Životní pojištění: tajemná výše provizí

Víte, kolik z toho, co zaplatíte na pojistném, získá ten, kdo s vámi pojistku uzavřel? Říkáte 30 až 50 %? Máte pravdu, stejně tak to ale může být i více než 150 %. Odpovídá výše provize náročnosti daného typu pojistek? Co určuje výši provizí a proč je nejčastěji nabízeno kapitálové životní pojištění, když rizikové je několikanásobně levnější?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2004 17:28

zaleží čemu říkáte vydělat, v porovnání s výherní vkladní knížkou to bude lepší vždy - leda, že by vás nkdo vylosoval:))
myslím, že vašich 20% ročně nemá ani jedna pojišťovna, a tím narážím, ž ejste stále neopdověděl na dlouhodbě zpětný zisk v invetsicích do akcií a dluhopisů, ne v podnikání. a vůbec proč paltit poplatky podílovým fondům za správu, když si ty akcie koupíte sám za jednorázový poplatek - to vám nevadí se s nimi dělit?

co se týká akcií tak jsou dvě možnosti
1) buď vyděláte
2) nebo proděláte

a jakou mám pravděpodobnost na úspěch? to m napovíte, až mi řeknete kolik máte zisk z akcií od roku 1995 :)


Zobrazit celé vlákno

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 11. 2004 9:24, Karel

Nevím jaké máte informace, ale řada profesí z daleko větší zodpovědností než má pojišťovák si musí o mzdě 25 000 čistého zdát.
Od zkušených konstruktérů a lékaři konče.
Protože mám velmi častro co dočinění se zástupci pojišťoven a mám ekonomické vzdělání tak si myslím mohui posoudit kcvalitu těch kdo se v této profesi pohybují. Kvalitních je bohužel jak šafránu.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 98 komentářů)

18. 11. 2004 20:53 | Lukanus

Jak to dělám ? Třeba stačí pojistit jednu větší firmu... Komplexně !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 20:51 | Lukanus

Já si následný servis dovedu představit. Založil jsem před dvanácti lety poradenskou firmu a mám na tu práci lidi - odborníky a ne lidi s ulice co dělají pojistky po práci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 20:43 | Fredy

Jen tak mimochodem, jak můžete pečovat o 5000 spokojených klientů? A jak víte, že jsou spokojeni? Pokud poradce uvádí, že pravidelně pečuje o své klienty, tak by je měl minimálně 4x do roka navštívit. Návštěvu odhaduji minimálně na jednu hodinu.
Ten váš kmen je uctihodný a denně navštívit 55 klientů také není žádná flákárna. Ovšem je třeba také z něčeho žít, tudíž a hlavně nové smlouvy a noví klienti. To dá jistě fušku, jak to děláte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 20:36

5000 klientů???? spokojených? myslím, že vás viděli vždy jen když jste jim psal smlouvu! jinak si nedovedu představit následný servis!! A vzhledem k počtu vas šacuji na českou a předpokládám, že jste jim přehodil "Ska" na Dynamicy. Trefil jsem se?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 20:29 | Lukanus

Škoda že tenhle chytrý pán nezná zákon 38/2004. Mimochodem pokud vím tak ZŠ potřebuje každý kdo má SŠ a pak VŠ. Nebo to jde naopak ? Svou práci dělám poctivě a pár pitomců mě nedokáže rozhodit. Za svou profesní dráhu mám víc než 5000 klientů a to spokojených !!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 20:29 | Fredy

Pokud myslíte mé občasné připomínky, jako rady, tak jsem asi poradcem. Ovšem ne, tak, jak si myslíte. A jen tak na okraj, pokud někdy vážně a někdy ze srandy napíši, že jdu navštívit klienta, tak vězte, že takto jmenují své zájemce i lékaři, právníci, daňoví a účetní poradci, realitní makléři ale i další podnikatelé.
Ale tady v tomto článku jde o provize a to je věc, která jde mimo mě.
Co vás dnes vlastně živí? Jednoznačně noví klienti, ale hlavně nové smlouvy. Péče o stávající klienty spočívá hlavně ve vidině dalšího vytěžení. Mohou být výjimky, ale ty mají buď ještě jiné příjmy z jiných činností a nebo dostatečně silnou a rozsáhlou mlm síť. Příjmy z této sítě (meziprovize) jim stačí a tak mají více času i na "charitativní" péči o některé staré klienty.
Co muže být za několik let? Představte si, že budete vybrán klientem, třeba na základě dobrých referencí a nebo na základě nejlepší nabídky služeb. S klientem sepíšete dohodu (smlouvu) o finančním poradenství. Pak mu, na základě podrobné analýzy, vypracujete osobní finanční plán. Za tento plán dostanete zaplacenou dohodnutou zálohu. Pak ten plán budete společně realizovat. Případně podle potřeby aktualizovat. Za pravidelnou péči budete dostávat měsíční paušál. Zapomenete na provize od finančních institucí, které budou, za několik let, skoro zanedbatelné, neřkuli žádné. Vy budete každoročně s klientem obnovovat smlouvu a to na základě kvality vaší práce a hlavně na základě spokojenosti klientů. Jen tací poradci budou moci říkat, že "pečují" o své klienty a ne, že nahání další nové neznalé ovečky. Jen tací poradci budou mít šanci na přežití. A myslím to upřímně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 20:18 | Lukanus

