Polská telekomunikační společnost Orange Polska po výsledcích za 2Q roste o 4,6 %
Výnosy klesly méně oproti očekávání analytiků.
Společnosti se dařilo v mobilním segmentu, kde získala nové paušální zákazníky a prodala vysoký počet telefonů.
Výsledky společnosti Orange Polska (OPL) za 2Q 2015 | ||||
---|---|---|---|---|
2Q 2015 | 2Q 2014 | Konsensus 2Q 2015 | ||
Výnosy (mld. PLN) | 3,013 | 3,084 | 2,969 | |
Čistý zisk (mil. PLN) | 126 | 94 | 75 | |
Zisk na akcii (EPS, PLN/akcie) | 0,1 | 0,07 | -- |
Finanční výsledky
Výnosy telekomunikační společnosti Orange Polska sice meziročně klesly o 2,3 %, překonaly však očekávání analytiků, kteří očekávali horší výnosy i zisk.
Analytik Jakub Viscardi z bankovního domu BOS však uvádí, že konsensus trhu nepočítal s prodejem aktiv za 46 mil. PLN.
Provozní marže klesla o 1,9 procentního bodu na 31,8 %.
Maciej Nowohonski, finanční ředitel společnosti, očekává jejich další pokles a zpomalení tvorby cash flow vzhledem k ostré konkurenci.
Mobilní paušál rostl ve všech zákaznických segmentech, pevné linky a ADSL pod tlakem
Počet zákazníků s mobilním paušálem meziročně vzrostl o 6 %, ve druhém čtvrtletí jejich počet vzrostl o 170 tis. na 7,897 mil. zákazníků.
Počet zákazníků s předplacenými kartami meziročně klesl o 4 % na 7,690 mil., ve 2Q jich společnost ztratila 101 tis.
Počet uživatelů mobilního širokopásmového připojení vzrostl o 29 % na 1,7 mil., ve 2Q jich společnost získala 102 tis.
Počet zákazníků připojených pomocí ADSL meziročně klesl o 9 % na 1,85 mil. zákazníků.
Naopak počet zákazníků připojených pomocí modernější technologie VDSL a optickým vláknem až do bytu ( (FTTH) vzrostl na dvojnásobných 232 tis. i díky 25 tisícům za 2Q.
Nové technologie však plně nekompenzují pokles těch starších.
Počet zákazníků opouštějících pevné linky roste, ve 2Q jich společnost ztratila 88 tis., v 1Q to bylo 77 tis.
Výhled
Společnost potvrdila svůj výhled free cash flow ve výši 0,9 mil. PLN pro letošní rok.
Akcie
Akcie společnosti (OPL) posilují o 4,59 %.
Zdroj: Bloomberg
Jan Tománek, Fio banka, a.s.