Jak pojišťovny (ne)dodržují informační povinnost

Rozhodli jsme se zjistit, jak pojišťovny dodržují nový zákon o pojistné smlouvě, konkrétně zda poskytují klientům všechny povinné informace. Sedm pojišťoven proto bylo podrobeno našemu redakčnímu testu. Výsledek? Špatný.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 6. 2004 14:46, TGP

Milý Franto z České pojišťovny, co kdybyste si ten zákon alespoň prostudoval, když už o něm mluvíte? Pak byste tady neblábolil nesmysly o jeho nedodržování...

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 6. 2004 21:18

Milé Peníze.cz, obávám se, že s přihlédnutím k novému zákonu o pojistné smlouvě, jehož některá ustanovení platí již od 1.5.2004, by bylo korektnější, pokud by Váš potenciální klient obdržel příslušné zákonem stanovené informace od příslušné pojišťovny dříve, než Vám zašle všechna data pro zpracování návrhu, tedy pokud by se zobrazily před vyplněním příslušného formuláře. Na druhou stranu je pravda, že pokud příslušné informace obdrží písemně poštou společně s připraveným návrhem, je zřejmě liteře zákona učiněno zadost, neboť informace dostane dříve, než návrh podepíše.
Ovšem nedivím se, že se toto téma zde v této souvislosti v diskusích objevilo, neboť autorka článku nezveřejnila, v jaké fázi se její jednání s příslušnými testovanými pojišťovnami nacházelo - tedy zda se jen obecně zajímala nebo již chtěla vyplňovat konkrétní návrh. Obávám se, že autorka přijala přísnější výklad zákona a očekávala informace již v rámci předběžného zájmu a když je nedostala, tak příslušné pojišťovny "osolila". Při tomto výkladu musím ovšem dát za pravdu (aniž bych schvaloval formu) těm, kteří Váš server kritizovali za absenci těchto informací v sekci prodeje pojištění. Metr by totiž měl být opravdu jen jeden...

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 86 komentářů)

3. 6. 2004 22:37 | Jan Kolda von Žampach

Ach jo, pane Zkratko, naučte se už alespoň jednou pořádně číst, ze souhrnu článku Vám kopíruji : "Credit Suisse a Česká pojišťovna také v celkovém hodnocení zvítězily..."
A daleko důležitější než to je fakt, že server Peníze.cz nabízí hejlům životní pojištění právě od Credit Suisse a sám NEPLNÍ informační povinnost. A přitom si dovoluje "testovat" u druhých. Velmi, velmi nevěrohodné, alespoň pro mne, když ne pro Vás - ale to je otázka primitivnosti či ne, to jak k tomuto problému, včetně Vás, kdo přistupuje. Redakce serveru Peníze.cz primitivně strká hlavu do písku a pojem "primitivnost" Vám určitě vysvětlí šéfredaktor právě tohoto serveru, rád ho totiž používá - viz níže.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2004 22:01 | bz

Ano, tento server Peníze.cz docela určitě zvolil vítěze předem, aby od něj za to dostal nějaké prebendy, to dá přece rozum... Člověče, nejste "tak trochu" úchyl? Nedivím se, že na to nereagují, vždyť je to naprostá pitomina. Nejsou přece padlí na hlavu, musí jim být jasné, že by na to někdo přišel. Navíc jsem si nevšiml, že by někdo byl vítězem testu, králem byl spíš jednooký mezi slepými.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2004 18:46 | Jan Kolda von Žampach

...a opomenul jste dodat, že životní pojištění nabízí přímo také tento server Peníze.cz, který tuto povinnost nedodržuje také a má ještě tu drzost "testovat" ostatní tak, že "vítězem" je právě ta pojišťovna, jejíž produkt prodává.
A strká potom PRIMITIVNĚ hlavu do písku, když se na to ukáže !!! Vskutku "věrohodné" šlapání na kuří oka, jen co je pravda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2004 17:08 | Petr Krasík

