Nová cesta: pojištění bez pojištění

Dušan Hradil | | 14. 11. 2002 | 38 komentářů
Na trhu se objevila nová možnost, jak zhodnotit své prostředky. Není to ani spořící účet, ani životní pojištění, přitom čerpá výhod obou včetně daňového odpočtu. Chcete vědět, o kom je řeč, jak funguje a jestli se vám vyplatí?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2002 8:53, HradilDu

Není mi přesně jasné, co máte na mysli. Pokud dám hlas např. životnímu pojištění, zvedne se u něj procento v případě, že ten jeden hlas zvýšil nárůst "preference" o celé procento. A pokud se někde procento přidá, jinde se odebere, v součtu to dává stále stovku. V mém případě funguje anketa bez problémů. Pokud máte stále pocit, že je někde chyba, budeme rádi, když se nám ozvete, třeba e-mailem.

Zobrazit celé vlákno

+39
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 11. 2002 12:08, Kavka

Právní stránka věci: Existuje vůbec nějaký předpis nebo zákon, který by finanční instituce omezoval v účtování zlodějských poplatků? Pokud mi mohou naúčtovat 133.000 Kč poplatků za uložení peněz, to mi jako klidně mohli naúčtovat 250.000,- nebo dokonce naúčtovat, že poplatky sežraly všechny úspory a že jim ještě dlužím?
Snad by bylo možné je žalovat za podvod podle občanského zákoníku, protože přes opakované dotazy mi výši poplatků nebyli ochotni sdělit a vychytralá paní manažerka v OH pořád dokola kdákala pouze o daňových výhodách (jiný argument prostě neměla). 12.000 jsem bohužel již uložil, pokud mi na jejich podělané "výročí" přijde výpis oznamující zabavení části mých prostředků, přijmu potřebná protiopatření. O těch 12000 ročně mi nejde, kdybych je prohrál v kasinu, nevadilo by mi to. Etrémně mě však irituje, že se mnou někdo takovýmhle způsobem vytírá podlahu.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)

18. 11. 2002 11:11 | Fredy

Mám dojem ze SS RB už nemá 4%, ale 3%, jinak souhlas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2002 11:04 | Zajíček z dolíčku

Je to tak. Mnoho lidí se nechá napálit na vidinu šťastné budoucnosti. Když záhy zjisti, že na to nemají, tak to běží zrušit. S tím pojišťovny počítají a tak je odbytné nula, nula, nic. Jo, jo, je to jen koloběh peněz. Čím větší provize, tím delší nulová doba odbytného. Za chvíli bude nulové odbytné tři až pět let. Počítejte se mnou. Platíte na KŽP měsíčně 1000 Kč. Poradce (lépe prodejce) dostane na provizi cca 12.000 Kč. (někde i více). Něco stoji bezplatné školení, včetně jídla a ubytování. Kanceláře různých MLM manažérů a specialistů také nejsou zadarmo. To všechno musí někdo platit. Kdo asi? Správně, no přece klient. Ať žiji pojišťovny a jejich MLM sítě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2002 8:51 | HradilDu

S údajem o ročním výnosu produktu to vůbec není jednoduché. ING nabízí u Investora Plus tři fondy - Fond obligací (zhodnocení v roce 2001 7,8 %), Český click fond (- 5,6 %) a Fond světových akcií (dokonce - 22,3 %). Jak ale všichni víme, tato, jak říkáte, hausnumera, se stále mění, proto jsem požádal ING o kalkulaci odhadované průměrné výnosnosti - zvolili 5 % ročně. Vůbec se nedivím, že jste s kalkulací odbytného narazil na silnou zeď. Kalkulace poplatků je dosti zamotaná a výsledné číslo je docela zajímavé. Možná se časem dostaneme k nějaké standardizaci a zpřehlednění - obdobně jako u spotřebitelských úvěrů a sazby RPSN. Pokud se všichni přidají...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2002 6:30 | soused

Nech rypáčka smrdět v jeho kotlině. On už jinej nebude. To víš, když si někdo o sobě myslí, že je jedinečný, geniální a nepostradatelný a ČS si ho dovolí VYHODIT, tak musí kolem sebe kopat. Někde to snad i přiznal, že ho "propustili". Ale uznej, že je to také trochu zábavné. Anonymita je úžasná věc. Někdo něco píše, druhý mu odpovídá a přitom možná sedí u počítačů ve stejném městě, možná ve stejné budově, třeba jen v jiné kanceláři. Paradoxem může být i to, že pan rypáček má účet u ČS a je s ní spokojen, tak jako ostatně mnoho lidí. Proto také byla vyhlášena BANKOU ROKU 2002! Nebo dokonce pro ni pracuje a na internetu pouze sleduje náladu klientů. Všechno je možné. To víš, do lidí nevidíš.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2002 0:39 | CSrypatschek

