Účet pro babičku

Kam si vaše babička ukládá peníze? Pod matraci, nebo do starého kožichu ve skříni? Možná byste byli raději, kdyby si je ukládala na účet. Poradíme vám, jak jej vybrat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 5. 2001 11:38

Ne, bankovní úředník naštěstí nejsem. Asi jste mě nepochopil. Chtěl jsem sdělit, že ČS má zájem na klientech dříve narozených a je to dobře, s tím, že u ČS určitě zůstanou bez ohledu na vývoj v oblasti bankovnictví. Já vás nenapadal, ani ČS, spíš obhajoval! Akorát s těmi poplatky, sám uznáte, že teprve čas dá za pravdu buď Vám nebo mně. Souhlasíte?

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 5. 2001 22:53

OK,vidím,máte své pevné základy,ze kterých prostě nehodláte ustoupit.Jelikož píšu v poněkud pokročilou hodinu,laskavě omluvte případné "fatální" omyly.
1.limity jsou opravdu JEŠTĚ NĚKDY takové,jaké jste uvedl,ale kdo měl zájem a neporušoval Smlouvu o vydání a používání karty,dávno mohl (pravda až s vydáním další karty) docílit zvýšení limitu - masový exodus klientů se kvůli tomu nekoná
2.je mi líto, pokud Vám limity našich karet působí při pobytu v zahraničí potíže, zřejmě byste "uživil" lepší kartu - zatím jedině VISA-GOLD (popř.charge),uznávám, že podmínky na vydání jsou poněkud tvrdší; neexistence domácího limitu patrně souvisí s odlišnou autorizací plateb v rámci ČR
3.nemám čas Vám hledat nejnovější čísla,ale věřte,že vymýšlet nemám ve zvyku - zde jsme si nerozuměli: mně se nejedná o absolutní počet klientů platících kartou (tam se projevuje rozdíl ve zvyklostech klientely bank), nýbrž o zvyšující se dynamiku - pamatuji si to z interní prezentace acquiringu a souvisejících činností.Obecně často v ČS klienty něco naučíme (což je černá práce) a pak nám je konkurence lanaří.
4.tvrdé vyjádření na obou stranách,má informace je ze stejného zdroje jako v bodě 3 - až bude někdy levnější internet,zasurfuji pro čísla
5.patrně jste napojen na Londýn - to já bohužel ne - co Vám napovídali jinde se neptám, jelikož jim ČS konkuruje, nebude to nic dobrého - ale přecejen, zkuste si představit, že na určité věci má mezinárodní kartová asociace VISA ve vydavatelské bance vliv...
6.Definuji: VISA-BUSINESS (disponenti firemními účty) a VISA-GOLD (charge) tam by si ani ČS nedovolila někoho "diskriminovat" nemožností určit limity
7.též mně bylo jasné, že byste si nedovolil požadovat údaje o klientech - ale i obecně nelze říci mnoho, je to dost individuální posouzení klienta, kterého já se neúčastním.
Závěr: zkuste se přenést přes případnou nadsázku v mých odpovědích - na některé "výstřelky" vůči ČS se snad nedá jinak odpovídat. Pokud Vám chybí tvrdá data, omlouvám se, ale nebylo mým cílem popřít, cokoliv řeknete - opakuji že tón nasazený v diskusi ve směru k ČS neodpovídá poměrům - jednalo se o "Účet pro babičku" !!! A my se dostali k VISA-GOLD...

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

20. 5. 2001 9:48

Vážený pane, ať čtu vaši reakci jakkoli, nepopřel jste v ní ANI jednu skutečnost, kterou kritizoval váš předřečník. Zajímalo by mě také, zda vyjadřujete oficiální stanovisko ČS.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 23:25 | TGP

