Stavební spořitelny by bez pomoci státu prodělávaly

Poplatky? Rostly. Počet nespokojených klientů? Rostl. Zisky? Jsou, ale kolísají. Stát? Připustil vše a přihlížel, ale došla mu trpělivost a rozhodl se jít spořitelnám po krku. Stavební spořitelny však paradoxně kvůli nákladům na pokuty opět zhorší své hospodářské výsledky a vzroste tlak na růst příjmů. Odkud je asi spořitelny vezmou a co říkají čísla?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 9. 2004 23:47, Tomáš Marný

Hm, peníze ze stavebního spoření na bydlení bez úvěru... Na co by to asi tak bylo? Na nijak luxusní jádro v paneláku? Na lepší psí boudu? Kolik takových lidí by asi bylo?

Zobrazit celé vlákno

+59
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 9. 2004 12:05, Jája

Jen sehnat toho ručitele, že? Aby to byl zaměstnanec, nesmí to být podnikatel, musí mít určitou výší platu, sám nemá úvěr, pokud možno ani rodinu a ručil minimálně 15 let, nesmí to být manželka, pokud je to rodič, pak ne důchodce, pokud je v předdůchodovém věku, pak konec ručení musí být ještě v době, kdy ještě v důchodu není a půjde až potom... Zkoušel jste někdy hledat ručitele? Pokud neukecáte rodiče nebo sourozence, MÁTE SMŮLU, i kdybyste měl výdělky jako Bill Gates!

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

20. 3. 2006 11:26

Také se připijím s názorem. Co je to za výhodu? Fixní úrok? Vždyť v bance mám možnost získat hypotéku třeba s úrokem 3,8%!! A že to není fixované? No a? Takto právě operují zástupci SS. Tím, že se úrok nemění a že banky ho mohou zvýšit. Jenže banky ho zvýší jedině v případě, že inflace bude vyšší a úrok státní banky také. A pokud by se to stalo, a finančně vzdělaní jedinci ví, že na rozdílu mezi právě těmito úroky banky a spořitelny vydělávají, tak na čem pak budou vydělávat SS???? No nejspíš na poplatcích :-) Milan
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2004 12:05 | Jája

Jen sehnat toho ručitele, že? Aby to byl zaměstnanec, nesmí to být podnikatel, musí mít určitou výší platu, sám nemá úvěr, pokud možno ani rodinu a ručil minimálně 15 let, nesmí to být manželka, pokud je to rodič, pak ne důchodce, pokud je v předdůchodovém věku, pak konec ručení musí být ještě v době, kdy ještě v důchodu není a půjde až potom... Zkoušel jste někdy hledat ručitele? Pokud neukecáte rodiče nebo sourozence, MÁTE SMŮLU, i kdybyste měl výdělky jako Bill Gates!
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2004 11:58 | Jája

A co se stane, když to udáte? Budete lítat po polici, soudech a kdoví kde jinde, ztratíte hromadu času, nervů, náprava v nedohlednu a z Vás bude tak leda udavač, se kterým se přestane za pár let bavit i to rádio. Proč si myslíte, že je řada lidí nas...? Protože nic nezmůžou! Potkal jste se někdy s prací soudů? Já jo. Samé výmluvy, proč to nejde. Zlatí komunisti!
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2004 11:57 | Jája

A co se stane, když to udáte? Budete lítat po polici, soudech a kdoví kde jinde, ztratíte hromadu času, nervů, náprava v nedohlednu a z Vás bude tak leda udavač, se kterým se přestane za pár let bavit i to rádio. Proč si myslíte, že je řada lidí nas...? Protože nic nezmůžou! Potkal jste se někdy s prací soudů? Já jo. Samé výmluvy, proč to nejde. Zlatí komunisti!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 8:56 | Eric

ProBoha, co to tady je za diskusi? S úžasem zjišťuji, že velká část diskutujících (včetně autora, ovšem) se stavebek zastává?????? Zbláznili jste se? Spořky zvyšují poplatky, přibývají jim klienti, kteří jim posílají peníze a oni, chudinky, nemohou nějak vyjít? Není to náhodou rozhazovačnou nehospodárností a vlastní neschopností spořitelen ty peníze nějak zhodnotit? Což? Pane Bože! Já jen zírám - a to jsem si vždy myslel, že obecenstvo na Peníze.cz je normální... Stavební spořitelny je třeba osolit a ZAKÁZAT jim zvyšování a přidávání poplatků. Jestliže s penězi neumějí zacházet a zcela bezskrupulózně a bezostyšně vydíraly své klienty, tak ať zaniknou - stejně jsou k ničemu a klient s nimi dříve nebo později přijde do maléru. Uf! Slamník vás nikdy nenaštve.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2004 23:47 | Tomáš Marný