Četl jsem někde vyjádření pana Vícha, mluvčího Kooperativy, a musím říct, že je to pěkný lhář a že moc hezky manipuluje s lidmi. Tvrdit, že jste testovali sedm ze 40 pojišťoven, když jde o životní pojištění, které tady nabízí pojišťoven 15, je dost směšné. Pokud musí tiskový mluvčí takto lhát, bral bych to jako potvrzení, že jste jim opravdu šlápli na kuří oko - a nezbývá, než vám pogratulovat a popřát hodně odvahy do budoucna :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2004 8:30 | Petr Nedoma

Zajímavý článek, ale jsou i pojišťovny, které nesdělují ani tak nutnou věc jako je garantovaná pojistná částka. Myslím tím případ Dynamiku od České pojišťovny. Zajímal jsem se o tento produkt a zjistil jsem:
Jedná se o standardní kapitálové pojištění s pojistnou částkou pro případ smrti a jinou pro případ dožití. Pojišťovna ale pojistnou čístku pro případ dožití do smlouvy nedalal. Když se zeptáte proč, dostane se Vám naučeného vysvětlení: Vždyť je to fexibilní pojištění, klient bude dělat mnoho změn, stále se to bude měnit.
Je s podivem, že všechny standardní pojišťovny u svých kapitálových pojištění umožňují také změny (snížení, zvýšení, inflace, prodloužení, ..) a vždy klientovi vystaví dodatek- novou pojistku, kde jsou nové, aktuální hodnoty.
Na první pohled se vlastně nic neděje, vždyť to klient dostane tak jako tak. To ale není pravda. 1) Při provedení jakékoliv změny klient nevidí, jak se změnila jeho pojistná částka při dožití. Změny tedy mohou být nastaveny naprosto nevýhodně. 2) Pokud bude Česká pojišťovna potřebovat vydělat, není nic snazšího, než všem snížit v systému pojistnou částku např. o 0,5%. Pak také klesnou potřebné rezervy a skupina PPF může investovat vydělané peníze. Klient pouze zapláče a nic nezmůže - ve smlouvě není PˇC na dožití definována.
Častou odpovědí pracovníků ČP je - i jiná pojištění nemají definována pojistnou částku, např. investiční nebo flexibilní (Flexi od ČS). Pozor - zde je situace úplně jiná. Jedná se o individuální účet klienta, ze kterého jsou odečítány jen ty poplatky, které klient zná. Pojišťovna si nemůže strhnout ani o korunu více, než je v aktuálním sazebníku poplatků.
Zajímavé je, kolik klientů se nechalo přesvědčit ke koupi Dynamiku. Hodně to vypovídá o (ne)znalostech lidí o financích, o důvěře k České pojišťovně a snadnou manipulací reklamou (majitelem Novy je také PPF).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2004 21:36 | Jan Kolda von Žampach

Já si už myslím, že jistě hledají nějakého toho "renomovaného" experta, který jim a lidu kolem vystaví certifikovaný glejt ve smyslu, že černý je ve skutečnosti bílý a naopak, hi, hi, hi. Do té doby bude tady ticho po pěšině.
Píšu to dne 01.06. 2004 v 21:29 !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2004 18:17 | Franta

Co na to Martin Zika? A co Jan Tleskač?....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2004 9:15 | Jan Kolda von Žampach

Dnes je 01.06. 2004 a nic, houbeles, žádný vysvětlení. Asi to je úkaz, viz o něco níže a vyjádření pana šéfredaktora serveru, toho PRIMITIVNÍHO strkání hlavy do písku...
Ale zasmějme se tomu vespolek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2004 8:28

Samozřejmě jsem měl na mysli "tabulku" odbytného pro případ, že by skutečné zhodnocení rezerv odpovídalo TÚM, tedy garantovanému zhodnocení. Bohužel ani tu ve většině případů nedostanete....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2004 22:16 | Jirka H, jihra@atlas.cz

Tabulka kapitálové hodnoty (odstupného) může být těžko závaznou součástí pojistné smlouvy. Tabulka pouze říká, jak by se kapitálová hodnota pojištění vyvíjela v závislosti na čase a určitém předpokládaném ročním "úrokovém" zhodnocení. Jelikož ale úrokové zhodnocení je v každém roce trvání smlouvy jiné (podle konkrétních výsledků hospodaření pojišťovny), tak tabulka nemůže být v žadném případě závazná. Ačkoliv v jednom je přece jen tabulka kapitálových hodnot závazná - a to pokud se týká výše kapitálové hodnoty při zaručené technické úrokové míře. V tomto případě by asi bylo vhodné, aby tato tabulka byla závaznou součástí pojistné smlouvy, protože tato minimální výše kapitálové hodnoty je klientovi pojišťovnou opravdu zaručena. Ale i tabulky předpokládaných výnosů při úrocích rozdílných (vyšších) od zaručené technické úrokové míry řeknou klientovi o pojistce daleko více než nějaký složitý matematický vzorec a navíc vzorec, který se v průběhu trvání pojistky mění.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2004 12:58 | Franta

