Sliby chyby českých bank

Přesně podle rčení "když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" se chovají české banky při prodeji spotřebitelských úvěrů. V reklamě nabízejí úrokovou sazbu "od". To, že ta skutečná se bude lišit, je jasné, ale už není moc jasné, proč se někdy liší u téměř všech klientů o pět či šest procent. Směrem nahoru samozřejmě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 8. 2003 12:41

A to tam ve Vašem testu šli celkem movití zájemci. Zkuste poslat do banky testovací osobu s platem cca 8.000,- hrubého a s manželkou a dvěma dětmi. To teprve uvidíte tóčo!!! Jinak nemá smysl si za příšerného papírování vyřizovat pracný úvěr na (vcelku běžných) 19, 8 % úroku p.a. Pokud už hu potřebujete, je rychlejší a jednodušší jakákoli splátková společnost. Úvěr je sice vyšší, cca 22-24% p.a., ale vzhledem k tomu, že Vám stejně nedají vyšší úvěrový rámec než 30-50.000,- tak ten rozdíl není tak velký a ušetříte nervy, čas a papírování. Nejlepší ale je úvěry radši nepoužívat, protože poplatky, které se těžko zjišťují, jsou vyšší než samotné splátky úvěrů.

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 8. 2003 8:34, BarboraJ

Děkuji,
tyto informace se mi velmi hodí. Mám účet u GE, ale úvěr si asi vezmu u e-banky.
Škoda, chtělo by to pohnat banky před soud pro klamavou reklamu.


-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

31. 7. 2003 17:00 | PetrV

Anonym již v podstatě vystihl moji odpověď. Pouze bych doplnil. Když už někdo napíše cenu "od xxx" a vy potom přijdete a zjistíte, že vám tu věc prodají ze xxx plus padesát a více procent (jak to je v případě GE či někdy ČS), tak si myslím, že budete velmi naštván a nic nekoupíte. Celý článek měl v podstatě upozornit na to, že banky v halasné snaze zaujmout co nejnižší sazbou si sice vymýšlejí hezká minima do reklam a letáků, ale ne pro klienty. Pokud by podobné relativní rozdíly s sebou nesly i nabídky těch, které zmiňujete, pak by se od nich klienti už dávno odvrátili. Hezký zbytek dovolené.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 16:45 | preeeema

Dost jste mne tím 5,-Kč poplatkem za připsání úroku z vklad. účtu vylekal a přinutil k akci (mám týdenní revolving!). Telefonátem se svou pobočkou (ta to zjišťovala v Praze) a hlavně přepočítáním svého výpisu jsem zjistil, že nemáte pravdu!!! Za připsání úroku se nic (musím dodat pochopitelně) neplatí. Jinak s Vámi musím ve všem souhlasit, poplatky jsou vysoké, těžko zjistitelné a hlavně je banky mohou jednostranně kdykoliv změnit (tj. zvýšit!). Uložíte peníze na devizový účet a ejhle... za jejich vybrání zaplatíte 0,5 proc. Neuvěřitelná drzost, když platíte za to, že si berete co je vaše. Nikde není stanovena hranice tohoto poplatku (nebo spíš výpalného), a tak jen doufám, že se nedožiju doby, kdy za vysvednutí svých peněz bance zaplatím 10, 50, nebo dokonce 99 proc. vybírané částky. Ostatně, záporné úroky už tu skoro máme, takže to nemusí být úplná fikce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 16:22

Tak ho nechte, Anonym prave objevil Ameriku ;) At si jde se svyma 30 kreditkama zahrat marias. Zajimalo by me, jaky sofistikovany system pouziva a kolik casu stravi nad tim, aby monitoroval, ktera z jeho 30 kreditek ma zrovna nejvyhodnejsi podminky, aby vedel cim platit. ;)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 16:02 | fmarek

