Výpočet čisté mzdy 2023
Interaktivní grafiky
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Zkušený lékař zakládá kliniku celostní medicíny. Pacient není jen diagnóza, říká
Stál u zrodu tří zdravotnických zařízení, které prodal, když mohla naplno fungovat bez...více
A komu tím prospějete? Předstírání orgasmu pro radost partnera nepomůže nikomu
Předstíraly jste někdy při sexu s mužem orgasmus? Proč ano, proč ne? Tuto otázku jsme...více
Sparťanská legenda se slávistickou tečkou. Bicanovi ale Ježek asistenta dělat nešel
Dvakrát zvedl Spartu z prachu, oprášil její slávu a vedl ji k trofejím. Z jeho druhého...více
Septembrové zvyšovanie platov na Slovensku: Koho sa týka a kto dostane najviac?
Rok 2023 je pre štátnych zamestnancov a zamestnancov vo verejnom sektore obdobím zvyšovania...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Hrušínský
herec a podnikatel
Michal Sýkora
bývalý hokejista a investor

50,00 %
z 4 duelů

25,00 %
z 4 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Jak pojišťovny (ne)dodržují informační povinnost
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
8. 6. 2004 14:46, TGP
Milý Franto z České pojišťovny, co kdybyste si ten zákon alespoň prostudoval, když už o něm mluvíte? Pak byste tady neblábolil nesmysly o jeho nedodržování...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
11. 6. 2004 21:18
Milé Peníze.cz, obávám se, že s přihlédnutím k novému zákonu o pojistné smlouvě, jehož některá ustanovení platí již od 1.5.2004, by bylo korektnější, pokud by Váš potenciální klient obdržel příslušné zákonem stanovené informace od příslušné pojišťovny dříve, než Vám zašle všechna data pro zpracování návrhu, tedy pokud by se zobrazily před vyplněním příslušného formuláře. Na druhou stranu je pravda, že pokud příslušné informace obdrží písemně poštou společně s připraveným návrhem, je zřejmě liteře zákona učiněno zadost, neboť informace dostane dříve, než návrh podepíše.
Ovšem nedivím se, že se toto téma zde v této souvislosti v diskusích objevilo, neboť autorka článku nezveřejnila, v jaké fázi se její jednání s příslušnými testovanými pojišťovnami nacházelo - tedy zda se jen obecně zajímala nebo již chtěla vyplňovat konkrétní návrh. Obávám se, že autorka přijala přísnější výklad zákona a očekávala informace již v rámci předběžného zájmu a když je nedostala, tak příslušné pojišťovny "osolila". Při tomto výkladu musím ovšem dát za pravdu (aniž bych schvaloval formu) těm, kteří Váš server kritizovali za absenci těchto informací v sekci prodeje pojištění. Metr by totiž měl být opravdu jen jeden...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 86 komentářů)
11. 7. 2004 12:12
23. 6. 2004 0:40 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
A opravdu dobrý fór je, že server peníze.cz mi následně, když na to poukáži, a až do dnešní doby blokuje k sobě přístup a odkazuje mě rádoby humorně na stránku s jakýmsi nepodařeným seksuálním aktem : no nevím, co si mám o tom, když se bavíme o použitých formách a jejich přiměřenosti, vůbec myslet. Asi, že přes ně si tedy určitě žádný finanční produkt nekoupím, cha, chááá... Pro mě je už ale dnes, a právě proto, celá záležitost s informační povinností pasé.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 6. 2004 9:53 | Franta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 6. 2004 21:18
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2004 15:32 | Josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2004 14:35 | Peníze.CZ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2004 14:04 | Josef
9. 6. 2004 7:54 | Martin Jarý
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 6. 2004 17:10 | Rony
Jinak si ani nedovedu představit, proč by tady mazali příspěvky - pokud byly chybné, určitě by jejich autora s chutí "setřeli" citací nějakých paragrafů či odborných názorů.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 6. 2004 14:46 | Petr Maršík
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 6. 2004 14:39 | Franta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 6. 2004 11:07
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 6. 2004 10:45 | Franta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 6. 2004 10:44 | Cenzura na serveru Penize.cz
4. 6. 2004 18:24 | Franta
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2004 16:58 | Vyjádří se někdo z ČP?
Jedná se o standardní kapitálové pojištění s pojistnou částkou pro případ smrti a jinou pro případ dožití. Pojišťovna ale pojistnou čístku pro případ dožití do smlouvy nedalal. Když se zeptáte proč, dostane se Vám naučeného vysvětlení: Vždyť je to fexibilní pojištění, klient bude dělat mnoho změn, stále se to bude měnit.
Je s podivem, že všechny standardní pojišťovny u svých kapitálových pojištění umožňují také změny (snížení, zvýšení, inflace, prodloužení, ..) a vždy klientovi vystaví dodatek- novou pojistku, kde jsou nové, aktuální hodnoty.
Na první pohled se vlastně nic neděje, vždyť to klient dostane tak jako tak. To ale není pravda. 1) Při provedení jakékoliv změny klient nevidí, jak se změnila jeho pojistná částka při dožití. Změny tedy mohou být nastaveny naprosto nevýhodně. 2) Pokud bude Česká pojišťovna potřebovat vydělat, není nic snazšího, než všem snížit v systému pojistnou částku např. o 0,5%. Pak také klesnou potřebné rezervy a skupina PPF může investovat vydělané peníze. Klient pouze zapláče a nic nezmůže - ve smlouvě není PˇC na dožití definována.
Častou odpovědí pracovníků ČP je - i jiná pojištění nemají definována pojistnou částku, např. investiční nebo flexibilní (Flexi od ČS). Pozor - zde je situace úplně jiná. Jedná se o individuální účet klienta, ze kterého jsou odečítány jen ty poplatky, které klient zná. Pojišťovna si nemůže strhnout ani o korunu více, než je v aktuálním sazebníku poplatků.
Zajímavé je, kolik klientů se nechalo přesvědčit ke koupi Dynamiku. Hodně to vypovídá o (ne)znalostech lidí o financích, o důvěře k České pojišťovně a snadnou manipulací reklamou (majitelem Novy je také PPF).
4. 6. 2004 0:06 | Jan Kolda von Žampach
Tak k tomu už netřeba opravdu žádných slov. Také dobrou noc.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2004 23:39 | zu
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2004 23:23 | Jan Kolda von Žampach
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2004 22:54 | zb
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/5
Předchozí