Hm, peníze ze stavebního spoření na bydlení bez úvěru... Na co by to asi tak bylo? Na nijak luxusní jádro v paneláku? Na lepší psí boudu? Kolik takových lidí by asi bylo?
+59
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 14:12 | Trixi

Podle mě nemáte pravdu. Spořili by si ti, kteří použijí peníze na bydlení i bez úvěru. Protože by státní podporu dostali a díky tomu by se jim to vyplatilo.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2004 20:45 | Tomáš Marný

Bez státní podpory by stavební spoření vynášelo něco kolem 2%. A termínovaný vklad na 5 nebo dokonce 6 let s výnosem 2% by si založil leda šílenec nebo ten, kdo by hodlal využít úvěru, takže by stavební spořitelny jednoduše neměly na úvěry peníze.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2004 19:10 | Trixi

To je v pořádku. Státní podpora ke stavebnímu spoření, ano. Ale jen pokud jsou peníze použité na bydlení. Přece stavební spořitelna vyplácí nízký úrok za vklady a za také nízký, ale o něco vyšší, dává úvěry. Kdyby neměla státní podporu, tak by si tam lidi co nepotřebují úvěr nespořili, tomu rozumím. Nerozumím tomu, proč se dává státní podpora i těm, co si za to koupí auto.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 9. 2004 18:57 | Petr

Trixi, on to tak úplný nesmysl není. Kdyby nebylo státní podpory, tak by spořitelny nemohly dávat úvěry s takovými sazbami. Když si dneska uzavřeš smlouvu, tak máš nárok za 5 - 6 let vzít úvěr se sazbou třeba 4,8% (liška). A ta sazba je pevná až do splacení úvěru. Tohle ti jiná banka nenabídne - ne proto že by nechtěla, ale proto že nemá státní podporu. Ono se to složitě vysvětluje, proč je to tak, ale kdo tomu rozumí, dokáže si to spočitat. Petr
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2004 21:34

Asi 100%-150% je provize - poradce, jeho nadřízený, jeho nadřízený, prémie za plnění plánu, soutěže... :)
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2004 10:56 | Trixi

Stavební spořitelny mi připomínají letadlo, ale obráceně: příliš mnoho peněz a málo úvěrů. Pak nemají výnosy z úvěrů a zvyšují poplatky. Tak proč ne jen na bydlení, to nechápu. Je úplný nesmysl, že dostávám státní podporu na spoření, za které si pak můžu koupit cokoli - třeba auto.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 9. 2004 17:33

Vy a někdo ve vašem okolí toto nikdy nepoužil? Opravdu?
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 9. 2004 17:25 | Jousa

časopis mi příjde zajímavý a rád si přečtu a výhody jako sleva 10% na předražené zboží - takovou nabídku mi SS neumožňuje. Mám na mysli např. nabídku využití úvěru na částku 450.000,- bez prokázání příjmů a pouze s jedním ručitelem atd. ...(úrok 4,8% rovněž nepovažuju za přehnaný). Podle vaší reakce rozhodně nevyužíváme služeb stejné stavební spořitelny - blahopřání mi chodí velice vkusné (na loňském byl tušim obrázek malovaný dítětem z dětského domova). Rozhodně se snížení poplatků nebráním, ale pokud zůstanou na stávající úrovni tak mě to nezabije.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 9. 2004 7:34 | Pavel

No, nevím jak u vás, ale u nás ten časopis cestuje rovnou do koše. Počítačově generovaná blahopřání považuji spíše za urážku, takže tím mě také příliš netěší. A "výhody" nevyužívám, radši si to pořídím skutečně výhodně (např. sleva 10% na zboží o 50% předražené mi výhodná nepřipadá). Skutečně bych ocenil, kdyby stavební spořitelny přestaly dělat tyto nesmysly a radši snížily poplatky.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2004 8:35 | rezjir

