Kreditky dnes a zítra

Prioritou českých bank má být v letošním roce poskytování úvěrů. K plnění tohoto úkolu mají přispět také kreditní karty, které se u nás konečně začínají rozjíždět. Znamená stoprocentní nárůst skutečný boom? Ne tak docela, ale budoucnost je slibná.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 4. 2003 22:40, Hozajs

Pak ale uzavírají smlouvu o něčem, čemu nerozumí. Takže se tomu buď vyhnout nebo si potřebné informace zjistit.

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 4. 2003 11:12, kocian1

precetl jsem si vetsinu prispevku o kreditenich kartach a musim rici, ze pouzivani a vydavani kreditnich karet je podmineno vyvojem finacniho chapani lidi (nemyslim vzdelani ze skoly). Bohuzel je nutno souhlasit s tim, ze cim nizsi prijmova skupina, tim slozitejsi je po nich chtit aby pochopili princip prave bezurocneho obdobi. Vlastnim kreditni kartu Citibank Gold a kreditni kartu Komercni banky a radu debetnich. Mozna jsem blazen ale vedu si svoje ucetnictvi a nemam problemy se sledováním financnich toku. Samozrejme obcas se mi k radosti bank nepovede dodrzet bezurocne obdobi a tedy hradim i uroky ale vlastnictví kreditnich karet beru jako financni rezervu. Takto vysvetluji i svym pratelum kdy se mne ptaji na muj nazor. Kreditni karty pouzivam prave pro bezurocne obdobi a sve penize tocim jinde, platim s nimi bezne utraty a zpravidla vzdy uhradim potrebne jednim prevodem. Nikdy nepouzivam kreditni karty k vyberu hotovosti, to muze udelat jen silenec!!!!

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

29. 12. 2003 12:55

Odpovím Vám snadno: žádná splátková společnost se NEPTÁ, jak splácíte dluhy. Zajimá ji jediné: jaký máte příjem. Na základě potvrzení příjmu od zaměstnavatele Vám vydá nákupní kartu a můžete klidně nakupovat. A tak se to stalo. Zepter a Vorwerk se neptá ani na příjem, jde jim jenom o prodej. Takto dostali i auto na leasing (to dala GE Capital Bank). Příběh je to skutečný, nejsem ani nepřejícná sousedka a netoužím po jejich majetku. Jedná se o mou známou, k následování jejich příkladu mne přemlouvala moje dcera. Já jsem odmítla a od dcery sklidila jen neuznání, protože známí měli všechno - dobře vybavený byt, auto a další. Po roce je dcera jela se známými navštívit (bydlí 100 km od nás) a vrátila se zcela konsternovaná. Známí byli zadlužení až po uši, exekutoři si u nich podávali dveře a snímky z bytu vyrazily dech i mně. Dluhy jim pomáhal splácet čerstvě vyučený syn, tomu se to ale příliš nelíbilo, protože si chtěl začít šetřit pro svůj budoucí život. Proto jsem to tu taky popsala s cílem varovat všechny, co nedovedou počítat a hospodařit s vlastními penězi. Po návratu z této návštěvy se mi dcera omluvila za své předchozí jednání. Dneska zavidí známí nám.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2003 8:58 | Dan

Naprosto souhlasim. Kazdy si musi aktivne zjistit veskere podminky nez do neceho vleze. Jde preci o nej. Ale cesky narod neni proste jeste porad na vlastni zodpovednost zvykly. Nejradeji by se lidi opet nechali vodit za rucicku...tam nelez...tohle si neber... To proste nejde. Copak to takto funguje v USA? Tam maji vsichni zakorenej smysl pro vlastni zodpovednost a taky to tak vypada..
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2003 8:47 | Dan

Eriku, hamiznost a chtic jak nazyvas banky je proste jejich byznys. Pokud bys mel nejakou firmu taky by ses snazil zisky maximalizovat. Nebo bys mel restauraci a prodaval vsechno za nakupni ceny tak abys nic nevydelal? Cesky klient nema zkusenosti s dluhy - hmm, ale neda se nic delat, kazdy se musi naucit managovat svuj zivot, potreby a tedy i dluhy. Je to kazdeho vec, neda se nic delat.Nebo chceme bankam zakazat aby lidem pujcovaly penize? Kreditky jsou dobry, musime je umet pouzivat a slozite to tedy neni..Uvery a tedy i kreditky jsou kazdeho SVOBODNE rozhodnuti.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2003 13:33

chcete vědět proč se Citibance přezdívá CiNtibank? Přečtěte si šokující příběh o zakládání účtu v Citibance zde: http://www.cintibank/webpark.cz/ fakt to stojí za to ...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 4. 2003 13:22 | Honzajs

