Fondy: problémy na obzoru?

Dluhopisové fondy v červených číslech, odchody investorů z fondů peněžního trhu i z většiny dalších kategorií, problémy společnosti Akro i rychlý útěk podílníků ŽB Trustu nevěstí nic dobrého.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 4. 2003 8:26, Simpanz

To se ptáte na nesprávném místě. Pro pana Prouzu jsou takové detaily nepodstatné. Někde něco pochytil, slátal a polotovar předhodil čtenářům. Nejlepší bude, když se obrátíte přímo na distributory uvedených fondů, tedy na ČSOB (www.csob.cz) a na HSBC (www.hsbc.cz).

Zobrazit celé vlákno

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 4. 2003 16:50, TGP

No nevím. Nick Velkostatkář používal jeden ne příliš úspěšný portfolio manažer ŽB Trustu a vaše reakce mi ho docela připomínají. Takže jste-li to vy, určitě nebudete tak nezaujatý pozorovatel, jak se tváříte, že?

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

16. 4. 2003 22:13 | Pavel

Ano, myslím si že by pan Prouza potřeboval více znalostí. Copak asi může udělat 6.měsíční floatový dluhopis? A jak může vypadat situace za pár měsíců? Tam bych být Vámi začal pane Prouzo. Reaguji na narážky na ŽB Trust. Dopředu prozrazuji že s nimi nemám nic společného.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2003 8:59 | Simpanz

To sedí od někoho, kdo se jmenuje "Brázda"...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2003 8:49

Třeba je portfolio manažerem jinde...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 17:21 | Velkostatkář

Asi máš pravdu, ale já to fakt neumím. Jen vím, že za procenty u výkonnosti by mělo být uvedeno p.a., p.q.,... nebo konkrétní časový údaj a že srovnávat výnosy v různých měnách není korektní. O tom můžeme diskutovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 17:09 | David Brázda

Bean? Že by nomen omen?
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 17:08 | TGP

No vidíš, já být na Tvém místě, tak do toho jdu, protože jak lépe dokázat svou pravdu než tím, že předvedu, jak se dělá. Pak mohu říkat - podívejte se na mne, takhle to má být. Takový argument je mnohem silnější než snaha říkat, tady a tady byla chyba...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 17:07 | Velkostatkář

Bohužel, musím Vás zklamat. Pokud se chcete seznámit, možná byste se měl představit jako první. Pokud nemáte odvahu napsat své jméno přímo sem, můžete použít mou adresu bean@email.cz
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 17:01 | Teddy Bear

A jiným zaměstnancem ŽB Trustu nebo Živnobanky?
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 16:55 | Velkostatkář

Mohu Vás ujistit, že portfolio manažerem ŽB - Trustu nejsem.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 16:52 | Velkostatkář

Nejdu. Nemám téma a neživím se tím. Nevím, proč bych měl jako čtenář ukazovat žurnalistům, jak má vypadat článek. Jestli sis nevšiml, nekritizuji článek jako celek, ale konkrétní zavádějící formulace. Mám s tím na tomto serveru již řadu zkušeností, proto jsem značně zaujatý. Asi namítneš, proč sem lezu, když se mi to nelíbí. Odpovědí budiž snaha o vyvolání diskuse v případě, kdy hra s fakty překročí snesitelnou mez.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 16:50 | Teddy Bear

No nevím. Nick Velkostatkář používal jeden ne příliš úspěšný portfolio manažer ŽB Trustu a vaše reakce mi ho docela připomínají. Takže jste-li to vy, určitě nebudete tak nezaujatý pozorovatel, jak se tváříte, že?
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 16:33 | Velkostatkář

Pana Prouzu vůbec neznám a nikdy jsme v kontaktu nebyli. Mě vadí, když někdo vystupuje jako profesionál, a pak použije zcela zavádějící formulace, za což považuji informace o procentuální výkonnosti bez udání časového horizontu a srovnávání výnosů v různých měnách. Potom mi nezbývá než položit si otázku, zda jde o nepřesnosti nevědomé, pramenící z nedostatečné přípravy, nebo vědomé, které mají za cíl dlouhodobě vytvářet určitou atmosféru. Nesouhlasím s Vámi, že bychom měli být jako čtenáři vděční za každou "vatu" s odůvodněním, že není o čem psát.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 13:07 | Dickie

Na mně to působí podobně. Ale pojďme být konstruktivní - milý velkostatkáři, co kdyby ses domluvil s redakcí Peněz a napsal taky nějaký článek, ať vidíme, jak by to také mohlo vypadat? Jdeš do toho?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2003 12:37 | Harry Potter

