Pioneer: budeme aktivnější, říká nový portfoliomanažer

Smíšenému fondu Pioneer Trust se moc nedaří. Již přes dva roky klesá nejen kurz ale i majetek pod správou. Změní trend nový portfoliomanažer Petr Zajíc?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 7. 2002 15:51, SkrivanekT

Jiří Kunert, středoevropský šéf kupce Živnostenské banky - skupiny UniCredito - v rozhovoru pro Hospodářské noviny 11. 7. uvedl, že budou sloučeny investiční společnosti ŽB-Trust a Pioneer.

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 7. 2002 15:01, qent

tak jo, přiznávám, máte pravdu, akorát ty bondy udělaly 4,7% kumulovaně, nikoliv p.a., což ovšem výsledek významně nemění

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 95 komentářů)

3. 7. 2002 20:26 | Iulianus

No nevím, já kdybych nedostudoval medicínu, tak bych si to asi do životopisu nepsal ... možná ale lidem ze zahraničí, kteří si to v angličtině čtou, nedochází, že medicína je u nás šest let.
Všichni ti investiční bankéři se ohánějí různými pojmy, nejlépe anglickými a nepřeloženými do češtiny, které se naučili na nějakých rychlokvašných školeních. Připadají si strašně skvělí, když denně rozhodují o stamiliónech, ale ty výsledky (jako minus 20 % ročně u pana Zahrádky) hovoří za vše. Bohužel jsou to většinou lidé, kteří nemají žádný kreativní přístup, pouze papouškují naučené věci ze školení, případně to, co jim přikážou ze zahraničí.
Chudáci lidi, co do těch fondů investují, ti ztratí peníze, zatímco pánové Zahrádkové a Zajícové mají o slušný výdělek postaráno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2002 18:05 | bondy

Poplatky nedělá manažer ale marketing. Jinak ale souhlas, změna na odměnu ze zisku by fondu imageově prospěla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2002 17:06 | Tom

Toto je opravdu neuveritelne! Nevi kde tenhle fond chce jit ale mam doje ze nekde do.... . Jak je moyne ye naprosto neschopny manazer Zahradka , namisto aby byl vyhozen jeste byl povysen!! Neuveritelne. Clovek jez vinou sve vlastni demence privedl tisice podilniku do ztrat dostal koryto v Dublinu. Nebo mozna ze je to odmena za to jak odrel podilniky!! Mam akorat dotaz na noveho portfolio manazera. Hodlate pokracovat v taktice naprosto nehoraznych vstupnich poplatku a naslednych ztrat podilnikum? Myslim si ze u tohoto fondu by mely byt zruseny veskere vstupni a vystupni poplatky a poplatek za spravu fondu by mel byt urcovan pouze procentem ze zisku fondu. To by byla prvni royumna vec co by mel pan manager udelat..... aby se panove aspon trochu snazili. Jinak mohu rici ze pres utrpene ztraty byl prodej tohoto fondu jednim z mych nejlepsich rozhodnuti,zejmena pokud se podivam na soucasne vysledky. Uz nikdy vice....!Sbohem............... .....................
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2002 12:57 | KDOSI

Pan Zahrádka sice zdevastoval majetek klientů, ale přesto svůj job dělal dobře. Jeho úkolem je primárně získat majetek do správy a to by bez bezhlavě riskantrní strategie a s ní spojenými nárůsty nikdo nikdy nedokázal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2002 11:32 | NoName

Pane Zající, možná jste byl dobrý trader, ale portfoliomanagement je o něčem jiném než jen "aktivní" obchodování s akciemi. Rizika, investiční horizonty, durace, váhy, náklady fondu, sektory, trendy, volatilita, VaR. Není sranda to všechno promítnout do závěrečné nádherné věty:"... letos nám ČOJka rostla opět 2 % nad benchmark; již pošesté v řadě ...". Ze zkušeností nevěřím traderům, brokerům, dealerům, ktří tvrdí, že mají předpoklady pro úspěšný portfoliomanagement. Ona je to totiž pěkná dřina.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 23:41 | M. Svobodova

Používat výrazy typu "držte hubu" není pro potencionální zákazníky moc přitažlivé. Trochu slušnosti by neuškodilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 11:54 | J.B.

