Investovat už lze i na poště

Poštovní spořitelna přišla před několika dny s novinkou, díky níž můžete investovat do podílových fondů i na poště. Zjistili jsme, co všechno její nabídka obsahuje a také vyzkoušeli, jak se vlastně investuje na poštovním úřadu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 1. 2004 18:50, Harpagon

Já si zase cením Vašeho snažení v ARIZu. Ale zdá se mi, že jste se ještě neodkutálel dost daleko od rodného stromu (KCP). Hned je Vám jasné, že za to může obchodník s cennými papíry. ZCP nerozlišuje mezi matadorem a začátečníkem. Já si myslím, že jsme narazili na mezeru v zákoně (vazba mezi obchodníkem s CP a zprostředkovatelem). Jak to funguje v jiných případech? Jak víte, co Poštovní spořitelna Poště předala nebo nepředala a jak vypadá smlouva mezi nimi? Já bych byl opatrnější. Bude jen dobře, když se tento problém vyřeší v novém zákoně. Na vyhlášky KCP mám svůj názor ...

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 1. 2004 9:29, NED

Myslím si, že pošta by se měla především snažit o to, aby fungovaly její základní služby. Vysvětlení principu investování do podílových fondů a výběr vhodného fondu dle "potřeb" klienta je otázkou minimálně jedno až dvouhodinového rozhovoru. Chtěl bych za takovým člověkem stát na poště.... Pokud si někdo bude kupovat fondy na poště, asi příliš zkušeným investorem nebude, proto jej lituji co se dozví od fundovaných přepážkových pracovnic. Česká pošta sice registraci KCP má, ale tým vyškolených odborníků?? Vždyť i v bankách je to povětšinou děs a hrůza. Pravdou je, že si to pošta trošku zjednodušila "investičními programy", ale pořád je to složitější než razítkovat obálky. Nesouhlasím také s názorem v této diskuzi, že fondy jsou jednodušší produkt než životky. Pokud to ovšem není ve stylu, já jsem pojišťovák, ale můžu Vám nabídnout klidně i investici do 4 fondů! Pojistky jsou u většiny pojišťoven konstruovány podobně a smozřejmě je nutné je "doladit" dle potřeb a přání klienta. Na to však stačí pár školeníček na jednotlivé typy pojistek. Fondů jsou však stovky a chce-li je někdo nabízet trošku zasvěceněji, musí denně sledovat vývoj na kapitálových trzích po celém světě.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

22. 1. 2004 18:38 | Barry

Ach ty naše mustry. Nikoliv "podílové fondy KCP", ale "podílové fondy KBC"... Aspoň je vidět, komu věnujete většinu své pozornosti :-))
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2004 18:33 | Harpagon

Pane Gardavský, tolik chvály si ani nezasloužím. A co KCP, to není osvědčený strážce čistoty kapitálového trhu? Mám za to, že bedlivým zrakem z dáli sleduje naši diskuzi a ve vhodný okamžik se do toho vloží, jako princ Drsoň. Jinak si myslím, že brečíte pěkně na cizím hrobě. Jak jsem to pochopil, Česká pošta je investičním zprostředkovatelem pro Poštovní spořitelnu, divizi ČSOB. Ty investiční programy nejsou nic jiného než podílové fondy KCP, jak jsem je našel na webu www.csob.cz. Z toho plyne závěr, že ČSOB IS zde není pasivně legitimována (neb tyto fondy neobhospodařuje, tedy ne UNIS), a otázka by měla znít, zda Česká pošta stručnou brožurkou plní požadavek ZCP o péči přiměřené podle § 47b ZCP. Další zajímavá otázka mě napadla: do jaké míry obchodník s cennými papíry odpovídá za přiměřenou úroveň poskytovanou jím využívaným investičním zprostředkovatelem (podle § 374 OBCHZ?). P.S. Zajímám se o obchodníky s CP a kolektivní investování. Banky, pojišťovny jsou na mé prosté uvažování příliš složité.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2004 11:01 | Ivo Juchelka

Víte ale, v čem je problém? Že Etický výbor vůbec s veřejností nekomunikuje, neinformuje o svých výstupech a nesnaží se trh vychovávat k větší transparentnosti a odpovědnosti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2004 7:23 | camvandyk

