Placené či bezpoplatkové finanční poradenství?

Placené kontra bezpoplatkové finanční poradenství je jedno z dalších kontroverzních témat mezi finančními poradci. Obě skupiny mají své zaryté zastánce i odpůrce. Je požadavek na úhradu za službu zárukou její kvality?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2004 8:22, Martin Vala

Ano, Slon se snaží dlouhodobě radit. Na serveru finance.cz jsem našla tento dotaz:
Zadáno: 27.02. 2004 13:28
Název sekce: Investiční poradenství
Zodpovězen: 09.03. 2004 08:56
Otázka: Prostřednictvím společnosti SLON jsem investovala a mám 50 podílů po 1 tisíc Kč, tedy celková hodnota 50 000 Kč u společnosti DELTA INVEST. Z obchodního rejstříku u Krajského obchodního soudu v Praze jsem zjistila, že společnost DELTA INVEST je v likvidaci. Právník mě poradil, že se mám přihlásit jako věřitel u likvidátora. To jsem udělala, ale nikdo z uvedených lidí v Obchodním rejstříku, kteří měli co do činění s touto společností nemá ani trochu slušnosti, aby mi odpověděl. Již dvakrát jsem se obrátila na společnost SLON o radu, poprvé byla odpověď v tom smyslu, že je vše na dobré cestě, podruhé se mi raději neozvali. Mám ještě nějakou šanci peníze, které jsem do podílů dala, získat zpět ? Děkuji JK
Odpověď: Dobrý den. Velmi nás mrzí, že jste udělala se svými prostředky takovou zkušenost, ale nepodařilo se nám ani na stránkách KCP zjistit více než: Název : DELTA INVEST - investiční společnost, a.s. v likvidaci IČO : 18623212 Ulice : Thámova 9 Město : Praha 8 - Karlín PSČ : 18000 Poznámky : Likvidátor: Ing. Jan Jareš Doporučili bychom Vám obrátit se na společnost SLON, která tyto podíly prodávala, aby Vám zjistila vše potřebné, aby jste ztratila co nejméně s tím, že si budete stěžovat na KCP. To opravdu udělejte. Hodně štěstí!! Böhm&partner team
Můžete mi vysvětlit, jak můžu této společnosti věřit, když se výše uvedené paní ani neozve?

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 12. 2006 17:26, K.Zahada

Jak byt nezavisly poradce? Asi nejlepsi reseni by bylo kdyby financni instituce meli jednotnou provizi, ktera by nerozlisovala produkt (tj. stejna provize za st.sporeni, pojisteni, atd..).

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

19. 2. 2004 8:05 | pojistný matematik na penzi

Vážení, jediný testem kvality poradce je spořící životní pojištění. Pokud mi jej někdo nutí, tak je to lump a vykopnu ho ze dveří. A rozdíl mezi placeným a neplaceným poradenstvím? Ten je jedině v tom, že mu za ty jeho keci a snahu mě obrat na provizích, ještě zaplatím. Ruku na poradenské srdce vážení. Kdo z vás tady může prohlásit, že nikdy nikoho neobelhal a že nikdy nikomu neprodal žádnou spořící pojistku? A rovnou radím těm, kteří se budou snažit vysvětlovat a poučovat o kvalitě pojistek a o zajištění rodin, že žádná dobrá spořící pojistka neexistuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2004 23:16 | ZIL

Složitější případy budou pravděpodobně čím dál tím častěji končit u placených poradců. K tomuto názoru mě vede zkušenost v poradenství na trhu mobilů: Koupil jsem mobil, ale přenést fotky do PC jsem nezvládnul. Tak jsem to zkusil u všech tří operátorů. Výsledek? Kromě naučených nesmyslných frází jsem se vždy dozvěděl, že odborník na můj problém je mimo a bude zítra, v pátek,... (asi je to učí PR agentury:-))
Takže předpokládám, že skončím u "neznačkových a neautorizovaných" bastlířů, kteří mně telefon určitě rozchodí. Budu si muset připlatit. To bych udělal rád už ve značkovém servisu, ale opravdu nebylo za co.
Finanční poradenství je ale v jedné věci výrazně odlišné: je možné nakukat ovečce, že finanční produkt je výhodný... Očekávat, že autorizovaní, certifikovaní budou poskytovat lepší služby je stejně naivní, jako si myslet, že v autorizovaných servisech na mobily sedí větší odborníci, než bastlíři kdesi v průjezdu. Pravda, bastlíři nemají na stěnách zarámované certifikáty.
Problém je ale někde jinde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2004 22:36