Bohužel neumím váš spor rozsoudit, ale mohu říct jediné (podložené mou zkušeností jako klienta ČS a mé ženy využívající Poštovní spořitelnu): obojí má svoje. Já jsem ochoten přetrpět ne zcela ideální služby na pobočce ČS (především fronty a občas nějakou neznalost a z ní plynoucí potřebu vše konzultovat s kolegyní) kvůli nízké ceně a pocitu, že mám peníze v kamenné bance, která nemůže zkrachovat. Má žena má zase přístup k penězům kdekoliv po republice (podobně jako bývaly cestovní vkladní knížky), což je pro nás při cestách velká výhoda. Poměrně rychlá je na většině pošt i obsluha díky Maxkartě; já bych ale do Poštovní spořitelny peníze nikdy nedal kvůli pocitu, že je to tak trochu domeček z karet; děs okolo IPB mi stačil. Vím, že to, co píšu, je o pocitech a ne o racionálním uvažování, ale tak to bohužel je.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 22:22

Tisknu tyto příspěvky a budeme je v ČS dávat pro útěchu klientům přiševším z pošty ve stavu kardiovaskulární excitace... :-) A prosím, podepisujte se tak, aby Vaše "stranická příslušnost" byla předem známa - ale přídomek "defence" už je obsazen !!! :-)))
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 22:13

Vážený ! Já nepíšu o webhostingu a konektivitě, Vy mě prosím neučte znát bankovní služby. Abychom nemátli veřejnost, uvedu Vaše omyly na pravou míru: 1: nízké limity zůstávají u karet většinou ze setrvačnosti (automatická výměna) a jen někdy vzniknou úmyslně (možnosti zneužití karet Vám pochopitelně vysvětlovat nebudu); 2: limity pro platby platí POCHOPITELNĚ pouze v ZAHRANIČÍ; 3: Vaše znalosti o “typickém klientovi ČS” Vám závidím, kde berete bohorovnou jistotu o jeho NEplacení kartou ???; 4: statistiky VISA vs Europay hovoří jasně, regionální rozdíly nevylučuji (Vy to byste jistě dokázal); 5: limity VISA karty jsou jen částečně dílem banky, vše je ověřeno letitou praxí, funguje to a zase tak složité to není – až Vám kartu odcizí, budete je velebit; 6: individuální nastavení limitů - opakuji - je možné u VYŠŠÍCH typů karet VISA – v návaznosti na reformu produktů ČS to jistě půjde i jinde; 7: děkuji Vám za uznání alespoň mizivého procenta znalosti věci ve Vaší poslední větě a dále Vám sděluji, že údaje o držitelích Dinners Club karty pochopitelně (jako cokoliv jiného, chráněného bankovním tajemstvím) NESDĚLUJEME. Obecně se jedná o klienty určité příjmové skupiny, která se bohužel v ČR příliš nevyskytuje. Ovšem Vaše rozhorčení nad nevydáním této karty Vám v kontextu s Vašimi představami o dostupnosti VISA-GOLD nevytýkám. Buďte zdráv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 17:36 | FekarZ

Přesně tak. Poštovní spořitelna může být pro Českou spořitelnu teď po včlenění do skupiny ČSOB ještě větším soupeřem, než pod IPB. Změny v České spořitelně probíhají pomaleji a méně výrazně, než změny na poštách.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 13:25 | Vlado

Dobry den, platit slozenky na poste z uctu lze jiz dnes. Pokud ma nekdo Postziro, Seniorziro nebo Postkonto, tak staci na slozenku vyplnit cislo sveho uctu a podepsat se. Jeste jednoduzsi je to s Maxkartou. Zadate PIN a je to. Navic je to v obou pripadech levnejsi nez platit slozenku v hotovosti. Osobne to moc nepouzivam, protoze mam GSM banking, ktery je zdarma. Plati se pouze za odeslane SMS. k tomu mam jeste Phonebanking (pouze zjistovani zustatku), ktery je take zdarma (vedeni a prvnich pet overeni) a navic se vola na 0800. K uctu mam pristup na kazde poste a pobocce PS. Nejsem omezen na nejakou jednu pobocku nebo postu. Identifikace na prepazce probiha pomoci chipu a PINu na Maxkarte. Nepotrebuji obcanku, ani si pamatovat cislo uctu. Pokud si chci ulozit penize odevzdam na prepazce obnos a opet jen zadam PIN pro Maxkartu.Podle meho skromneho nazoru PS v soucasnosti prodava nejlepsi produkt na poli drobneho bankovnictvi. Myslim, ze je to zatim rozhodne lepsi volba nez CS. Homebanking nepouzivam, protoze neni zdarma. :-) Treba se dockam.
Zdravi Vlado
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 8:08