Tak si ty jedno vořezávátko jdi vyplakat své bolínko na ramínko mamince a nechoď si pro peníze za škodu do pojišťovny...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 9:06 | MartinA

Fakt solidní rapl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 18:09

no jste zaroven i obcasny poradce :) jiank osobne si myslim , ze v cechach to jen tak nebude a pak cesi nesou velmi neradi kdyz neco plati a nemaji na to primy cenik a zabaleny v balicku :)) tedy vidim v tom, ze se bude az moc licitovat o odmene a pak podel toho bude prace vypadat :( abych neco vydelal tak budu muset udelat mnohem vice klientu a tudiz na ne mit mene casu atd atd atd, myslim ze aktualni system neni az tak zly, ale dava prostor k zneuzivani a nekale soutezi a nefer informacim .( a to bych videl jako problem vetsi :(, kdyz budeme hrat ferove tak zacneme jinde nez u pojistky a tlaceni jen pojistky a nemusite mne platit primo ale takjako ted. nejhorsi je ze to spousta lidi dela v dobre vire, protoze jim to nekdo rekl a je jedno od jake firmy ci primy dealer :(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 18:01 | Fredy

To víte, že se těším. Jako klient ostatně nic jiného nepředpokládám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 17:44 | zinfo

Odstranit úředníka nestačí. Musí se odstranit úředničina. Je jí čím dál víc. Už to nestíháme, potřebujeme posílit. Potřebujeme novou kancelář, novou židli.... Prostě musíme se množit. Co takhle burzu s náma?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 17:34

proč kopírujete něco sem, když jsem vám odpovídal na to, už tam kde jste se na to ptal předtím!!! ano, zvládnu a celkem se na to těším, alespoň se ukáže kdo je kdo. A co vy už se taky těšíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2004 17:18 | zinfo

Je to smutný, za jaký vořezávátka nás mají. Nejlépe je produkt zabalit, aby nebyl čitelný a pak to prodávaj jako kouzlo a cenu si určit dle svého. Žijou z toho, že lidi neuměj počítat a chtějí mít jistotu. Nebo je cesta vylobovat peníze od státu pro lici a pak tu podporu z lidí vyždímat. Srovnání finančních produktů s autama není správné. Na rozdíl od aut, kde je spousta rizik a duševního vlastnictví, jsou tohle čisté počty s čistými penězi. Tady by se kalit nemělo. Děda vždycky říkal: Když lidi mají peníze, kramáři mají posvícení. Bohužel všichni Ti agenti s teplou vodou nechtějí poskytnutou službou pomoci mně, ale sobě.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 11. 2004 16:22 | Karel

Nechci polemizovat nad výši provize i když je samozřejmě velmi diskutabilní. Co je však zarážející u pojišťoven obecně, že jejich mzdová politika je velmi štědrá a na druhé straně neustále argumentují nad zvyšujícími se náklady což ve svém důsledku vede k zdražení pojistek které mi kteří se chceme pojistit jsme nuceni uhradit. V některých případech nemáme moc velkou volbu jestliže stát přímo určuje že musí být pojištěn /viz povinné ručení vozidel/. Jak ale se musí chovat podnikatel v jiném sektoru? Především v tvrdé konkurenci /která je i v pojištění/ si provede analýzu svých nákladů a hledá rezervy u sebe. Kdyby to provedli pojišťovny zjistili by, že v odměnách není něco v pořádku. Stačí si porovnat výdělkovou úroveň našich pojišťováku a jejich kolegů v zahraničí. Nechci vést polemiku k jejich odborné úrovni. Požadavky jsou jen vychozená ZŠ umět se orientovat v tabulkách a základní matematické propočty /ty je doučí/. Přitom výdělková špička v pojišťovnách předčí manažery v soukromých firmách, které zaměstnávají stovky zaměstnanců, umí několik jazyků a mají neporovnatelnou odpovědnost. Byl jsme svědkem rozhovoru jednoho pojišťováka, kterému šlápli na dohodnuté provize z Moravsko-slezké Kooperativy a nový ředitel na něho neměl čas. Jeho vyjádření na sekretariátu bylo ".....vyřidťe tomu šaškovi moje jméno a že čekám patnáct minut jinak odcházím ale upozorňuji,že odcházím i s celým kmenem tj.převedu všechny své pojištěné klienty ke konkurenci...." Jak si myslíte že to dopadlo? Ředitel si čas našel a pojišťovák vyšel jako vítěz a pojišťuje vesele dál za jakých podmínek ale nevím nepředpokládám, že za výrazně horších jak byl původní úmysl nového vedení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2004 9:47 | Fredy

