Placené či bezpoplatkové finanční poradenství?

Placené kontra bezpoplatkové finanční poradenství je jedno z dalších kontroverzních témat mezi finančními poradci. Obě skupiny mají své zaryté zastánce i odpůrce. Je požadavek na úhradu za službu zárukou její kvality?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2004 8:22, Martin Vala

Ano, Slon se snaží dlouhodobě radit. Na serveru finance.cz jsem našla tento dotaz:
Zadáno: 27.02. 2004 13:28
Název sekce: Investiční poradenství
Zodpovězen: 09.03. 2004 08:56
Otázka: Prostřednictvím společnosti SLON jsem investovala a mám 50 podílů po 1 tisíc Kč, tedy celková hodnota 50 000 Kč u společnosti DELTA INVEST. Z obchodního rejstříku u Krajského obchodního soudu v Praze jsem zjistila, že společnost DELTA INVEST je v likvidaci. Právník mě poradil, že se mám přihlásit jako věřitel u likvidátora. To jsem udělala, ale nikdo z uvedených lidí v Obchodním rejstříku, kteří měli co do činění s touto společností nemá ani trochu slušnosti, aby mi odpověděl. Již dvakrát jsem se obrátila na společnost SLON o radu, poprvé byla odpověď v tom smyslu, že je vše na dobré cestě, podruhé se mi raději neozvali. Mám ještě nějakou šanci peníze, které jsem do podílů dala, získat zpět ? Děkuji JK
Odpověď: Dobrý den. Velmi nás mrzí, že jste udělala se svými prostředky takovou zkušenost, ale nepodařilo se nám ani na stránkách KCP zjistit více než: Název : DELTA INVEST - investiční společnost, a.s. v likvidaci IČO : 18623212 Ulice : Thámova 9 Město : Praha 8 - Karlín PSČ : 18000 Poznámky : Likvidátor: Ing. Jan Jareš Doporučili bychom Vám obrátit se na společnost SLON, která tyto podíly prodávala, aby Vám zjistila vše potřebné, aby jste ztratila co nejméně s tím, že si budete stěžovat na KCP. To opravdu udělejte. Hodně štěstí!! Böhm&partner team
Můžete mi vysvětlit, jak můžu této společnosti věřit, když se výše uvedené paní ani neozve?

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 12. 2006 17:26, K.Zahada

Jak byt nezavisly poradce? Asi nejlepsi reseni by bylo kdyby financni instituce meli jednotnou provizi, ktera by nerozlisovala produkt (tj. stejna provize za st.sporeni, pojisteni, atd..).

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

20. 2. 2004 16:04 | Fredy

Dobrý den Jájo. Nevím, co Vám na to odpoví ten starý pojišťovák, ale mě se Váš názor líbí. Musím uznat, že máte hlubokou pravdu. A teď mi řekněte, co s tím děláte a jak se proti tomu bráníte? Tohle jsem jaksi předvídal před šesti lety, při nástupu socanů k moci. Ono to není až velké překvapení, zatím to všude ve světě, po nástupu levice, vždy tak dopadlo. U nás je to o to horší, že nemáme za sebou úsporná a racionální období vlády pravice. Od socialismu rudého k sociál-socialismu růžovému je jen malý krůček. A lidé si raději zase zvykají na to, že o nich rozhoduje někdo jiný a hlavně, že se o něj všemocná a poctivá vláda vždy postará. Chudáci. Jenže, pokud jich bude hodně, tak to bude jako bumerang. Proto mám obavu z bezmezné důvěry k různým finančním žralokům, včetně státu. O to to bude horší rozčarování. No a k tomuto budoucímu kolapsu přispívají mnozí (závislí či nezávislí) finanční poradci. Ještě jednou Jájo, jak se proti tomu bráníte a případně co radíte?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 14:32 | Jája

