Česká pojišťovna: je potřeba měnit salon?

Ve svých poštovních schránkách mohli a mohou někteří klienti naší největší pojišťovny nalézt obálku s nabídkou, „která se neodmítá“. Snaha České pojišťovny zbavit se starých pojistek s vysokým garantovaným zhodnocením je pochopitelná. Způsob, jakým to v některých případech provádí, už ale nikoli.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 5. 2005 21:10

Dynamik velký podvod na klienty! Není možné se někde odvolad ani dovolad.

Zobrazit celé vlákno

+84
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 8. 2005 18:45

Z plna hrdla souhlasím pane Anonyme. Ono se to dobře dělala reklama když TV Novu a ČP vlastnila jedna firma (PPF). Nyní po prodeji Novy již reklama ČP pohasla, jak jste si jistě povšimli...ke ztrátě ČP na trhu (cca 60%) není co dodat !!!

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 134 komentářů)

25. 3. 2004 20:57

Pokud máte starou smlouvu 5 S uzavřenou před 7 lety, pak na ní je TUM 7,5%. Smlouvu, která běží už takto dlouho ( nevím s jakým cílem byla uzavřena), ale věřte tomu, že to jsou smlouvy se silně spořivým efektem, ve své době špičkové. Asi bych Vám poradil tuto smlouvu nerušit a pokud máte zájem o navýšení, potom uzavřít smlouvu další. V 90% případů při změně smlouvy tak, jak to agenti ČP nabízí, je převedení prostředků na novou ( a ještě k tomu Dynamik ) pro klienta nevýhodné. Životní pojistku jednostranně vypovědět nemohou, zákon jim to zakazuje. Než se rozhodnete uzavřít novou pojistku, radil bych Vám podívat se po konkurenční nabídce a pak se v klidu rozhodnout. Určitě je spousta pojistek u konkurenčních pojištoven, které jsou pro Vás výhodnější, než právě Dynamik. Dívejte se i na služby, které pojištovny nabízí a jen si vzpomente, kolikrát Vás navštívil agent od ČP. Hádal bych, že ani jednou. Ti totiž chodí jen když Vám chce pojistku přepracovat a navýšit platbu. Jsou pojištovny, jejichž agent Vás kromě sepsání návrhu pojistky navštíví při její předání a potom každý rok nejméně jednou a musí se Vám mimo jiné zodpovídat z toho, co Vám sliboval za zhodnocení a výsledek je třeba jiný. Neuspěchejte to a určitě budeted spokojen!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2004 18:17 | Jarda

Nejrozuměji asi uděláte, když přistoupíte na změnu, protože i tak je podle srovnání, které nedávno vyšlo v novinách ta pojistka o třicet procent levnější než kdybyste si ji nově uzavřel
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2004 17:00

Včera mi přišla výpověď hodně staré úrazové pojistky. Byla jen na pár korun, ale byla taky příšerně levná - právě proto jsem si ji držel. Vůbec neodsuzuju Českou, že ji vypovídá. Vadí mi jenom způsob, jak si to nalinkovali: pro mě je to výhodné a bezva a tak to musím přijmout. Tečka. Žádná omluva. 'Zádný dárek k tomu. Zádná lhůta na rozmyšlenou. Žádné další informace. Nic. A s tím nesouhlasím z principu, takže smlouvu okamžitě vypovím. Poradíte mi někdo nějakou dobrou úrazovou pojistku za rozumnou cenu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 3. 2004 16:34 | Liška

7 let starou? Tam můžete mít klidně 7,5% TUM. Nechte si ji v klidu dojet, dosporit a pokud se potrebujete pojistne kryti (na takto stare pojistce bude velmi nizka pojistna castka pro pripad smrti ci uraz), uzavrete si urazove pojisteni.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2004 14:49 | Bubo

A dneska víte, kolik Vás bude stát sporožiro zítra? Vždyť to banky každou chvíli mění a Vy nemáte šanci se tomu vyhnout jinak než tím, že účet zrušíte (a ještě za zrušení zaplatíte rovněž se měnící poplatek...:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2004 14:04 | Palo