Toto je rozumné používání kreditky. Dělám to stejně.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2003 11:17 | kocian1

priznam se, ze se mi to jako cloveku, ktery poskytuje sluzby v oboru financi nezdy pravdepodobne ze by nektera banka nebo spaltkova spolecnost pujcila resp. povolila dalsi cerpani kdyby nebylo splaceno. Pisete ze jim vymahaci zabavuji veci al emaji vubec co zabavit? Z clanku vyplyva ze maji deti a tedy jim ani banky nemohou vzit pod zivotni minimum.Pokud by takova rodina opravdu existovala tak je mi lito Vas jako sousedky, ktera snad ma financni chapani a mohl je nejak zastavit nebo jste predpokladala, ze by Vam napriklad v drazbe mohl nejaky jejich majetek pripadnout?
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2003 11:12 | kocian1

precetl jsem si vetsinu prispevku o kreditenich kartach a musim rici, ze pouzivani a vydavani kreditnich karet je podmineno vyvojem finacniho chapani lidi (nemyslim vzdelani ze skoly). Bohuzel je nutno souhlasit s tim, ze cim nizsi prijmova skupina, tim slozitejsi je po nich chtit aby pochopili princip prave bezurocneho obdobi. Vlastnim kreditni kartu Citibank Gold a kreditni kartu Komercni banky a radu debetnich. Mozna jsem blazen ale vedu si svoje ucetnictvi a nemam problemy se sledováním financnich toku. Samozrejme obcas se mi k radosti bank nepovede dodrzet bezurocne obdobi a tedy hradim i uroky ale vlastnictví kreditnich karet beru jako financni rezervu. Takto vysvetluji i svym pratelum kdy se mne ptaji na muj nazor. Kreditni karty pouzivam prave pro bezurocne obdobi a sve penize tocim jinde, platim s nimi bezne utraty a zpravidla vzdy uhradim potrebne jednim prevodem. Nikdy nepouzivam kreditni karty k vyberu hotovosti, to muze udelat jen silenec!!!!
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 4. 2003 20:46 | Zigi

Nevěřím, kdo by jim na to půjčil? Žádná banka by nešla do rizika půjčit někomu s 5.500 čístého. To si půjčili od sousedů nebo u Provident Financial. Rozlišujte prosím banky a "rádobybanky".
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2003 14:04

Souhlasím s tím, že s dluhy je třeba zacházet velmi a velmi opatrně. Řada lidí opravdu nevzdělanci jsou. Znám rodinu, hospodařící s heslem "jé, máme možnost dostat se k penězům, proč si tedy neužít. Ono to (s dluhy) nějak dopadne...". A tak si koupili televizi, video, koberce, nábytek, auto na leasing, sporák, mikrovlnku, nádobí a luxusní kuchyňský robot od Zepterů, vysavač od Vorwerků a já byla za blbce, když jsem je odmítla následovat. A pak to skutečně "nějak" dopadlo: milá rodinka dneska bydlí v holobytu pro bezdomovce (narychlo upravený ze zrušeného kravína a umístěný za vesnicí), mají na dvorku hajzlík se srdíčkem, vodovodní kohoutek jeden pro čtyři rodiny, koupou se v neckách, prádlo perou ve stejných neckách, jen vodu si ohřejou vedle v železňáku. Vaří na letitém kuchyňském sporáku po prababičce a v zimě s ním také tu svou jedinou obytnou místnost vytápějí. Vymahači jim jejich věci postupně zabavují do dražby. Stačili si nasbírat přes 400.000,- Kč dluhů s RPSN 34 - 50 % (podle druhu úvěru). Dneska splácejí fakticky jen dluhy. On má čistého cca 5.500,- ona asi 11.000,-. Do práce dojíždějí denně autem 2x 28 km. Kdyby neměli králíky, slepice a zahrádku, nemají co jíst. Splácet dluhy jim pomáhá syn (19, čerstvě vyučený), dcera se ještě učí. Dluhy jsou jejich jediným majetkem. Chcete k dluhům lepší odstrašující příklad?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2003 23:23 | Zdenek

kreditky jsou dobrá věc. Uděláte si k tomu inkaso na konci bezuročného období a je to. Prostě takový dárek od banky v podobě dojme tomu 1,5 násobku platu. Sice platíte poplatek za kartu, ale za debetku se taky platí. Nevýhodou je, že se nevyplatí vybírat z automatu, ale to je logické, neboť částku, kterou by jste si vybrali, by jste uložili na termíňák či do fondu a brali úroky. A navíc je většina kvalitních kreditek embosovaných a mají mezinárodní platnost. Některé banky vám navíc dají kreditky i bez účtu u nich a pak máte vlastně druhý účet zdarma (tedy platíte pouze poplatek za kartu), a můžete si tak lépe sledovat výdaje, když kreditku použijete třeba na placení jen za určitý druh zboží - třeba jen nákupy za životné potřeba. Já prostě kreditky negativně nevidím...
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 11:01