Ono máte nakonec jedno, jestli dostanete kulový od státu nebo od finanční instituce. Na to stačí jeden šikovně změněný zákon, případně vyvlastnění pro ty, co se sami snažili. Chcete příklad? Při povodních přece Špidla prohlásil, že je nemorální, aby pojištěným byla zaplacena škoda, takže by se měli s nepojištěnými dělit napůl. Až půjdou ti odpovědní do důchodu, můžou se taky klidně dělit napůl. Při povodních k tomu nedošlo jen proto, že se vzbouřily pojišťovny, protože uplatněním onoho špidlovského "morálního" principu by se zhroutil trh s majetkovým pojištěním. Až budou ale pojišťovny s vládou na jedné lodi (t.j. budou muset vyplácet), kdo zaručí, že dostanete to, co máte dostat? Stále rostoucí masa nezaměstnaných? Jenže jako nezaměstnaní jsou evidováni jen půl roku, pak se propadají do sociální sítě a ze statistik vypadávají. Ve skutečnosti jich je tedy mnohem víc, ale neví se přesně, kolik jich je. Tito lidé navíc stárnou a nevytvářejí žádné hodnoty. Tak se úspěšně prostárnou do důchodového věku. Když je nikdo nezaměstná dneska, tak potom už určitě nikdo. Vzhledem k tomu, že dneska mají sociální dávky, dostanou jen minimální důchody. Pracovat nebudou moci, na to budou staří, takže se problém bude řešit klasicky, a to vyplácením sociálních podpor. Chápete tu časovanou bombu? V té době tu už tato vláda sice nebude, ale nezávidím tomu, kdo to bude vylizovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 13:03 | Martin Gardavský

Víte, můj problém je v tom, že to chápu až moc dobře. Chápu to přesně tak jak je to uvedeno na stránkách www.arizcr.cz, stanoviska ARIZ. Chápou to i další lidé (například Fredy), ale bohužel je jich stále menšina. Až jich bude víc, pak se budeme moci v diskusích věnovat i dalším tématům. Musím přiznat, že mě věčný evergreen o rozdílech mezi finančními poradci a finančními zprostředkovateli začíná nudit. Zvláště pak, když se v naší reálné momentální situaci v 95% o žádný rozdíl vlastně nejedná. Důležité není jak se vnímá poradce, prodejce nebo zprostředkovatel když se koukne do zrcadla, důležité je jak ho vnímá zákazník. A na koho se má obrátit zákazník, který dostal špatnou radu od poradce? Na soud! Což je, uznávám, rada, které se může dostat označení "hraběcí".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 10:10 | David Brázda

To, že se AFPZ do podobných veřejných diskusí nezapojuje, beru jako další důkaz toho, že jim nejde o celý trh a jeho fungování, ale že jde uvnitř stále o tu původní "Komoru", která si hrabala jen na svém vlastním písečku. I proto má ARIZ výrazně lepší šanci stát se reprezentantem všech, kteří se chtějí poradenství doopravdy věnovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 9:55 | Martin Zika

Vážený pojistný matematiku, mohl byste se mi, prosím, ozvat na můj email? Děkuji Vám, přeji dobrý den.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 13:01

Tedy Fredy, nezlobte se na mně, ale to by asi nešlo. Se začátkem Vašeho příspěvku souhlasím, ale rozhodně si nedokážu představit, že poradce něco vymyslí, nechá si za to zaplatit a následně chudáka klienta někam pošle. Jednak se tím úplně vynuluje úspora času - klient bude muset obíhat několik a třeba i deset institucí. Tam ho budou přesvědčovat, že to má špatně, a že produkt x je lepší a cílová částka SS by měla být vyšší apod., takže bude zase na začátku, pokud tedy nebude tvrdě stát za tím zpracovaným od poradce. No a další varianta je, že ho poradce pošle někam ke spřízněné fimě a s ní se může i následně šábnout, nebo dokonce to může být dceřiná firma. Takže si myslím, že současný systém je lepší. A k Vašemu závěru: pokud to bude zpracované písemně a klient si v tom neudělá nějaké změny, tak jde odpovědnost jednoznačně na poradce.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 11:17 | Fredy

A k tomu je třeba ještě říci závěr. Všichni ti, kteří mají co do činění se smlouvami různých finančních institucí, tak by neměli používat slovo PORADCE, ale vždy PRODEJCE. A je jedno, jak u toho radí. PORADCE může být pouze ten, který třeba vypracuje analýzu, na základě toho finanční plán a součástí plánu budou i jednotlivé produkty (či oblasti). Toto PRODÁ klientovi a tím obchodní činnost končí. Poradce, ale může být také ten, který pouze poradí, kterou finanční instituci pro jeho konkrétní potřebu volit a proč. Za to si nechá zaplatit a to je také vše. Může mu maximálně doporučit některé prodejce, či jej poslat přímo k finanční instituci. No jo, co ale, když ta rada bude špatná? Na koho se pak klient bude obracet?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 9:47 | Marcel