Domnívám se, že je úplně jedno, zda investovat na poště, nádraží či v bance, protože úrověň pracovníků bank je katastrofální.Oni neumí ani někdy přijmout objednávku na nákup PL či odkoupit PL. Možná někdo na poště tomu skutečně rozumí, protože ty roboti v bankách a na info-linkách nerozumí ničemu. Hlavně, že prošli drahým školením, které zaplatí klienti na poplatkách.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 1. 2004 0:26 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

Já je znám a o organizacích mám také jakýs takýs přehled, jen jsem podlehl chuti si malinko rýpnout ... a ono se to nevyplácí jak vidno. Ale co Vy Harpagone? Některé "zvídavé" jazyky za Váš domovský přístav označují právě ČSOB a tak mě napadlo zda tomu tak opravdu není, když jste se jako osvědčený strážce čistoty kapitálového trhu zatím podrobněji nerozepsal o prohřešku popisovaném v diskusi. Zatím jen jeden řádek a to ještě na úkor mé maličkosti, to není jen tak! :o)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 21:34 | Harpagon

Pane Gardavský, víte přesně, v jaké organizaci jste, když neznáte její členy (po 7 měsících)? :o)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 21:20 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

No teď jste mě dostal! Takže AKATU i UNISu. Ke skvělosti etického výboru UNISU se nemohu vyjadřovat úplně nestraně neboť jsem jeho členem (asi sedm měsíců). Mohu jen říci, že jsem byl velmi příjemně překvapen jak pracuje a jak poměrně tvrdě postupuje vůči chybujícím členům. Předpokládám, že tak bude i nadále a tak se těším na příští zasedání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 20:59 | Alastar

Milý pane Gardavský, a proč AKATu? ČSOB IS je standardním členem UNISu, tak proč ne UNISu? Navíc UNIS se prsí tím, jaký má skvělý Etický výbor, tak ať se předvedou, ne?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 20:54 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

Myslím, že UNISu je psát zcela zbytečné. Spíše bych doporučoval napsat na AKAT. Pokud si totiž kliknete na na stránkách poštovní spořitelny na reklamace nebo správce serveru dostanete odkaz na emaily s domenou ČSOB. Dokázal bych pochopit chybu Pošty jako nově zaregistrovaného investičního zprostředkovatele, ale takový úlet někoho z ČSOB bych tedy nepředpokládal. Onen propagační materiál je možno používat jako perfektní přiklad toho jak propagační materiál vypadat nemá! Gratuluji! A Komisi nechejte maličko času, přece jen od zahájení kampaně Poštovní spořitelny uplynulo pouze deset pracovních dnů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 14:55 | NED

Porovnával jsem náročnost při opravdovém investování prostřednictvím podílových fondů a nikoliv prodeje čtyř programů, tomu se nedá příliš říkat investovvání do fondů. Co se týká Pioneeru, tak ten sice nepřesně prezentoval svoji strategii, ale větší chybu vidím v práci jeho "prodavačů". Každý alespoň trochu soudný poradce při pohledu na skladbu portfiolia fondu musel klientovi vysvětlit o jaký typ fondu jde a jaké investiční riziko může očekávat a investici více diverzifikovat dle individuální potřeby. Bohužel spousta lidí, tento fond nabízeli jako doplněk ke svému stavebku či pojištění a maximálně k tomu měli ještě tak jeden fond peněžního trhu.
Netvrdím, že dobře pojistit je naprosto jednoduché, ale také to není nic příliš složitého. Zejména pokud pojišťovací poradce pracuje pouze pro jednu pojišťovnu a tudíž nemá velké "starosti" s výběrem vhodného produktu. Z vlastní zkušenosti vím, že většina pojišťováků si příliš hlavu neláme a práskne třeba nevhodně nastavený Dynamik nebo nějakou dobře zaplacenou kapitálovku a potom děj se vůle boží. Tím však nechci házet všechny pojišťováky do jednoho pytle.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 11:47 | Boucek Antonin

Zajimalo by mne, zda si babicka koupila nektery z programu, ktere kapou? Investoval nekdo nekdy penize do neceho, co prsi?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 10:20 | Ondřej Schon

Rozhodně nesouhlasím! Na fondy dostanete jednoduchou brožurku, popisující základní strategii a riziko, což je díky investičním programům jednoduché. Samozřejmě je potřeba tu prezentovanou strategii dodržovat, ne jako slavný Pioneer, který uvedl v omyl desítky tisíc lidí.
Naproti tomu životní pojištění je složitější, zvlášť pokud klienty na poštu láká svou klamavou reklamou Česká pojišťovna, slibující za 300 Kč měsíčně zajištění i spoření v jednom. Takovou manipulaci jsem už dlouho neviděl - a nikomu to nevadilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 10:20 | Petr Liškařík