Ano, již jsem odmítl klienty, kteří podle mého názoru optimálně využívali produkty z mé "nabídky" a ode mně chtěli sestavit a následně aktivně řídit portfolio zahraničních investičních instrumentů včetně zajištění kurzových rizik vůči CZK. To je věc, která je mimo mé možnosti a nepatřím rozhodně k těm "poradcům", kteří by toto řešili investičním životním pojištěním... Neposílal jsem je k žádné "konkurenci", ale prostě jsem je odmítl. Pokud to přirovnám k jinému oboru - zdravotnictví, tak můj prostor je podle mého názoru na úrovni dobrého praktického lékaře. Pokud Vás Váš praktický lékař posílá na operaci do nemocnice, také Vás neposílá ke konkurenci... A to je možná i odpověď na Vaše další otázky v diskusi. Pokud bychom se dokázali v našem oboru vyprofilovat tak, aby klient podobně jako ve zdravotnictví jasně věděl, k čemu má praktického lékaře a neočekával od něho výkon kardiochirurga, nebylo by vcelku co řešit. Pak by také od dealera farmaceutické firmy neočekával objektivní diagnózu... V tomto "kastování" se já hrdě hlásím k tomu praktickému lékaři a nehraji si na kardiochirurga. I praktický lékař totiž svými předpisy de facto prodává léky, přesto není považován za jejich dealera... Pokud by někdo dokázal vymyslet dlouhodobě životaschopný systém, ve kterém bych mohl "diagnostikovat" potřeby klientů a pak jim "předepisovat" finanční produkty a nebyl přitom placen klientem ani provizemi (ale také žádným pevným platem nezávislým na odvedené práci), sem s ním! Protože takový systém doposud nikdo nevymyslel, dělám to, co dělám, protože komplexnost služby považuji pro klienta za přínosnější, než jakousi "supernezávislost"...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 17:57 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

Ano máte pravdu, ale jsem velmi zvědav až takový náročný systém vznikne (ARIZ ho začíná připravovat) kolik se najde zájemců. Podotýkám, že nepůjde o padesát otázek a popovídání se zkušební komisí.Zájemců proto, že dnes není patrně politická vůle provést změnu živnostenského zákona o vytvoření (zákonem) profesní komory ani nemluvě!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 17:09 | Tomáš Marný

Blbečkovi, který mně před pár lety poradil zbytečně vysokou cílovou částku (samozřejmě ne zbytečnou pro něho, byla přece úměrná provize) a navíc mne neupozornil na to, že brát si úvěr ke spoření na dítě je značně obtížné, ne-li nemožné, bych teď velice rád zaplatil - klackem po hlavě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 16:57 | Míša

Stále se tady hovoří o poradcích a jejich mnohdy gansterským kouscích, je nutné si však uvědomit, že jim k tomu v nespočetných případech nahrávají sami klienti, kteří uvěří kdejakému blábolu, čemuž se divím, uvědomí-li si skutečnost, že jde o jejich vlastní peníze. Je to tak, v čem se lidé nevyznají na to si najmou odborníka, tedy mu sami zavolají, nebo napíší, jenže u finančního poradenství "zdarma" je tomu přesně naopak a podle toho někdy vypadá i výsledek. Opravdu pro pláč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 16:48 | Míša

Jo divím se! Předpokládám, že jste si s klientem domluvil schůzku, přičemž vaše setkání jej k ničemu nezavazovalo. Klientova reakce je sice tvrdá, ale zřejmě předpokládal, že si jí může dovolit s ohledem na skutečnost jakým probíhá sjednávání schůzek s potencionálními klienty, kdy bývá poměrně často poradcem zdůrazňována okolnost bezplatnosti služby včetně ubezpečování, že klient s poradcem nemusí nic uazvřít. Koneckonců finanční poradenství je podnikání v němž z 90% hledá poradce klienta a v 10% opačně. U placeného poradenství je tomu naopak, zde hledá klient, ať už v tisku, Internetu, či jiné reklamě. A chování lidí, kteří za něco zaplatí je jiné, než kteří dostanou něco "zadarmo". U placeného poradenství funguje více zpětná vazba mezi klientem /zákazníkem/ a poradcem /prodávajícím/. Je-li špatný prodávající, nejsou zákazníci. Placené poradenství vyžaduje více než projít nějakým 4-víkendovým školením zaměřeným na získávání klientů pomocí různých "pojišťováckých triků". Jako musí mít právník, daňový poradce, účetní atd. potřebné vzdělání, atestace, zkoušky, tak by i u oboru podnikání finanční poradenství za úplatu měla existovat podobná státem vynutitelná kriteria. Ti ostatní, co kriteria nesplňují by byli pouze prodejci finančních produktů, ať už přímo nebo skrytě přes různé analýzy, osobní finanční plány atd.... .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 16:18