Za 2 roky jsem ztratil 50% a to jsem volil, dle dealera PT, “konzervativnější fond !!! (Byl jsem ochoten akceptovat riziko do –25%, což ho srdečně rozesmálo. No, teď vím proč). Teď dostali strach a nakoupili dluhopisy, ale s takovým portfoliem těch 50% získám zpět, o nějakém zisku ani nemluvím, MOŽNÁ tak do 10-15 let. Když zvážím poplatky, inflaci atd. vycházími z toho jedniné - rychle pryč !!! A ostatním taky radím vzít roha dokud to ještě jde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 10:43 | Jan Koucký

To je přesně o schopnosti nebo neschopnosti portfolio managera - dodnes je mi záhadou, proč Zahrádku nevyhodili, ale i přes jeho opakovaně prokázanou neschopnost jej povýšili a poslali do Dublinu. Snad jen podlehl tlaku vedení Pioneeru, který se snažil mít nebetyčné výsledky, aby se fond dobře prodával, ale i tak je to selhání, které se nepromíjí. Buďto by měl Zahrádka nést následky a odejít (pokud se tak rozhodoval sám) nebo rezignovat (pokud riskoval peníze podílníků pod tlakem managementu)...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2002 10:18 | SkrivanekT

Myslím, že bohatě stačí porovnat výkon dvou fondů - PIONEER TRUST a SVĚTOVÝ AKCIOVÝ FOND PIONEER. Oba byly založeny v roce 1995, první v listopadu druhý z nich v srpnu. Pro přesnější srovnání by se výsledky SVĚTOVÉHO AKCIOVÉHO FONDU PIONEER museli přepočítat z EUR na Kč ale pro myslím že pro základní srovnání to není nutné. Fond PIONEER TRUST dosáhl od založení zhodnocení k 30.4. -1,26% p.a. Fond SVĚTOVÝ AKCIOVÝ FOND PIONEER k 30.4. 7,27 % p.a. Jak je možné že čistě akciový fond dosáhl za 7 let slušného kladného zhodnocení, zatímco smíšený PIONEER TRUST investující nemalou část majetku do dluhopisů (tedy konzervativnější) je po této době v propadu? Podívejme se na podrobnější srovnání Zhodnocení PIONEER TRUST od založení (11/95) do 11/99: přibližně 70% Zhodnocení PIONEER TRUST od 11/99 do 04/02: přibližně -43% Zhodnocení SVĚTOVÉHO AKCIOVÉHO FONDU PIONEER od založení (8/95) do 11/99: přibližně 166%. Zhodnocení SVĚTOVÉHO AKCIOVÉHO FONDU PIONEER od 11/99 do 04/02: přibližně -43%. Co z toho plyne? PIONEER TRUST byl zpočátku velmi konzervativní fond, který rostl mnohem méně než čistě akciový fond. Jenže někdy v průběhu roku 98 se jeho správci evidentně zbláznili a přebudovali jeho portfolio na výrazně agresivní takže takže když začali kapitálové trhy klesat tak tento fond se propadl v podstatě stejně jako čistě akciový. V poslední Koruně sz roku 2001 článek o tom jak evropané dlouho vyčkávají než investují a připravují se tak o výnosy. Je paradoxem, že správnci fondu dávají ostatním rady kterými se sami neřídí. Taky dlouho vyčkávali, sledovali z povzdálí prudků růst technologických akcií a to evidentně tak dlouho. že do nich zainvestovali až byli téměř na svých maximech. To je podle mě neschopnost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 10:10 | TGP

Jak se projeví poplatky za aktivní obchody na nákladech fondu? Nebylo by vhodnější kupovat si trhy (ostatně indexové certifikáty se vám líbí) a raději snížit poplatky, které jsou mezi nejvyššími u nás?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 10:10 | Kamil Jirsů

To ano, stačí se podívat na jejich materiály o Zlaté střední cestě a na ty skutečné hory doly, kterými fond putoval... Chudáci podílníci, kteří naletěli :-(((
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2002 10:00 | David Brázda

"Nemyslím že půjde o daytrading, spíše o aktivní řízení portfolia." Jaký je mezi tím přesně rozdíl? Jak chcete aktivně řídit portfolio, pokud je třeba vše nechat schvalovat v Dublinu? Nebo oni schválí jen strategii a pak se rozhodujete sám?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 9:44 | Stepan

Je fajn, že Pionneer nebyl převážen v TMT oproti benchmarku, ale proč měnili benchmark... to jak fond popisovali investorům a to co volili jako benchmark byl asi trochu velký rozpor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2002 9:24 | TGP

A mimochodem, hlavním důvodem zpřísnění pravidel byly právě podobné průšvihy, jako měl Zahrádka, kdy vlastní neschopností (a kvůli neexistenci korekce z centrály či z investičního výboru uvnitř firmy, kde dostal volnou ruku) zničil pověst Pioneeru nejen u klientů, ale (což je možná ještě horší) také u dealerských sítí, na kterých je Pioneer životně závislý.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2002 9:21 | TGP

No, Petr se sice snaží, ale nemyslím si, že to bude tak růžové, jak si to maluje. Předpisy v Pioneeru jsou dnes mnohem přísnější a povinnost řídit se doporučeními z Dublinu mnohem tvrdší...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 5/5

5

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Matěj Hollan

aktivista

Vladimír Bezděk

ekonom

Matěj Hollan
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services