Kreditky dnes a zítra

Prioritou českých bank má být v letošním roce poskytování úvěrů. K plnění tohoto úkolu mají přispět také kreditní karty, které se u nás konečně začínají rozjíždět. Znamená stoprocentní nárůst skutečný boom? Ne tak docela, ale budoucnost je slibná.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 4. 2003 22:40, Hozajs

Pak ale uzavírají smlouvu o něčem, čemu nerozumí. Takže se tomu buď vyhnout nebo si potřebné informace zjistit.

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 4. 2003 11:12, kocian1

precetl jsem si vetsinu prispevku o kreditenich kartach a musim rici, ze pouzivani a vydavani kreditnich karet je podmineno vyvojem finacniho chapani lidi (nemyslim vzdelani ze skoly). Bohuzel je nutno souhlasit s tim, ze cim nizsi prijmova skupina, tim slozitejsi je po nich chtit aby pochopili princip prave bezurocneho obdobi. Vlastnim kreditni kartu Citibank Gold a kreditni kartu Komercni banky a radu debetnich. Mozna jsem blazen ale vedu si svoje ucetnictvi a nemam problemy se sledováním financnich toku. Samozrejme obcas se mi k radosti bank nepovede dodrzet bezurocne obdobi a tedy hradim i uroky ale vlastnictví kreditnich karet beru jako financni rezervu. Takto vysvetluji i svym pratelum kdy se mne ptaji na muj nazor. Kreditni karty pouzivam prave pro bezurocne obdobi a sve penize tocim jinde, platim s nimi bezne utraty a zpravidla vzdy uhradim potrebne jednim prevodem. Nikdy nepouzivam kreditni karty k vyberu hotovosti, to muze udelat jen silenec!!!!

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

17. 4. 2003 8:31 | Eric

Pusťte se do toho. Právě jsem vás zvolil předsedou. Jenže! A znovu a opět! Ví někdo jak tato sdružení fungují jinde? Jak jsou financována? Právní postavení? Pravomoce? Co vlastně dělají krom velmi vágní "ochrany spotřebitele". Tam je jadérko pudla, pane předsedo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2003 8:26 | Eric

Tady bych jen podotkl, že s rozhodnutím nesplácet jde do penězopůjčoven také malé procento. Ale pár darebů se vždycky najde. Jen by nás banky podle nich neměly házet do jednoho pytle všechny. Jsem přesvědčen, že naprostá většina nesplácečů přestává platit až v okamžiku, kdy zjistí, že s nimi výpůjčovna v podstatě pěkně vyběhla - jinými slovy : uvědomí si VŠECHNY důsledky svého podpisu na smlouvě, která je primárně nerovnoprávná a dává výrazně více práv a výhod bance než výpůjčníkovi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2003 8:21 | Eric

Myslím, že toto je ten úder hřebíčku do hlavičky. Jen bych dodal, někteří nejsou schopni porozumět komplikované mluvě našich pseudobank, jiní nečtou podmínky, protože třeba špatně vidí a drobná písmena se špatně čtou, jiní je nečtou z pohodlnosti, někdo je přesvědčen, že dluh vždycky zvládne, protože se prostě nemůže nic stát. A tak dále. A někdo prostě a jednoduše zcela uvěří reklamě, která obvykle lže a zamlčuje, a dále po ničem nepátrá, protože ho prostě ani nenapadne, že by ho tak skvělá společnost z plakátu mohla nějak ošidit. Někdo tajé prostě a bezstarostně utrácí a utrácí, vždyť je to tak jednoduché, a pak jen zírá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 23:57 | HradilDu

Jak jsem avízoval na konci článku, příští týden přijde druhý díl povídání o kreditních kartách, ve kterém se podíváme na profily jednotlivých nabídek bank. Dojde i na v některých případech velmi vysoké poplatky za výběry z bankomatů a samozřejmě také ceny karet a výše úroků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 23:43 | Kamil Jirsů

Přísnější legislativa a lepší vzdělávání spotzřebitelů. Ale copak tady je nějaké sdružení spotřebitelů, které by do toho investovalo a snažilo se lidi vychovat? Podobně by šlo bojovat třeba proti nehorázným bankovním poplatkům - ale kdo to dá dohromady?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 23:40 | Roman Janeček