Nevím, zda Váš email má v překladu znamenat "obrana ČS" ale k věci: Hotovostní limity u nejčastějších karet ČS, tedy domácích Electron a ECMC variant, jsou 2-10 kKč, u většiny klientů v dolní polovině intervalu; limity pro platby nejsou omezeny vůbec. Nevídím korespondenci s chováním klientů ČS (typický klient ČS NEpoužívá kartu k placení v obchodech) a s rizikem zneužití (rizikem není bankomat, jsou to především platby). Dále nevím proč by měla být VISA univerzálnější -- v Evropě i v ČR co do počtu obchodníků převládá ECMC, v 99% případů však zaplatím jak Visou tak ECMC. Pokud chci od ČS mezinárodní embosovanou kartu, musím zvolit Visu. OK, VISA je dobrá karta. Od ČS tím ale získám kartu, která má asi 10 různých limitů, které závisí na druhu platby, místa transakce, četnosti (!) a pořadí čerpání(!), takže pokud budu chtít platit v cizině, karta nejspíš již při páté transakci (bez ohledu na výši přechozího čerpání) odmítne službu. Na pobočce mně řekli, že limity měnit NELZE. Vaše poznámka ohledně Gold karty je správná, stejná situace je však u ČS -- zajímalo by mě kdo si u ČS pořídil Diners Club.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2001 21:15

Hotovostní limity karet ČS (10-15 tis.Kč) postačují drtivé většině klientely ČS. Až se podaří překonat technické dědictví minulosti, bude jistě možné leccos i v této oblasti. Domnívám se, že zatím je důvodem snížení rizika plynoucího ze zneužití karet. Ale u vyšších typů karet VISA je možno limity nastavit již nyní, samozřejmě se souhlasem banky, jako všude jinde. EC/MC mezinárodní je v plánu, nyní mají však prioritu jiné změny v kartové oblasti (bankomaty, účtování ...). A VISA je přece jen podle dosavadních zkušeností univerzálnější. Pro doplnění se zatím doporučuje karta Maestro od Europay. A jinak: zlatá karta od Poštovní spořitelny ??? Buď je to zprostředkování převodu klienta do IPB, nebo čistě teoretická nabídka. Dovedete si představit klienta kategorie "držitel zlaté karty", který by chodil na poštu do banky ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2001 19:45 | --

jakožto klient poštovní spořitelny musím říct, že se přístup ke klientům o dost zlepšil tím, že na poštách udělali speciální "spořitelní" přepážku.
Pokud jde o šíři služeb, není to tak hrozné. Např. kvůli kartě jsem nezvolil ČS, protože jednak ČS neumí EC-MC mezinárodní (zajímalo by mě proč) a u karet neumí nastavit limity - to by tak nevadilo, kdyby ovšem ty limity nebyly naprosto nesmyslně nastavené. V poštovní spořitelně žádný problém -- můžu si zvolit jak kartu (třeba i ECMC GOLD), tak limit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2001 15:00 | Zbynek Kubik

Phonebanking pro babičku? To snad ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2001 14:59 | Magda_K

Souhlasím. Pošta je navíc blízko a stejně tam všichni chodí se složenkama a pro poslané peníze. Jenže je otázkou, jaký osud poštovní spořitelnu čeká.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2001 23:04

O poště a Poštovní spořitelně často slýchám-ještě nikdy nic dobrého. Všechny argumenty s dostupností zní velice logicky, ovšem praxe bývá jiná. Pošta totiž prostě není banka. V mnoha směrech. Počínaje kulturou prostředí, přes soukromí při jednání, šíři služeb (klient, který nikdy něco z pokročilých služeb nepotřebuje, totiž neexistuje) a konče chováním personálu (ovšem zde nepaušalizovat).Čili to nebude tak jednoduché, jak z diskuse vyplývá. Odkazuji na článek, kde je zmíněno cosi o neperspektivnosti seniorů pro banky. Tak toto klienti ČS v žádném případě nepociťují. A to zdaleka nejen proto, že tento segment trhu je nezanedbatelný a bude vzhledem k demografickému vývoji ještě významnější.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2001 22:25