Iniciativě se i na dovolené meze nekladou. Jenže nemáte pravdu. Když jsou na poutači u dálnice nabízeny třeba vložky již za 17,50, tak si je za tuto cenu může každý koupit. Jsou možná obyčejnější, s menšími křidélky "méně létají", ale jsou pro všechny. Ženy samozřejmě. V tom je první rozdíl. A ten druhý, je poplatkové politice bank. Na jedné straně Vám peníze půjčujeme (tam proděláváme poprvé), a na druhé straně si zase někdy podobné peníze půjčujeme od Vás (a tam proděláváme podruhé). Už to chápete?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 15:30 | pracovník banky (pro rejpaly na dovolené)

O co Vám všem jde ? Chcete socialismus a vše a nic zadarmo ? Do molochů se to rejpá snadno. Kde to žijete ? Pokud Vám dnes někdo cokoli nabízí - např. auto, jogurt, vložky - možno doplnit téměř cokoli tak v reklamě je uvedena cena již od, minim., základní apod. a na obrázku naopak největší, nejvybavenější, nejdražší např. - každá reklama na auta. To vám nevadí - ale joo, ale nemáte si komu kde a jak stěžovat a berete to jako samozřejmost - tak proč nemůžete jako gramotní lidé vzít na vědomí, že pokud je na letáku uvedeno - úroková sazba již od např. 9,0 % - a já mám o toto zájem, tak není nic jednoduššího než se zeptat na maximum, nebo na mojí konkrétní sazbu, cenu. Když jdu kupovat auto, tak přece postupuju úplně stejně ne ? K základní, letáková ceně si přičítám moje individuální příslušenství... V bance je to úplně to samé. Tak vo co dee ? O stěžotechnu ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2003 11:47 | Eric

Je to prosté: vykašlete se na všechny banky! Zlatý slamník! Snad až jim nastane odliv klientů (ne z banky do banky - je to stejně kartel, zvláště co se poplatků týče, ale pryč z bankovního sektoru) tak se ti nadutí hajzlové v pseudomanažerských postech se supermanažerskými platy, ale schopnostmi prodejců hajzlpapíru, chytnou za nos...Kdo ví...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2003 9:43 | Střadatel

Živnobanku vlastní Italové. Po zkušenosti s Unionbanku od Italů pryč, pryč, pryč, nevěřím jim ani ň.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 8:45 | Ladislav Majer

Jenže ono nejde srovnávat Ameriku s Čechama, víte? Možná tak za patnáct dvacet let. A mimochodem, 18% úroková sazba se v USA dává jen těm nejméně důvěryhodným...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 8:36 | bob

No třeba Živnobanka se chová solidně. Poplatky velmi neobvyklé na tento prolhaný trh, a ani s úvěry to není nejhorší. Protože se zajímám jako spotřebitel mnoho let o optimální poměr výkon / cena (pro mladého člověka), vnímám ji jako dosud nevýdanou možnosti snížit výdaje za běžný účet a neztratit komfort při jeho obsluze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 8:30

Je faktem, že eBanka rozhodně nemusí být záchranou nespokojených klientů. Užijete si tam možná ještě více "legrace". http://ebanka.blogspot.com/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 8:28 | Jaja

A už jsi viděl v Čechách jinou banku než "špatnou"? Být v Čechách banka, která nebude vybírat poplatky, je do půl roku monopolní!!!!!!!! V USA je situace jiná a konkurence větší. Nesrovnávej USA s Čechami, ani co do počtu obyvatel ani co do konkurence.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2003 8:21

