Když je cestovní pojištění jen cárem papíru

I když máte kvalitní cestovní pojistku, raději na ni zcela nespoléhejte. Proč? Klientka Axa Assistance utratila v zahraničí ze svého zhruba 130 000 Kč za léčbu a zhruba 90 000 Kč za další účty s léčbou spojené. Po návratu domů jí navíc Česká pojišťovna proplatila méně než polovinu výloh.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 8. 2004 23:37, František Vobořil

Vážený pane Hermane,

dovolím si reagovat, respektive připojit svoji nedávnou zkušenost se službami AXA ASSISTANCE CZ. Minimálně počáteční reakce Vašich pracovníků se totiž rozhodně nedá nazvat profesionální.

Po akutní hospitalizaci mé přítelkyně v Jihoafrické republice požadovala tamní nemocnice příslib, že je pojišťovna připravena hradit náklady léčby. Vaši asistenční službu jsem kontaktoval brzy ráno. Jakýsi mimořádně pomalý pracovník (možná noční vrátný) se zpočátku několik minut divil, že někoho může postihnout cévní mozková příhoda a to dokonce na jiném kontinentu a poté se začal (opět „žádný spěch“, proč si pořádně nevychutnat hovor z JAR…) pomalu vyptávat na relevantní údaje. Do hodiny však žádný potvrzovací fax nedorazil. Volal jsem tedy znovu, mezitím však zřejmě došlo k výměně směny, přičemž ta nastupující neměla o tomto případu zřejmě ani potuchy. Naštěstí šlo o osobu o poznání pružnější, čímž se divení a diktování podařilo zkrátit asi na pětinu času. Po třetí urgenci fax konečně dorazil, peripetie tím však nekončily. Podotýkám, že v další fázi už problematická komunikace probíhala zejména s jakýmsi místním partnerem/pobočkou AXA ASSISTANCE. Jednalo se kupříkladu o potvrzení odletu z ČR a tedy počátku platnosti pojištění, konkrétně fax letenky. Po letu s přestupem už ani nejčitelnější 3. list letenky není po prohnání faxem příliš čitelný. A tak jsem faxoval a faxoval a faxoval…

Přítelkyně vzhledem k jejímu akutnímu stavu samozřejmě podstoupila všechna potřebná vyšetření dávno předtím, než dorazilo potvrzení z ČR. I za to patří dík vysoce profesionálním službám tamní nemocnice i v takto finančně pro ni velmi riskantní situaci.

Osobně nemohu srovnávat služby AXA ASSISTANCE CZ s konkurenčními společnostmi, neboť jsem naštěstí zatím neměl žádnou jinou příležitost asistenčních služeb využít. Z rozhovorů s pracovníky finančního oddělení nemocnice však vyplynulo, že celá procedura proběhla přinejmenším velmi nestandartně. Do našeho odjezdu navíc údajně neobdržela nemocnice ani rand/korunu.

Ku cti AXA ASSISTANCE CZ nutno přiznat, že další smluvní úkony, tj. doprava rodinného příslušníka na místo a zpět a zpáteční transport pacientky s lékařským doprovodem proběhly velmi profesionálně, za což bych rád poděkoval.

Vůbec nemám nic proti tomu, aby si asistenční služba ověřovala, jestli někomu nekupuje hodinky. Nechoval bych se jinak. Chci jen upozornit na to, že se rozhodně nejedná o službu, která za Vás po prvním kontaktu ve chvíli, kdy jste nemohoucí, něco promptně vyřeší. AXA ASSISTANCE CZ totiž od svého klienta vyžaduje mnoho trpělivosti a hlavně ASISTENCI. Pokud se do podobné situace dostane člověk, který s sebou nemá doprovod pro vyřizování administrativy, není mu zřejmě pomoci…

S pozdravem
František Vobořil

Zobrazit celé vlákno

+80
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 4. 2015 9:33, volte jinou pojistovnu!!

Jen chci vsechny varovat pred pojistenim u AXA.pokud se Vam stane ,ze potrebujete ockovani na ,ktere jste zapomeli nebo musi nasledovat jako postupne ockovani a Vy hodlate ucinit vse pro napravu na svych cestach tak odpoved od AXY bude tato.