Přeji příjemný den
Chtěl bych jenom upozornit na chyby ve výsledných cenách za vedení účtů pro seniory. Náhodně jsem si spočítal ČS a Živnobanku bez phonebankingu. První, protože jsem právě dříve používal ČS a druhou momentálně používám.
Mě pro ČS vychází: + 10 (vedení účtu) + 5 (vyhotovení výpisu) + 10,40 (poštovné) + 0 (karta) + 6 (jedna příchozí platba (důchod)) + 4 (první odchozí platba SIPO, telefon, nájemné apod = Účetní položka,trvalý příkaz nebo podáno pomocí sběrného boxu jinak je to 20 Kč) + 2 (zúčtování mezibankovní platby prostřednictvím clearingového centra ČNB - nevím jestli se určitě platí) + 4 (druhá odchozí platba v rámci banky) + 8 (dva výběry z bankomatu vlastní banky) + 9 (jeden výběr hotovosti na přepážce)
celkem = 58,40 Kč (pro platbu použit trvalý příkaz nebo podáno pomocí sběrného boxu jinak je to o dost více)
V případě ČS je potřeba přičíst ještě cenu za poštovné za výpis, které není nijak nízké. Předokládám, že je také odchozí příkaz podaný prostřednictvím sběrného boxu nebo prostřednictvím trvalého příkazu, jinak je to 20 Kč.

V případě Živnobanky mě to vychází následovně: 0 (vedení účtu) + 7 (vyhotovení výpisu) + 0 (poštovné) + 0 (karta) + 2 (jedna příchozí platba (důchod)) + 3 (první odchozí platba SIPO, telefon, nájemné apod = Platby v Kč opakovaného charakteru z účtů v Kč vedených u ŽB =trvalé příkazy, automatizovaně vyřizované žádosti o inkaso, SIPO, Český Telecom, apod.) nebo + 15 (první odchozí platba SIPO, telefon, nájemné apod = Platby v Kč z účtů v Kč a CM, vedených u ŽB ve prospěch účtů u jiných bank - předané na papírovém nosiči ) + 0 (druhá odchozí platba v rámci banky = Převody v rámci ŽB -Bezhotovostní platby mezi účty vedenými u ŽB = bez poplatku) + 0 (dva výběry z bankomatu vlastní banky, případně cizí = první dva zdarma a další 30 korun v cizím, ve vlastním vždy zdarma, ale těch je velice málo...) + 10 (jeden výběr hotovosti na přepážce) celkem = 22 Kč nebo 34 Kč (podle způsobu zadání odchozí platby)
Je však pravda, že ČS oproti ŽB nabízí několikanásobně větší počet poboček 2500 X 27 a to je v případě seniorů velice důležité. Pro získání informací o poplatcích byl použit web jednotlivých bank. Možná jsem se si to já sám špatně spočítal... v tom případě, prosím o vysvětlení na můj soukromý mail. S pozdravem Pavel S. 26 let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2001 15:28 | FekarZ

Proč by babička neměla mít phonebanking? Je to jen otázka schopnosti bank přesvědčit o tom seniory coby spotřebitele. Jaký je, z hlediska charakteru produktu, rozdíl mezi phonebankingem a službami mobilních operátorů? Žádný - obojí jsou moderní produkty, o nichž si často (mylně) myslíme, že cílová skupina je definována jako "mladí a neklidní". A pak se vytasí EuroTel s reklamní kampaní s babičkami libujícími si, že mají Go. Pro phonebanking seniorům existují jen dva limitující faktory: ono podvědomé odmítání a la "na to jsme už staří", což je úkol pro odborníky zabývající se reklamou, a také pečlivá analýza, zda je trh seniorského phonebankingu dostatečně velký, aby stálo za to o něj usilovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2001 15:14

Jaký osud by mel poštovní spořitelnu čekat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2001 14:36 | Magda_K

Poštovní spořitelna je pro babičky jako dělaná. Pokud něčemu věří, tak je to pošta, kam je navíc zvyklá chodit platit složenky. A pokud by se to skloubilo, tak by to bylo úplně super - přinese složenky, ty se jí zaplatí z účtu a ještě si vybere, co potřebuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Havel

advokát

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Jaroslav Havel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services