Jsem klientem ČS. Úvěr jsem si nikdy nebral a nepočítám s ním ani do budoucna. Mám však podobnou zkušenost se zveřejňováním cen za služby. Chci-li si spočítat, kolik mne bude stát běžný, sporožirový, vkladový či majetkový účet při využívání podle mých potřeb, dá to hodně práce najít všechny potřebné údaje. Na stránkách ČS možná ani všechny poplatky uvedeny nejsou. A také se nedočtu, jak to v urč. případě chodí. Před časem jsem se např. rozhodl založit si ke sporožiru vkladový účet kvůli výhodnějšímu úročení. Přes Servis 24 jsem na něj převedl přebytečné peníze a nastavil měsíční revolving. Teprve po měsíci jsem se dozvěděl, že úrok z vkladu je připisován ne ke vkladu, ale ke sporožiru. Samozřejmě za poplatek 5,- Kč. Kdybych si uložil částku blízkou minima pro založení vkladového účtu, vesele bych prodělával. Podobně při sjednávání stavebního spoření není do výsledků započítána řada poplatků. Takže výsledek je o něco slabší, než se na první pohled zdá (trvalý příkaz na spoření, poplatky za vedení účtu u stav. spořitelny). Ovšem proti rozčarování z téměř dvojnásobné sazby úroku z úvěru je to legrace. Na radu svého známého, který od ČS zběhnul k eBance, jsem se začal zajímat o podmínky konkurence. Na stránkách eBanky jsem nalezl kalkulačku, která mi slíbila výpočet na míru pro snadné rozhodnutí, jaký program zvolit. Po delším pečlivém zvažování a vyplňování dotazníku mi vyplivla místo očekávaného čísla sdělení, že pro mne bude nejlepší ten nejobyčejnější program. Naštval jsem se a řekl si že si to spočítám sám. Po dlouhém bádání ve spletitých vazbách na sobě závislých poplatků jsem dospěl k závěru, že se můj známý přepočítal. Zůstal jsem raději u ČS. Jen si pro jistotu ke zjištěným sazbám zkoumaného produktu vždy něco připočítám. Na reklamy nedám. Ještě mne tak napadá: Kolik českých bank je dnes opravdu českých?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2003 7:28 | David

Pro mě je totálně nepochopitelný, jak banka funguje. Pokud má dostatek klientů, tak si pan ředitel/ka může rozkazovat jaký jsou sazby u úvěrů. Myslel jsem, že v bankách existují určitá pravidla. Takže pokud budu chtít uvěr, tak abych objel celý okres a nejraději ještě okolní okresy. A vím, že banky jsou největší podvodníci a zloději v našem státě. Nejlepší, když dostanete nabídku na super-úvěr, tak tam jdete a oni, se začnou vymlouvat, že vám to dají, ale díky tomu, že jste svobodný a pracujete teprve 4 roky, musí být sazba zvýšena o x% a bohužel potřebujete ručitele. Tak jsem jim vynadal, ať mě příště neotravují. Proto všechny reklamy vyhazuju do koše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2003 4:46

Temer denne dostavam v telefonu domu nabidky na kreditni karty.Ty ktere dostanu a maji urokovou sazbu 18 a vice % rozstriham na male kousky.Ja zlodeje nepodporuju.Ziskat vyhodnou kredit kartu je snadne jako si jit koupit rohlik.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2003 4:43

Ten clanek jsem necetl priznam se,ale odpovidam asi tak: Vsechno zalezi na zakaznicich Bank.Jestlize citim ze je nekde Banka vyhodnejsi, OKAMZITE zvedam kotvy.Banky spolehaji na necinnost lidi, a jejich navyk na jednu Banku.Lidi se neinformuji a nekdy se mi az dela zle z lidi kteri se nezajimaji o jejich tezce vydelane penize.Banky Vas okradaji. Vezmu to treba na kreditni karty.Mam jich asi ke 30.Vetsinou Master a VISA.Pouzivam karty jen tech nejvhodnejsich Bank.Nizky urok dejme tomu 10% poskytuji Banky jen docasne,treba i jen na 6 mesicu a pak to zvednou.Zasadne ivyplacim dluh na kartach do 25ti dnu.Tedy se zadnym urokem,a nebo tak abych to zaplatil rekneme do 2 mesicu.Samozrejme neexistuje tady v USA Banka ktera by vybirala jakysi udrzovaci,zrizovaci,poplatek,c iaby me neco stalo,kdyz muj kreditni ucet nekdo zneuzije. Banka sama se stara aby ziskala zakazniky a OPRAVDU se snazi je ziskat.Nikoliv nalhavat,slibovat,a pod.To prijde i k Vam.Jen lidi by meli byt vic aktivnejsi a nedavat tem spatnym Bankam sanci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services