To by stálo za vysvětlení od redakce. Jak je to možné???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2004 22:40 | Jan Kolda von Žampach

Vážený pane ! Já na tento server chodím především pro další poučení, pokud nějaké zde mohu získat. A potřebu někoho urážet vskutku nemám. Zvláště a především nechci urážet ani konkrétně pana Špirakuse. Proč bych měl ? Pokud to tak pan Špirakus cítí, prohlašuji, že urážet jej vskutku NEBYLO mým úmyslem. Byl bych velmi rád, kdyby si tato má slova pan Špirakus přečetl.
Myslím, že jde o nepochopení základních přístupů a úhlů pohledu: já se k tématům zde na serveru, obecně, vyjadřuji z 99 % jako potenciální či stávající klient, kdežto, příkladem, takový pan Špirakus se vyjadřuje nikoli jako klient, ale jako ten, kdo obvykle z principu za "mé" peníze "svými" službami či produkty plní. A to je a bude vždy přece velký rozdíl a i jistý rozpor zájmů ! A nelze upřít, nyní jméno pana Špirakuse dávám definitivně stranou, že dnes v peněžnictví ( obecně ) vše ideální není. Myslím si naopak, že klient je zde stále více lovnou zvěří a celkový trend vývoje jde dlouhodobě v jeho neprospěch. Možná jsem příliš citlivý, ale zase mám na to jistě právo podložené konkrétními zkušenostmi : mě totiž investice a spekulace s mojí odloženou spotřebou existenčně živí. Na rozdíl od asi naprosté většiny zde přispívajících a diskutujících.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2004 19:38 | Jan Kolda von Žampach

Dne 30.05. 2004 jsem si právě na serveru Peníze.cz pod červenou záložkou PRODEJ přečetl, Vendulko, jednoznačně k životnímu pojištění: "Peníze.CZ Vám ve spolupráci s CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS POJIŠŤOVNOU, A.S. nabízí možnost sjednání životního pojištění."
Zkoumal jsem tedy, jak server Peníze.cz, který též nabízí životní pojištění, viz výše jeho vlastní slova, splňuje sám Vámi zkoumanou informační povinnost. Ano, kovářova kobyla, Vendulko, chodí bosa, Váš mateřský server tuto povinnost nesplňuje. Natož, abych měl možnost si potřebné informace a v případě zájmu jednoduše na max. 2 stranách formátu A4 ze serveru vytisknout ! Přitom je přímo příznačné, že na serveru Peníze.cz nabízený produkt je dítkem právě té pojišťovny, která je vítězem Vašeho testu. Podivnost více než náhodná, nemýlím-li se ? Sever Peníze.cz se tedy sám zařadil, tak jak mohu hodnotit smysl některých níže uvedených příspěvků, do řady zločinců, raději ZLOČINCů. Vymlouvat se na samotnou pojišťovnu přitom nelze : v zájmu klientů, pokud neměl potřebné podklady, měl server nabídku pojištění od 01.05. 2004 ZRUŠIT ! To by se ale nesypaly prašule z provizí !!!!!!! Cha,cháááááá....