Proc to neudáte? Pokud neco tolerujete,tak s tím souhlasíte. A kdyz s tím souhlasíte, proc to kritizujete?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2004 23:32 | Docent

jj, výhody můžete na svou smlouvu využít... Třeba u Českomoravské stavební spořitelny, která mně vrátila dokumentaci k úvěrovému případu - bohužel ta dokumentace není moje, ale jiného klienta ČMSS. Ovšem výhoda pro mne je, že jsem z vrácených výpisů z bankovních účtů zjistil, že jistá firma ve Slaném platí své zaměstnance velice slušně, rozhodně více, než je celostátní průměr, takže se tam hodlám ucházet o místo...
A další výhoda je, že ČMSS na moji vstřícnou nabídku, že jim předmětnou dokumentaci vrátím, samozřejmě po úhradě nákladů, vůbec nereagovala. Takže mám příležitost jim onu dokumentaci vrátit prostřednictvím Úřadu na ochranu osobních údajů a ještě o tom napsat článeček na tento server :-)).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2004 14:20 | Jousa

Roční poplatek, který platím mi nepřijde nijak drastický. Dostanu 2x ročně časopis, výpis z účtu, blahopřání k novému roku a pravidelně nabídku jaké výhody mohu na svou smlouvu využít. SS mi vyřídí státní podporu co víc bych chtěl za 250,- Kč ... Nicméně samozřejmě nesouhlasím se zvyšováním poplatků v průběhu smlouvy - poplatky by měli zůstat takové, jaké byly při podpisu smlouvy. Natož aby měli SS dvojí ceny! Srovnání, které jsem použil s bankami, bylo myšleno asi takto: pokud antimonopolní úřad dospěl k názoru, že SS mají kartelovou dohodu, pak pokud prověří to samé u bank musí dojít ke stejnému názoru ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2004 13:27 | Docent

Srovnáváte poplatek za vedení běžného účtu s pětiletým termínovaným, prakticky nevypověditelným vkladem? To snad ne...
BTW za aroganci, s jakou spořitelny odpovídaly na stížnosti klientů k nehoráznému zvyšování poplatků a dvojím cenám, bych jim ze srdce přál pokuty dvojnásobné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2004 5:48 | Michal

A což takhle místo státní podpory na stavební spoření o tuto částku snížit daně? Místo nahánění nějakých volných rodných čísel, tak možnost odpočtu na děti. Bylo by to jednoduché, úsporné a spravedlivé.
Výhody: 1) Nezáleží na výši příjmu, proto je to spravedlivé, 2) Kdo má příjem, má možnost využít odpočtu, lidé bez příjmu nikoli, proto je to spravedlivé, 3) Není rozhodující na co to použije, nikdo mu to nebude složitě určovat, limitovat a kontrolovat. Proto je to spravedlivé.
Co si budeme nalhávat. Současný systém je především velký business pro stavební spořitelny, jejich akcionáře, armádu jakoby poradců a mnoho úředníků. Jak státních, tak těch bankovních.
Co si budeme nalhávat. Odhadem jedna třetina až polovina úvěrů je prý fingovaných. Velká část z nich z toho důvodu, že u nás není možné ohodnotit cenu vlastní práce a tak se to přežene, jako záloha na stavební práci. Na to se vždy najdou spřátelené stavební firmy a živnostníci. Další část je používána pro mimo stavební účely - nákupy aut apod. K tomu, jak získat úvěr, se používá stejný fígl.
Jaký to má smysl? Že se někde uvede, kolik peněz (úvěrů) bylo u nás použito na bydlení? Skutečně bylo použito? A kolik se jich po cestě zatoulalo jinam? Většina těch, kteří zde občas něco napíší a nebo těch, kteří čtou tyto řádky, zná ve svém okolí takové případy.
Stavební spořitelny kdysi vznikly za bohulibým účelem a bez státních podpor. A fungovaly, tak proč by nemohly fungovat i nyní? Jen by se musely radikálně změnit, zeštíhlit a nebýt tak nenasytné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 701 346 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Suchý únor, šťavnatý život. Kéž by to bylo tak snadné

Suchý únor, šťavnatý život. Kéž by to bylo tak snadné

Po prosinci plném oslav, podnikových večírků, vaječňáků u babičky a svařáku z trhu jsem...více

Upravování pohádek není cenzura, ale oživení. Věděla to už Němcová

Upravování pohádek není cenzura, ale oživení. Věděla to už Němcová

Pohádky jsou věc, na kterou se v Česku nesahá. Rodiče je vyprávějí méně a méně a na to,...více

Festival La Película zaostří na Latinskou Ameriku a historii Kuby

Festival La Película zaostří na Latinskou Ameriku a historii Kuby

Od 18. února si díky festivalu La Película mohou filmoví příznivci v Praze, Brně, Ostravě...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šimáně

podnikatel, Unimex Group

Aleš Michl

ekonom

Jiří Šimáně
ÚSPĚŠNOST
70,59 %

z 85 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
46,43 %

z 56 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.