Mam 7 let starou smlouvu u CP(zalozena rodici), je to S5.Byl jsem, jako mnoho zde pisicich lidi, navstiven agentem CP kvuli zmene stare pojistky na novou(Dynamik).Maloval mi kolecka(uroceni 8%), strasil me EU,tim, ze po vstupu do EU uz bude zakladani pojisteni o mnoho drazsi,ze to vse moc specha, atd. Na otazku ohledne poplatku mi sdelil, ze vse je zdarma az na mimoradne vybery.Rad bych vedel, jak velke TUM u smluv S5 CP garantovala, v tehdejsich materialech ji nemam zverejnenou a tento agent mi rekl, ze asi byla variabilni.Nic jsem zatim nepodepsal, nechal mi smlouvu i podminky Dynamiku,ale do velikonoc nejpozdeji musi byt vse vyresene:-),pry.Pokud nic nepodepisi,nechaji mi dojet starou smlovu, i kdyz to bude pro me nevyhodne, jak mi to sdelil agent?Hadam,ze by nemeli mit paku na to, ukoncit ji sami.Podle zatim sehnanych informaci o kapitalovem ziv. pojisteni se mi nechce dlouhodobe investovat do neceho co se mi jevi netransparentne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 3. 2004 13:11 | Ota

V tomto možná máte pravdu, možná ne. Ale tady hlavně jde o způsob jakým se snaží ČP klienty přesvědčovat a jak na ně tlačí, aby šli do Dynamiku. Mě se prostě ten jednostranný způsob líčení výhod Dynamiku nelíbil, stejnětak to, že jsem byl tlačen k přejítí na Dynamik hned na té první schůzce. A bohužel také zazněly argumenty o nesouladu starých smluv se směrnicemi EU (v dnešní době tak časté) a dokonce argument, že ty staré smlouvy stejně budou tak jako tak zmraženy. Jde prostě o nesolidní jednání, jednostraně zaměřené na uzavření pojištění Dynamik.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2004 12:54 | Petr Nedoma

Nejzajímavější na tom je, že Dynamik je naprosto neevropský produkt a nikdo by si ho v zahraničí nekoupil. Ačkoliv nemá garantovanou pojistnou částku, ČP nikomu neřekne polatky. Je to jako založit si sporožiro, aniž bych věděl, že mě měsíčně stojí 50 nebo 500 Kč.
Jiný pohled může být: ČP se zbaví výhodných nevýhodných smluv, ale za chvíli na to klienti přijdou. Už teď si ČP kazí jméno a je někde v žebříčku u České podnikatelské pojišťovny.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2004 16:38 | Plzen Bozkov

!!! Mejte oci na stopkách , natáhnete usi !!! Behem 5 let vyrostla akcie Komercní Banka 810% a Ceská Pojistovna 990% ! Za tu dobu jejich pojistení jen asi 25% a sporitelní knízka 10% ! Bylo by dobré ukoncit jejich pojistení a sporitelní knízky a dáti vse na jejich akcie ! A drzet ty akcie léta - az do dúchodu , nebo do koupe bytu ci domku !!! Vzdyt stací povinné pojistení a k tomu akcie ! A pro jistotu stejný díl penez i na akcie nejvetsí banky sveta Citigroup a nejvetsí pojistovny sveta AIG.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2004 13:01 | Fredy

Škoda, že už ho máte, poslal bych Vám číslo účtu, kam mi máte posílat peníze. Garantoval bych Vám podobné, možná výhodnější, podmínky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2004 18:45

Ano, oni tak rádi informují, dokonce jsem se setkal s tím, že tvrdili, že 3% úrokové míry se uplatnují na celou částku, která se do Dynamiku platí. A to dokonce ani nevědí, jestli je Dynamik Kapitálová životní pojistka, nebo Investiční životní pojištění
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2004 18:36

Životní pojistku ze zákona vypovědět proti Vaší vúli nemohou. Ostatní Ano. Tady v té konverzi jim jde hlavně o to, jak z klientů dostat víc peněz a snížit své vlastní riziko.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2004 11:41

Záleží na každém klientovi, zda to pro něj je výhodné nebo ne. Podle mého uvažování je více výhod než nevýhod. Čím vyšší TÚM, tím nižší garance zhodnocení. Proto pojišťovny zhodnocují produkty (různé typy pojistek jinak) právě podle TÚM. Takže se může stát, že u Dynamiku bude výnos vyšší než u staré 5S. Když si to někdo převede do penzijního fondu, tak tam je zhodnocení 3-4% a to je garantované. Další výhodou je možný výběr prostředků, sice za poplatky, ale u starých smluv to nebylo. A hlavní výhoda - kdykoliv měnit parametry smlouvy třeba po celou dobu mého aktivního života (snižovat a zvyšovat úložku či pojistnou částku atd... škoda psát). Věřím, že hodně nevraživosti je i od konkurence, protože lidé s Dynamikem nemají potřebu si uzavírat další pojistku. Já už ho mám. K.K.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2004 8:42 | Jirka