Prostě si musí parkrát naběhnout, projít si bahnem a pak uvidí. Kdo se není schopen poučit z teorie, holt si musí nástrahy kapitalismu prožít v praxi, s tím nic nenaděláte...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 23:39 | TGP

Jenže to možná víte vy a pár dalších, ale co normální lidi, kteří nejsou schopni údajům v podmínkách bank rozumět a prostě jen vidí pohodlný zdroj peněz?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 21:49 | Fredy

S Vašimi názory souhlasím. To, co si pořizujeme, to co spotřebováváme, to co nám nevydělává, patří mezi pasiva. Všechny dluhy (a kreditky tam patří rovněž) jsou zase jen pasiva. Jediné dluhy, které mají z mého pohledu opodstatnění jsou ty, kde jsem věřitelem. A to je ta druhá strana barikády, kterou kritizujete.
V případě mladé generace máte rovněž pravdu. Kolik študáků obešlo banky a mají plné peněženky různých karet? A jaké jsou zůstatky na účtech? Zůstatky nulové, ale úroky utěšeně (pro banky) narůstají. Jenže co s tím? Je nějaké řešení?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 19:30 | Likovec

Nutno ovšem dodat "co za to". Kolik taková karta stojí, a kolik v reálu vychází takové RPSN. Druhá věc: neznám nikoho, kdo by nevybíral vůbec z bankomatu. Lidí, kteří mají na bankomat jinou kartu, je málo. Kolik vás přijde výběr na poplatcích a úrocích? Bavím se tedy o výhodnosti produktu kreditní karta a zpochybňuji, že má smysl si ji pořizovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 14:15 | TGP

Nevím, jak u lidí, u bank je to povolené procento dost malé. Důkazem budiž problémy, které měla BACA s nesplácením u Maxima, když začala nabízet kartu téměř všem. Ztráty se rychle množily a to mimo jiné stálo místo Pavla Juříka, tzv. experta na karty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 12:56 | Honzajs

Informovanost lidí je ale jejich problém. Informace selhnat lze. Co se týče pokušení využít kreditky pro zadlužení, to je věc každého. Pokud dojde na vytloukání klínu klínem, je to jeich problém. Každý se musí naučit chování k penězům.
Já ji mám jen jako platební kartu a každý měsíc vše uhradím a tak mne dluhy z ní netrápí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 12:50 | séma

ještě pro Erica - rovněž jsem nechtěl aby moje polemika s Vámi vyzněla nějak kontroverzně - v zásadě s Vámi souhlasím - máte pravdu v tom, že banky při prodeji kreditních karet významné informace zamlčují - vím to z vlastní zkušenosti - minimálně je dobré velice pečlivě si přečíst příslušné obchodní podmínky - oblast týkající se odpovědnosti za škody při ztrátě karty (respektive rozpor mezi propagačním letáčkem a obchodními podmínkami nejmenované banky) bych označil přímo za vědomou lež nebo minimálně klamavou reklamu - to však nic nemění na tom, že každý svého štěstí strůjcem a vždy je třeba mít na paměti že NIC není zadarmo - pak mě ani kreditka nenachytá... :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 4. 2003 12:43 | sema

Ohrazovat se nemusíte - pokud si můj příspěvek přečtete ještě jednou zjistíte, že jste nařčen nebyl - jen se trochu lišíme v míře starostlivosti o naše spoluobčany - vy si myslíte že je dobré dluhy nemít, já si myslím že je dobré dluhy platit a hlavně trošku myslet a počítat - a pokud se někdo dostane do potíží, tak většinou (!) právě kvůli své blbosti, protože reklama je jedna věc a zdravý rozum a ochota zjistit si i něco víc než je v reklamě věc druhá
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 12:02 | Eric

