Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přivedou nás Vánoce do pekla?

Dušan Hradil | | 18. 11. 2004 | 9 komentářů
Blížící se každoroční žně poskytovatelů úvěrů mají letos jasné motto - peníze snadno a rychle. Skutečně, zadlužit se může téměř každý. Uvědomujeme si ale, za jakou cenu? Co když nám dluhy přerostou přes hlavu?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2004 17:36

ještě bych zdůraznil jeden rozdíl.
Solusu musíte dát souhlas, do cdcd jej dávat nemusíte, tam vás členové hodí automaticky i zpětně

Reagovat

 

+45
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bedřich 18. 11. 2004 15:30)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2004 15:30, Bedřich

Proč existují dva oddělené úvěrové registry a proč nejsou spojené? Budou někdy? V čem je problém?

Reagovat

 

-10
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

18. 11. 2004 15:30 | Bedřich

Proč existují dva oddělené úvěrové registry a proč nejsou spojené? Budou někdy? V čem je problém?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

18. 11. 2004 17:07 | HradilDu

Problém je v tom, že registr SOLUS je dílem leasingových a splátkových společností (zapojeny jsou ještě dvě banky), bankovní registr založila skupina bank. Na první pohled jde o "jiné" instituce, na ten druhý mají jedno společné - jde o komerční subjekty a ne nějaký státní úřad či bankovního regulátora, který by mohl pokrýt celý finanční sektor. Oba registry tedy vznikaly odděleně, to je tedy důvod, proč jsou dva (resp. tři, Česká národní banka spravuje registr podnikatelských subjektů a právnických osob).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bedřich 18. 11. 2004 15:30)

18. 11. 2004 17:36

ještě bych zdůraznil jeden rozdíl. Solusu musíte dát souhlas, do cdcd jej dávat nemusíte, tam vás členové hodí automaticky i zpětně
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+45
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bedřich 18. 11. 2004 15:30)

18. 11. 2004 18:37 | PSafranek

Podle mého názoru je důvodem platná legislativa. Zatímco banky a stavební spořitelny mají zákonem o bankách stanoveno právo si příslušné informace vyměňovat (a nepotřebují k tomu tedy souhlas klientů), tak naopak ostatní subjekty takové právo ze zákona nemají, tudíž potřebují souhlas klienta. Kdyby se registry spojily, musely by i banky vyžadovat souhlas, neboť by do toho bankovního registru "viděly" i ostatní subjekty, což by bylo nad rámec zákona o bankách. Proto si banky budou svůj registr držet vždy odděleně, jinak by si musely opatřovat souhlasy klientů, a to i zpětně, aby data zpřístupnily i dalším subjektům.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bedřich 18. 11. 2004 15:30)

18. 11. 2004 19:30 | Tridac

Se Solusem mám osobní zkušenosti a mohu sdělit, že vcelku dobré. Přišly mi domů tři dopisy od dvou společností asi před třemi měsíci. Sdělily mi, že jsem byl předán Solusu a stejně tak i moje tchyně. Ta si doplatila zboží před dvěma roky, ale druhý den přišla omluva, že ona ne.
Já jsem obrátil na vedení Solusu, přímo na předsedkyni, zda to je ci není pravda, že jsem veden. Předala okamžitě velmi ochotně otot k vyjádřením těm dvěma společnostem a musím sdělit, že běhm týdne přišly dopisy, které si dám do rámečku. Tolik omluv, superlativů jsem dlouho nečetl.
Jsou to dvě z největších splátkových firem. Ale moje zkušenost tkví v tom, že jsem stoprocentně věděl, že jsem nikde nikomu nedal souhlas. A to je v současnosti obrovský problém. Lidé toto neznají a přitom je zákon 101 velmi jednoduchý a přehledný, ale hlavně plně pro lidi. Neexistuje rodné číslo bez písemného souhlasu a ten ještě musí mít doprovodné náležitosti. Klientům v tomto směru v první řadě sděluji dotaz, zda dali nebo nedali někde souhlas.
Tedy závěr se Solusem mám dobrou zkušenost. Určitě to zjednodušší i urychlí možnosti úvěrování i v obchodech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