Moji přítelkyni taky navštívil pojišťovák z ČP. Blekotal něco o tom, že musí se předělat pojistka z důvodu vstupu do EU. Pozval jsem ho a poté jsem se ho ptal. Zda ČP věděla, že vstoupíme do EU ( dle jeho tvrzení nevěděla), jestli mi zaručí, že budou veškeré podmínky včetně technické úrokové míry zachovány. Mlčel jak ryba. A když jsem ho požádal, aby nám nechal smlouvu včetně podmínek. Tak nám nechal pouze podmínky. A prý že do konce týdne to musí být změněno. Tak jsem pojišťovákovi sdělil, aby mě oficiálně za pojišťovnu napsal, co vše nesouhlasí s EU. Při odchodu jsem informoval, že dělám v bance a že z toho nic nebude.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2004 19:26 | klient ČP (asi bývalý)

Ono tak jednají i jiné pojišťovny. Nedávno jsem schválně oslovil Avivu se žádostí o nabídku a nějaké modelové propočty. Asi si ve většině pojišťoven myslejí, že lidi jsou jen prosťáčci, kteří neví, jak se počítají peníze. Tehdy jsem jim odpověděl, že ať počítám, jak počítám, stále se nemohu dopočítat a že se tedy o svoje peníze a zabezpečení budu raději starat sám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2004 19:22 | klient ČP

Ta naše Pojišťovna Česká v současné době vypovídá i různé staré úrazové pojistky, a to způsobem dost nevybíravým a ultimativním. Asi mají klientů dost a potřebují se jich větší měrou zbavit. U mne se jim to asi povede... :-) Zatím na maily nereagují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2004 18:31 | Klient1

Myslím si, že na výměně staré a nevyhovující pojistky za novou nic špatného není. Naopak jsem rád, že mně někdo na špatný stav mého pojištění upozornil. Starou pojistku si platím od mých 18 let. Nyní mám manželku a dítě. Částka na kterou jsem byl pojištěn 20000 by jim vydržel tak měsíc a pak by umřeli hlady. Nyní jsem za stejné peníze pojištěn na 400 000 a navíc jsem si připojistil mou dcerku a to vše za 400 měsíčně a ještě si šetřím. Takže já jsem velmí spokojen a vůbec nechápu proč se tady všichni rozčilují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2004 14:56 | tonino

O Českou podnikatelskou bych se nebál. Teď ji zachrání společnost InterFinancial velkými obchody. Sou to všehoschopní lidé kolem pánů Šrámek, Tiralík, Šmerda, Rybka, Vozák,... Jsou tak schopní, že nejedné pojišťovně dlžej na provizích pár milionů. Snad tu ČPP konečně "zachrání".
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2004 14:23

Skvělé, že se tím někdo zabývá, také mne oslovil zástupce pojišťovny, jak má smlouvy je pro "Evropu" nevýhodná atd.. Na mé sdělení, že trvám na dodržení podmínek uzavřené smlouvy mi sdělil, "že takovou kolonku tam nemá a vyplňuje - klient odmítá návštěvu" To jsem zase odmítla já. Nevím co si poznamenal a já šla raději za právníky, zda mi můžou mou 10 let starou pojistku vypovědět a peníze buď vyplatit (méně než jsem tam naspořila), nebo převést na novou což nechci. To byla nabídka zástupce české pojišťovny. Dál se nikdo neozval. No hrůza!! To byl profesionální přístup!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2004 10:30 | Kendy

Pragobanka byla z hlediska ČP dědictví minulosti. Do majetku se dostala v době, kdy hlavním akcionářem byl FNM, tedy stát. Pokud si výroční zprávu přečtete pořádně, zjistíte, že ČP měla tuto investici řádně oprávkovanou, takže její odpis na přelomu století neznamenal žádnou výraznou ztrátu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Soukup

mediální magnát, Médea

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Jaromír Soukup
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů
×
Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
83,33 %

z 6 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services