Vážený pane,
ke shora uvedené škodné události Vám sdělujeme, že jsme ukončili šetření ke zjištění rozsahu naší povin-nosti poskytnout Vám pojistné plnění. V souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012, občanského zákoníku a příslušnými ustanoveními Všeobecných pojistných podmínek (dále jen VPPCP) si Vás dovolujeme seznámit s výsledkem našeho šetření.
Podle VPPCP části II. oddílu A) čl. 2 odst. 1 písm. l) citujeme: „Vedle výluk uvedených v ČÁSTI I čl. 10 těch-to VPPCP se pojištění léčebných výloh dále nevztahuje na případy očkování nebo následků nepodrobení se povinnému očkování před odjezdem do zahraničí.“
Vzhledem k výše uvedenému Vám oznamujeme, že nemůžeme převzít náklady za ošetření dne z důvodu, že se jednalo o doplnění očkování, které se uskutečnilo až po příchodu do zahraničí. Tato skuteč-nost je výlukou uvedenou ve Všeobecných pojistných podmínkách Vámi sjednaného cestovního pojištění.
V případě potřeby nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle uvedeném výše nebo na e-mailové adrese claims.travel@axa-assistance.c z

-45
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 62 komentářů)

14. 7. 2004 14:09 | Roy Boehm

Každé...
a ještě jednou to zopakuju K A Ž D É pojištění, přestává být výhodné, dobré, spolehlivé atd. v okamžiku, kdy dojde k pojistné události. Na základě osobních zkušeností jsem dospěl k názoru, že cestovní pojištění znamená: 1) Výšší náklady na cestu. 2) Falešný pocit jistoty. 3) Stejné výlohy na léčbu, jako bych pojištěn nebyl. 4) Další výlohy na komunikaci s pojišťovnou/asistenční službou. 5) Hromadu nervů, při domáhání se oprávněných nároků. 6) Soudní výlohy a náklady na právníka, pokud se chcete soudit. 7) A stejně prohrajete!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2004 14:08 | Honzík

Ani, kdy máte platit se mnohdy nedozvíte. Platím si živ. pojištění měsíčně inkasem z účtu a někdy mi to nevyjde. Nevěděl jsem kolikrát se to stalo a ještě ten kal. rok jsem to chtěl uhradit ( nedostal jsem ještě upomínku ). Jak jsem se divil, když mě na ČP řekli, že mi dluh sdělit nemůžou, vědí kolik, ale podle nějakého předpisu z Prahy to nemůžou sdělovat, zpožděné platby se nevybírají v hotovosti a musím prý čekat na upomínku se složenkou, protože se mění i spec.symbol, či co. Demagogie, seřval jsem poj. agenta, co poj. uzavíral a vše najednou šlo.
-16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2004 14:07 | Jan Hájek

jediné co se od pojišťovny dovíte jednoznačně (a to od jakékoli, mám zkušenost přímou i zprostředkovanou s několika) je kolik a kdy máte platit vy. Při vzniku "škodní události" se dozvíte pouze kolik ustanovení našich obskurních zákonů jste porušili (díky všem předchozím vládám a pt pánům i dámám poslancům za "legislativní smrště") a kolik z plnění plněno nebude. V jednom obzvláště pikantním případu byl pojištěnec ještě navíc pojišťovnou pokutován, proč to se přes veškeré úsilí nezjistilo. Pojišťovna couvla až po podání žaloby.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2004 14:06 | mike

Kdyz se pojisteni k platebnim kartam eBanky zmenilo na CP, precetl jsem si podminky a pojisteni okamzite zrusil. Koukam, ze jsem udelal dobre.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2004 12:10 | Harry

Neni nahodou nejaky predpis, ze v ohrozeni zivota tu MUSI pomoci? Kde to zijeme?
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2004 9:23 | Pavel

No, ono asi spis slo o to, ze ji nikdo nepomohl na miste. Taky jsem jednou zustal zavisly jen na privezenych penezich, ve chvili, kdy vam odmitnou lekarskou pomoc bez zaplaceni cash predem a asistencni sluzba nepomuze, je fakt pojisteni carem papiru... :(
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2004 16:28 | Harry

Mne docela sokuje oznameni lekare: "kdyz nezaplati, at si pocka do rana", to je v civilizovane zemi normalni nechat nekoho svijet v bolestech (zvlast kdyz ma prokazatelne pojisteni a lze jej identifikovat)?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2004 5:30 | Karel

Ubohy bulvar - takto by se radoby nezavisly server nemel chovat. Staci si precist titulek a uvodni odstavec - zminovana slecna dostala min. 130 tis. Kdyby mela jen car papiru, tak nema prece nic!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 7. 2004 13:31 | Honza

Přijde mi to trochu padlé na hlavu, nedokážu si představit jak díky hovorům s asistenční službou provolám 60 000,-
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 7. 2004 23:05 | Jen tak se zeptat

Ne..že by na tom záleželo, ale byla by docela ironie, kdyby se něco stalo, bylo by potřeba využít asistenční službu a ona by se dobře postarala...jak by to bylo příští rok?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2004 22:52 | Dumal

Zajímalo by mě, kolik ta slečna dostala poté, co se odvolala proti rozhodnutí pojišťovny. To se ve článku nepíše. Odpoví mi na to někdo? Taky by nebylo na škodu vědět, jak vůbec fungují asisteční služby? To jako všechny mají partnery v zemích po celém světě? Vyplatí se to? Navíc by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdyby chodili asistenti do nemocnic osobně...už vidím, kdyby museli zařizovat osobně ve všech nemocnicích administrativní stránku takových případů v různých nemocnicích po celém městě, kdyby se jich kupříkladu nastřádalo 7 a víc?:o( víme, že Sydney není zrovna z nejmenších. Není rychlejší fax a telefon?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2004 11:22