22. 11. 2004 11:11 | Jarmila

CBCB je dán ze zákona a je povinný. SOLUS je leasignových a splátkových společností a vznikl dobrovolně právě pro tyto společnosti. Problém je v tom, že zákazník o jejich existenci často neví a pokud jsou v nich náhodou nějaké informace, těžko je shání (a musí za jejich získání platit, i když jsou třeba nepravdivé).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bedřich 18. 11. 2004 15:30)

23. 11. 2004 15:42 | Boucek Antonin

Podíl klasifikovaných spotřebitelských úvěrů je 9%? Pokud si spravne pamatuji doby, kdy banky mely 30 - 40% klasifikovanych uveru, neni to zase tak spatne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

24. 11. 2004 15:08 | Julie Králová

Protože jsem nikdy nic nedlužila, nevim, zda jsem tento příspěvek pochopila dobře. Připadá mi nehorázné, pokud už někdo neumí hospodařit s penězi a musí si je půjčit a navíc je nesplácí, aby si ještě rozhodoval o tom, zda o něm bude veden někde záznam či ne. Před takovými finačně neschopnými jedinci se přeci společnost musí chránit a měli by být uvedeni pokud možno co "nejveřejněji" a ne od nich pro zveřejnění jejich finančních hříchů ještě žádat souhlas.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tridac 18. 11. 2004 19:30)

24. 11. 2004 22:59 | Tridac

Vážená paní Králová, ano, článek jste pochopila úplně jinak než byl napsán i myšlen. Napsal jsem zkušenost. A to negativní i pozitivní. Byl jsem nucen si před více lety vzít pračku na splátky, omlouvám se vám, s pěti dětmi a ženou na mateřské to zrovna lehké nebylo, ale jednak jsem nedal souhlas nikomu nikde se zveřejněním svých údajů, ale bez problémů jsem to doplatil. A nyní po několika letech mi přišel dopis, že mě dala jedna společnost do registru dlužníků Solus. Chápete? Moje tchýně si nikdy nic nepůjčovala a přišel jí dopis také. To je paradox, ale díky jednání se Solusem se toto vyřešilo obratem a i s omluvou. Prostě a jednoduše si toto lidi musí hlídat. Třeba tam ste také a ani o tom nevíte. Souhlasím s Vámi aby hříšníci byli zveřejněni. Ale lituji, nemohu souhlasit v tom, aby k Vašim osobním údajům měl přístup kdekdo. Souhlas je nutný a minimálně písemný. A pokud je myšlena na mne narážka, že pokud někdo neumí hospodařit s penězi, přeji Vám, abyste nikdy neměla finanční problém a jako na potvoru vám neodešla pračka, lednička, zdravotní problémy a dalších pár příjemných věcí. Ale to jistě se nebude týkat Vás. A asi na závěr, zajímal by mne Váš názor, kdyby Vaše osobní data byla všude zveřejněna a zpřístupněna komukoliv s vystavením na očích s dodatkem, že dlužíte peníze tam a tam, a přitom to není pravda. To jistě schvalujete? Tomu se nechce věřit. No a to jsem měl na mysli příspěvkem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Julie Králová 24. 11. 2004 15:08)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 044 524 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Úmrtí matky a nesplacená půjčka
Poradna > Karty, účty, úvěryÚvěrySpotřebitelské úvěry

Otázka: Dobrý den, jak se postupuje v dědictví v případě úmrtí matky, která měla úvěr na 200 000,-a byla přihlášená na UP kvůli tomu, že ji vyhodili z práce skrz alkohol? Jinak vlastnila rodinný dům a měla jednu... více

Spotřebitelské úvěry

Firemní úvěry

Leasing

Další čtení na flowee.cz

Thom Artway: na Instagramu se vše založit nedá, věčně tu nebude

Thom Artway: na Instagramu se vše založit nedá, věčně tu nebude

S Thomem jsme se potkali už v 8 hodin ráno, prý kvůli tomu, že když si dává schůzky na...více

Konec švédského experimentu s Twitterem pro lidi

Konec švédského experimentu s Twitterem pro lidi

Švédsko je svými sociálními experimenty známé. Tenhle ovšem po sedmi letech končí: oficiální...více

Nomádský život nemusí být tak růžový, jak ukazuje Instagram

Nomádský život nemusí být tak růžový, jak ukazuje Instagram

Články o nomádském životním stylu se točí kolem piňakolád na pláži, poznávání světa a...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Petr Teplý

ekonom

František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
47,49 %

z 179 duelů
×
Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
47,55 %

z 143 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK