Diskuze: Na co si dát pozor při nákupu pojištění domácnosti

Mít pojištěnou domácnost a při škodné události dostat málo nebo nic je snadné. Stačí nepřečíst si pojistné podmínky psané drobným písmem.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 8. 2007 7:49, Patrik

ale já neříkám, že neplatí, ale že "nemusí platit, když by nechtěli". Zatím to vypadá, že se jim daří. Většinu nákladů si stejně vymohou zpět od "poražené strany", předpokládám, že budou mít jak draho placené externí právníky (na komplikovanější případy) tak nějaké kmenové zaměstnance na "rutinu" (částečně třeba i čerstvé absolventy, kteří si potřebují udělat někde praxi a dělají tak za míň než v Praze řidič autobusu :-) ), takže nějaký dopis je moc nestojí, žaloba u nižších částek je za šest stovek, takže taky nula nula nic.

To jak plní v současné době je sice dobré, ale zdaleka ne tak důležité jako to, k čemu jsou zavázáni. Když budu mít smlouvu na dodávku nějaké služby, se kterou nebudu spokojen, prostě změním dodavatele. Bohužel u pojištění tohle neplatí. "Kvalitu" služby poznám až v momentě, kdy jí budu potřebovat využít a to už "přejít" jaksi nemůžu. Proto, dle mého názoru, by (jakákoliv) smlouva s pojišťovnou měla být naprosto "neprůstřelná" a jednoznačně na straně klienta. Pokud není, je jen na dobré vůli pojišťovny, jak se zachová. Ta jí může mít 5, 10, 20 i více let. Může ale nastat situace, kdy (z jakéhokoliv důvodu) bude potřeba omezit výdaje (špatné hospodářské výsledky, fůze nebo prodej firmy - a snaha papírově zvýšit cenu firmy) a pak může mít klient smůlu, že požaduje plnění zrovna v tom "nesprávném" období. Ochránit se proti riziku něčím co opět obsahuje riziko, nepovažuji zrovna za rozumné.

Pojišťovn y těží z toho, že naprostá většina klientů kvalitu jejich služeb nepozná, prostě celý život platí a k pojistnému plnění nedojde, tak jsou spokojení. U většiny nespokojených klientů lze číst stejný scénář - desítky let jsem pocitvě platil a teď když chci něco zaplatit mě pojišťovna (ať právem nebo neprávem) odmítla.

Naopak ty jsi velmi netypický klient. Za poměrně krátkou dobu (10 let) jsi jejich služby využil již mnohokrát. Těžko říct, kolik je to stálo (a kolik z toho dokázali vymoci z protistrany), ale při celkově zaplaceném pojistném 13 000 Kč je pro ně 3 500 Kč celkem dobrá investice jak si klienta zavázat na dalších 10 let.

Zobrazit celé vlákno

+84
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 8. 2007 16:13

A jeste jedna nevyhoda v podminkach: DAS vas vzdy odmitne zastupovat proti jinemu klientovi DAS. Tj. s jeji penetraci jeji vyhoda klesa - a az budou mit vsichni jeji pojisteni, tak jen budou vsichni platit a DAS nebude muset ani hnout prstem :-)

Zobrazit celé vlákno

-24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

26. 4. 2016 23:31 | Petr Sabina

Wustenrot je vážně k ničemu, na ten jejich přístup už nikdy nezapomenu. Rozhodl jsem se je nahradit pojištěním od Axi https://axa.cz/produkty/domov/pojisteni-domacnosti/obsah/popis/, už je to o něco lepší. K pojišťovnám však už nikdy znovu kladný vztah mít nebudu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2016 14:41 | patapuf

Co chtit po okupatnskych pojistovnach ze ano ? Podobna zkusenost z kooperativou, nastesti jsem vse ukloncil a mam to u CP. Tam vam prijde likvidator sdeli cenu a posle prachy. U Kooperativy po 3 mesicich vam sdeli ze vam zaplati 1 metr praskle trubky. Pozor !!! jen te trubky, to ze musite menit cely rozvod abyste predesel prasklinam do budoucna, to neni v cene ba co horsiho, to ze vytriskate kachlicky a musite zpet dat do puvodniho stavu to take nehradi. No proste evidentne maji v pojistovne blazny a nebo maji za blazny ostatni. Takze se clovek musi poucit z minulosti co na okupanty platilo. Jen omezenci jim jeste plati za nic. Chvala Bohu, ze uz mezi omezence nepatrim.
Rada je jednoducha, zeptat se tech co uz udalost meli, jake meli pojisteni a jak tento problem pojistovna resila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2010 16:01 | Milan

