Devadesát devět korun za domácnost

Slabou stovku hrubého vynese sčítacímu komisaři každá domácnost - a to musí být čtyřčlenná. Slasti a strasti své dočasné řehole líčí jedna z těch, kteří právě v těchto dnech vybírají ve vašich domácnostech sčítací listy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2001 9:57

Vážený pane, telefonní anonymní průzkum. Každý soudný člověk ví, že toto spojení je evidentní nesmysl.

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 3. 2001 14:37, FekarZ

Ano? Co říká soudný člověk tomuto postupu: vyberu jakékoliv číslo - třeba 02/123456 (v tomto případě neexistující), zavolám tam a zeptám se na něco. Vy myslíte, že marketingoví průzklumníci jsou zároveň zaměstnáváni jako špióni? A že když jim něco řeknete, oni hned zjišťují, kam se vlastně dovolali a v případě, že jim přiznáte, že jste například nezdanil své vedlejší příjmy, tak to hlásí finančnímu úřadu nebo rovnou policii? Oháníte-li se soudností, vážený pane anonyme, pak Vaše podezíravost je schizofrenická.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

6. 3. 2001 16:26 | FekarZ

Přesně tak - všechno lze zjistit z jiných databází. Tak potom: nač sčítání? Víte, kolik peněz by potřebovalo české zdravotnictví?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2001 11:41 | FekarZ

Máte naprostou pravdu. I podle hlasovací ankety pod článkem (v tomto okamžiku) 40 % respondentů vyplnilo sčítací listy jen zčásti pravdivě, a to jde přitom o údaj naprosto nereprezentativní. Pokud si pamatuji správně, podle reprezentativnějšího šetření realizovaného ještě před sčítáním lidu zhruba stejný podíl lidí uváděl stejný úmysl. Osobně sice proti poskytnutí dat v rozsahu, jaký byl vyžadován dotazníky, nic nemám a až potud souhlasím s argumenty, že křik ohledně potenciálního zneužití dat je nesmysl (kolikrát do roka poskytujeme bankovním, leasingovým, finančním, státním, cestovním... a jiným institucím podobné). Chybou je, že státní úředníci zapomněli, že žijí v roce 2001 a chovali se stejně zpupně, jakoby reprezentovali komunistický režim. Proto mi připadá vcelku správné, že se jim jejich (ne)komunikační strategie "zúročila" vyhozením miliard do vzduchu. Doufejme, že až ČSÚ spočítá, jak relevantní data vlastně dostal, najdou se také konkrétní viníci, kteří peníze daňových poplatníků vyhodili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2001 11:11 | TGP

Jaký únik dat, proboha? V podstatě všechno, co bylo v dotazníku, o mě ví nejen stát, ale i sousedi a známí! Vše potřebné lze navíc zjistit ze spousty jiných databází, tak zase nepoužívejte strašáka něčeho, co reálně neexistuje. Pláčete na špatném hrobě, milý pane.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2001 11:00 | TGP

Zkušenost sčítacího komisaře: na Praze 2 mi z 83 domácností odmítl sčítací listy vyplnit jeden člověk. Podobnou zkušenost mají i kolegové. Tak o jakých kvantech tady píšete? Žádná neexistují!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2001 10:03

vetsina tech komentaru tady potvrzuje ze mainstream je holt mainstream. Mejte se fajn, jdu se podivat na underground (BL & NP), tam je to zajimavejsi..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2001 1:38

Blbé je, že ČSU veškerou informovanost brutálně odflákl. Komentáře lidí, kteří říkají že "o nic nejde" nebo že "ty otázky nejsou tak osobní jak předpokládali" (a tedy odpovídali pravdivě a úplně) mají nulovou hodnotu. Sčítání lidu má totiž smysl pouze tehdy, jestliže se ho zúčastní VŠICHNI a odpovídají na něj PRAVDIVĚ - a to se evidentně nestalo. Pak už je fuk jestli procento (dámy prominou) sraček je 10% nebo 30% nebo 50% - jakmile nějaká statisticky významná část obyvatel odpoví nepravdivě a neúplně (což se nade vší pochybnost stalo), tato obludná akce za 2,5giga má jediný efekt v tom že se na tom napakovalo spousty subdovavatelů, a tisíce komisařů dostali za svoji špinavou práci svých třicet stříbrných. Výsledek censu se však nijak neliší od výsledku průzkumu na reprezentativním vzorku 1200 obyvatel. Kdyby pracovníci ČSU neměli v hlavě nasráno, veškeré tyto diskuse by se odehrávaly minimálně před rokem v co nejširší veřejnosti; byla by šance vyřídit a vyjasnit všechny údajné nezákonnosti a Čulíkovy ústavní stížnosti. Jenže to by tam nesměli sedět arogantní pitomcí, kteří neznají než špiclovat a hrozit pokutama.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2001 15:22 | FekarZ