...jsem malé divoké prasátko, žádný člověk. To oslovení "člověče" mne uráží ! Ale co jiného mohu od člověka-bučáka taky čekat, hi, hi, hi, a ještě by chtěl "daňově optimalizovat", ach ta svatá prostota !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2002 16:26 | nazdar

Zivotni pojistovny delaji ze svych zakazniku blbce, hnupy a hovada, protoze kdo jiny by mohl pristoupit na extremne nevyhodne podminky, ktere vlastne spocivaji pouze v placeni zlodejskych poplatku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2002 12:10 | Pavel Prokop

To záleží jen a jen na vaší povaze, ne? Je dobré krást, i kdyby to náhodou zákon dovoloval?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2002 10:18 | Franta

Dejme tomu, že máte pravdu, ale co s tím? Mohu také nadávat a nebo, ze stávajícího marasmu, vytěžit maximum. Co myslíte, že je lepší?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2002 4:29 | Ra,ta,ta

Člověče tobě musela ČS udělat opravdu něco hrozného. Pokud bude článek o špendlíkách, nebo lokomotivách, tak ty to stejně převedeš na ČS. Chápu, že každý chce vydělávat, totéž platí pro finanční instituce. Česká spořitelna není výjimkou. Tak proč pořád brečíš? To pořád čekáš na nějaký samaritánský bankovní dům, který by všem dával a Bůh ví kde bral? Je načase abys slezl z hrušky a začal normálně uvažovat. Daňový systém nevyhovuje mnoha lidem, ale od toho je daňová optimalizace. Kdo se alespoň trochu snaží, tak z toho vyždímá maximum možného. Kdo poslouchá tvoje žvásty, nedělá nic a jen nadává, tak sponzoruje ty chápavější. Uznávám, že čím více bude mít společnost neautentických jedinců, tím lépe se bude dařit těm poučeným.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2002 22:32 | CSrypatschek

...mě to celé naprosto fascinuje, hi, hi, hi ! Co ? No jak tady ti bučáci v tomto bémiš prostoru mají bučet na stále nové a nové pseudo-finanční produkty, které ani za mák svojí podstatou pro bučáka nic nového a hlavně dobrého nevytváří. Pouze mu po kapkách ve spolupráci s našimi spřaženými zákonodárci částečně zpátky, jako by s milostí, vrací to, o co ho už jednou u huby na daních připravili. Především ale na tom kynou, sádelnatí a různě jinak parazitují ty různé prý ctihodné finanční ústavy. Ne nadarmo taková Česká spořitelna toto tady, co se tu takto již systémově vyvíjí, v minulých parlamentních volbách desítkami milióny korun sponzorovala. Navíc to byl sponzoring vlastně zase za peníze daňových poplatníků-bučáků, neboť spořitelna musela být sanována státem ! Jak je vidět, České spořitelně a dalším podobným se to vše v tomto prostředí bohatě vyplatí : riziko žádné a bučáky, asi pro jejich již pokročilou degeneraci, ani nenapadne, aby se tomu všemu podívali na zoubek, tedy pořádně do žlabu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2002 15:23 | Kavka

Pěkně děkuji za informaci. Takže celá daňová úspora je v tahu a ještě vyhodím z okna dalších 20 tisíc. Údaj o výnosu je hausnumero, které si vycucal z prstu nějaký oblbovací marketingový vševěd z ING. Výnos může být klidně i záporný (což je v případě akciových fondů ING tvrdá realita: -30 % ročně žádný problém). I u fondu obligací se mi hrubý výnos 5 % ročně jeví v dnešní době stagnujících ekonomik směřujících k deflaci a velmi nízkým úrokovým sazbám značně nejistý. Navíc mám v horizontu 30 let celkem dobrou šanci, že přijdu o všechny tyto peníze, protože nejsou pojištěny, a i finanční instituce přicházejí a odcházejí, jak všichni dobře víme. Udělal bych lépe, kdybych těch 12000 normálně zdanil 32 % a zbytek ukládal na další stavební spoření bez státní podpory u RB s jistým čistým 4 % výnosem, pojištěným vkladem a nesrovnatelně lepší likviditou. Výši poplatků a kalkulaci odbytného mi přes opakované dotazy nikdo z ING nebyl schopen a ochoten sdělit (ani v OH ani na infolince). Prostě jsem počítal s tím, že když díky daňovému odpočtu (maximálnímu dosažitelnému!!!) každý roční vklad jednorázově zhodnotím o 47 %, musí to být výhodné, i když si napočítají nějaké nesmyslné poplatky. Celé je to podraz a habaďůra.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2002 13:45 | HradilDu

Pokud vás tolik zajímá výše poplatků, tak u třicetileté varianty postupně vložíte 360 tisíc, které se úrokovou sazbou 5 % zhodnotí na 835 726 korun. Vy však dostanete jen 702 345, z čehož vyplývá, že na poplatcích zaplatíte 133 381 korun (jenom výpisy přijdou na 14 400).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2002 9:51 | Zdeněk Kubík