Souhlasím s Vaším názorem a plně s ním souhlasím.Mám stejnou zkušenost platit to ano ,ale služby naprosto nulové.Řídit se jejich radou tak to znamená dostat se do potíží z kterých Vám ,ale nepomůžou.Když si dovolíte tu drzost s nimi ukončit smlouvu tak to nakceptují samozřejmě přesvědčují jak jsou výhodný .Poté co jsem poslal výpověď poštou doporučeně tak jí zapřeli ,že nemám svědky ,že jsem tam dopis dal tak rozhodla soudkyně. Tak jedině donést osobně a nechat si to potvrdit a přijít se svědkem nejlépe s právníkem.Náš právní řád neuznává doporučenou poštu hlavně když jde o právníky z DAS ti jsou chráněni.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2009 20:49 | Kadel

Jak jsme zbytečně platili pojistku a pojišťovna Wustenrot nás tahala za nos. http://www.kamerove-systemy.cz/pojistovna-wustenrot.html
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2008 15:55 | Miroslav Novotný

Nejste jediný,přestěhoval jsem se a u bývalé manželky zůstali moje veškeré písemnosti . .. takže dnes mám platit místo 500 Kč,které asi upomínali na staré adrese, 14.000,- Kč. Poučení Mirek
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2008 12:51 | Jen

Věříte D.A.S. - pojišťovně právní ochrany? Dejte si pozor, abyste neskončili s rozsudkem v ruce a povinností zaplatit tučnou sumu právníkům zastupujícími tuto společnost.
Je to čtení delší, ale poučné. Možná vám pomůže k tomu, aby váš důvěra v tuto renomovanou společnost nestála pořádný balík peněz. A vězte, že k tomu stačí opravdu málo. Například neoznámit tomuto pojistiteli změnu korespondenční adresy. A rázem se stane to, že místo aby vás D.A.S. zastupoval v právních otázkách spojených s provozem vašeho vozidla, naopak pošle své právníky proti vám. Tak, jak se to stalo, právě mě.
Více naleznete tady: http://www.nedas.websnadno.cz/
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2007 9:16

Mám pojištěn dům i domácnost u Generali. Při rekonstrukci domu - opravě střechy se jeden dělník propadl do ložnice. Naštěstí se mu nic nestalo. Ovšem pojišťovna řekla, že nemám na odškodnění nárok a to ani na opravu stropu tak ani na poškozené věci v ložnici. Požadovala jsem náhradu od stavební firmy z jejich pojištění zodpovědnosti. Majitel mne stále ubezpečuje, že to své pojištovně předal a nic se neděje. V září to bude rok. Jen oprava stropu mne vyšla na 25 000,- Kč. K tomu ještě malba, nové koberce, čistírna, rozbitý gramofon, gramodesky a TV. Úklid celého domu, protože ten drobounký prach, který se dostal úplně všude, nebylo jednoduché odstranit. Takže vlastně nevím zda je dobré mít vůbec něco pojištěno, když je tolik vyjímek na které se pojiětění nevztahuje.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2007 17:46

Řekl bych, že nemáte pravdu, DASka mi bude klidně platit právníka i proti člověku, který má taky DASku sjednanou (pokud bude pravda na mé straně), v podmínkách toto vyloučeno není (alespoň tedy v mých "starých" pojistných podmínkách, je možné, že v nových je toto nějak ošetřeno). V této souvislosti se ale naskýtá myšlenka, že by DASka v případě sporu dvou lidí, kteří jsou oba u DASka pojištěni, měla spor platit jen jednomu a to tomu, který má šanci na úspěch - tomu druhému by to mohli odmítnout s tím, že šanci na úspěch v jeho případě není. Ale u soudů člověk nikdy neví, takže se může klidně stát, že DASka bude spor platit oběma stranám.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2007 16:13

A jeste jedna nevyhoda v podminkach: DAS vas vzdy odmitne zastupovat proti jinemu klientovi DAS. Tj. s jeji penetraci jeji vyhoda klesa - a az budou mit vsichni jeji pojisteni, tak jen budou vsichni platit a DAS nebude muset ani hnout prstem :-)
-24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2007 12:31 | Patrik

"Své investice" si může pojišťovna ochránit i jinak. Určitě by bylo vstřícnější ke klientovi, že v případě "neschváleného" sporu "jde" pouze do prvního stání a navíc že se klient musí aspoň částečně podílet (např. pojišťovna poskytne právníka (kterého má vlastně zdarma, pokud pracuje "ve mzdě"), ale klient hradí soudní poplatky). Prostě poskytout aspoň nějakou jistotu. U pojišťovny Morava šlo vlastně o opačný problém - smlouvy směrem ke klientům byly v pořádku, jejich nároky byly nezpochybnitelné. Bohužel však smlouvy se zajišťovnami byly špatně sepsané, ty odmítly plnit a pojišťovna zkrachovala.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2007 9:16