Vážený, rozhodně se ohrazuji proti tomu, abych byl nařčen z toho, že bych považoval většinu lidí za nemyslící idioty - a ani bych nechtěl, aby kterýkoliv z mých příspěvků takto vyzněl. Většinu lidí považuji pouze za velmi nepatrně informované o tom, co se děje pokud díky masívní psychologicky dobře promyšlené reklamě na dluhy přijdou do potíží. Promiňte, ale nemyslím si, že všechny aspekty tohoto typu průšvihu znáte i vy - aktivní kreditník a jsem rozhodně dalek toho vás kvůli tomu považovat za méněhodnotného. Prostě o tom chybí zkušenosti a informace. Kreditku si užijte ve zdraví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 11:45 | sema

skoro ve všem máte pravdu Ericu ale pouze za předpokladu že považujete většinu lidí za nemyslící idioty (i když ono to někdy opravdu tak vypadá :-)) nicméně paušálně naprosto není pravda že dluhy nejsou normální - jistě sám přijdete minimálně na jeden příklad kdy se na (plánovaném a dobře spočteném zadlužení) dá vydělat - jinak se totiž zadlužovat opravdu nemá cenu - já kreditku mám a jsem s ní maximálně spokojen
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 10:52 | Honzajs

Věřím že ano. Při platbě si vždy mohu vybrat, zda zaplatím kreditkou či debitkou. Stejně na bežňáku držím stálý zůstatek ve výši tří měsíčních výdajů. Nadto měsíční příjmy standardně převyšují výdaje.
Jako akceptovantelný důvod zadlužení považuji pouze úvěr na bydlení, maximálně pak leasing na auto. Na vše ostatní musím naštřit. Jinak spadnu do dluhové pasti.
Souhlasím s Vámi, že osvěta kolem dluhů zde chybí. Je na každém, jak se zachová.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 10:47 | Eric

Snad ještě připomínka k mému tažení proti kreditkám. Pro budoucnost. Mně to tak trochu připomíná vítěznou bitvu - naprostá většina vítězných armád přežila a raduje se z vítězství a chystá další bitvu, ti padlí a zranění - nepatrné procento - nám přece radost nemohou zkazit. Jenže rodiny těch padlých mají na pěkných pár let zkažený život. I když vidím padlé a zraněné kamarády - mě se přeci nemůže nic stát! Ten princip se mi zdá podobný - lidé jsou nepoučitelní. Docela by mě zajímalo, kde je to procento povolených ztrát, které když se překročí tak armáda začne prchat, lidé si přestanou půjčovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 10:36 | Eric

Dobrá, pane, přeji vám, aby vám to vydrželo. Ale jak jistě víte, lidé jsou různí a jejich rozlišovací schopnost nebezpečí, zvláště pokud je zamlžena aktivním působením reklamy je také na různé úrovni. Banky budou (a už to vlastně i začalo) apelovat na to, že si můžete nakoupit dnes a platit zítra (něco mi to připomíná) a vlastně se ani o to nestarat. Je jasné, že tomuto lákadlu podlehnou především mladí lidé. Ale ani starší lidé nejsou proti tomuto promyšleně psychologickému nebezpečí uchráněni - chybí zkušenost! Banky na rozdíl od nás (některých z nás) už zkušenosti mají z celého světa. Je to podlé a zákeřné a myslím si, že chybí více osvěty. Vždyť do nás banky a různé půjčovatelské společnosti opakovaně lijí ze všech stran, že mít dluhy je normální. Není. Je to stresující závazek, který mnoha lidem brzy přeroste přes hlavu a pak nebudou vědět kudy kam... Dluhy nejsou normální a já říkám, že banky lžou, aby měly zisk, ostatně ta procenta z dluhu jsou tuze pěkně tučná. Bezúročné období je pouhá úlitba.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 9:32 | Honzajs

Já kreditku vlastním, ale na konci bezúročného období splatím vždy celou částkua hodlám v tom pokračovat i nadále.
Pořídil jsem si MAXIMa, abych měl karty od dvou bank a nemusel mít dva účty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2003 8:41 | Martin Zika

Vážený pane, díky za přínosný podnět do debaty. Ovšem v tom, co jste napsal na konci, se mýlíte. Neboli díky za tip, je to rozhodně zajímavé téma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services