V některých firmách jim to asi jedno je. Proto se neustále setkávám a nejen já s tolika napáchanými zvěrstvy. Ale když bude někdo solidní a bude chtít dělat dobré poradenství i v méně solidní firmě, tak může. Takže je to o lidech - poradcích, jak pracují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 16:07 | Fredy

Tak, tak, je to o poctivosti a svědomí. A to se u představitelů "finančních žraloků" nenosí. Možná více, než nějaké certifikáty a regulace, bych prosazoval veřejnou osvětu. Kdyby se občas v denním tisku, či v různých časopisech, v rozhlase a v televizi mluvilo a psalo více o špatných zkušenostech s nevhodně volenými finančními produkty, tak by to možná pomohlo. Jinak tomu moc nevěřím. A co se týče toho, co je lepší, zda placené či neplacené finanční poradenství, tak to je totéž. Zase jen poctivost a svědomí. A na tohle se certifikáty nedělají. To určuje čas, praxe a nevyžádaná doporučení. A z vlastní zkušenosti bych to ještě rozšířil o další věc a to je finanční soběstačnost. I když to nemusí platit vždy. Někomu ta touha po provizích kouká z očí i když mu stojí před barákem poslední typ Mercedesu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 15:46 | Pavel

Jsem zásadně pro PLACENÉ poradenství. A řeknu Vám proč. Seděl jsem s klienty a vysvětloval podstatu stavebního spoření. Jak dlouho ukládat, kolik, kolik jim dá stát, jak to rozložit na více členů domácnosti a tak dál. Za hodinku jsem vytáhl smlouvy a uslyšel: "víte, pane, my Vám děkujeme, že jste nám to tak hezky vysvětlil. My si to chceme uzvařít, ale víte, ona to začala dělat naše dcera jako vedlejšák a ještě tomu nerozumí. Kdybysme ti podepsali Vám, ona by přišla o provize". Měl jsem rudo před očima a od té doby jsem na klienty ras. Divíte se mi?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2004 15:41 | Michal Svoboda

Podíváme-li se na to jak u nás finanční poradci, kteří pracují pro klienta zdarma, fungují, zjistíme, že naprostá většina z nich nám vždy, krom jiného, nabídne nějakou formu životní pojistky s odkazem, že bude zajištěna klientova budoucnost v oblasti příjmu i majetku. Ovšem ještě předtím než nás o nutnosti pojistku mít, přesvědčí, požadují spolupráci při analýze tkz. našich cílů, přání a snů, čímž se liší od obyčejných obchodních zástupců, kteří nám ušetří minimálně jednu schůzku. Protože nakonec i ten, kdo se nazývá finanční poradce nám nedoporučí nic jiného, co bychom nesehnali přímo od zástupce. Tkz. finanční poradenství zdarma neexistuje, jelikož finanční poradce nejprve analyzuje, potom navrhuje a nakonec zprostředkovává a chce po nás zaplatit, i když ne přímo penězi. Cena bývá ustálená na deseti doporučení na další známé. Je pravdou, že nedáme-li doporučení, poradce nám své služby stejně nabídne, aby jsme potom uzavřeli nějakou smlouvu, z níž mu poplynou provize, tedy úplně neostruhá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2004 15:23 | Martin Gardavský

Je to v lidech a taky v lidech ve firmách, pane Romane. Takže i ve firmách. Možná je jim jedno kdo pro ně pracuje (myslím těm lidem).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 14:55 | Zachrdla - TriMan

Myslím, že to byl Harpagon, který někde v předchozích diskusích podotkl, že při smluvním poradenství se jedná o objektivní odpovědnost. Nestačí tedy domněnka, že byl klient poškozen, ale zanedbání povinnosti na straně poradce by muselo být i prokázáno. Mimochodem, na téma „smluvní poradenství“ je již připraven samostatný článek a je na zvážení redakce, aby jej zveřejní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 14:38 | michal

a kdyz sme jeste u toho smluvniho poradenstvi... jako clovek z "druhe strany" bych se toho trochu obaval z duvodu zneuziti ze strany klienta.... protoze co si budeme povidat stejne jako kazdy poradce neni idealni tak ani kazdy klient neni inteligentni....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2004 14:38