Je pravdou, že ta smlouva v zásadě pojišťovně umožňuje "vyvléci" se z plnění, což by asi být nemělo - na druhou stranu pojišťovnu chápu, protože pak (když to přeženu) by klienti mohli DASku využívat k vyřizování si účtů s protistranou - prostě by někoho žalovali za úplné nesmysly a DASka by do toho musela jít. To by asi brzy zkrachovala. Takže je "nastavení" smlouvy jakousi "pojistkou" proti zneužívání nebo nesmyslným požadavkům. Jestli třeba zaměstnavatel potřetí nachytá zaměstnance na pracovišti ožralého jak slíva a dá mu výpověď, tak je to asi v pořádku. Nemusí to ale být v pořádku z pohledu toho ožralce - ten si řekne, že zaměstnavatel jej vyhodil neoprávněně, a bude chtít, ať to DASka vyřídí. V tom případě je samozřejmě na místě, že DASka plnění odmítne. Mi už DASka "zachránila" tolik peněz, že jsem na dost let dopředu takříkajíc "v plusu". Je ale samozřejmě pravdou, že by se mohlo stát, že když půjde opravdu do tuhého (může mi třeba hrozit 10 let basy), tak se DASka cukne (tak nějak to dopadlo při povodních v r.1997 s pojišťovnou Morava blahé paměti, dodneška dluží klientům odškodnění za vytopené domy). No uvidíme. Prozatím na DASku nedám dopustit.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2007 8:43 | haha

Ano, omlouvám se, byl to překlep. Jedná se skutečně o jedno promile.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2007 8:42 | haha

Ty si nějakej vadnej. Já si mám vyříkat s mjí pojišťovačkou jako co? Správná sezba je jedno promile, a autorka oficiálně nehla dostat takovejhle blábol. To spíš ona tu informaci dostala od nějaký pochybný poradkyně /prodejkyně/. takže chtělo by to víc profesionality, a když už nic jinýho, tak si ověřit informace, který oficiálně pouštím na renomovaný server.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2007 7:49 | Patrik

ale já neříkám, že neplatí, ale že "nemusí platit, když by nechtěli". Zatím to vypadá, že se jim daří. Většinu nákladů si stejně vymohou zpět od "poražené strany", předpokládám, že budou mít jak draho placené externí právníky (na komplikovanější případy) tak nějaké kmenové zaměstnance na "rutinu" (částečně třeba i čerstvé absolventy, kteří si potřebují udělat někde praxi a dělají tak za míň než v Praze řidič autobusu :-) ), takže nějaký dopis je moc nestojí, žaloba u nižších částek je za šest stovek, takže taky nula nula nic.
To jak plní v současné době je sice dobré, ale zdaleka ne tak důležité jako to, k čemu jsou zavázáni. Když budu mít smlouvu na dodávku nějaké služby, se kterou nebudu spokojen, prostě změním dodavatele. Bohužel u pojištění tohle neplatí. "Kvalitu" služby poznám až v momentě, kdy jí budu potřebovat využít a to už "přejít" jaksi nemůžu. Proto, dle mého názoru, by (jakákoliv) smlouva s pojišťovnou měla být naprosto "neprůstřelná" a jednoznačně na straně klienta. Pokud není, je jen na dobré vůli pojišťovny, jak se zachová. Ta jí může mít 5, 10, 20 i více let. Může ale nastat situace, kdy (z jakéhokoliv důvodu) bude potřeba omezit výdaje (špatné hospodářské výsledky, fůze nebo prodej firmy - a snaha papírově zvýšit cenu firmy) a pak může mít klient smůlu, že požaduje plnění zrovna v tom "nesprávném" období. Ochránit se proti riziku něčím co opět obsahuje riziko, nepovažuji zrovna za rozumné.
Pojišťovn y těží z toho, že naprostá většina klientů kvalitu jejich služeb nepozná, prostě celý život platí a k pojistnému plnění nedojde, tak jsou spokojení. U většiny nespokojených klientů lze číst stejný scénář - desítky let jsem pocitvě platil a teď když chci něco zaplatit mě pojišťovna (ať právem nebo neprávem) odmítla.
Naopak ty jsi velmi netypický klient. Za poměrně krátkou dobu (10 let) jsi jejich služby využil již mnohokrát. Těžko říct, kolik je to stálo (a kolik z toho dokázali vymoci z protistrany), ale při celkově zaplaceném pojistném 13 000 Kč je pro ně 3 500 Kč celkem dobrá investice jak si klienta zavázat na dalších 10 let.
+84
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2007 23:45