Zdá se mi, že podstata vaší kritiky vychází spíše z vašeho osobního "problému" s tím redaktorem, než z textu toho článku (nebyl nic moc). Možná, že jste pracoval nebo pracujete v bance či investiční společnosti a nějak jste byli v kontaktu (např. při práci na nějakém článku apod.) a třeba se i nepohodli. Proč ale unavovat čtenáře s těmi osobními výpady? Pravda, i já bych přivítal více a kvalitních článků, ale chápu, že najít v nudné a bezvýznamné české kotlině nějaké zajímavé téma na vyplnění kapacity serveru není jednoduché (asi to chce dát serveru nějaký dobrý tip). Tolik tedy moje čarodějná psychoanalýza, ale podotýkám, že jsem teprve v prvním ročníku, takže jsem ještě úplný zajíc a záruky neposkytuju.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 4. 2003 8:26 | Velkostakář

To se ptáte na nesprávném místě. Pro pana Prouzu jsou takové detaily nepodstatné. Někde něco pochytil, slátal a polotovar předhodil čtenářům. Nejlepší bude, když se obrátíte přímo na distributory uvedených fondů, tedy na ČSOB (www.csob.cz) a na HSBC (www.hsbc.cz).
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2003 16:41

Čtu pozorně a chtěl bych se zeptat, jestli jsou ty garantované fondy skutečně korunované nebo spíše korunové.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2003 12:14 | TGP

Jak jsem již napsal, máme rádi spokojené a pobavené čtenáře :-))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2003 11:29 | Velkostatkář

Vy byste mě vážně rozesmál! Napíšete blábol a ospravedlňujete se odkazem na informace v bůhvíjakém článku napsaném bůhvíkdy... Jistě, mnoho bankovních klientů má depozita v cizí měně, a proto je pro ně mnohem zajímavější využít nekorunovaný garantovaný fond, než cizí měnu převést do korun a následně vložit do korunovaného garantovaného fondu. O tom jistě není sporu. Měl byste srovnávat výnos z nekorunového garantovaného fondu s výnosem depozita nebo jiného instrumentu v téže měně. Pokud to srovnáváte s výnosem v jiné měně, dopouštíte se chyby. To jste nechodil do školy? To není o pozorném nebo nepozorném čtení nebo kritice za každou cenu. To je zkrátka o tom, že jste článěk pěkně odfláknul. Těším se na další Vaše příspěvky, vždy se velmi pobavím.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2003 10:31 | TGP

Milý pane, děkuji Vám za poklonu :-). Už se zde jednou vedla debata o pozorném a nepozorném čtení a o snaze kritizovat zakaždou cenu. Takže pokud byste chtěl číst opravdu pozorně (ale problém je v onom chtění, že ano?), věděl byste, že jsme o situaci nižší výnos, ale koruna a lepší distribuce vs. vyšší výnos, ale cizí měny a menší distribuce psali několikrát a pravidelně se k němu vracíme. Navíc je zde ještě jedna důležitá věc - mnoho bankovních klientů má depozita v cizí měně a proto je pro ně mnohem zajímavější využít nekorunovaný garantovaný fond než cizí měnu převést do korun a následně vložit do korunovaného garantovaného fondu (i takové rady jsou schopni někteří bankovní "poradci" klientům dát, když se jich ptají, kam své dolary či eura uložit místo termínovaného vkladu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2003 14:15 | pozorovatel

Kdo to ten Prouza vlastně je? Je to iluze nebo realita? Nelze nevidět, jak se hledá vše co by mohlo alespoň trochu zapáchat. A pěkně se v tom porejpat. Redaktor č.1. Před nedávnými 3 lety (z pohledu portfolio managementu je to jako před týdnem) se dupalo po akciových fondech, dnes pro změnu po peněžních a dluhopisových. Začátečník ještě nepochopil, že tím ničeho nedosáhne ...ani vyšší návštěvnosti internet. stránek. Že tu za další 2 - 3 roky nemusí zůstat jediný domácí fond??? To není podstatné. Už se těším, jak tento redaktor bude analyzovat zahraniční fondy a bude psát kde co uteklo či přiteklo. Ještě že existuje statistika. Je to o ničem, ale psát se o tom dají romány. A hlavně nenápadně naznačit, komu jsem nakloněn a komu ne. Namáhat si hlavičku a napsat něco "s přidanou hodnotou" je prostě čím dál větší problém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Lízal

ekonom

Ivan Langer

politik a podnikatel

Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services