Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jaroslav Brychta
finanční analytik
Jiří Pospíšil
politik
100,00 %
z 1 duelů
0,00 %
z 4 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Autentizační prvky a metody pod drobnohledem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
29. 7. 2004 10:34
Zdravim.
System CS se (kupodivu :-) ) vyvijel a jestli si to dobre pamatuju, tak je k dispozici historie vsech transakci, jestli to bylo zpocatku jinak uz nevim.
Lze aktivovat zasilani SMS zpravy po zadani/zmene prikazu. Operaci je mozne behem nejake doby telefonicky zrusit, takze jakysi pokus o zabezpeceni je implementovan. SMSky jsou zdarma.
Prihlasovani zadanim 10-ti mistneho cisla, ktery si nemuzu zmenit je peknej opruz, pokud jsem to nepouzival casto (jako ze ne), vetsinou jsem ho po nejake dobe zase zapomnel :-(
Pepa.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
2. 8. 2004 11:41
Autor, který píše o autentizačních metodách v bankách, by grid karty (případně podobné tabulky kódů) měl znát, jinak jeho článek působí docela amatérsky. V určitých bankovních službách (například ověřování příkazů zaslaných faxem) to byla a možná ještě je (pokud ji nenahradily tokeny s PIN) nejčastější metoda..
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)
29. 7. 2004 0:40
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 7. 2004 0:29
------------------------------ ------------------------------ -------- 1)Jmeno a heslo zadávané do webového formuláře
VÝHODY jednoduchost, zvyk lidí, není nutné u sebe něco nosit, je to použitelné skoro kdekoli
NEVÝHODY nízká úroveň bezpečnosti,
------------------------------ ------------------------------ -------- 2) Telefoní bankovnictví zde se zpravidla zadává nějaké identifikační číslo a několik pozic z PINu Například u jedné nejmenované banky stačí odposlechnout 4,2 relace a má útočník celé Vaše PIN a tím i kontrolu nad Vaším účtem.
VÝHODY asi pohodlnost a intuitivnost. Hodně lidí, ná také rodo, když hovoří s živým člověkem
NEVÝHODY klient komunikuje s bankou velmi často bez dostatečného soukromí a z togo opět vyplývá nízká úroveň zabezpečení. Navíc zde kromě klienta vstupuje ještě jednou nejrizikovější faktor (člověk). Tím se snižuje bezpečnost i spolehlivost.
------------------------------ ------------------------------ -------- Certifikát na nechráněném médiu
VÝHODY je možné to užívat skoro na jakémkoli počítači, neboť nejsou vyžadovány žádné ovladače. Při správném zacházení s certifikátem ,což je bohužel spíše vyjímka, je úroveň bezpečnosti napoužitelné úrovni.
NEVÝHODY úroveň bezpečnosti může nevhodným chováním klienta velmi klesnout
------------------------------ ------------------------------ -------- "SMS klíč"
VÝHODY není nutné u sebe nosit něco navíc, jedná se o dvoufaktorovou autentizaci
NEVÝHODY Nejedná se o standardní autentizační metodu, Implementace této metody nemá žádnou bezpečnostní certifikaci.
------------------------------ ------------------------------ -------- Autentizační kalkulátor s PINem
VÝHODY Jedná se o standardní řešení běžně užívané k autentizaci. Některé produkty užívané k tomuto účelu mají celosvětově uznávané bezpečnostní certifikace od renomovaných společností a sružení, které se tímto zabývají
NEVÝHODY Uživatel u sebe musí nosit další věc.
------------------------------ ------------------------------ -------- Čipové karty
VÝHODY asi nejvyšší možná úroveň bezpečnosti
NEVÝHODY Klient musí nosit čipovou kartu a případně i čtečku čipových karet. Na druhé straně je nutné říci, že pokud někdo s sebou nosí notebook, tak už ho jena PCMCIA karta (čtečka) asi nevytrhne.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 9:01 | Jirka
28. 7. 2004 8:54 | ZbynekV
28. 7. 2004 23:15
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 22:54
1) Jistě se tímto způsobem nechovají všechny banky. 2) To, o čem mluvíte vypadá sice velice lákavě, ale z principu to nemůžefugovat všude a stále. Princip toho co uvádíte je velice jednoduchý. Marketingové oddělení řekne, že ovládání účtu bude velmi jednoduché pro uživatele. Aby to bylo jednoduché, tak jako první jde nutně "přes palubu" bezpečnost a již dopředu se počítá s nějakými "ztrátami", které banka velkoryse "zamázne", aby klient byl spokojen a noviny o tom nepsali.
Za sebe musím říci, že je mi tato filosofie silně proti mysli. Jde o to, že klient uzavře s bankou určitou smlouvu. V té je jasně řečeno za co odpovídá banka a za co klient.Zkuste mi prozradit, jak má banka ručit za to, co se děje například s mým certifikátem??? Navíc snad všechny (nebo skoro všechny) banky mají na webu doporučení pro klienty jak se chovat aby co vyloučili, či co nejvíce omezili zneužití svého účtu. Když se tím klient neřídí a porušuje smlouvu, tak dle mého názoru by měl nést následky.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 22:36
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 22:21
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 22:19
28. 7. 2004 13:44 | Trixi
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 13:35 | Pavel
28. 7. 2004 11:59 | KarelM
Ad IB u postovni sporitelny (pouzivam): Je tam hloupe, ze platite i za zjisteni zustatku (2Kc) nebo vypis uctu (3Kc) u programu Klasik. Kdo IB pouziva jen pro podani prikazu, je to idealni. Pokud zjistujete zustatek nebo vypis tak 5-7x mesicne, je to za stejne penize jako u konkurence. Pokud tyto operace provadite nekolikrat denne, pak je lepsi si priplatit program Electron, kde jsou operace zdarma.
Ad vypisy: MaxInternetbaning zobrazuje tusim vsechny trasakce. Nicmene oproti Servisu24 umoznuje vypis transakci pouze za posledni mesic.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 11:33 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
Na okraj: používáte snad čerstvě internetbanking od Poštovní spořitelny? Viz třeba jinde Vaše trefná vyjádření k novým, cha, chááá, Maxkartám VISA? Já jsem si zatím stáhl po síti tu jejich příručku a zatím neměl čas k bližšímu zkoumání. Je to tzv. už hotové, tedy prakticky funkční? Nemám se obávat? Než si zase naběhnu: taková konkurenční Česká spořitelna, z které jsem utekl, ten svůj internetový mastodont onehdá sice spustila, ale měl jsem k dispozici "databázi" akorát transakcí prošlých právě jen přes internetbanking, což, jak uznáte, je v dobré společnosti nepřípustné omezení a chlívovina na desátou. Kupodivu potom za to, Česká spořitelna, od zcela nesoudných hodnotitelů a s dokonale vygumovanou pamětí dostala i nějaké to ocenění.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 9:46 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 9:38 | MoB
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 9:32 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 9:21 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 7. 2004 9:14 | Petr Šafránek
28. 7. 2004 7:36 | KarelM
Stránka 2/2
Následující