Ačkoliv média jistě žijí svým vlastním životem, připadá mi to zemanovsky zjednodušující svádět na novináře neúspěch sčítací mašinérie. Možná, že média bublinu úniku dat přifoukla více, než je zdrávo - ale z mnoha dostupných informačních zdrojů je zřejmé, že shromážděná data nejsou tak zabezpečena, jak se státní administrativa snaží lidem namluvit. Ostatně, mediální image akce byla věcí organizátorů sčítání - a že to nezvládli, je nabíledni. Poučení si státní orgány mohly vzít z předloňského problému Y2k. I tehdy nás média (a nikoliv jen tuzemská) "strašila" zhroucením výpočetních systémů a zkázou civilizace, ale právě proto, že se o problému neustále psalo, že si firmy i jednotlivci stále více a více uvědomovali a) nutnost komunikace o problému a b) nutnost důkladné přípravy, nestalo se takřka nic. Nesvádějme všechno na média - ostatně, snad máme vlastní rozum a dokážeme jím zvládnou relevantnost informací. Jestliže taková kvanta lidí odmítají vyplňovat formuláře, stěží to může být jen vinou mediální masáže.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2001 12:45 | urubkova

Sčítání organizátoři nezvládli co se komunikace s veřejností týká. Místo loga s ksichtíkem měli do těch celostránkových inzerátů přetisknout formuláře a nikdo by se potom nebál, že se po něm budou chtít počty ledniček a rhubý měsíční plat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2001 10:45 | TGP

Jenže ty databáze nemá pohromadě, což je jistě průšvih, ale netýká se statistického úřadu. Spíše je to problém ministerstva vnitra, financí, práce a sociálních věcí a policie. Navíc je podle mě lepší, když si to ČSÚ zjistí takto než kdyby mohl přímo přistupovat třeba do databází policie nebo finančního úřadu. Toho bych se bál mnohem víc. Takhle zjistí stejnou věc, ale nedostane se přitom k jiným údajům, které další instituce také mají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2001 10:42 | TGP

Celý ten humbuk rozpoutaly krachující Britské listy, které se zoufale snaží navyšovat návštěvnost a přitáhnout nějaké inzerenty. Nejde o nic jiného než o klasickou manipulaci s lidmi a vytváření samoživící se mašinérie článků a protičlánků, které nijak nesouvisejí s realitou, ale pouze manipulují s lidmi, kteří nemají dostatek informací. Pokud by se už před měsícem vlastně zveřejnilo, co na dotaznících bude, neměly by Britské listy (a podle jejich vzoru i ostatní média) o čem psát. Nelíbí se mi to, protože jeden člověk, kterému krachuje projekt, se snaží využít ve svém zájmu i nás ostatní.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2001 10:38 | TGP

V tomhle máte pravdu, ale pevně věřím, že dříve či později nastoupí Nejvyšší kontrolní úřad a vše prověří. A pak by měly padat hlavy. Jinak si ale rád přečtu, kolik lidí má záchod doma a třeba informace, jestli lidi topí elektřinou nebo plynem je podle mě informace velmi užitečná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2001 10:36 | TGP

Formuláře mě hodně překvapily, myslel jsem, že po mě budou chtít mnohem více informací než nakonec chtěli.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2001 10:32 | ajka

Asi máte na mysli pouze informace pro sčítání osob. Kromě nich se sčítaly i domácnosti a byty. Právě tady je přehršel věcí, které velký stát "potřebuje" znát, aby mohl plánovat životy svých občanů. Co je ale hlavní věc: tato sranda stála 2,5 miliardy Kč, což by Vašeho tvrzení, že stát již všechny údaje stejně má, bylo nehorázné vyhození peněz do kanálu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2001 10:04 | TGP

Naprosto souhlasím - mediální bublina vytváření strachu a snaha o zvýšení čtenosti novin, nic víc. Možná ještě snaha některých novinářů honit si ego a dokazovat si, jak jsou důležití.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2001 9:58 | TGP

Sčítání docela hezky ukázalo, jaký je rozdíl mezi realitou a mediálním světem - zatímco noviny byly plné blábolů, vše bylo úplně jinak. Zmasírován novinami jsem se sčítání bál a když jsem dostal sčítací list, nenašel jsem na něm žádnou informaci, kterou by už stát neměl a jejíhož zneužití bych se měl bát. Takže mi to přišlo úplně v pohodě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eva Jiřičná

architektka

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Eva Jiřičná
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services