SOS versus ČSOB: jde skutečně o klienta?

Přetahování mezi SOS a ČSOB o to, kdo má větší pravdu a kdo veřejnost víc oklamal, se už táhne několikátý měsíc. Jako v každém sporu, ani zde nezáleží na jeho příčině, ale na jeho výsledku. A pro vítězství je třeba přinášet oběti. Že jimi bude klient, je jediná pravda v celém tomto "tyjátru".

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 2. 2006 14:33, lojmar

Takže chcete říct, že lidi nikdy neměli zájem o uložení peněz jinak než doma do prasátka? Že nikdo nikdy nepřišel s tím, že by bylo lepší mít peníze někde pod ochranou než doma pod slamníkem? Že instrument "bankovní účet" nevzešel z potřeb?

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 2. 2006 14:09, lojmar

Tak moment, mám pocit, že nabídka reaguje na poptávku. Kde není poptávka není nabídka, takže demagogií je tvrdit, kydyby nebyly účty...
Nehledě na to, že podle Vašich slov můžou banky naprosto libovolně disponovat se všemy prostředky. Počítám, že mnoho lidí veškeré peníze, které jim přijdou ve formě mzdy na účet ihned pustí do oběhu, tak s čím mohou banky disponovat? Jak můžou tyto prostředky použít k úvěrování? Z Vašich komentářů vyplývá, že ta část lidí, která má jistá depozita (a neutratí vše) by měla zaplatit službu "bankovní účet" všem ostatním (respektive, že tato depozita - následně proúvěrována - by měla stačit na pokrytí všech nákladů). Pokud by bylo po Vašem, tak tu úrokovou sazbu u úvěrů bych nechtěl vidět. To bychom se dostali pomalu k lichvě...

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)

10. 2. 2006 10:35 | Alexander

Nechápu, co na tom smrdí, mluvčí vysvětluje, že rozhodnutí soudu neznamená potvrzení oprávněnosti nároku. A přesně tak to je, na tom se nedá nic zpochybnit. SOS křičí, že uspělo u soudu, ale přitom je to jen marketing, zatím neuspělo v ničem. Jde jen o to, že když má někdo jiný názor než vy, je přece automaticky zaplacený. Jak chcete zpochybnit, že patříte k SOS? Proč nevyvrátíte názor redaktorky věcnými argumenty? Proč místo toho blábolíte? Máte nějaké argumenyt?!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 10:33 | SocPredator

Takže takto to ještě není? Stále si může banka jednostranně měnit poplatky bez možnosti vyjádření klienta? :-(
Není na tohle zákon o cenách?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 10:32 | Redford

Napsal jste > Osobně si myslím, že není vůbec jisté, že ČSOB vyhraje
Hm, pravda, jisté není vůbec nic...v USA spotřebitelé žalují za to, že se spálili o kafe u McDonalda, že si usmaží psa v mikrovlnce, že soused nemá posekaný trávník a že si ničí zdraví kouřením. A vyhrávají vysoké odškodné...
Jsem ateista, ale dej Bůh, ať to u nás nedojde tak daleko...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 10:11 | Pet

Nechci nikomu šahat do svědomí, ale když SOS "zvesela vykřikovalo", tak mluvka ČSOB "vysvětluje"... Podle mě článek na objednávku jak vyšitý. Jestli tohle nesrmdí, tak už nic.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 10:06 | Pet

Jo, to já jsem měl v ČSOB taky podepsanou smlouvu. Když jsem jí podepisoval, stála příchozí platba 2 Kč, když jsem je poslal do pr...e, tak už stála 7 Kč. Přitom se za těch pár let jejich služby akorát zhoršili. Takováhle smlouva s bankou nemá pro klienta ani cenu toaletního papíru.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 10:03 | Pet

Já tedy ohledně prohry ČSOB moc optimistou nejsem. Ohledně nestrannosti rozhodování soudů si moc iluzí nedělám (protože tam jsem docela často) a banky mají dost dlouhý prsty a dobrý právníky.
Jako systémový řešení bych viděl jednoduše zakázat možnost jednostranného měnění dohodnutých podmínek. Tj. uzavření smlouvy s bankou na základě aktuálního ceníku, dál tak maximálně inflační doložka. Kdyby chtěla banka poplatky změnit podstatně, opět dodatek ke smlouvě s přiloženými změnami, když klient nepřistoupí, pár měsíců na bezplatný odchod. A ne jako ČSOB, kde bylo vyšlo dřív vedení účtu s ročním výpisem 10,- a oni to zvedli za 30,- měsíčně, tj. 36násobně (a zároveň zavedli nový poplatek za zrušení účtu, aby na to vydělali tak jako tak). A samozřejmě to nikomu řádně neoznámili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 9:58 | Alexander