Z toho jsem měl taky z počátku strach - že mi budou všechno odmítat. Ale opak je pravdou. Mám DASku už nějakých (snad) 10 let (za ten údaj ale hlavi na špalek nedám), sjednal jsem si ji hned, jak se objevila na trhu. Nikdy se mi nestalo, že by mne odmítli, právní radu mi poskytli i k záležitostem, které mé pojištění nekryje. Jsou spíše někdy až moc aktivní - jen jsem se chtěl na něco zeptat a za pár dnů jsem měl doma k podepsání plnou moc, že to budou řešit. No a co mne úplně dorazilo - před cca rokem a půl slibovala GE Money bank ke každému úvěru na ojetý automobil digitální fotoaparát. V té době jsme si brali úvěr na ojeté auto, ale když jsme zkoumali podmínky úvěru a získání foťáku "do hloubky", tak jsme zjistili, že ten foťák si zaplatíme ve splátkách na to auto - prostě pokud jsme chtěli k úvěru foťák tak měsíční splátky byly o 100-150 Kč (už nevím) vyšší. Tož jsem na banku poslal DASku. Ta řešila řešila - a pak mi napsala, že jestli chci, tak banku můžeme žalovat za klamavou reklamu, že mi DASka bude spor platit, ale že by šance byly tak 50% na 50%, dlouho by to trvalo, DASku by to stálo asi hodně peněz, tak že jestli budu souhlasit, tak mi dá DASka 3.500 Kč na ten foťák a vše bude vyřešeno. To mi tedy spadla brada. Takže DASku mohu jen chválit.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2007 13:03 | šolim

Jednou zmiňujete promile a pak 1%, tak nevím. Máte v tom pořádek nebo jste jen špatně označil?
+65
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2007 12:44 | Patrik

Jednu velkou nevýhodu DASka má. - a jsme opět u pojistných podmínek. V těch je totiž uvedeno, že před případným přijetím právního zastoupení musí oni sami usoudit, že klient má šanci na to vyhrát. Takže pojišťovna za nic neručí. To, jak moc striktně v současné době postupují není až tak důležité, stačí aby v tom konkrétním roce, kdy je bude klient potřebovat, měli špatný hospodářský výsledek, "ze shora" přijde příkaz "šetřit a věci, co budou "na hraně" prostě odmítnou.
Potvrzuj i, že dopis od advokáta funguje - mám vyzkoušeno na vlastní kůži, přetahuji se s jedním maníkem o škodu cca 14 000 Kč. Stačil jeden dopis a obratem zaplatil 7 500 Kč o zbytku se zatím dohadujeme. A ten advokát není až tak drahý. Standardní tarif je tuším 3000 Kč / úkon, ale není problém přes Internet sehnat levnějšího (prostě jsem jich pár oslovil, ten co nabídl nejnižší cenu, toho jsem vzal). Takže 1200 Kč mi přijde celkem hodně.
+72
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2007 11:51

Zdravím. V pojišťovnictví se pohybuji již nějaký čas a tak vím, že někdy je problém dostat z pojišťovny řádné odškodnění, dostat ze souseda náhradu za to, že mě vytopil (pokud nejsem pojištěn já ani on), dostat od majitele domu náhradu za to, že následkem špatné údržby střechy mne vytopil déšť (viz příspěvek Patrika) atd. atd. atd. Na to je jedna super pomoc - pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S pojišťovny právní ochrany. Mám toto pojištění sjednáno, stojí mne 1200 Kč za rok (teď už tuším 1300 Kč za rok) pro všechny členy rodiny a máme zadarmo právníky a soudy v celé Evropě. Takže pojišťovna mne nechce řádně odškodnit? Soused, který mi způsobil škodu, mi tu škodu nechce uhradit? Majitel domu mi nechce uhradit škodu, která mi vznikla špatnou údržbou domu? Není nic snažšího, než to předat D.A.S. pojišťovně a z vlastní zkušenosti Vám mohu říci, že většinou stačí jediný dopis od právníků a vše je vyřešeno. Velmi dobré zkušenosti mám i s řešením reklamací. Na závěr podotýkám, že D.A.S. pojišťovnu nezastupuji, jsem u ní jen pojištěn, takže si nedělám žádnou reklamu, jen předávám své zkušenosti.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2007 11:38 | Pepíno

Doporučuji doplnit o řešení pojištění sbírek, uměleckých předmětů ap. Dále se nyní praktikuje aktivita některých externích poradců české pojišťovny s nabídkou na "nutnoust" přepracování pojistné smlouvy. Samozřejmě se zmiňovaným přepojištěním na novou cenu aly výrazně stoupá výše pojistky.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2007 10:05 | kuku

si to vyříkej s tou Tvojí pojišťovničkou a neotravuj autorku, která to dostala oficiálně...
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Rath

politik a kriminálník

Jaromír Drábek

politik

David Rath
ÚSPĚŠNOST
51,72 %

z 29 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
51,85 %

z 27 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services