Zapomněli jste přidat další asisteční službu - Coris. Tu používá Vitalis (dceřinka zdravotní pojišťovny 207). Jinak nechápu, proč si klientka stěžuje, že provolala 60 000. Vždyť mohla volat na účet volaného!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2004 14:39 | Honza

omlouvám se, chybí závěr a podpis. Závěr - do Chorv. stačí nyní formulář své zdravotní pojišťovny, určený pro Chorvatsko. Toť vše. Cestou ve Slovinsku a Rakousku jste kryti rovněž - pouze ne na repatriaci. Takže hovořit o tom, že je nutno do Chorv. komerční připojištění je trochu zbytečné (tehdy jsme jej v roce 2001 měli, nikdo jej v nemocnici ale nevyžadoval - ušetřili jsme tedy komerční pojišťovně nějaký peníz za plnění).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 14:34

Byli jsme s rodinou v roce 2001 taky v Chorvatsku a chirurgické ošetření dítěte večer v nemocnici v Crekvenici zcela bez potíží - NECHTĚLI kartičku pojišťovny, stačilo jim číslo pasu rodiče a podpis jejich formuláře. Podle mezivládní dohody ČR/CHorvatsko je léčba ve státních zdr. začízeních bezplatná (viz centrum mezinárodních úhrad http://www.cmu.cz/) ř
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 10:07 | Petr Šafránek

Omlouvám se, zapomněl jsem to podepsat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 10:06

Děkuji. Jde tedy přesně o to, co jsem si myslel - pojištění nebylo samostatně sjednáno za účelem cesty do Austrálie, ale klientka se spolehla na to, co dostala jako "bonus" k platební kartě. To je podle mého názoru docela odvaha hraničící až s neodpovědností, zvláště pak při cestě do Austrálie!!!! Samozřejmě to neomlouvá chování asistenční služby, která (pokud tvrzení klienty odpovídají skutečnosti) totálně selhala. V daném případě by asi bylo možné po asistenční službě prostřednictvím pojišťovny vymáhat a to i soudně finanční kompenzaci za nesposkytnutí služeb - zejména úhradu telefonátů, které musela klientka uskutečnit v přímém důsledku selhání asistenční služby. Na druhou stranu si myslím, že na úhradu telefonátů a pobytu otce po dobu delší jak 3 dny prostě z této pojistky jako takové nemá nárok.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 9:41 | PlischkeS

Dobrý den,
pojistné podmínky k této pojistce naleznete zde: http://www.ebanka.cz/formularePDF/pokynyProPojisteneASmluvniPodminky.pdf
S pozdravem Simona Plischkeová
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 9:16 | svb

Jedna vec je, ze mozna opravdu nema narok na vyssi plneni (pojistky ke kartam byvaji omezene a mivaji vysokou spoluucast, jak pise vyse p. Safranek). Uplne jina vec ale je, jak s ni jednala asistencni sluzba v Australii! To je prece donebevolajici selhani! V takhle vaznem pripade bych ocekaval opkamzity prijezd asistenta, ktery by vse v nemocnici zaridil a predstava, ze 4 dny cekali nez se jim AXA vubec ozvala me docela znepokojuje. Na letosni dovolenou mam bohuzel pojisteni u pojistovny, ktera je take jejich partnerem, ale po precteni tohoto clanku to pristi rok rozhodne udelam jinak!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 9:05 | Xxl

No rozhodne, a to ze Axa s rodinou vubec nekomunikovala, ani jim nerekla co maji delat a jak, to je prece normalni...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 7:45

Pro objektivní posouzení by bylo třeba asi vidět kompletní dokumentaci k pojistce (včetně všech podmínek a smluvních ujednání). Trochu mne totiž zarazila informace, že šlo o "pojistku k platební kartě". Mám zkušenost, že pojistky poskytované k platebním kartám mají dosti omezená plnění, vždy proto doporučuji sjednávat samostatné cestovní pojištění a na to u karty se nespoléhat! Zvláště pak při cestách mimo Evropu bych si velmi pečlivě četl pojistné podmínky (samozřejmě předem!). Navíc si myslím, že plnit má vždy pojišťovna, nikoliv asistenční služba, neboť klient má smlouvu s pojišťovnou a ta pak s asistenční službou. Poněkud proto nechápu, proč si s klientkou dopisuje asistenční služba, když smluvním partnerem klientky je výhradně pojišťovna. To, že se asistenční služba podílí na likvidaci, je interní záležitostí pojišťovny, s klientkou by měla ohledně plnění komunikovat výhradně pojišťovna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Stropnický

umělec a politik

Michael Tretter

podnikatel, Tretter’s Bar

Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Michael Tretter
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services