze u stolu a vyřizuje tyto problematiky, tu to nezajímá. Tak jsme se odvolali a čekáme. Nikdo nechce po nikom zaplatit všechno do koruny, ale aspoň něco by za ty roky dát mohli, když už ne z férového jednání, tak alespoň aby lidem "zacpali pusu".
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Šárka Grossová

podnikatelka

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services