Promiňte, pane Gardavský, ale ZIL se Vám jen snažil vysvětlit rozdíl mezi poradcem a prodejcem, který asi pořád ještě nechápete.Samozřejmě že každý něco prodává.Máte pravdu, z tohoto pohledu je prodejcem úplně každý.I daňový poradce, protože prodává rady, i kadeřnice nebo dělník v továrně, kteří prodávají své dovednosti. My se tady ale bavíme o tom, že (opět použiju ZILův příklad) ten prodejce Škodovky je typický příklad prodejce, jeho cílem je prodat Škodovku a tím to hasne. A nezávislý motoristický časopis (tedy ne vlastněný automobilkou) může udělat srovnání podle nejrůznějších parametrů a pak rodině s dětmi doporučí velký rodinný vůz a svobodnému podnikateli sportovní kabriolet. I tem časopis je prodejce, prodává svoje rady, informace atd. Ale není to prodejce aut! Už chápete rozdíl mezi prodejcem finančních produktů a finančním poradcem?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2004 9:30 | Rony

Pokud chcete být dobře pojištěni (nebo mít jiný dobrý finanní produkt hodící se pro Vaše potřeby), tak si musíte najít protistranu (finanční instituci), která vás uspokojí za pro vás co nejvýhodnějších podmínek. Pokud výběr nezvládnete sami, je naprostý nesmysl spoléhat se na "neplacené" finanční poradenství či na služby rovněž "neplacených" makléřů. Nakonec si je stejně a dobře zaplatíte v ceně produktu (nic není zadarmo). Paradoxní ale je, že člověka, který by měl hájit jen a jen vaše zájmy, platí vaše protistrana. Věřili byste svému advokátovi, který by vás obhajoval před soudem a byl by placený z peněz toho, kdo na vás žalobu podal (nebo toho, na koho jste podali žalobu vy)???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2004 21:31 | Martin Gardavský

Promiňte, ale nerozumím Vám. Story o certifikacích jsou opravdu i prostředkem na podporu prodeje a stejně tak mohou být i podnikatelskou příležitostí (pokud se na to tedy díváte z tohoto úhlu). Je to prostě proto, že lidé NAKUPUJÍ a PRODÁVAJÍ. Zkuste to změnit! Když je někdo placen za to, že prodá tak je to opravdu PRODEJCE a mě zajímá zda o výrobku něco ví. Pak mě může seznámit kvalifikovaně (použiji-li váš příklad) s činností mobilního telefonu. Aby dostal (náš)certifikát tak se bude muset naučit jak se přetahují fotky do PC. Vy jako zákazník pak nakupujte "mobil" v prodejnách, kde prodávají prodejci s (našim)certifikátem. Je to přece jednoduché. Mimochodem: když je někdo placen za to, že poradí tak je to opravdu PORADCE, který vám prodává svoji radu. Není to pak náhodou PRODÁVAJÍCÍ PORADCE?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 17:06 | pojistný matematik na penzi

Co se týče reklamy, tak to jde mimo mě. Etikou se tento obor pouze zaštiťuje, ale jinak ji je velice vzdálen. Kdo zná podrobně produkty ČP, tak se tomu musí smát. Jenže při tom smíchu tečou slzy. V dáli je slyšet pláč a skřípění zubů podvedených reklamo-filů. Některé pojišťovací lapko-domy přišli na to, že se začínají lidé u nás více ptát a chtějí větší garance. Proto přišly s myšlenkou pojistek se zajištěnými fondy. A už se také objevily sumy jako 48% atd. Dost dobře to popsal nějaký pan Šídlo - pojistný matematik amatér, na Fincetrum.cz A hrátky o tom, jestli Vás podvede placený, či neplacený pojišťovací agent, či poradce je hra mimo mísu. Problém je jinde a jak to tak sleduji tak snad pisatelé pod názvy Erik, Fredy, ZIL a částečně Štěpánek vědí která bije.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 16:26 | pojistný matematik na penzi

Tak to je vtip doby. Nedivte se mu, on to nevěděl. A kdy to bude vědět? Za pár let budou všichni ti nadržení mladí důchodci chtít ty miliony od pojišťoven a penzijních fondů, ale dostanou kulový. A finanční poradci, oblepeni certifikáty a děkovnými dopisy nadnárodních finančních lovců, budou s úsměvem tvrdit "ale tohle jsme přece nevěděli". Dle Vaší filozofie budou lidé zase o něco chytřejší, ale nesmírně chudí. Na rozdíl od finančních usurpátorů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 11:31 | ZIL