Fredy, to se divím, že se divíte. Já měl dojem, že jste se setkal s takovými hrůzami, že toto už Vás nemohlo vyvést z míry. Ale abych se zastal Amcica. V něm to není, je to prostě v lidech (a "profesní" životopis toho pána, jak jste ho popsal, hovoří sám za sebe). A tam je jedno jestli dělá pro pojišťovnu x, y nebo z nebo dělá pro nějakou poradenskou firmu. Je to prostě zlatokop. Já taky přispěju - zažil jsem, že dealer Makler Bohemia doporučil paní ve věku 62 let, že nejlépe naspoří svému vnukovi na bydlení formou KZP 1 od tehdejší IPB (pro neznalé - je to určitá forma KŽP). Co Vy na to?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 14:35 | michal

presne od toho je tu panove financni poradenstvi!a ne zastupce nejak pojistovny, ktery ma na vizitce "financni poradce". ja uz sem nahore jeden komentar nahore vkladal ze pracuju jako fin.p. ale tohle oznaceni vubec nepouzivam.... ale ja jiz bylo psano v clanku... je to take dost o lidech....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 14:28 | Fredy

Nepopírám, že i já jsem z toho byl trochu vyveden z míry. A to je co říci. Tento případ se skutečně stal. Klient je v oblasti financí naprostý amatér, zato se velice dobře orientuje v jiné oblasti. Dostal jsem se k tomu přes účetní a daňový servis a přes možnost odpočtu KŽP od základu daně. Klient se rozplýval nad dobrým tahem (záměna SS za KŽP), tak jsem ho usadil, až se posadil. Tehdy prý neměl volné prostředky a nabídka agenta se mu moc líbila, tak zalitoval, že mám jen 2 SS. Toho agent využil s tím, že SS stejně vláda zkrouhne a že lidé nic nedostanou a že by bylo lepší s tím skončit dřív, než bude pozdě. Podnikatel, bohužel, poslechl. Toho poradce znám. Přes hrnce, Trend, KPT Quantum, kampeličku a MBI se dostal k Amcico. Předpokládám, že bude jeden z prvních, který bude mít certifikát .....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 14:07

Souhlasím s tím, že "kastování" není podstatné. To je věcí té které poradenské nebo chcete-li zprostředkovatelské firmy, jakou cestou se vydá a když dokáže najít klienty, svoje místo na slunci dokáže uhájit. Jestliže klient zaplatí za něco, co jinde ve stejné kvalitě, dostane zdarma nebo třeba levněji, je to skutečně jeho problém (možná tam nedostane krásný elaborát v "mašličkách"). Stojím si za tím, že je to všechno v lidech. Podstatné dle mého názoru je, aby byl dán zákonný rámec tomuto druhu podnikání. Bohužel jsem přesvědčen, že na tomto serveru již diskutovaný zákon o poj. zprostředkovatelích .... a následné certifikace, zůstali na půli cesty.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 13:31 | Martin Gardavský

Vy máte nějakou špatnou náladu pane anonyme. Téměř zapšklou, řekl bych. Jestli jsem se svým "hloupoučkým" a neumělým vyjádřením přičinil o její zhoršení pak se omlouvám! A na závěr: na tomto serveru je velmi příjemné, že většinou diskutují lidé pod svým vlastním jménem a nebo přezdívkou a konsistentními názory.Pak se s nimi dá diskutovat, ale o to Vy jistě nestojíte.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2004 13:00 | Michal Svoboda

Tak tomu teda moc nerozumím, má-li někdo smlouvy na stavební spoření blízko fáze, kdy již budou končit /5 let/ a kdy je možné vybrat, po podané výpovědi, naspořené vlastní peníze, garantované zhodnocení a přesně definovanou státní podporu, je na radu nějakého borce předčasně vypoví. Nevím jestli je borec ten od Amcica, ale každopádně klient, který na tuto radu dá, nemá všech pět pohromadě, uvažování takovéhoto klienta ve mně evokuje provokativní myšlenku, že kdyby borec od Amcica, či jiné pojišťovny poradil klientovi /člověku/ roztrhnout stokorunovou bankovku na dvě poloviny, s tím, že takto bube mít stokoruny dvě, tak klient uvěří a bude mít pocit pocit, že udělal pro své finance to nejlepší. Jó, každý je strůjcem svého štěstí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Bém

politik

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services