Velmi zajímavá analýza. Na pobočce KB mě do Vitalu lámali, ale mě se ten produkt moc nezdál, tak jsem raději investoval do fondů. A myslím, že to bylo dobré rozhodnutí, prootže Vital se mi zdál jako příliš omezující.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2002 23:52 | Ad Investor

Nechápu jak si tak absurdní a nevýhodný produkt ING vůbec může dovolit nabízet. Myslel jsem si, že se jedná víceméně o spoření (pojištění to není protože nezohledňuje žádná rizika a žádná riziková složka se nestrhává) a že tedy výborně využiji daňový odpočet 12.000 ročně (je mi 30 let). Jednoduchá matematika mi říkala následující: jsem stabilně ve 32% daňovém pásmu, každý rok ušetřím 3840,-, tj. vložím vlasně pouze 8.160, což odpovídá okamžitému zhodnocení 47%. Vzhledem k otřesným poplatkům (40 Kč měsíčně jenom za "vedení účtu"), provizím (došel jsem to uzavřít až do toho jejich Orange House, aby na mě nenasadili nějakého agenta) a abstraktním zřizovacím nákladům (v prvních letech bych při zrušení nedostal prakticky nic) se však nemůžu dopočítat jestli se mi to vůbec vyplatí (bez toho daňového odpočtu by to byla čistě minusová akce). Na vašem serveru jsem se poprvé dozvěděl informaci, kterou jsem z ING nedokázal vyrazit , která není v žádných smluvních podmínkách (nezávání to podvodem?), ani na jiných finančních serverech na internetu tj. kompletní souhrn jejich "výpalného": "Každý měsíc zaplatíte 40 korun jako správní poplatek, dále sedm procent ročně z podílových jednotek nakoupených z pojistného za první rok a další dvě procenta z objemu celé investice za správu portfolia (tzv. management fee)." To zní skoro jako: Naval stovku, mi ti možná někdy vrátíme padesát".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2002 23:37 | Ninguem

TO JANA: neodporujete si trosku... na konci rikate, ze bud pojisteni potrebujete, nebo jdete do fondu, tak proc vubec uvazovat o zivotnim pojisteni bez pojistne ochrany, vzdyt je to uz z toho nazvu pekny nesmysl... staci jen, aby si podilove fondy vylobovaly danovou vyhodu na dlouhodobe investice a je to, takhle si jen pojistovny udelaly z danovych vyhod dojnou kravu, jak je vubec mozne, ze poplatky jsou tak vysoke, ze po peti letech pri pouhem sporeni prodelavate? vzdyt je to do nebe volaji ZLODEJINA!!! u normalniho produktu by si to nemohli dovolit, co jim dava prava nas takhle dojit? nase lidska blbost? tyto produkty totiz mohou za to, ze spousta lidi si mysli, ze zivotni pojistky jsou sprosta zlodejina, ktera zivi podvodne pojistovaky... pokud nejake znate, vite, ze to neni pravda, ale co mate rici potom, co vam reknou pet let budete sporit... a dostanete zpatky mene nez jste vlozili... temer na sto procent je to jiste... jasne, za tricet let vydelate, ale vydelali byste mnohem vice, kdybyste sli nekam JINAM... howgh, uz dost.... zlate STAVEBNI SPORENI :))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2002 13:22 | HradilDu

Děkuji za Váš názor. Máte samozřejmě pravdu, že je životní pojištění dlouhodobou investicí. Na druhou stranu není ale nutné uvažovat jen období desítek let. Jsou investoři, kteří preferují horizont okolo zmíněných pěti let a pak se oprávněně ptají, zda je životní pojištění bez pojistné ochrany pro ně vhodné anebo ne. Proto to srovnání při pětileté variantě. Investor Plus vyšel v pětileté variantě jako ztrátová investice díky svým vysokým poplatkům, proto Vám tento produkt zástupce ING NN rozhodně v této variantě nedoporučí - tady jsou vhodnější fondy nebo životní pojistka (u které sice také dostanete po pěti letech méně než jste vložila, ovšem jste pojištěna a ztrátu lze brát jako cenu pojištění).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2002 11:03 | Jana

Ze zkusenosti vim, ze nelze verit vsemu co je napsane, byt i na prestiznim financnim serveru... autor asi vynechal dost podstatnou vec: zivotni pojisteni je dlouhodoba investice a nikdo soudny vas nebude "lamat" do takoveho produktu, pokud Vam jde pouze o zisk. Proto nerozumim, proc uvadi ZP v 5letem horizontu. Navic, pokud vim, je vzdy na kazdem, aby si rozhodl, zda potrebuje kryt rizika (smrti) a tim potrebuje POJISTENI, nebo chce jen sporit. Oboji myslim u Investora lze. Takze, proc "omezujici", bud pojisteni potrebujete nebo jdete do fondu... je to na vas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2002 10:23 | Radek Málek

Opravdu nevím, proč tyhle produkty využívat, když jsou tady podílové fondy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services