Ono písmeno A je certifikát zarámovaný na zdi. V mém příspěvku jsem chtěl naznačit, že vlastnictví takového certifikátu není zárukou vůbec ničeho (myšleno ve vztahu k odbornosti poskytovaných služeb). Pokud ano, rozchodili by mně telefon certifikovaní servismani, to ale nezvládli.
Myslím, že pleteme pojmy: poradce a prodejce. Je-li tedy někdo placen za to, že PRODÁ, je to prodejce. A je to ten samý případ jako když v autosalonu Škoda mně někdo "radí" co si mám koupit za auto. Výsledkem bude PRODEJ značky Škoda.
Když je někdo placen za to, že PORADÍ, je to poradce. Například daňový poradce. Výsledkem bude RADA jak optimalizovat daně.
Takže pokud je prodejce certifikován nebo není, nezmění se nic na tom, že jeho cílem bude při současném stavu věcí PRODAT a nikoliv PORADIT.
Story o certifikacích jsou pak na straně jedné prostředkem na podporu PRODEJE, na straně druhé podnikatelskou příležitostí pro budoucí školitele a poskytovatele licencí. Systém zůstane nastaven tak, že poradci ve finančních službách zůstanou tím co jsou - PRODEJCI.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 10:25 | Pepa

A jak to chcete dokázat, když se v reklamě říká, že "je to taková lepší spořitelna"? Stačí to párkrát pustit v televizi, zajistit možnost uzavírání na poště a je vymalováno. Zvláště když klient uzavírá kapitálovou životní pojistku ve třiceti, ale čerpá až za dalších třicet let. Pojem "klamavá reklama" je jen na papíře a vymahatelnost práva v Čechách téměř nulová. A jste tam, kde jste byl...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 9:47 | Zachrdla - TriMan

Beru na vědomí a souhlasím. Rovněž pro pořádek: TriMan, ani já osobně již nejsme členy APFZ (měli jsme výhrady nejen k profilaci, ale především ke stylu řízení). Je velká škoda, že nikdo z AFPZ se do diskusí o dalším směrování oboru nezapojuje a nevyjadřuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 9:22 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

Pokud bude certifikace nastavena správně pak pak její účastníci budou muset disponovat určitými znalostmi. Bez nich certifikaci prostě nezískají. Budou tedy teoreticky připraveni k výkonu své profese. Certifikace říká A. Abeceda má však i další písmena.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 9:11

Nejsem šéfem Etického výboru ARIZ ČR, ale pouze jeho řadovým členem. To jenom pro pořádek. Myslím si, že na tom "průhledném kastování" se musíme především dohodnout sami mezi sebou, proto vidím velký význam organizace, jakou je ARIZ a mrzí mne, že AFPZ (v duchu KFP) za vším vidí byznys. I v souvislosti s certifikací se hovoří o byznys plánu tohoto projektu, což se mi krajně nelíbí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 8:50 | Zachrdla - TriMan

Pěkný příklad toho, jak by měly rozdílné úrovně služeb vedle sebe fungovat a vzájemně se doplňovat. Podmínkou je průhledné „kastování“, aby se klient v těchto službách vyznal a mohl se cíleně pro některou z nich rozhodnout. Tento názor je o to cennější, že zaznívá z úst šéfa etického výboru profesní organizace. Hodně úspěchů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2004 8:44 | Míla

Vážení, a co je platné placené finanční poradenství, když Vám třeba i placený poradce uzavře smlouvy a zoptimalizuje jednotlivé produkty, když finanční instituce za několik let změní podmínky, popř. se změní zákony? Vy chcete např. čerpat hypotéku a doplnit ji stavebním spořením. Změní se JEDINÁ číslice v zákoně, u hypotéky máte pětiletou fixaci, ale stavební spotření máte najednou na šest let. S tím pak nikdo nic nesvede. A o chování finančních institucí nebudu psát vůbec, to by bylo na samostatnou kapitolu, nehledě na to, že i informace se těžko získávají. Chcete, aby poradci nebyli bouchači, ale z čeho mají žít? V Praze možná, ale v okresním městě v Horním Truhlíkově, kde je 20% nezaměstnanost? Tam je ten člověk rád, že sám přežije. Pokud chce získat informace, jede na školení 100 km do Prahy nebo 200 do Brna, školení si zaplatí, něco o tom sice ví, ale copak bez bouchání přežije?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2004 8:12 | Jirka

Nedivte se mu, on to nevěděl! V začátcích stavebního spoření to bohužel nevěděl NIKDO a placené poradenství nebylo, protože ho nikdo nechtěl platit. Uvědomte si, že Vám to ani nikdo říci nemohl. Stavební spořitelny mění podmínky v průběhu spoření a to, co platilo v době uzavření smlouvy, neplatí v době, kdy chcete úvěr. Dneska jsme všichni o něco chytřejší, ale nebylo to tím, že školné za životní zkušenosti bylo někdy tvrdé?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services