Pánové, zkuste se smířit s tím, že existují novináři (a média), kteří nepíšou na objednávku. Nezastával bych se redaktorů tohoto serveru kdybych nebyl přesvědčený, že to je správné. Chodím sem víceméně pravidělně už 3 roky a nikdy jsem tu nečetl nic, co by "smrdělo". Naopak, často tu nacházím kritické články. Úplně klidně to jde obrátit, stačí, abyste se podívali, co se tu kdy napsalo, nejen banky (včetně ČSOB) tu jsou kritizovány dost často .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 9:54 | Redford

Dokončení k žalobě na stát:
...protože na poplatky v ČSOB mám smlouvu, kterou jsem dobrovolně podepsal, kdežto se státem jsem žádnou smlouvu nepodepsal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 9:50 | Redford

Je to komické požád osočovat někoho, že psal na něčí objednávku. Kdyby článek vyzněl trochu jinak, našel by se zase někdo jiný, kdo by se rozčiloval, že je to na objednávku SOS...
Já jsem klient ČSOB a jako asi každý nejsem šťastný, když musím někde něco platit. Ale na druhou stranu využívám služby, které pro mne zajišťuje skupina osob, která není dobročinný spolek. Platím padesát až sto Kč měsíčně za vedení účtu. Za to mohu třeba v sobotu o půlnoci převést své peníze kamkoli se mi zlíbí, vybrat hotovost z bankomatu, automaticky se mi platí byt, internet, elektřina atd, nemusím tahat tisíce po kapsách, když jdu koupit televizi, automaticky se mi převádí peníze na termíňák s vyšším úročením a zpět dle potřeby atd. Ta ušetřená práce a snížené riziko ztráty/okradení mi za to stojí...
BTW: Jako jednu z dalších žalob navrhuji zažalovat stát za to, že mi zdanil už tak malé úrokové výnosy u banky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2006 9:07 | Alex

Souhlasím s Vámi, obdobné články tomuto serveru nesluší, spíše by se hodily na web ČSOB. Já autorku článku neznám, vyznění článku mi ovšem připadá jako snaha o manipulaci se čtenářem (snaha o takovou manipulaci se koneckonců vyskytuje na obou stranách). Pokud si dobře pamatuji, obdobné články vycházely (jistě zcela náhodou) také na Patrii. Nechci jejich autorům brát jejich názor, jen si myslím, že hlavním důvodem jejich napsání je strach bank o jejich zisky. Banky si prostě zvykly si s klienty dělat co chtějí, a teď se jim nelíbí, že se jim někdo postavil na odpor.
Jinak si myslím, že nemáte pravdu v tom, že si banky ohýbají vše, aby bylo právně čisté. Podstatou sporu je právě to, že to čisté není. Osobně si myslím, že není vůbec jisté, že ČSOB vyhraje (myslím, že ČSOB si je toho moc dobře vědoma). Neznám přesnou podstatu tohoto sporu, ale vím, že pokud se týče poplatků (zejména jejich jednostranného zvyšování), spousta standardních úkonů bank (které si banky zvykly dělat právě proto, že se jim nikdo nepostavil na odpor) nemá jasný podklad v právních předpisech. Těším se, jak v této věci nakonec soud rozhodne. Můžeme se dočkat i určité malé revoluce v bankovnictví. Klientům bank tento spor rozhodně neuškodí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2006 8:58

Ani nemusí mít prostředky na právníky, stačí jen úspěšně (a s plnou peněženkou) lobbovat. Býti lobbistou je prý výhodné zaměstnání, přitom můžete chodit i v parlamentu, kam by vás jinak nepustili, a mít styky na vyšších místech. Ne, nejedná se prosím o úplatky ani o korupci, lobbování je přece povoleno, že?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2006 1:21 | Pet

Článek se mně moc nelíbil, tak nějak vypadá jako napsaný na objednávku ČSOB.
Ono to je spíš celé o tom, že zlodějům je potřeba se bránit. A to i tehdy, když mají zloději víc prostředků na právníky a i podmínky a ceníky si (samozřejmě v souladu s právem) ohnou tak, že to je právně čisté. Takoví kádři typu Krejčíře, Koženýho, Pitra a spol. jsou taky čistí, protože je nikdo řádně neodsoudil (taky měli dost prostředků na právníky).
Nakonec i tohle drobný pošťuchování bank má svý výsledky - viz skoro všude zrušené poplatky za zrušení účtu. I v tomhle případě není důležitý, jestli ČSOB těch pár tisíc vyhraje nebo prohraje. Je vidět, že pro ni je na prvním místě publicita, který se jí dostane vrchovatě. A je jedno, jestli titulky na konci budou "zloděj u soudu prohrál" nebo "zloděj u soudu vyhrál".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 4/4

4

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services