Rozhodně napište, ale ne nutně na UNIS, ale na KCP - Komise docela přísně kontroluje právě to, jak vypadají propagační materiály, zdali je v nich risk warning a podobně. Máte-li ještě ten dopis, pošlete ho spolu s podáním - a pak dejte vědět, jaká byla odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 10:14 | TGP

Opravdu by mne zajímalo, jak bude pošta zajišťovat a Komise kontrolovat dodržování odborné péče na poštách. Nebo je to jako obvykle a Komise bude buzerovat jen malé prodejce, zatímco ty velké prostě nechá, ať si dělají, co chtějí?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2004 9:29 | NED

Myslím si, že pošta by se měla především snažit o to, aby fungovaly její základní služby. Vysvětlení principu investování do podílových fondů a výběr vhodného fondu dle "potřeb" klienta je otázkou minimálně jedno až dvouhodinového rozhovoru. Chtěl bych za takovým člověkem stát na poště.... Pokud si někdo bude kupovat fondy na poště, asi příliš zkušeným investorem nebude, proto jej lituji co se dozví od fundovaných přepážkových pracovnic. Česká pošta sice registraci KCP má, ale tým vyškolených odborníků?? Vždyť i v bankách je to povětšinou děs a hrůza. Pravdou je, že si to pošta trošku zjednodušila "investičními programy", ale pořád je to složitější než razítkovat obálky. Nesouhlasím také s názorem v této diskuzi, že fondy jsou jednodušší produkt než životky. Pokud to ovšem není ve stylu, já jsem pojišťovák, ale můžu Vám nabídnout klidně i investici do 4 fondů! Pojistky jsou u většiny pojišťoven konstruovány podobně a smozřejmě je nutné je "doladit" dle potřeb a přání klienta. Na to však stačí pár školeníček na jednotlivé typy pojistek. Fondů jsou však stovky a chce-li je někdo nabízet trošku zasvěceněji, musí denně sledovat vývoj na kapitálových trzích po celém světě.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2004 21:46 | Milan

Nic proti investování na poště - někomu třeba bude vyhovovat pro svou jednoduchost, ale zhrozil jsem se, když mne moje osmdesátiletá babička podala dopis, který obdržela společně s úrokovou poukázkou k vkladní knížce PS. Tam byla akční nabídka, že může bez poplatků za předčasný výběr z vkladní knížky s výpovědní lhůtou převést prostředky do některého z poštovních programů. Žádný popis těchto programů, do kterých instrumentů ivestují, jen obrovský nadpis NEMUSÍ PRŠET, ALE KAPAT BUDE URČITĚ. Informace o rizikovosti investice naprosto ŽÁDNÁ!!! Spíše populistické heslo automatického zhodnocení vkladů. Ač sám investuju do PL dost dlouhou dobu, tak si nedovedu představit svou babičku a další, jak pochopí možnou ztrátu, jak bude obíhat pošty, když se bude chtít dostat k penězům apod. Byl jsem na praktiky Poštovní spořitelny tak naštvaný, zejména nad zněním tohoto letáku, že jsem chtěl již psát UNISu pro porušení etického kodexu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2004 18:53 | Jirka Sirka

Proč to nezkusit. Když to poštovní spořitelna bude propagovat, a čas od času se stejně každý na poště zastaví. Je třeba si ozřejmit, jaká je cílová skupina, tj. obyčený pracující lidi, kteří platí složenky, chodí si pro doporučenou poštu. Investor z povolání na poštu stejně investovat nepůjde. A jakýpak vysvětlování. Tady máš 4 možnosti a jednu si vyber. Stejně tomu lidi moc nerozumí, hlavně že někdo slíbí, že někam vloží peníze a za pár let se mu vrátí víc. Já v tom ale nevidím nic špatného.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2004 15:44 | Karel Klofanda

Ještě větší bomba jsou pojistky České pojišťovny na pobočkách pošty. Fondy jsou proti životce jednoduchý produkt...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2004 12:45 | Tukan

Když si představím ty paní, co seděj na poště, tak si nějak nedovedu představit, že mi celý natěšený vysvětlujou něco o podílových fondech. To se musí vyzkoušet!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Jan Fischer

politik

Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services