Jak si tak pročítám ty příspěvky d diskuze, vypadá to, že Češi jsou banda nevzdělanců, kteří nemají nic jiného na práci, než slepě podléhat reklamě. A proto potřebují nějakého dobrodince, který jim bude stát za zadkem a chránit je před nenažranými bankami. Kde je proboha zodpovědnost člověka za vlastní život? Každý svého štěstí strůjce a za blbost se někdy bohužel platí dost vysoká cena. Osobně nechápu, že si někdo bere spotřebitelský úvěr třeba na nákup televize, ale např. byt bez hypotéky by byl pro mě nedosažitelný. Takže dluhy jo, ale s mírou.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2003 17:34 | vlastik

Jen bych se chtěl pozastavit nad letopočtem začátku kreditních karet. Já sám vlastním mezinárodní embosovanou kreditní kartu VISA classic České spořitelny od roku 1998. Jediné, co v té době ztěžovalo její pořízení byla neinformovanost personálu pobočky ČS. Musel jsem děvčata půl hodiny přesvědčovat, že něco takového skutečně existuje a že opravdu nežádám kartu debetní. Byla to tehdy v podstatě jediná možnost, jak získat kartu VISA bez nutnosti, mít půl roku minimální zůstatek 50 000,-. Za těch několik let, co ji používám, jsem došel k poněkud paradoxnímu názoru, že kreditní a zvláště úvěrové karty jsou spíš vhodné pro majetnější skupiny obyvatelstva. Člověk s nízkým příjmem obvykle vysaje kredit až na dno a pak jej dlouho, dlouho udržuje, čímž je nucen platit vysoké úroky (nepochybně k velké radosti banky).
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 4. 2003 17:34

Eric ma pravdu. Doporucuju precist si "Robert D. Manning: Credit Card Nation" - pokud volate po tech zkusenostech z ciziny. (Viz http://www.creditcardnation.com/). Klienti kreditnich karet se v podstate deli na dve skupiny: tzv. "convenient users" - vetsina prispevatelu tady, co vzdy plati ucet v bezurocnem obdobi a "revolving users" - kteri toci dluh pri typicky urokovych sazbach kolem 20% APR. Nejohrozenejsi skupiny jsou maldi lide (nezkusenost) a lide s mensim vzdelanim (= nizsi prijmove skupiny, ktere snaze podlehaji reklame). Mit zbytecne dluhy opravdu neni normalni a uz vubec to neni "sexy". Pro banky je to samozrejme dobry a legalni byznys, takze udelaji vse pro to, aby cast populace presvedcily, ze spravne je uzit si "tady a ted" bez ohledu na to co bude zitra. U nas se k tomu jeste pridava to, ze lide radi kopiruji co se dela na zapade, protoze je to "moderni". Nemit dluhy je "nemoderni". Jedine co se s tim da delat, je osveta. Trpelive vysvetlovat. (P.S.: kreditek se nestitim, jsem "convenient user")
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 4. 2003 22:40 | Hozajs

Pak ale uzavírají smlouvu o něčem, čemu nerozumí. Takže se tomu buď vyhnout nebo si potřebné informace zjistit.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 4. 2003 10:01 | E

Přesně tak
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 4. 2003 9:07 | Eric

V podstatě si myslím, že to tak je....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 4. 2003 7:38 | sema

souhlas - ale například podle slečny (paní?) jany_ruz je to jasné jen několika lidem a ti ostatní jsou normální, ale těm to jasné není :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2003 11:40 | Honzajs

Taky jste četl Kyiosakiho? Doporučuji všem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2003 11:38 | Honzajs

SOuhlasím. reklamě nelze slepě věřit. Ale pořád trvám na tom, že svůj život včteně toho finančního si musí člověk řídit sám. Pokud chci žít na dluh, tak si musím být vědom, že dluh je třeba splácet. To by mělo být jasné každému.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2003 9:36 | Honzajs

Třba já na kredutku nikdy nevybírám. Mám pletbku ECMC a kreditku MAXIX VISA. Takže platím MAXIX a z bankomatu vybírám ECMC, Na onci období vše uhradím. úroky jsou 0.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services