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2004 19:13 | Jan Vašků

Dobrý den, proč máte prosím takovou potřebu urážet každého, kdo má jiný názor než Vy? Proč kritizujete někoho, koho neznáte, ale kdybyste se na něj zeptal lidí z pojišťovací branže, tak byste dostal velmi solidní reference? Jsou témata, kde jsou Vaše komentáře velmi zajímavé a velmi k věci, ale tady jste na tenkém ledě - a je škoda, že svou obvyklou fundovanost nahrazujete urážením jiného diskutujícího. Je to sice jen a jen Vaše věc, ale osobně bych mnohem raději četl Vaše odborné názory, kterých si vážím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2004 9:52 | Jan Kolda von Žampach

Ano, jde mi skutečně o publikování mých konzistentních názorů. Dělám to velmi dobře a především trefně, jak vidím : poznám to už spolehlivě dle toho, že debata se vždy stočí směrem na moji nevýznamnou osobu, nikoli aby se držela přímo věci a daného téma.
A Špirakus ? Vždyť oni si sami sobě právě nabíhají na smeč, hi, hi, hi. Tady sami oni právě přiznali, že tomu až tak nerozumí, jelikož a pročež to ani sami moc nedělají. Dělají tedy především něco jiného, přímo průmyslového, cha, chááá ! S posvěcením redakce Peníze.cz však tady ale, jakoby zasvěceně, mudrují za jiné k pojišťováckýmu retailu a rádi by se pasovali do role samozvanýho soudce nebo arbitra. A to také přes různý samozvaný a především manipulovatelný volby či soutěže typu "Pojišťovna roku" nebo "Pojistka roku" ! Proč tak tomu ? No je to obvykle, u takových panenek a panáčků, "dělostřelecká příprava" pro nekalý boj s konkurencí, resp. k ovládnutí, zmanipulování a případně i k vytvoření dalšího ( dalších ) distribučních kanálů nějakého produktu. V koho zájmu se on tak hanebně propůjčil, Špirakus ? Nic proti konkurenci samotné, ta přece má a musí být, ale tady to opravdu smrdí záměrnou nekalotou a především falší : vytváření nereálných očekávání u nachytaných hejlů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2004 0:29 | Tonda from Uzumburi

Zdarec palec Koldo, se ani nedivim, dyž seš jednou nemocnej, tak tě nikdo nepojistí. Proti "blbosti" pojistka fakt neexistuje.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2004 0:19 | Ivan Špirakus

Nepředstavoval. A věštec taky nejsem - ale půl roku dopředu už jsem to věděl - to totiž není nic složitého - stačí se podívat na web parlamentu (www.psp.cz). A tohle je odborný zákon, ne politika jako DPH, takže to poslanci nepřevraceli vzhůru nohama. Zrovna tento zákon byl přijat už v prosinci 2003, a ve Sbírce zákonů vyšel v únoru 2004. V parlamentu se projednával od podzimu a navíc pojišťovny (resp. ČAP) měly návrhy zákona k dispozici dávno před tím, než šel do parlamentu.
Takže uznejte, že na to měli času docela dost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2004 0:09 | Ivan Špirakus

Máte pravdu pane Poláku (a díky za podporu), skutečně nemáme ani jednoho "zvonkaře". Jsme průmysloví makléři a retailové pojištění poskytujeme hlavně pro vedení našich firemních klientů a dělají to jen naši zaměstnanci (v řádném pracovním poměru).
Jak je vidět, Koldovi jde skutečně jen o publikování svých názorů a o ubohé urážení jiných, nikoli o seriózní debatu. Trochu mi to připomíná některé politiky - taky se vyjadřují kdykoli k čemukoli, i když o tom nic neví.... (rétorika Koldy se navíc dost podobá stylu minulého premiéra, ten sice lidem neonikal, ale taky se choval jako, že je chytřejší než všichni ostatní dohromady - a byl to občas taky pěkný hulvát - jako Kolda).
Klidně mě obviňuje z "vykořisťování zvonkařů" a spousty jiných "hříchů" a ani se nenamáhá podívat se na náš web, aby zjistil, jak je vedle (hm,...jenže to by pak jaksi neměl o čem psát ...).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2004 16:03 | Petr S.

Máte pravdu, u pojišťovny Aviva mě to také bylo řečeno a pojištění jsem uzavřel,ale chtěl jsem samostatné úrazové pojištění u Uniqa pojišťovny, a musel jsem prokazovat že tady mám minimálně přechodný pobyt nejméně na rok, takže s pojišťění sešlo. Jak to že jedni tak a druzí onak ??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2004 13:43 | Jan Kolda von Žampach

...a tamtéž, někde v Rakousích, námluvy s majoritářem České spořitelny : odkup ze spořitelny neživotního pojištění, doufejme, že ku prospěchu věci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services