V budoucnu budou převažovat NEZÁVISLÍ poradci, kteří budou za své služby placeni klienti přímo. Provize finančních institucí postupně zaniknou. Myslíte si, že tu dobu zvládnete?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2004 7:54

kupoval jsem si auto, nechtěli mi říct kolik mají jako prodejci provizi a za kolik to Škodovka vyrobila! Očekávám, že by měl být nějaký článek o tom za kolik dokáže Škoda auto vyrobit vůz a za kolik ho pak prodává!! jako klient přece vím, že dostanu pojistnou částku a kolik do toho dám, stejně jako u auta. vím kolik dám a co dostanu!
a díky za radu, ale klientovi dám podíl na provizi jak tomu říkáte jen po mojí nabídce a za jiného "režimu" (nemyslím státní režim, ani politicky). rozhodně když za mnou příjde , že chce provizy tak ať si jde jinam, tam mu tu pojistku udělají, ale nebudou řešit komplexni věci, takže dostane nějaké peníze, ale vyjde ho to třeba dráž (třeba taky ne)! nesrovnávejte to s materiálním produktem, kde můžu říct hele vedle v obchodě to je o litr levnější, vyrovnej to a beru to! tady s evám to může obrátit. ostatně někdy i v tom obchodě - horší záruční a potažmopozáruční servis podobně. Už Ba´ta říkal, nejsme tak bohatí, abychom si mohli koupit levné věci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2004 18:15 | Fredy

Pokud vás platí nějaká firma, tak je na ni, kolik vám zaplatí a zda je to úměrné vašemu výkonu a vašim schopnostem. Jenže u životního pojištění (u prodeje produktů všeobecně) vás platí klient. Tak se na něj nezlobte, že se o to zajímá. Dnes to již mnoho klientů dobře ví. A představte si, že mě, jako klienta, vůbec nezajímá, jak jste úspěšný, jaké máte náklady, ale jak co nejefektivněji dokážete ošetřit můj majetek, zajistit můj příjem a zhodnotit mé disponibilní prostředky. Pokud mi nabídnete to nejlepší a pro mě to nejvýhodnější, co trh nabízí, tak souhlasím s tím, abyste za to dostal provizi, kterou v produktech ostatně zaplatím. Proto mě zajímá i ta výše. Toto není vůbec o závisti a nepřejícnosti. To je o tom, že si, jako klient, vážím svých vydělaných peněz a nehodlám je jen tak zbůhdarma vyhazovat oknem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2004 17:41 | Jarek

ještě by se slušila parafráze na advokáty: Věřili byste svému advokátovi, kterého by platila vaše protistrana?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2004 9:33 | Honza Hájek

Proboha, proč se pořád vrtáte ve výši provizí? 1. Každý má, co si vydělá. 2. Kdo je šikovný, má víc. Pokud je v hierarchii (pojišťovna, makléřská firma), má i za to, že školí ty pod sebou. 3. Pokud má nízké náklady, má víc. Proč se nezveřejňují provize a platy dalších profesí, např. u lékařů, policistů, vojáků. Kdo to chce dělat, může, je to na vlastní ŽL, takže nikomu není bráněno ve výkonu této práce. 4. Těm, co jsou v této práci úspěšní, to přejte. Není to zadarmo, chce to důvěru a znalosti. 5. Je těžké se tím uživit, hlavně zpočátku. Cca 80 % začátečníků toho do roka nechá. Kdo vydrží, má pak možná šanci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2004 8:44 | Pavel

Já bych mu věřil, už jsem se s tím taky potkal. Nevím přesně, která to byla pojišťovna, ale onen dotyčný uzavřel, tedy uzavřel, na někoho napsal a zaplatil první splátku, několik desítek KŽP, pak odletěl za odměnu do Thajska all iclusive, pak s onou pojišťovnou skončil a ta vzápětí přišla na to, že má co dělat s podvodem, jenže už s ním mezitím rozvázala spolupráci. Zatím to ale není pravomocně odsouzené, je problém dohledat ty podvody. A taky se o tom radši moc nemluví, aby pojišťovna neztratila kredit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

Daniel Volopich

podnikatel

Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Daniel Volopich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services